Zasoutěžte si s lékárnou Vitalpoint o balíček kosmetické péče pro nejmenší od Weledy.
Yuki 00,03,07 | 49504 |
20.11.2020 2:39:21
Delete👍
|
Delete | 8214 |
20.11.2020 0:25:34
Barbar,
40 příkladů najednou v listopadu 1. třídy najednou průměrný prvňák neusoustředí. U nás na škole jsou učitelky všelijaké, ale i ty nejklasičtější z nejklasištějších dávají v první třídě maximálně 8 příkladů při přepisu a do 20 příkladů při doplňování výsledků. Pro prvňáka je taky hodně velký rozdíl počítat bez psaní a s psaním, i když jen výsledků. Ten proces je podobný, jako když máš řešit příklad, početně sice primitivní, ale zadaný slovně v cizím jazyce, přičemž místo čísel musíš psát ta slova. Dítě se teprve učí matematický jazyj, čísla a znaménka jsou pro ně jako nová slovíčka. Když se dítěte zeptáš, kolik je tři a dva, většinou těch pět odpoví do pár vteřin. Když má příklad napsaný, tak si nejprve ty nové značky (čísla) musí převést do jazyka, který zná, pak musí identifikovat početní operátor a uvědomit si, jestli má dávat dohromady nebo ubírat, pak teprve začne počítat, výsledek musí zase převést do znaku, a ten zvládnout napsat. Pokud navíc skutečně počítá, tedy vybavuje si počet, případně si ho nějakým způsobem znázorňuje, proces se prodlužuje. Proto je později výhodnější, když si děti tyto jednoduché spoje pamatují, ale je nemyslitelné očekávat to na začátku první třídy. A z mého pohledu je i špatně to v tuto chvíli vyžadovat, protože pozdější obtíže v matematice se většinou odvíjejí od nedostatečně utvořené představy o počtu a čísle. Takže doporučuju vyzkoušet si, jak dlouho ti bude trvat vypočítat a slovy zapsat příklad: fünfundzwanzig plus zweiundsiebzig nebo twenty-five plus seventy-two nebo sedmdesát pět plus dvacet dva Pro otestování únavnosti je fajn si takových příkladů napsat (nechat od někoho napsat) třeba dvacet. Samozřejmě namíchat sčítání a odčítání. Jo a doporučuju míchat více jazyků, to zhruba odpovídá tomu, když se průměrný prvňák teprve učí i číst, i čísla v matematice, i psaní. |
Martina Bergerová | 70170 |
20.11.2020 0:21:40
váš učitel je vemeno z bejka!
chudák kluk, vůbec nemluv o selhání dítěte, ani náhodou... Barbar, moje děti prošly první a druhou třídou v malém jednociferném kolektivu, učitelka zlatá, x měsíců jim dávala razítková zvířátka, když byla spokojená, nebo smajlíky, naprosto respektující, že dítě prostě kolikrát nemá den - vždyť jsou malí šmarjá...Snad někdy ke konci první třídy začala dávat známky, pro začátek tehdy, když se to povedlo všem, trojku dala, když už fakt nebylo zbytí. Největší "sankce" bylo, když ostatní dostali 10 příkladů za DÚ, ti, co neměli dobré období dostali příkladů 15. Když hezky pracovaly, tak jim na multifunkční tabuli pustila Káťu a Škubánka na posledních 8 minut hodiny, nebylo zvonění, takže některé hodiny trvaly 30 minut, jiné 55, podle toho, jak se to zrovna hodilo...naprosto na pohodu. Dát kouli prvňáčkovi druhý po návratu do školy z té distanční prudy, může leda opravdový d**il, spíš tím dává najevo, jak je díky změnám ve školství v parádní křeči. A k tomu odkladu: můj syn, společně s většinou kluků, se nějak usadil až tak v prosinci, prostě jim to trvá déle, a prvňáci jsou momentálně v podstatě zase jen kousek za startovní čárou, odvyklí na třídu, vrstevníky, budovu školy.. |
Yuki 00,03,07 | 49504 |
19.11.2020 23:57:35
barbar, na problém se soustředěním má nárok, první pololetí se to má učit ve škole, což nedělal
učitelé teď potřebují nahnat známky, aby měli jak děti rozdělit do škatulek, je potřeba je přece ohodnotit, oznámkovat, rozlišit na dobré, slabší, nejslabší a nejlepší, a čím dřív, tím líp, jenom ať si zvykají |
ivaxx | 44192 |
19.11.2020 23:38:38
Neselhalo dítě, selhal učitel.
Já bych asi rychle hledala jiného, bylo-li by to možné. Učitelk a mého syna razila názor, že první třída je na to, aby se naučily děti číst, jak to jen půjde, psát tak, aby to přečetla a počítat, aby zvládly pak druhou třídu. A hlavně, kdy jindy si mají užít jedničky, než v první třídě. Byla skvělá a z toho, co do nich dokázala dostat, syn žil až do tercie na gymplu. U prvňáka vůbec podle mne nemá na podzim smysl trénovat navíc příklady, jen ho otrávíš. Maximálně má smysl si s ním hrát a při tom "nenápadně" počítat - ať je to na autobazar, nebo s pokémony... Nebo člověče nezlob se. Prostě si hrát. |
Ráchel, 3 děti | 76748 |
19.11.2020 23:33:10
1. učitelovi očividně hráblo
2. ty se uklidni, zbytečně přenášíš na dítě další stres 3. zakazovat počítání na rukou? no to snad ne |
Barbar | 47133 |
19.11.2020 23:24:44
Jo, kachno, toho se bojím, abych mu to neotravila příslušným tréninkem.
|
Federika | 14090 |
19.11.2020 23:24:44
Barbar,
já jsem v šesti letech i přímo ve třídě odbíhala, nikdy jsem ne věděla, kde čteme, při hodině jsem si rozprostírala na lavici ubrousek a svačinku, chodila jsem krmit ptáky ke krmítku na okně... Škola mi šla skvěle, jinak, jen ty poznámky Ale měla jsem chápající soudružku |
Barbar | 47133 |
19.11.2020 23:20:25
Tante, díky za rady. Byly to předepsané sloupecky, ne diktát. Na těch 10 příkladů neměl žádnou chybu, doma dopočítal zbylých 30,tam měl jednu chybu. Ale odbiha, nesoustredi se, orezava tužku, zmatkuje atd. Problém s pozornosti tam asi bude. Krokovani zkusíme, díky. Děláme i matiku.in,podle Hejneho a Matemága, to ho baví.
|
kachna_ | 144932 |
19.11.2020 23:14:45
Babar, my měli u nejstarší v říjnu v první třídě "Stále dělá podstatné chyby v psaní, skládání i +- do 5. Taky mě to tenkrát sebralo a přišlo strašně líto.
No ale počítat a skládat a psát do zblbnutí vedlo jen k tomu, že jsem na konci druhé třídy měla dítě, které se navíc odmítalo učit. |
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.