Re: Třeák se učí 3. rok AJ a nic neumí - co s tím?
To je prostě klasika, ve kole se anglicky nenaučí,
také jsem se zpočátku rozčilovala, e po letech výuky nerozezná syn
přítomný čas od průběhového nedej boe minulého :-(
Ono jaksi vechno souvisí se vím - vzhledem k celému vzdělávacímu (ne)-systému -
pokud dítě nemá pojem ani v četině, co je časování sloves, 2. pád neboli genitiv,kondicionál (podmínka) a podobně, těko to z něj někdo vydoluje v cizím jazyce.
To není jejich vina (samozřejmě někdo má vlohy, někdo mení, někdo to fláká) ale obecně
děti nemůou za podivný systém výuky jazyků, který z 90% je zaloen na doplňování
workbooků. Jasně - pokud zrovna dělám cvičení na průběhový čas - tak i méně chápavý jedinec ví, co se po něm chce a -ing tam vude nafláká. Ale u ho není schopný pouít tam, kde by v mluveném projevu měl být. Mluví minimálně a jiné to v dohledné době nebude.
Snaím se syna doučovat sama, co se mi daří jen omezené míře. Potřeboval by chodit někam intenzivně mluvit, ale jeliko dělá aktivně sport, nestíhá.
Take dopadne jako já - bude se to učit dlouhodobě sám, za svoje peníze, aby se něco naučil.
Asi se teď na mě sesypou odporovatelky, ale pokud není monost intenzivního kontaktu třeba s rodilým mluvčím, intenzivních kurzů nebo pobytu v cizině, zůstává nejlepím způsobem
prostě prtání - slovíčka, fráze a pořád dokola mluvit, třeba blbě, ale rozmluvit se, ztratit ostych a v podstatě se učit metodou pokus omyl - to mi dalo nejvíc. Poutět si filmy, zprávy, muziku a snait se něco pobrat, někdy nic, někdy se něco uloví a tímto způsobem to nejvíc utkví v paměti. kola je nenaučí nic, ono to při počtu áků ve třídě a způsobu výuky ani dost dobře nejde. Nebo mít těstí - a to se stalo nakonec po letech mě - na opravdu kvalitního dobrého učitele, který vám dá prostor povzbudí vás - a pak u to jede a je to úplně o nečem jiném, ne ve kole. To neplatí jen pro angličtinu
Odpovědět