| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí

 Celkem 95 názorů.
 Lucyova + 3 


Téma: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí 

(8.4.2015 21:36:49)
Váhám, jak se postavit k tomu, že syn ve 3. třídě, po 3 letech výuky angličtiny, umí pořád jen barvy a čísla (co umí už ze školky) a nesloží základní větu. Přitom podle učebnice už mají za sebou jednoduché věty včetně otázky (Do you...). Dnes jsme spolu dělali úkol a na otázku "Do you live in a town?" se vůbec nechytal. Problém nepředpokládám v synovi, učení mu jde hladce. Po diskusi s ním vyplynulo, že výuka bude nejspíš klasická v tom horším slova smyslu - psaní slovíček na tabuli + nezvládnutá snaha o komunikaci (historka cca 2 měs. stará je, že si donesli každý do školy něco, co sbírají, syn si vzal album se známkami a po návratu ze školy neznal ani slovo "známka" ani "sbírat").

Škola se přitom prezentuje rozšířenou výukou angličtiny.

Co myslíte - bylo by namístě pokusit se to řešit (a být samozřejmě za matku prudičku) nebo je moje představa o tom, co se může naučit třeťák, moc náročná?

Jaké máte zkušenosti z vašich škol?
Co na to přímo učitelky angličtiny, pokud to zde čtou?

Díky za názory!

 jorad3 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 21:43:51)
Děti kamarádek z několika škol chodí ještě odpoledne do jazykovky nebo mají někoho na doučování, aby vůbec něco uměli. ~q~~q~
 fyi 
  • 

Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 8:46:15)
dcera také v šesté třídě neumí pořádně vytvořit větu , nic.....jen slovíčka se nazpamět naučit nebo nějakou básničku, a je tam na tom více dětí takhle, kromě těch, co mají přirozený talent, tak nevím, kde je chyby
 Blank zero 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(11.4.2015 23:23:10)
Nevidím problém v tom, když výuka jazyka ve škole obsahuje drilování slovíček a gramatiky. Slovíčka je třeba se namemorovat, pokud se někdo neučí stylem čtení, kde si slovíčka vyhledává a čte hodně. Tím si získá velkou pasivní znalost slovní zásoby, pochopí rozdíly ve významech, ale ovládá ta slovíčka aktivně.

Výuka u nás i jinde se obvykle staví na tom, že to množství slovíček a gramatiky, co se člověk naučí, tak má zvládat jak pasivně, tak i aktivně. Takže pak je nutné memorování slovíček a gramatický dril. Netvrdím, že tyto dvě věci jsou špatné. Dokonce si myslím, že aby někdo dokázal mluvit, tak musí ty slovíčka uměl a musí mít gramatický aparát, aby uměl dáva dohromady věty. Pro začátečníky mi přijde lepší výuka gramatiky v mateřském jazyce.

Děti ze školy umí jazyk žalostně málo. V ideálním případě to bude nějakých 1200 slovíček po deváté třídě. Potíž je, že děti všechna ta slovíčka ani neumí. Problém není ani tak drilování slovíček, ale spíš to, že děti se ta slovíčka nenaučí - trvale, tj. s opakováním.

Jenže, kolik se toho naučí děti z češtiny a matematiky? Jak ovládají pravopis v páté třídě? Z matematiky umí tak leda kupecké počty a vrcholem abstrakce za celou zš je trojčlenka a jednoduché goniometrické funkce, vysvětlované na trojúhelníku a Pythagorova věta. To je taky žalostně málo a potíž je, že děti toto umí jen zčásti, ti slabší to fakticky neumí, jen nějak projdou písemkou v době, kdy se to probírá a pak rychle zapomenou.

Já si myslím, že je špatný celý systém školství. Obvykle to je lidem jedno a nebo dokonce vyhovuje, protože většina populace géniové nejsou. Jak šité pro průměrné a podprůměrné. Zkrátka jde o to, aby 95% mělo maturitu a že skoro nic neumí, to je jedno.

Potíž je, že i různé jazykové školy taky za moc nestojí. Z dospělých tahají především peníze a výsledky jsou mnohdy bídné.

Naše školství není postavené na motivování a zájmu žáků. Snaží se naučit něco všechny. Takže laťka jde dolů, i méně schopní musí absolvovat. A je založené na tom, že se moc se zájmem žáka nepočítá. Systém výuky spíš zájem ubíjí než aby motivoval. Je tu iluze, že absolvováním takové výuky si každý naučí, sice méně, ale je to nějak garantované...

Na sš jsem měl z A jedničku, ale po setkání s rodilými mluvčími jsem se nechytal. Na tu jedničku jsem opravdu uměl a ostatní měli známky spíš špatné. Tu jedničku měl ještě jeden spolužáka a pak jedna holka, která angličtinu dělala X let předtím.

Pak jsem se začal učit sám z knížek, co byly tehdy dostupné. Moc audiomateriálu nebylo, ani originální texty, to bylo těžko dostupné, takže nejvíc přes ty učebnice. Když jsem těsně po revoluci přijel do USA, tak jsem se velmi dobře domluvil. Nedělám si iluze o svojí výslovnosti, správnosti gramatiky i plynulosti vyjadřování. Ale byl tu podstatný rozdíl. Já byl totiž za bolševika silně motivován se anglicky naučit a to bylo rozhodující. I za omezených možností jsem se ten jazyk docela naučil, byl jsem na stejné úrovni, co měli lidi, kteří tehdy složili státnici na jazykovce. Učil jsem se špatným způsobem v mnoha ohledech, to mi je zpětně jasné.

Pokud je cíl zš, aby žák pak ovládal základní gramatiku a znal nějakých 1000 slovíček, přitom ten výběr není dle frekvence používání, tak s tím i kdyby toto někdo dokonale uměl, tak moc umět nebude. FAkticky pak žák zná těch slovíček méně a gramatiku zná taky jen zčásti - co by umět měl, to málo. Když je běžné, že absolventi vš píšou v českém projevu plno hrubek, neovládají pravopis a neumí se vyjadřovat, mají ubohý sloh, tak proč se divit, že absolvetnt zš neumí angličtinu? Neumí ani matematiku, češtinu i další předměty.

Dítě za rok pobytu v cizině se v jazyce naučí velmi dobře mluvit. Ovšem když není motivace či nutnost, tak např. za rok pobytu v Dánsku se vš student nemusí naučit z dánštiny zhola nic. Prostě domluví se tam anglicky a dánština ho jaksi mine. V naší zemi žije spousta Američanů, kteří tu žijí dlouhá leta a množí česky nemluví. Asi něco rozumí, ale nemluví ani za 20 let. Kde není motivace, tak není ani výsledek. Pokud náš systém školství s motivací fakticky nepočítá, potlačuje ji a nahrazuje ji spíš donucováním, tak jaké pak čekat výsledky. Proč např. sš studenti tráví ve škole týdně 33 hodin čisté výuky? S přestávkami mezi hodinami, např. na oběd se tu dostáváme na skoro 8 hodin ve škole. Jenže škola je nenaučí. Předpokládá s domácí učení. Dle mého názoru by sš žáci měl být ve škole kratší dobu a měli by se učit spíš něco sami. Protože výuka nebývá tak kvalitní, aby to ze školy z velké části uměli a doma stačila jen hodina na všechny předměty a úkoly.

Učitelé nejsou moc vážení, mizerné platy jsou jen jedním projevem toho faktu. Co pak od školství čekat? Za málo peněz hodně muziky?
 Svitka + 06/2011 + 10/2016 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 21:47:11)
Mám zkušenost jen u 3,5letého dítěte a výuku angličtiny 2x týdně 25 minut ve školce, ale zná barvy, čísla, ovoce, tvary, pozdraví, poděkuje, pár příslovců, zazpívá samostatně asi 3 písničky a umí několik otázek - kde bydlíš? jak se jmenuješ a odpoví (město, jméno,... větu netvoří). Na to, že je to takové mimčo proti Tvému synovi, bych očekávala, že bude o hodně dál. Asi bych si promluvila s učitelkou a chtěla vědět, jak si představuje výsledek v červnu...
 zerat 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 21:50:57)
Problém bude asi ten, že skutečně schopní a vystudovaní učitelé cizích jazyků neučí na základních školách, ale pracují jinde, kde dostanou více peněz. A nebo máme životní smůlu na učitele AJ ~n~ Podle našich zkušeností,- pokud nezaplatíš synovi soukromé doučování nebo nemáte v rodině někoho znalého AJ, kdo by mohl pomoct dítěti, tak se v tom začne brzy topit. Manžel je vystudovaný učitel AJ a byť od 2. třídy ZŠ nechápal systém výuky danou učitelkou, tak pořád se snažil věřit, že učitelka ví, co dělá. Po roce už věděl, že učitelka vůbec neví, co dělá a co víc, že nejspíše AJ vůbec neumí. Změnili jsme kvůli přestěhování školu a nová učitelka je vystudovanou učitelkou AJ, anglicky asi umí, ale opět je to bída. Defakto rok a půl je učila takové ty úplné základy I´m... a děti stejně neuměly; neumí složit samy větu... Jak si vedou slovníček učitelku nezajímá, že děti netuší v 5. třídě, jak vypadají znaky pro výslovnost, ji zřejmě taky moc nezajímá... naprosto mého muže uzemnilo, že s dětmi teď skočila na nepravidelná slovesa - opět bez vypsané výslovnosti... často přemýšlím, co bych dělala být matkou samoživitelkou, neznalou AJ, bez možnosti platit doučování ~d~ Takhle holky učí manžel, vysvětluje, učí je výslovnost, procvičuje s nimi, teď vysvětluje pomáhá se učit holce nepravidelná slovesa... já bych byla v koncích ~d~
 HelenaPa 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 22:03:49)
Zerat, zrovna se znaky pro výslovnost bych nespěchala, doporučuje se je zařazovat až na druhém stupni (při klasické výuce od 3. třídy).
 zerat 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 22:33:55)
Heleno, mně je srdečně jedno, co se doporučuje, pro mě je důležité, aby dítě umělo výslovnost a mělo se ji šanci někde nějak naučit. Jsem vděčná za jednoho z něj angličtinářů doma,- nemusím se o AJ starat :-) Od výuky v ZŠ už nic nečekáme. Osobně si myslím, že je to zbytečný předmět na prvním stupni v té úrovni, v jaké je.
 Termix 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 8:36:20)
Rozhodně bych fonetickou transkripci u dětí na prvním stupni nezaváděla. Výslovnost se dá učit jinak. Hromada dětí má problém si vůbec zapamatovat, jak se co píše anglicky, do toho ještě tyhle znaky, hromada dětí na prvním stupni píše blbě česky. Naopak já osobně bych ani písemnou podobu angličtiny na prvním stupni nehodnotila. Pro mě je zásadní mluvení.
 Marketa, kluci 13 a 6 
  • 

Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 23:35:17)
Na co slovnicek a znaky pro vyslovnost? Pokud ve skole mluvi v dostatecne mire, nic z toho nepotrebuji. A pokud nemluvi, tak se nenauci.
 HelenaPa 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 7:58:47)
Osobně slovníčky taky nevyžaduju, když jsou součástí pracovního sešitu. A děcka se mají výslovnost naučit ve škole, neustálým mluvením a posloucháním. Proto si myslím, že fonetické znaky jsou na pravním stupni předčasné.
 Ropucha + 2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 8:20:01)
Zerat, mluvíš o prvním, nebo druhém stupni ZŠ?
Transkripci výslovnosti na prvním stupni považuji za úlet.
Výslovnost děti odposlouchají v hodinách, na domácí učení obvykle mají CD (namluvené autentickým jazykem) jako součást učebnice.
 Lída+2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 8:24:36)
Anett + 2, má obě děti jestli si dobře pamatuju na prvním stupni a ta starší letos asi 5. třída...
 zerat 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 23:07:53)
Anett, manžel mi říká, že v podstatě souhlasí, ale že by se skutečně ve výuce muselo mluvit anglicky. Pokud učitelka tu hodinu vede více méně v češtině, tak je jaksi problém, aby to v hodinách dítě naposlouchalo. Nicméně on sám říká, že nejlepší je kombinace... Prý intuitivní nasávání jazyka je vhodné pro úplně malé děti, ale u těch starších je prý dobré už využívat i jejich znalostí... a sám je přesvědčený o tom, že by dítě v 5. třídě ZŠ už mělo být schopné přečíst fonetickou abecedu... když si najde nějaké slovíčko ve slovníku, aby dokázalo přečíst, jak se to slovo čte. Aby se osamostatnilo a mohlo si dohledávat věci i samo... Ne každé dítě má hudební sluch a pomůže mu pouze poslouchat - manžel říká, že ten kdo hudební sluch nemá, tak to prostě musí nadřít... prý těch učebních stylů je víc...
Ani v ZŠ s rozšířenou výukou AJ a ani tady, kde chodí do ZŠ žádné CD k učebním materiálům nebylo.
Ad slovníček - učitelka oznámila dětem, že budou psát písemku ze slovíček z 1-2 lekce a chtěla po nich i slovíčka, která v těch lekcích nebyla (takže jim zřejmě ta slovíčka rozšířila, ale bez slovníčků si je děti nezapamatovaly). Děti v tom měly super zmatek. Proto jsme se začali pídit po tom, z čeho děti mají vědět, kde 1. lekce začíná a 2. lekce končí...
 12.11diskuterka15 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 23:33:45)
Nevím, jestli výuka jazyka souvisí tolik s IQ. Mám zkušenosti, že pokud jsou děti v cizojazyčném prostředí, tak se naučí jazyk všechny. Čím jsou mladší, tím je to samozřejmě lepší.
Ono by bylo dobré učit třeba celý předmět v cizím jazyce.
 zerat 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 23:46:36)
Mravenečníku učí, žel ne na ZŠ. Tak nějak za ty peníze tam učí asi opravdu jen ti, kdo si to mohou dovolit a nebo Ti kdo jinou volbu nemají a nebo Ti kteří zkrátka "nemohou jinak". Takže našel jistý kompromis, který ho moc baví a je v tom stejně dobrý- učí i vede... Mimochodem kvalitu výuky se svou prací zlepšovat snaží a dle zpětné vazby se to i daří... Jen žel nemůže dělat vše.
V našem případě opravdu je co kritizovat u angličtinářů, které měla naše holka. Že je stav jaký je ani mě neudivuje. Za ty peníze bych to ani dělat nechtěla. Vždyť kterákoliv jazykovka zaplatí víc... Ale to je čistě můj názor.
 12.11diskuterka15 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 23:52:29)
Tak hodně rodičů očekává, že po ukončení ZŠ se jejich dítě domluví cizím jazykem, berou to tak nějak automaticky, když se to tam učí. Je to tak ale přece i u ostatních předmětů, také se tam naučí spíše základy - chemie, fyzika, matematika, které je nutné dále rozvíjet.
Zapisováním si slovíček a vyplňováním gramatických cvičení se ještě nikdo cizí jazyk nenaučil.
 zerat 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 3:33:02)
Mravenci, jasně. Nezlob se, ale přijdeš mi až fanatický zaslepená a nebo omezená ve své vidině, že ty měníš svět. Ono člověk nemusí nutně pracovat jako učitel na ZŠ, aby mohl říct, že někdo dle něj učí špatně. :-) Kód je-li sám učitel... Na jazykovce samozřejmě vůbec neučí, přesto toho možná, nejspíše ovlivní hodně, možná i víc než ty, ale o tom to není.
.. Absolutně mi hlava nebere, proč kejháš když o Tobě nemluví, nebo mluví? Třeba by zrovna Tebe chválil a nebo by Tě aspoň ne kritizoval.
 zerat 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(11.4.2015 15:24:00)
Divá Báro, proč Mravenečník a teď zase Divá Bára? Tahle převtělování nějak nechápu...
Báro, manžel pro to dělá opravdu dost - víc než se mi líbí a možná i tím stráví více času než se líbí jemu, ale cítí právě tu nutnost to dělat, protože ví, že je v tom dobrý a že za jeho působení se dost změnilo k lepšímu. Bohatě mu mimo pracovní povinnosti stačí, že se doma věnuje našim dětem - ani na ně nemá často tolik času, kolik by bylo potřeba, - protože do práce chodí v 7 a vrací se často v 7, a to ještě doma sedá k PC a pokračuje ve vyřizování věcí, na které nebyl čas. Kurzy organizuje v době státních svátků, aby na ně mohli i učitelé, kteří mají problém v pracovní dny a celkově ty kurzy dělá nad své běžné povinnosti...
Než manžel pochopil, že bude muset opravdu začít naši holku jazyky učit sám, tak to chvíli trvalo... až když začal sledovat, jak ona AJ nesnáší, tak zjišťoval, jak u nich výuka probíhá a začal sledovat její sešity, učebnice... musel to s ní vzít úplně od začátku, protože vůbec nevěděla, co se po ní chce... Faktem je, že i když starší holka je v pubertě a školu teď bere jako opruz..., - výsledkem jsou teď lepší známky z AJ a má výbornou výslovnost, když to srovnám s jejími spolužáky... jde vidět, že to chápe... Nejhorší na tom všem je, že vlastně většina dětí ve třídě má zajištěné doučování cizích jazyků, a pak to vypadá, že učitelé mají dobré výsledky... že by měly školy udělat trošku víc pro cizí jazyky (aby je těm dětem opravdu představili dobře ~d~) a nebo je skutečně nechat až na druhý stupeň ~d~
 Termix 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 10:33:31)
Mravenečníku, líbíš se mi. Mně se taky moc líbí přístup učit jakýkoliv jazyk přirozeně a ne přes češtinu. A jde to. Jen se musí chtít. A bohužel na to musí umět ten učitel ten jazyk ne na úrovni A2, ale prostě pořádně.

Vyučující ve škole mého dítěte děti nejdříve naučila říkat I have like .. já mám rád ... a pak jim řekla, že tohle se v angličtině neříká, že se to nepřekládá česky. A pak se diví, že to většina dětí říká blbě. O výslovnosti ani nemluvím, takové to oblíbené srííí případně trííí místo three .... maus místo mouth ...

Prostě moje děti mají za úkol hlavně neposlouchat, co jim ve škole říkají.
 Ropucha + 2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 11:21:13)
Termix, tak to je masakr ~a~ Tomu se ani nechce věřit ....
 olgaadam 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 21:52:21)
No tak já bych typla na to, že by se měl třeba učit doma, tím pádem by ses asi tak moc nedivila ve 3 třídě co umí a co ne.
Já mám čtvrťáka, problém s angličtinou nemá, takže mu stačí co pochytí ve škole, ale před písemkou ho namátkově zkouším a vše ok, zatím nemá jinou známku než jedničku, takže nemám důvod se o ten předmět nějak zajímat.

Ale to, co zde píšeš, se řešilo na posledním rodičáku. Ale byla to spíš iniciativa p. učitelky a stěžovala si tedy jedna maminka. Učka řekla, že bude dávat dětem doučování, protože si jedna maminka stěžovala, že její dítě nic neumí, tak že mají možnost další. Přihlásili se asi 2 zájemci. Jinak maminka to prezentovala tak, že její dcera je velice chytrá a že ji překvapuje, že má špatné známky z AJ a naznačila, že je chyba ve výuce.
Ve třídě je ale 20 žáků a 12 jich má jedničky a Zbytek je tak průměr až na 3 žáky, kteří jsou spíše slabí..

Než dělat prudičku, taky bych se asi zeptala jak jsou na tom ostatní ve třídě a také na názor p. učitelky..
S těmi jazyky je to těžké, někdo se musí učit víc, někdo vůbec.
 Lucyova + 3 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 22:22:02)
Doplnila bych, že má z AJ za 1, ale to prý mají všichni, protože "nikdo po nás nic nechce" :-(

Jak to tady čtu dál (např. A+1 - jo, zhruba takovou úroveň jsem si představovala), asi mi nezbyde, než to vzít do vlastních rukou. Což je přesně to, co jsem nechtěla, neb jsem si (asi naivně) myslela, že učitelka by měla umět naučit líp než já.
 Dana 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 19:04:00)
Problém je, myslím, na obou stranách. Na jedné straně je řada učitelů, kterým je úplně jedno, že děti nic nenaučí a to nejen v angličtině. Na druhé straně jsou děti, jinak dost chytré, které ale nemají na jazyky talent. Hlavně si pořád nic nepamatují a všechno pletou. Jiné děti to zase nebaví nebo jsou líné se učit.
 A + 1 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 21:58:35)
Syn je také třeťák, s AJ začal až právě v té třetí třídě.
Má velkou slovní zásobu (na to, že začíná) oblečení, jídlo, zvířata, barvy, dny v týdnu, měsíce, dávají dohromady jednoduché věty typu has it got? yes it has, no it hasn´t, I like...., do you like....? Where are you fom? My favourite sport is...
Každý den mají z AJ úkol, po 3 probraných lekcích písemný a poslechový test formou hry. S paní učitelkou jsem velmi spokojená.
 Mikeš+ 3 holky 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 22:02:54)
Je to divné, to každopádně. Měl by zvádat reagovat na základní otázky a mluvit v jednoduchých větách v přítomném čase. Že to doma neumí/ nedokáže, může mít spoustu příčin. Nechce se mu, máš jinou výslovnost, neumí zrovna požadované slovo... Pokud to neumí vůbec, ani ve škole, třeba mají velmi početnou skupinu, kde se dítě během hodiny dostane ke slovu jednou dvakrát, můžou tam být slabí žáci, kteří brzdí výuku, třeba to pravdu učitelka špatně učí... Já si úplně dovedu představit tu situaci s albem, kdy každý něco prezentoval, zbyly na něj dvě minuty z hodiny a i když mu učitelka slova collect stamps řekla, jednou to dítěti rozhodně nestačí, aby to vědělo dlouhodobě.
Upřímě, pokud se ten třeťák setkává s cizím jazykem 3x 45 minut týdně ve skupině třeba 18 dětí, z toho času se musí ukrajovat na řešení kázně, nepřipravenosti, přeskupování do skupinek, vysvětlování her, dětem dost trvá, než si třeba jen otevřou učebnici na potřebném místě, mají potíže i s češtinou, natož s cizím jazykem, nejdou čekat zázraky.
 Citronove koliesko 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 22:06:20)
Syn 3.trieda, anglictinu sa naucil z internetu - youtube.
Sleduje rozpravky, navody, popisy situacii v hrach, vyhladava anglicky v google...donutilo ho k tomu to ze dane veci ktore chcel vediet/vidiet existovali len v anglictine. Momentalne ma uz velku slovnu zasobu, sklada vety, pouziva casy, vie plynule rozpravat, konverzovat a komentovat to co robi, anglicky pravopis ovlada lepsie ako slovensky, je mu jedno ci pozera film v anglictine alebo slovencine.
Anglictinu sa doma vobec neuci, ani netusim co preberaju. Chodi tento rok aj na anglictinu mimo skoly s native speakerom a tam ma hodnotenie ze jeho znalosti ang.jazyka vysoko presahuju znalosti jeho spoluziakov. Keby mal vedomosti a kontakt s jazykom len z toho co sa ucia v skole tak je na tom ovela horsie, vidim podla spoluziakov ako sa doma ucia a trapia aj tri hodiny pred pisomkou s niecim co on este v skolke zvladol pozeranim rozpravok a hlavne videonavodov napr. na skladanie lega kde slovo je spajane s cinnostou.
 luthienka 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 22:13:13)
Dcera je ve 4.a ma Aj druhym rokem. Taky toho moc neumi - uci se vety v podstate na zpamet. Jednotliva slova ( hlavne slovesa a zajmena) prelozit neumi. A vubec nedokaze rozklicovat zkracene tvary. A nosi domu jednicky. Syn me uklidnuje, ze to, co se naucil na 1.stupni ZS byla setina prvniho mesice Aj na gymplu. Myslime si, ze takova anglictina neni k nicemu- snad jen k poznani ciziho jazyka... Syn dnes mluvi vyborne. A nebo mame smulu na učky...
 luthienka 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 22:14:54)
Jinak dcera mela opozdenejsi vyvoj reci. Dodnes nema uplne 100% jazykovy cit. O to hur chape tu Aj.
 1kulička 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 22:46:25)
To je taky pravda, kamarádka chodila několik let na angličtinu v jazykovce a na gymplu s tím vydržela tak ten první měsíc. A to jsme tedy měli mizerné angličtináře na tom gymplu (je to víc než 20 let) ~f~
 vlad. 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 22:19:55)
Byla bych za matku prudičku a objednala bych se do hodiny. Asi se tím nic nezmění, ale aspoň bych viděla, jak moc velká tragédie to je a nakoplo by mě to k tomu, řešit jazyk mimoškolně.
 Monika 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 22:23:54)
A není možné, že syn toho ve škole zvládne podstatně víc než je ochoten Vám prezentovat doma? Tak to třeba měl loni náš syn (prvňák, taky ve škole s rozšířeným vyučováním jazyků), já taky vůbec neutušila, co se vlastně učí, odmítal odpovědět i na otázku What´s your name? s tím, že se nic takového neučí a neumí to, byl ochoten říkat max. jednotlivá slova. Pak jsem si v rámci zjišťování úkolů při nemoci psala s učitelkou Aj (mají speciální angličtinářku) a ta mi poslala kompletní (dost široký) přehled toho, co zatím probrali, s tím, že to syn umí ve škole perfektně ... No, tak jsem ráda a moc ho už neprudím (jen mám obavu, že tedy asi dopadne jako já - Aj jsem se učila dlouho, dosáhla myslím slušné úrovně, ale moje zábrany a panika jazyk prakticky používat vyhrály :-(), jenom dávám zkušební "testy" (písemné) před písemkami. Svým trapným přízvukem už ho raději neobtěžuju (on teda mluví pěkně, když už z něj něco vypadne nebo teda, když čte - je vidět, že i v MŠ i na ZŠ mají učitelky dobrou výslovností a hodně poslouchají nahrávky rodilých mluvčí) :-)
 1kulička 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 22:41:31)
Já tě potěším, u dcery to bylo podobné...angličtina od školky, ale ani ve třetí třídě nebyla schopna bezchyby anglicky říci, jak se jmenuje. Protože sama jsem se anglicky naučila až na VŠ, byl mi tento fakt spíš k smíchu, než že bych se hroutila....škola je moc fajn, ale velmi se prezentovala právě tou výukou angličtiny, jak mají v plánu některé jazyky učit v angličtině, konverzace s rodilým mluvčím atd...skutek utek, rodilý mluvčí je prvňákovi nanic, pokud nemá pedagogické vzdělání a neasistuje mu český učitel...nebo naopak pokud neučí děti celý den, to by jim asi něco dalo ~z~
taky se učitelé angličtiny celkem střídali a nikdo je nic pořádně nenaučil. Tak od té čtvrté třídy se to hodně zlepšilo, konečně po nich někdo něco chce - do té doby jen vybarvovaly obrázky za DÚ ~t~
Na učiteli velmi záleží. Nechápu, proč by sis nepromluvila s učitelkou - minimálně informativně, třeba se něco dozvíš.
 Fren 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 22:54:56)
doučovala jsem kluka na zš angličtinu a nabyla jsem dojmu,že víc než anglličtina je to výtvarka a další jiný předměty než aj.Uroven vyuky velmi slabá,zrovna tady tomu klukovi to bylo šumák.
Asi tak - jsem vděčná mojí babičce,která se kdysi zasloužila o to,že jsem od 3.třídy začala jazyky mrskat na jazykové škole a nikoli jen na zš či sš,to bych dnes byla úplně jak jeliman.Takže klidně bych to na schzkách zmínila a hlavně,pokud chceš,at dítě dostane dobré základy,tak ho dej na jazykovku.
Učitelky si sice pořád stěžují jakjsou protěžovány,viz nedávné téma tady,ale výsledky jejich práce jsou víc než žalostné - a to furt brečí že bych chtěly přidat, jo přidaat jo,ale práce a občas je přitom popohnat bičem.~o~
 Roya 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 23:00:04)
"Učitelky si sice pořád stěžují jakjsou protěžovány"

Fren, jak to myslíš? Kdyby byly protežovány, asi by si moc nestěžovaly... Jo nemyslíš ty přetěžovány?

"a občas je přitom popohnat bičem"

Hezký přístup, takový lidský...
 Jarma (dvě děti) 
  • 

Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 23:00:45)
V páté třídě mě přešla veškerá trpělivost a dala dceru na anglický kurz. Během jediného roku se neuvěřitelně rychle zlepšila.
 nordica 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 23:39:00)
Jarmo, přesně stejná zkušenost, ale staršího data. Syna od 3. do 5.třídy učila přeučená ruštinářka, víc k tomu dodávat netřeba. (nejhorší je, že tam učila až do loňska, a kdyby se nezbláznila, straší tam dodnes). Od 4.třídy jsem nevydržela a dítě hnala do jazykovky. Velmi se vyplatilo, v 16 jel na jazykový kurz do Anglie, pak nějaké zkoušky, znovu pobyt v Anglii atd. Dnes ve své práci mluví lépe anglicky než česky. Pro zakladatelku - doporučila bych dát dítě odpoledne do jazykovky, nepředpokládej, že ho ve škole nějakou pořádnou angličtinu naučí. Nečekat, protože není na co.
 jentak 
  • 

Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 23:45:45)
My máme na základce výbornou učitelku angličtiny - ovšem maí taktéž rozšířenou výuku, ale jen ti tzv. lepší, navíc mají 2 hodiny týdně navíc konverzace s rodilým mluvčím. je to poznat. jenže ve škole jsou malé skupinky a fakt hodinu pusu nezavřou a učitelka má pro ně často zpestření ve formě různých anglických her.
Ale tato učitelka je strašákem dětí na jiných školách - zaplatili si ji na gymplu a skončila tam - nebyli schopni být na té úrovni, na kterou je zvyklá na současné škole. Prostě to nešlo a jak ona řekla - nebudu snižovat úroveň na gymplu - děti z naší školy jsou v devítce na lepší jazykové úrovni než běžní gympláci při maturitě.
 nordica 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(8.4.2015 23:43:27)
Mravenečník, tak ve Tvém případě smekám, zní to, že jsi ideální učitelka jazyka. Bohužel i na gymplu jsem zažila, že profesorce se nechtělo dávat synovi extra úkoly z angličtiny, protože se v hodině nudil a tohle by byl způsob, jak ho zaměstnat. Nabízela jsem, že to nemusí pak opravovat, to že udělám já doma, ale stejně - jedno velké nic. Tak jsme si jeli po své vlastní linii, protože znalost jazyka je dnes základ a nějak si mi nechtělo čekat na ty pomalé a bez zájmu nebo na to, jestli se objeví schopná učitelka.
 Lída+2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 5:13:24)
Po tom, co mi na syna nastoupil šestý jazykář(i na prvním stupni měl jeden syn za školní rok 2)...syn v tom začal plavat, jsem sehnala doučování. Hodinka po Skypu a nějaké úkoly v e.mailu. V létě dohnali vše co ho ve škole NIKDO za celou dobu nenaučil....pochopit, skládat a vnímat. Nyní dělá něco co jsem myslela, že NIKDy dělat nebude, číst v AJ.

Nejlíp ho učila jazyk ta paní z KAnady,ale měli ji jen 1rok.

Nyní jsem doučovačce předala dalšího syna, po té co jsem viděla co mi za 1/4 roku udělala s dítětem, jí věřím víc než škole.....od té nic nečekám.

Matně si vzpomínám, jak se manžel na tom prvním stupni snažil zjistit, proč ty děti nejsou schopný skládat věty..."..prý to časem pochopí, zatím ne....."
 Brunhilda 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 14:35:24)
Lído,
předpokládám, že doučování syna je ve formě 1:1. Nechci se nijak zastávat učitelek na ZŠ, těžko můžu hodnotit někoho, koho neznám, ale ty možnosti a tempo jsou přeci jen jiné, když je na učitele jedno dítě nebo dětí 15, v některých třeba 25.
 Lída+2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 5:37:05)
Milado, to nařízení zde musí být. Loni měl syn nějak vyjednávanou vyjímku...odstěhoval se jim angličtinář(vrátil se zpět do Kanady), jich bylo jen 20...tak se jazyk učil v tomhle šíleném počtu.

 Lída+2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 4:56:14)
Brunhilda, ano je to 1:1.....,ale to nic nemění na tom, že jsem tam musela poslat syna, který se půlil na Zš a bylo jich tam 6+7v druhé půlce.....a to zase není takové= množství...~d~

To je prostě jediné co mi na té naší super Zš vadilo, že ten jazyk je k ničemu.


Než tímhle stylem, když to tady čtu, tak ten jazyk vůbec neučit....
 withep 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 5:46:09)
Nemám o výuce jazyků na obyč ZŠ žádné iluze, ale tohle je tedy síla ~Rv

Můj synovec má za sebou základku a neteř zanedlouho vyjde, a nikdy jsem z nich nevysoukala nic anglicky, ale měla jsem za to, že "se jen stydí", že jim to přijde divné, trapné mluvit anglicky s někým, s kým mohou česky. Což je samozřejmě taky chyba, kamarád AJ vyučuje (dospěláky) a říká, že nejvíc úsilí ho stojí, aby ty lidi rozmluvil, aby je zbavil strachu, že řeknou něco špatně, pročež raději neříkají nic.

Na druhou stranu, chyba může být v klukovi, že mu jdou ostaní věci, nemusí znamenat, že mu půjdou cizí jazyky. Nedat dohromady větu, když dneska je angličtina všude - ve filmech, v hrách, na internetu... (?)
 Lída+2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 7:50:47)
withep, naše doučovačka mi proklepla oba kluky a když s nima začínala...ač za sebou měli Xlet ve škole byli na úrovni-" A1"(celá a pár procent A2, kdy jim nedocházeli skutečnosti) což je otřesné základka končí údajně B1.
A jako rodič prostě nemám šanci vědět , jak co a né.....a hlavně to doučit tak jak se to má, aby to bylo schopný ten jazyk používat, protože ona na to má různé tabulky a fígle a podle nich třeba se učili skládat věty...a už s tím nemají problém.

A to , že Ti neodpovídají ...je dost možné, že Ti nerozumí......testy sice na poslech ve škole jsou, ale .....

Syn si zkoušel maturitu z AJ nyní(a to k ní má pár let) a ví, že by to to nějak dal......říkala, že asi za 2. Jinak pořád na sobě pracuje.....,aby nic co se naučil nezapomněl.

Jo a to manžel se snažil taky doučovat(AJ umí, má zkoušky, umí velmi dobře) asi stylem co tu popisovala Zerat, ale za mě na první stupeň to asi stačí....pak už ne. A sám říká, že jsme jim měli někoho sehnat hned....a nedělat něco čemu nerozumíme a to jak se má učit jazyk, pokud člověk teda není jazykář.....
 7kraska 
  • 

Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 6:53:36)
k nam domu chodi anglicky rodily mluvci minimalne jednou tydne s ditetem konverzovat a taky dite chodi jeste na odpoledne kurzy ve skole - jinak by jen ze skoly neumelo z AJ nic

je velmi videt, kdo s ditetem dela jazyk jeste po skole - nektere deti se ve 4 tride v pohode domluvi na jakekoliv bezne tema, jine nejsou schopne odpovedet na jednoduchou otazku
 Ajnod 
  • 

Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 7:25:07)
U nás byla AJ naštěstí až od 3.třídy. Výsledky jsem pozorovala až od 4.třídy. A líbí se mi, že má dcera přirozeně zafixované věci, u kterých já musím přemýšlet. Teď je v 6.třídě, učitelku má pořád stejnou, mají fajn učebnice, jednou týdně rodilého mluvčího (kterému nikdo nerozumí, ale to jednou přijde - znám to od sebe). Otázky "Do you..." se začaly učit až v 5.třídě, zároveň s průběhovým časem. Všechno má svůj čas, já jsem spokojená. Ale je fakt, že anglicky umím a když je jednou za rok potřeba, tak pomůžu a pak je na čem stavět.

Rodiče dalších ročníků si vydupali, že bude AJ už od 1.třídy...takže si jednou týdně zpívají a vybarvují pracovní sešity. A učit pořádně se podle mě stejně začnou od té 4.třídy, tak jako to bylo u nás. Jen promrhají od 1.-2.třídy o hodinu týdně ve škole víc než předchozí ročníky, které začínaly s AJ až od 3.třídy.
 Bberi 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 8:07:44)
Dcera má angličtinu od 1. třídy. ted je ve 3. tř a řekla bych,že umí docela dost,už i nějaký věty říkají,zdá se mi to v pohodě.
 *Owls* 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 8:15:50)
Asi trošku odskočím od dotazu zakladatelky, ale mě by zajímalo, jak je to s výukou AJ, když ji děti mají až od 3 třídy. Jak to vypadá ve 4 třídě? Mají umět všechny děti to samé? Moje dcera má AJ až od třetí třídy a kdyby v září přestoupila do jiné školy, kde mají AJ od 1. třídy, budou tam umět něco jiného? Nebo je ta výuka od 1. třídy pouze pozvolnější a víc se toho procvičí?

Dcera má AJ až teď od 3. třídy. Jejich učitelka, se souhlasem všech rodičů, jim AJ "podsouvá" od 2. třídy. O VV zpívaly anglické píšničky, jmenovaly barvy, školní věci... Dcera žádné doučování nemá. AJ si s ní doma opakuje manže. Od příštího roku nějaké asi doučko plánuju. Hlavně pro to procvičování. Teď mají 3 hodiny AJ týdně, což mi přijde málo. Ale jednoduché věti s přehledem složí. Výslovnost má dobrou.
 *Owls* 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 8:17:34)
Ale jednoduché věty....
 Lenka Pražanda 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 13:21:18)
V první třídě je Aj 1x týdně a počítá se s tím, že se toho moc nenaučí. Ve 3. třídě je 3x týdně, i když jsou začátečníci. To znamená, že výuka je intenzivnější a na konci 3. třídy mají shodné výsledky. Resp. měli by mít probrané a naučené to samé.
Jsem za to necpat prvňáčkům cizí jazyk, ale nechat to na další roky.
 Jita111 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 17:05:06)
Tak aby byla schopna v ní myslet, to škola nedokáže. Myslím ZŠ v Čechách, byť s rozšířenou výukou. Jedině používat doma v běžném životě, nebo ZŠ pro cizince (při některých konzulátech).
 Jita111 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 19:20:13)
Volba je to dobrá určitě. Kdyby u nás byla ta možnost, taky bych ji zvolila. No, není~d~. Ale zázraky nečekej.
 Termix 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 8:42:01)
Já jsem od výuky angličtiny na ZŠ neměla vůbec žádné očekávání, stačilo mi vidět a slyšet paní učitelku a spíše jsem ji prosila, aby hlavně mé děti nic neučila. Je to masakr. S ostatními předměty jsem doteď byla spokojená, teď bohužel celkově zvažuju výměnu školy. Nicméně angličtinu jsem řešila rovnou jinak, chtěla jsem, aby děti uměly anglicky dřív, než mi je nějaký učitelka zkazí. Dobrým a zapáleným angličtinářkám se omlouvám, ale já věděla, jak to s angličtinou v běžné škole je. Mám děti ve druhé a ve čtvrté třídě a anglicky se domluví úplně normálně, sledují filmy v angličtině, hrají Wii hry v angličtině a v běžné mluvě používají kromě dvou základních přítomných časů i minulý, předpřítomný, vazbu going to. ...
 Ropucha + 2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 8:54:27)
maargitt, a myslíš, že je na prvním stupni nutné, aby děti znaly teoretický systém, jak se tvoří otázka?
Mně by ta intuitivní znalost (umí se zeptat na to, co má nacvičené) v této fázi asi stačila, ten systém si z toho odvodí později ~d~
 Ropucha + 2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 9:03:22)
maargitt, aha, chápu, tak zaměnit předmět za jiný, to ano, to by měl umět i začátečník :-)
 Ropucha + 2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 9:18:06)
maargitt, já jsem byla velice spokojená s prvostupňovou učitelkou mého dítěte, která nejspíš anglicky příliš neuměla (občas špatně opravila dítěti něco, co mělo dítě dobře, takové chyby by jazykář podle mě neudělal), ale byla skvělý metodik. Používala dobré učebnice, dobré interaktivní materiály, a dovedla děti za tři roky na slušnou úroveň. Já jsem tedy dítě pro jistotu posílala ještě do jazykovky, ale na školní výuku si v tomto případě nemohu stěžovat.
 Jita111 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 9:51:22)
Tak já bych to na základce vůbec neřešila... Syn (2.třída/ 2.rok ANGL) taky skoro nic neumí, a nemyslím, že se něco stane. Angličtinu bude mít ještě spoooustu let, a až bude chtít umět, pojede na rok pracovat/ studovat do anglicky mluvící země. Tohle řešit je podle mě blbost.
 Jita111 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 17:02:20)
Taky jsem se ve škole z AJ nic moc nenaučila, a teď umím. A ještě další 2 jazyky výborně. Je to o chtění ve věku, kdy ho budou chtít umět. Obávám se, že se všude začíná znovu a znovu od začátku. Takže teď na ZŠ, za pár let na gymplu znova, a na VŠ to nejspíš nebude o moc lepší. Takže já bych se stresovala jinýma věcma. Ale každá to máme nastavené jinak. Já to beru podle sebe. Na gymplu 4 roky, na jedné VŠ vůbec, a na druhé VŠ 5 let. Stejně jsem se učila sama...
 Jita111 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 19:21:40)
Na VŠ se od začátku samozřejmě s AJ nezačíná. Ale první 3 roky jsem vystačila v pohodě s tím, co jsem uměla z gymplu.
 Ropucha + 2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 10:06:21)
Jito, já jsem řešila AJ na prvním stupni zejména proto, aby s ní pak děti na gymnáziu neměly zbytečnou dřinu. Tak jsem je posílala na kvalitní kurzy do jazykovky.
Na gymnáziu se ukázalo, že jsou mé děti oproti většině spolužáků napřed, takže výuka na 1.stupni ZŠ asi většinou nevede k převratným výsledkům a na gymnáziu se probírá všechno od znovu.
Takže podle mě jde spíš o to, zda dopřát dětem náskok, nebo ne.
 Lída+2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 10:31:56)
Anett + 2, tak na našem 8G se sice probíralo vše znovu, ale už se k tomu nabalilo další učivo a jede se strašně rychle......,ale platilo to jen pro první pololetí.
 Ropucha + 2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 10:38:22)
Lído, ano, přesně tak, jede se v rychlém tempu a nabaluje se další učivo, což jsem právě chtěla dětem předem ulehčit.
Ale chtěla jsem tím říci, že šanci má každý, ať si nese ze ZŠ jakkoliv chatrný základ. Jen holt musí zamakat, ale to se na gymplu dá očekávat.
S druhým jazykem ostatně jedou úplně od základů a také v pořádném tempu.
 Lída+2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 10:48:02)
Anett + 2, ale s druhým jazykem nemají tolik problémů, že by bylo znát, že to učí někdo kdo na to pořádně studoval.....

...jenže já jsem nyní ve stavu, že musím najít někoho i na ten druhý jazyk, protože ten nyní neumí tak dobře jako nyní AJ
 Ropucha + 2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 11:05:58)
Lído, já s druhým jazykem pomáhám zatím vlastními silami, ale musím říct, že to mají hypernáročné - první rok se učí věci, které já jsem se učila snad až k maturitě. Kvalita učitelů je určitě znát, jsem za to ráda. Ale je to systém stavěný na denní domácí přípravu, jinak to nejde zvládat.
 Lída+2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 10:30:13)
Jita111, když na to co by měl umět začnou nabalovat další učivo, bude mít velký problém, zatím to asi řešit nemusíš, ale ono si ještě vzpomeneš, až přijde 6-7. třída...., že to neřešit nepůjde....a jak s oblibou používá angličtinářka, domeček se zhroutí, neb měl špatné základy......

4,5 budou potom na denním pořádku.....
(dvě písemky za každou lekcí,to je asi takto: poslech+A4 otázek k tomu, asi 1/2 A4 textu k tomu co si přečetl asi 10-12 otázek(někdy jen třeba 8), a pak ještě A4 té gramatiky co zrovna probírali(někdy 2xA4)...vše to je známkované extra.....

 Mamča + 4 ♥ 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 10:19:05)
Moje třeťanda má AJ prvním rokem a už se učí věty, ale taky se nechytá. Vůbec..jak píšeš - barvy jakž takž pozná ( dá to fušku ), číslovky - to už je horší...přeato měla na výzo 1, teď očekávám 3...( přitom se učí doma se sestrou, která je premiantka jak v AJ, tak v NJ..) prostě učení je v ní a nehrotím to...
Jinak ve škole učitelka "jede" pomalu, lae kvalitně.
 Lenka Pražanda 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 10:26:15)
Nevěřím tomu, že se děti na prvním stupni klasické ZŠ naučí mluvit anglicky. Rozhodně ne, pokud vyučující není lektor AJ. A to není. Tyhle hodiny vede třídní, nebo její kolegyně. Takže od takové výuky nečekám nic převratného. ~x~
 Vanka 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 12:02:21)
Tak syn se učí také 3. rokem a jsem celkem spokojená.

Sice se učí barvy atd. ale vždy ve větách. Teď k tomu přidali části obličeje a dokonce je to i baví, protože se to učí stylem, že namalují příšerku a pak ji popisují. Nebo naopak.

Mají takovou tu učebnice chit chat, jdou sice pomalinku, ale moc se mi to líbí a skutečně jednoduché věty umí. Učitelka sama nijak výborně anglicky neumí, ale to je myslím úplně jedno. Ve vyšších třídách budou mít rodilého mluvčího.
 Eecta 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 14:38:56)
Naše dítě to samé. Ve 3 třídě, třetí rok učení a neřekne ani "Petr je ve škole."
A to je ze třídy prý nejlepší. Hrůza. Navíc si nepíšou slovíčka a výslovnost, takže co si nezapamatuje ve škole, to neví, nemá se kam podilvat, výslovnost šílená, když mi má přečíst větu, skoro každé slovo jí musím opravit. Budu to řešit ve škole a od příštího roku (bude větší i druhá dcera) budou chodit ještě jinam.
 Ropucha + 2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 15:44:36)
Eecto, to je divné, že se nemá kam podívat na slovíčka - v učebnici nebo v pracovním sešitě nemají seznam probírané slovní zásoby?
Některé řady učebnic navíc mají i internetové stránky pro žáky, kde si mohou procvičovat, včetně poslechu autentické výslovnosti.
Psát si slovíčka do sešítku vůbec není na prvním stupni potřeba.
 Eecta 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 0:10:17)
Podívat se může do učebnice na psaný text bez výslovnosti a překladu, prostě co si nezapamatuje hned, musí se ptát nás nebo hledat na netu. Nevím, proč by nemohli mít klasický slovníček.
 Lída+2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 4:58:28)
Eecta, od slovníčků se dávno upustilo, že si to děti stejně hledají na netu....netřeba to mít někde napsané, když nevědí, přehrají si výslovnost z PC.
S tím souhlasím......i já si hledám slovíčka na internetu.

jinak v učebnici je třeba letos u každé lekce pár slov, ale český význam u nich stejně není(to si nepamatuju ani v jedné učebnici do konce zŠ). A třeba u předposlední lekce měl syn jen 8 nových slovíček.....

Starší zase jede podle jiné učebnice a mí jich tam na konci učebnice asi 30 i s českým překladem.

Starší syn má za těch pár let ve škole , třetí typ učebnice, mladší dokonce za 7let, čtvrtý typ.
 zerat 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 7:59:39)
Lído, naše dcera si musí vést slovníček a musí umět výslovnost byť se sama na net nedostane, nemá stabilní přístup k internetu podobně jako velká část její třídy a hlavně učebnice nemá své a nemůže si tedy do ní nic vpisovat. Také by se nám více líbilo kdyby měla svou učebnici a mohla si do ní psát, zvýrazňovat si, co potřebuje- potom by nebyl potřeba tady zatracovaný slovníček... Učitelka je zkouší, jak z psaného projevu, tak z ústního. Takže když je vyvolá na slovíčka, tak musí umět to slovíčko vyslovit, ale zároveň ho i napsat. Nejlíp se to naše holka naučí když ta slovíčka píše do PC programu, který jí táta vyrobil procvičuje si tím paměť a psanou formu... a slovíčka ji učí vyslovovat... Vzhledem k tomu, jak málo ten jazyk týdně ve škole mají 3x týdně 45 minut a co se naučí (ředitel se sám netají tím, že je znepokojený tím, co děti umí a jak pomalu se s tím učivem sunou) si opravdu myslím, že by cizí jazyk na prvním stupni být nemusel. Děti by mohli mít více češtiny a snáze by si zažili to s čím dnes mají problémy. Nejsou žádná výběrová velkoměstská škola, je to běžná spádová maloměstská základka, takže opravdu je znát, že ve třídě někteří přístup denně na net mají na svých mobilech, tabletech... ale pak je valná většina třídy, která je ráda, že má mobil a že je rodiče tu a tam pustí na svůj PC. A také je cítit, že ta platební schopnost rodičů není taková, aby své děti posílali do jazykových škol, na doučování... Prostě podle mého je to u nás zbytečný předmět na 1. stupni - kdyby na 2. stupni AJ věnovali času více a opravdu škola našla třeba kvalitního učitele - podle mě by to dětem dalo víc. ~d~
Dcerka v 1. třídě mají v téže škole AJ spíše formou hry - básničky, malují si... Třídní učitelka si stále stěžuje, že při počtu 29 dětí ve třídě má problém s dětmi číst, - že je málo hodin češtiny, aby měla šanci s nimi číst hodně - nevím opět si myslím, že by se bez AJ obešli a mohli mít místo toho ono čtení ~d~
 zerat 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 8:00:29)
"Lído, naše dcera si musí vést slovníček a musí umět výslovnost byť se sama na net nedostane, nemá stabilní přístup k internetu podobně jako velká část její třídy a hlavně učebnice nemá své a nemůže si tedy do ní nic vpisovat."
"místo byť má být protože :-)
 zerat 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 8:01:51)
Ach jo, omlouvám se za hrubky - něco jsem psala v noci na mobilu (šlo to tam blbě psát i po sobě číst) a teď chvátám kvůli práci a je to znát ~x~
 Eecta 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 9:52:45)
To mi přijde divný, to jako počítají s tím, že má třeťák vlastní počítač? Já mám svůj, ostře pracovní, na ten mi nesmí sahat, občas jim půjčím telefon nebo iPad, ale skutečně minimálně, nechci, aby si navykli čučet do kompu a mastit hry a FB a podobně. A jak to dělají rodiny, co anglicky neumí a PC nemají? Proč jsou slovníčky přežitek, mě to přijde jednoduché vést a můžou si z něj pohodlně opakovat. To je zas pokrok pro pokrok:(
 Ropucha + 2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 10:08:52)
Eecto, pro třeťáka je efektivnější, když slovo naposlouchá, než když se musí naučit číst transkripční znaky (které se dětem většinou zjednodušují, takže z toho vzniká paskvil a správnou výslovnost se dítě stejně nenaučí).
Ale samozřejmě to předpokládá, že učitel této metodě přizpůsobí práci, tedy dá dětem dostatek příležitostí naučit se slova ve škole a poskytne jim vhodné materiály i domů - učebnici s příslušnými texty a obrázky, CD, interaktivní PC programy.
Když to rodičům nevyhovuje, mohou se samozřejmě pokusit s učitelem dohodnout na nějaké změně. Ale v dnešní době považuji za přirozené, že součástí výuky dětí jsou i PC aktivity.
 Lída+2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 11:01:47)
Eecta, od třetí třídy dělají děti referáty....a na PC......ve čtvrtý třídě už bylo vhodné jim jeden umístit do pokoje: čtenářák(to jsme si jako rodiče vymohli, že v ruce ne pokud to nedají napoprvé/či druhé a škrtat se tam nemůže), referáty se množily jak houby po dešti a já svůj PC potřebuju k práci někdy hodně.....i do hudebky, výtvarky+člověk a jeho svět(dříve prvouka)
Většinou 20-30minut stačilo, hry nehrály, měly tam nahranou takovou časomíru, která začala tůtat po určitým čase....vzbudila by mrtvýho....

FB nemají ani na prahu puberty k ničemu ho nepotřebují...ani po něm netouží. Hry sem tam...dělat si tam můžou co chtějí....,ale PC se v určitým čase sám zamkne a jim nezbyde nic jinýho než ho vypnout.(a kam lezou manžel přesně zjistí, to má během vteřinky)hezky na každý den něco. Wifi je pro určité přístroje taky omezená.....závisláky zatím opravdu nemáme.....

A loni kdy oba kluci na druhým stupni, jim jeden PC je málo, laborky a úkoly v emailech od profesorů....dělají prezentace(každý už má několik flešek- na občanku, češtinu, základy spol. věd...a já nevím co všechno, ale musí tam mít vždy vše, co ten rok tvořili do předmětu).

Naštěstí škola Informatiku vyučuje velmi dobře, takže super prezentace zvládají sami.


... do toho třeba sekunda či jiná třída(jeden rok na druhým stupni)- psaní všema deseti, takže syn trávil denně 20-30minut procvičováním v tom programu, aby nepropadal(známku dá to PC , né úča)....

A nyní když má i to doučko, tak se ještě přidává skyp a podobně.

A jen nachystat aktovku znamená, otevřít PC a připravit se podle aktuálních změn.

 Ropucha + 2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 11:18:53)
Lído, ano, prezentaci uměly udělat moje děti také už na prvním stupni, dcera si na prvním stupni založila i své webové stránky (jednoduché, ale pěkné, psané perfektní češtinou).
Do školy dělají projekty na pc i ručně, podle toho, jak který učitel vyžaduje.
Ale schopnost pracovat na pc považuji od počátku školní docházky za přirozenou součást vzdělávacího procesu. Patří to dnes k základní gramotnosti, stejně jako číst a psát.
 Marie-Ellena 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 15:14:04)
Nečetla jsem předchozí konverzaci.
Syn se v klasické ZŠ učí AJ už 4. rokem, nosí jedničky a stále nic neumí. Taky mi to přijde divné :-(
 3.3Dáša, syn 199816 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 18:04:14)
Po třech letech výuky jazyka ve škole, u dítěte na prvním stupni to je asi docela normální. Upřímně řečeno, myslím, že zázraky od školní výuky jazyka se čekat nedají skoro nikdy a na prvním stupni už vůbec ne.
 Lucyova + 3 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 22:29:29)
Díky všem za příspěvky! :-)

Vyplynulo mi z toho pár zajímavých postřehů:

- Slabá kvalita výuky je častější, než jsem čekala, to je teda trochu deziluze :-) Ale přije mi škoda na to rezignovat. Pokud to necháme být, tak se zase nic nezmění a budeme za dalších 20-30 let koukat, jak se naše vnoučata naučí ve škole stejný houby jako předchozí generace :-(
Druhá věc, co mi vadí na trendu dohánět to svépomocí/po jazykovkách, je plýtvání časem. Dítě stráví výukou jazyka ve škole x hodin týdně, aby pak ve svém volném čase trávilo další hodiny doučováním? Není to absurdní? Jasně, v ambiciózních asijských zemích se děti doučují veškerý svůj bdělý čas, ale nežiju v Asii. A ani nechci provozovat plně domácí vyučování, což by bylo v tomto případě zjevně nejefektivnější řešení.

- Odkládat pořádné učení se jazyka "až bude dítě větší/na střední/až bude chtít" je nesmysl, ztracené roky se nedají tak snadno dohnat, je potřeba nějaký čas na sžití se s cizím jazykem, na pochopení, o čem vůbec cizí řeč je. Nedá se imho vyskočit na C1 u maturity, když člověk začne od nuly v prváku na střední (pokud to teda nepohrotí nějakým zahraničním pobytem, to ale nepovažuju za standard).

- Přes výhrady, které píšu, si beru k srdci připomínky, že je potřeba učení pomoct doma. Hodně dobrá metoda výuky by imho zvládla naučit i bez domácích úkolů (zn. Nepustil, např.), ale to už bych chtěla moc, uznávám :-)
 zerat 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 22:58:51)
Lucyova, můj muž se začal AJ učit až v 7 třídě na ZŠ a na ZŠ se defakto nic nenaučil. Na gymplu v prváku začínal z AJ se čtverkama, pak ho AJ chytila tak, že po 3,5 letech výuky tam už tlumočil; hned po gymplu už učil po firmách vedení firem a dnes se jí už hezkých pár let živí a třeba v USA mu nevěřili, že není rodilý :-) Nebudu tu tlumočit jeho slova, ale v podstatě říká, že ten kdo opravdu chce se je schopen cizí jazyk naučit... jen pro to musí občas najít toho správného učitele, který "ho donutí" či zaujme pro věc. Jinak na tom gymplu je prý učila spíš přeučená ruštinářka, která byla angličtinářka spíše průměrná, ale prý uměla dobře systematicky učit a prostě je donutila učit, manžel říká, že ta učitelka byla prostě dobrá učitelka...
 nordica 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 0:18:26)
Lucoyva, mám z toho příspěvku dojem, že bys chtěla, aby Tvé děti uměly dobře anglicky, ale
- trávit čas v jazykovce je špatně (chudinky děti)
- učit se doma je špatně (to má zajistit škola)
- začít později je špatně (v tom máš velkou pravdu)
tak při kvalitě běžné výuky ve škole - která se asi hned tak nezmění - jak by sis teda tu dobrou výuku představovala?
Myslím, že je to budˇ - anebo, nic není snadné a bez námahy, a když ani jedna z výše uvedených variant není ta pravá, tak to tomu dítěti samo do hlavy opravdu nenaskáče. Jedině ho vyexpedovat samotné do rodiny do Anglie :-)
 Suza007 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 7:28:56)
Podle mě bez domácí přípravy se toho moc nenaučí. Kolik hodin angličtiny má ve škole? A kolik dětí je ve třídě?
 12.11diskuterka15 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(9.4.2015 23:24:34)
Myslím si, že od běžné školní výuky asi nemá smysl moc co očekávat. Vezměte v úvahu, kolikrát za týden ten cizí jazyk mají a kolik dětí je ve třídě. Při takovém počtu se ani nějaká konverzace moc vést nedá. Navíc, jak tu bylo řečeno, každé dítě má jiné studijní předpoklady a těžko se za těchto podmínek naučí cizí jazyk všechny stejně. Nejlépe se učí v cizojazyčném prostředí, při každodenním používání jazyka nejlépe s rodilými mluvčími. Jen z učebnice se naučil cizí jazyk málokdo. Základem je prostě mluvení a neustálé opakování.
 NovákováM 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 1:05:56)
Jaké máte zkušenosti z vašich škol?


Za mne skvělé. Nevybavím si, co uměly ve třetí třídě, ale na Střední školu byly odeslány - velmi dobře AJ vybavení.
 Betina 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 14:07:57)
To je prostě klasika, ve škole se anglicky nenaučí,
také jsem se zpočátku rozčilovala, že po letech výuky nerozezná syn
přítomný čas od průběhového nedej bože minulého :-(
Ono jaksi všechno souvisí se vším - vzhledem k celému vzdělávacímu (ne)-systému -
pokud dítě nemá pojem ani v češtině, co je časování sloves, 2. pád neboli genitiv,kondicionál (podmínka) a podobně, těžko to z něj někdo vydoluje v cizím jazyce.
To není jejich vina (samozřejmě někdo má vlohy, někdo menší, někdo to fláká) ale obecně
děti nemůžou za podivný systém výuky jazyků, který z 90% je založen na doplňování
workbooků. Jasně - pokud zrovna dělám cvičení na průběhový čas - tak i méně chápavý jedinec ví, co se po něm chce a -ing tam všude nafláká. Ale už ho není schopný použít tam, kde by v mluveném projevu měl být. Mluví minimálně a jiné to v dohledné době nebude.
Snažím se syna doučovat sama, což se mi daří jen omezené míře. Potřeboval by chodit někam intenzivně mluvit, ale jelikož dělá aktivně sport, nestíhá.
Takže dopadne jako já - bude se to učit dlouhodobě sám, za svoje peníze, aby se něco naučil.
Asi se teď na mě sesypou odporovatelky, ale pokud není možnost intenzivního kontaktu třeba s rodilým mluvčím, intenzivních kurzů nebo pobytu v cizině, zůstává nejlepším způsobem
prostě šprtání - slovíčka, fráze a pořád dokola mluvit, třeba blbě, ale rozmluvit se, ztratit ostych a v podstatě se učit metodou pokus omyl - to mi dalo nejvíc. Pouštět si filmy, zprávy, muziku a snažit se něco pobrat, někdy nic, někdy se něco uloví a tímto způsobem to nejvíc utkví v paměti. Škola je nenaučí nic, ono to při počtu žáků ve třídě a způsobu výuky ani dost dobře nejde. Nebo mít štěstí - a to se stalo nakonec po letech mě - na opravdu kvalitního dobrého učitele, který vám dá prostor povzbudí vás - a pak už to jede a je to úplně o nečem jiném, než ve škole. To neplatí jen pro angličtinu


 Lucyova + 3 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 14:36:27)
Dámy, nenapsala jsem, že nechci domácí úkoly. Napsala jsem, že docházím k poznání, že bez nich to nepůjde a zařídím se podle toho.
Jen bych ocenila, kdyby to byly úkoly, u kterých si můžeme říct větu a ne vybarvit obrázek

Že jsem tomu dala šanci bez domácího procvičování bylo asi dané mou naivní představou, že když se dítě může naučit násobilku nebo vyjmenovaná slova, aniž by mu rodič stál každé odpoledne za zadkem (což v našem případě tak je), že by se analogicky mohlo něco málo naučit z cizího jazyka.

Plynulou konverzaci fakt neočekávám, na to ta hodinová dotace zase tak velká nebyla (1. třída 1x rýdně, 2. a 3. třída 3x týdně) Ale složit jednoduchou větu bych teda očekávala. Když se učí barvy nebo dny v týdnu, proč by se to neměli naučit rovnou ve větách typu "Tohle je červená" a "Dnes je pátek"?
Je to daleko přirozenější, než se šprtat telefonní seznamy slovíček. Vždyť to vidíme na malých dětech, když se učí mluvit. Rovnou celé fráze, napřed kratičké, pak delší, a slovíčka postupně podle toho, jak častou jsou používaná.
Umělé rozšiřování slovní zásoby šprtáním a dril gramatiky patří až tak do kategorie 12+.
 Ropucha + 2 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 15:11:59)
"Umělé rozšiřování slovní zásoby šprtáním a dril gramatiky patří až tak do kategorie 12+."

V tomto s tebou naprosto souhlasím (možná bych posunula hranici na 10+ ).

Na prvním stupni by podle mě děti neměly marnit čas vybarvováním, ale ani luštěním transkripčních znaků, ale měly by v maximální míře poslouchat autentický jazyk, snažit se opakovat slova, jednoduché fráze, a reagovat na jednoduché otázky.
Časem bych zařadila čtení a psaní, bohužel od třetí třídy je to povinné, takže některé děti se to musí začít učit hned od začátku, i když rozumějí sotva pár slovům.
 Lída+4 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?  

(10.4.2015 20:03:09)
Jo, mně právě přijde úděsný, když se čtení a psaní v angličtině chce po druhácích, z nichž některý s tím mají ještě dost velký problémy i v češtině. ~a~
 Martina, 2 děti 
  • 

Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí 

(15.4.2015 11:34:37)
Můj syn je v 5. třídě, AJ má od školky, ale také mi připadalo, že nic neumí. Začátkem toho školního roku jsem koupila Project 2 (Oxford Univ. Press) učebnici, cvičebnici a CD a začala ho sama učit přesně podle té knihy. Máme angličtinu jednou týdně hodinu a pak mu dávám úkoly ze cvičebnice. A musím říct, že za ten necelý se rok neuvěřitelně posunul dopředu. Buď jsem geniální učitel (což asi ne) nebo přece jen něco uměl, ale nebylo to vidět. Ve škole totiž až do 4 tř. skoro nedělali gramatiku (začali trochu až teď) e jemu nejspíš chyběly ty základní gramatické struktury, aby mohl sám tvořit věty. Ty jsem mu právě dodala a dodávám tou naší angličtinou. Takže teď je schopen např. samostatně číst knížečky Pengiun Readers pro studenty angličtiny - level 3, což už nejsou úplně elementární texty.
Slovíčka se vůbec neučí ani ve škole ani doma a myslím, že drilování slovíček je úplně zbytečné, protože to pak stejně zapomenou. Moc se mi osvědčilo - a musím říct, že to dělají i ve škole asi od 3. třídy - učit se nazpaměť celé texty. Ta slovíčka jsou v kontextu a tím syn, co se jednou naučí, v podstatě už nezapomene.
 Blank zero 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí 

(15.4.2015 21:47:14)
Děti v polovině 5.tř. toho asi moc umět nebudou, ať začli až ve 3. tř, nebo od první. Za rok a půl nenáročným tempem, tj. v učebnici se proberou lekce a celkové množství slovní zásoby je velmi malé. Gramatiku se nejradši neučí asi vůbec, dle představy, že takto staré děti by nechápaly gramatické pojmy.

Myslím, že drilování slovíček má svou cenu. Alternativou je to slovo mockrát číst - toto se neuplatní u začátečníka, ale někoho, kdo hodně čte. Jenže pro aktivní znalost to je málo, ale možnost přirozeného opakovaného užívání v normální konverzaci tu taky není. Drilem myslím zejména opakování s prodlužujícími se intervaly. Celý systém zš a sš funguje, že probírané učivo se zná tak 2-3 týdny, možná při opakovací písemce delší úsek, pak se to ale zapomene. Jinak dril gramatiky a slovíček považují za vhodný, když tu je současně i čtení textů, ze začátku asi učebnicových. Nepřijde mi moc smysluplné se učit články či dialogy z učebnice zpaměti. To jde zvládat jen když toho je dost málo. Memorovat má smysl idiomy, stejně jako slovní zásobu. Ne věty, které mají pravidelnou stavbu a jde je vytvořit pomocí znalosti gramatiky a slovní zásoby.

Jinak oproti školní výuce v naší zemu bude velmi efektivní asi jakákoli domácí výuka, zvl. pokud se bude držet metodiky britských učebnic a učitel- rodič bude jazyk trochu znát. Výslovnost by si dítě mělo osvojit spíš z nahrávek k učebnici, český rodič ji zpravidla moc dobrou mít nebude, to mnohdy platí i pro rodiče, kteří žijí trvale v USA nebo Británii.

Než učit se jednou týdně mi přijde efektivnější každý den chvilku. Každý den si třeba poslechnout nahrávku s textem lekce, čím se dítě mimovolně asi ten text naučí zpaměti, bez memorování. Každý den dělat i něco samo, třeba opakovat slovíčka, nebo udělat gramatické cvičení, jindy si zas přečíst text z článku atd.

Na sš jsem se doma slovíčka neučil, vyučují se ani samostatně nezkoušel. Zato chtěl převyprávět text z učebnice. Je jistě lepší zkoušet jazyk jako celek než jen slovíčka izolovaně. Jenže toto jde dělat, když se ve škole postupuje pomalým tempem, lekce se probírá poměrně dlouho a žák se neučí tolik doma. Já jsem pro dril hlavně na začátku. Kdo se dostane do stádia, že čte originální anglické neučebnicové texty a čte hodně, tak pak memorování slovíček nutné není, i když i zde může být efektivní. Kdo má dosti načteno a poslouchal učebnicové nahrávky, tak bude zvládat i porozumění mluvenému jazyku, i když asi spíš jazyku zpravodajství, pořadů na BBC než nějakých filmů. Kdo jazyk užívá nejen že se ho učí, ale prostě si v té angličtině čtě, poslouchá pořady, koukne na film atd. tak si ten jazyk trvale rozvíjí a udržuje. Samozřejmě, tímto ještě neumí tolik konverzovat, jenže jsem dost skeptický vůči konverzačním kurzům, skutečnou cenu má spíš kontakt s rodilými mluvčími, přirozený. Případně konverzace, kde učitel má jen jednoh žáka, max. dva, ne víc.
 Gery 


Re: Třeťák se učí 3. rok AJ a nic neumí 

(9.5.2015 10:13:40)
Měl jsem stejný problém. Snažil jsem se učit syna z učebnice, ale moc nám to nešlo. Pak mi hodně pomohla angličtina pro děti Happy Socks. Posílají nám každý den jeden rozhovor, který si se synem přehráváme. Už děláme 42. lekci a věty se snažíme používat i v běžném životě.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.