| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Základní školy

Soutěž o balíček dětské kosmetiky

VčeraKomerční sdělení

Zasoutěžte si s lékárnou Vitalpoint o balíček kosmetické péče pro nejmenší od Weledy.

  (?)
[<<Předchozích 90] Názory 91100 z 7929  [Dalších 7829 >>]
kosatka2 89902
12.2.2024 12:04:53
"žádné pomůcky pro samostatné učení nemůžou fungovat bez textu" - můžou, viz Youtube :)

A navíc prý většina dětí zná písmena již před nástupem do školy, některá dokonce i čtou, a tady to přesně bude otázkou motivace, dítě se bude dříve nebo později chtít naučit, protože je to nástroj pro něco dalšího. Pochybuju, že tam mají negramotné puberťáky.
Jako větší problém (soudím podle sebe) bych viděla tu složitější matiku...
Kaliope X 157897
12.2.2024 11:51:37
V tomhle mi ty "svobodné" školy přijdou dost rozporuplné. Pokud záleží na dítěti a jeho zodpovědnosti, co a kdy se naučí, tak žádné pomůcky pro samostatné učení nemůžou fungovat bez textu. Pokud dítko čtení pomine jako nedůležité a nezajímavé, případně není schopné číst s porozuměním, jak může přejít na něco "zábavnější a zajímavějšího", tedy pokud tím není myšleno to navlékaní korálků.
Buřt 147593
12.2.2024 11:48:16
Jo, taky mám zkušenost, že když se ta svobodná výchova přežene, tak je dítě moc sebestředné. Prosazuje pak jen svoje potřeby a ostatní se s ním nechtějí kamarádit. Já chápu ten ústup od přílišné poddajnosti a poslušnosti a kvituju ho, ale někdy se fakt lidi dostanou do opačného extrému.
Plus mě osobně teda hrozně leze na nervy, když rodiče děti nevedou k zdravení a děkování, vždyť to jsou takové drobnosti, které hrozně zpříjemní ten mezilidský styk.
kosatka2 89902
12.2.2024 11:39:16
" tady se má nechat na libovůli malého dítěte, jestli se naučí číst nebo ne"

To právě že ne, absolutně svobodné školy u nás ze zákona existovat nemůžou. Ale známí mají dítě ve scioškole, kde se dítě pořádně rozečetlo až ve 3. třídě (dítě je einstein na matiku), a rodiče nějak důvěřovali procesu, že se to dítě teda naučí později, i když to byl prý důvod, proč někteří rodiče dali z těchhle škol hned po 1. třídě děti jinam. Ale taky vím o škole, kde požádali rodiče, ať si ve středu nechají Pepíčka doma, protože přijde ČŠI.
Buřt 147593
12.2.2024 11:38:48
Jo, je zajímavý, že ty děti tím přezkoušením v 5.třídě projdou, pokud třeba ještě hodně špatně čtou.
Alena 129302
12.2.2024 11:38:25
" Taky ten názor té paní, co se jí syn všechno naučil až v devítce na zkoušky na SŠ a pak to zase zapomněl - to se mi zdá zcestné, vždyť Cermat žádné drcení nevyžaduje, naopak, spíše uvažování, logiku, porozumění. " souhlasim, + ta otazka:" k cemu je nasobilka" :), pani pobavila.
Nasi kluci vzdy chodili do alternativnich skol, kde se mohli do jiste miry rozhodovat, kde platily jasna pravidla, respekt k detem a k jejim nazorum byl samozrejmosti. Pripada mi, ze to funguje, jsou samostatni, komunikacni dovednosti maji vyspele, presto je kazdy z nich v odpovednosti a organizaci praci jiny (jeden potrebuje mit vsechno vcas a v poradku, druhy honi na posledni chvili obcas neco zapomene). Kdyby se ale nepotkavali s mirnym tlakem (treba, ze zakladni tydenni plan je treba udelat, poradi dle sve volby a potom uz jen co je zajima, jsem presvedcena ze by se se spoustou veci, ktere ted delaji ci rozvijeji radi, minuli.
Znám deti z extremnejsich ("demokratictejsich") alternativ a pripada mi, ze je to prinosne jen pro ty vnitrne odpovedne a i nektere z nich by lepe prosperovaly v pevnejsich mezich. Navic tyto okraje pritahuji hodne "svobodomyslne" rodice, ktere pro deti nepotrebuji pravidla, pestuji slusnou detskou sebestrednost a je to tezke i pro jejich okoli. K doplneni uciva na prijimacky muze dojit u motivovanych, ale spousta deti to uceni velkeho mnozstvi zakladu (typicky ta nasobilka :) odradi, nepremuzou se a maji zuzene moznosti.
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 39806
12.2.2024 11:28:07
no přezkoušení je v 5. a 9. třídě, to není zrovna mnoho ~d~
a jinak píšeš o střední škole, to už člověk víceméně nějaké to směřování má, ale tohle je základka, tady se má nechat na libovůli malého dítěte, jestli se naučí číst nebo ne ~d~ a jak se bez čtení popasuje s jinými předměty? jak se bez (pořádných) základů matematiky může věnovat fyzice? myslím, že ta návaznost je celkem důležitá, protože jinak vytváří vysoké riziko fixace nesprávných postupů a přináší velkou pravděpodobnost nepochopení souvislostí... stejně jako se tím zvyšuje riziko naprosto jednostranného zaměření...
kosatka2 89902
12.2.2024 11:25:56
Vlastně jsem chodila na docela zajímavou i když výkonnostní základku, kde ale bylo normální ptát se, hlásit se, zajímat se. Pak jsem přešla na klasický víceletý gympl, kde si učitelé nepřáli být otravováni dotazy. Když se učitelé ptali, vždy nás sprdli, že odpověď není dost dobrá, takže se nikdo nehlásil a kdo se hlásil, schytal posměch od ostatních. Myslím, že na hodině angličtiny jsem poslední roky neřekla ani slovo. Denně jsem měla kroužky a o víkendu skauta, abych unikla té nudné a pasivní atmosféře.
kosatka2 89902
12.2.2024 11:13:29
Tak oni mají nějaké přezkoušení, takže nemůžou určitou látku vyloženě nedělat.

Jedno mé dítě chodí do trochu alternativnější školy a je znát, že když vytváří celoroční projekt, něco sám vymýšlí nebo vytváří, úplně se do toho zabere a má pak excelentní výsledky a nadšeně v 6 vstává do školy. Stejně tak všechny studentské rady a dobrovolné projekty, tam nesmí nikdy chybět. Zato německá slovesa, dělení mnohočlenu a další povinné věci - na to kašle.
Vidím propastný rozdíl u druhého dítěte v klasickém masokombinátu - jednou dělal referát na oblíbenou kapelu, 1x ročně napíše sloh a to je vrchol svobody a kreativity.

Osobně mi ve škole bylo dost líto, že se tam nemůžu věnovat tomu, co mě zajímá. Jen volitelný seminář z dějepisu na gymplu byl takový kreativnější. A už vůbec to, že se třeba chci hlásit na restaurátorství, potřebuju vylepšit chemii, hodně kreslit a znát dějiny umění, že bych na to vůbec neměla prostor, na moje obory jsem se musela připravovat úplně mimo a sama, prostě člověk se učí na maturitu a paralelně něco jiného na přijímačky.
Kaliope X 157897
12.2.2024 10:53:24
Moje dítko je v současnosti přezodpovědný, silně studijně zaměřený, tabulkově plánovací a dodržovací student, ale na prvním stupni v montessori třídě jelo na nejnižší stupeň jen to nejmenší požadované minimum, protože to bylo pro ně lehké a rychle splnitelné. A to bylo zvídavé a spolupracující. Více dle svých schopností začalo pracovat až na mírný nátlak mě a učitelky.
Na tom prvním stupni mělo jednoho spolužáka, který by asi i ve svobodné škole pilně a svědomitě pracoval, ale víc takových dětí neznám.
[<<Předchozích 90] Názory 91100 z 7929  [Dalších 7829 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.