15.4.2015 21:47:14 Blank zero
Re: Třeák se učí 3. rok AJ a nic neumí
Děti v polovině 5.tř. toho asi moc umět nebudou, a začli a ve 3. tř, nebo od první. Za rok a půl nenáročným tempem, tj. v učebnici se proberou lekce a celkové mnoství slovní zásoby je velmi malé. Gramatiku se nejradi neučí asi vůbec, dle představy, e takto staré děti by nechápaly gramatické pojmy.
Myslím, e drilování slovíček má svou cenu. Alternativou je to slovo mockrát číst - toto se neuplatní u začátečníka, ale někoho, kdo hodně čte. Jene pro aktivní znalost to je málo, ale monost přirozeného opakovaného uívání v normální konverzaci tu taky není. Drilem myslím zejména opakování s prodluujícími se intervaly. Celý systém z a s funguje, e probírané učivo se zná tak 2-3 týdny, moná při opakovací písemce delí úsek, pak se to ale zapomene. Jinak dril gramatiky a slovíček povaují za vhodný, kdy tu je současně i čtení textů, ze začátku asi učebnicových. Nepřijde mi moc smysluplné se učit články či dialogy z učebnice zpaměti. To jde zvládat jen kdy toho je dost málo. Memorovat má smysl idiomy, stejně jako slovní zásobu. Ne věty, které mají pravidelnou stavbu a jde je vytvořit pomocí znalosti gramatiky a slovní zásoby.
Jinak oproti kolní výuce v naí zemu bude velmi efektivní asi jakákoli domácí výuka, zvl. pokud se bude dret metodiky britských učebnic a učitel- rodič bude jazyk trochu znát. Výslovnost by si dítě mělo osvojit spí z nahrávek k učebnici, český rodič ji zpravidla moc dobrou mít nebude, to mnohdy platí i pro rodiče, kteří ijí trvale v USA nebo Británii.
Ne učit se jednou týdně mi přijde efektivnějí kadý den chvilku. Kadý den si třeba poslechnout nahrávku s textem lekce, čím se dítě mimovolně asi ten text naučí zpaměti, bez memorování. Kadý den dělat i něco samo, třeba opakovat slovíčka, nebo udělat gramatické cvičení, jindy si zas přečíst text z článku atd.
Na s jsem se doma slovíčka neučil, vyučují se ani samostatně nezkouel. Zato chtěl převyprávět text z učebnice. Je jistě lepí zkouet jazyk jako celek ne jen slovíčka izolovaně. Jene toto jde dělat, kdy se ve kole postupuje pomalým tempem, lekce se probírá poměrně dlouho a ák se neučí tolik doma. Já jsem pro dril hlavně na začátku. Kdo se dostane do stádia, e čte originální anglické neučebnicové texty a čte hodně, tak pak memorování slovíček nutné není, i kdy i zde můe být efektivní. Kdo má dosti načteno a poslouchal učebnicové nahrávky, tak bude zvládat i porozumění mluvenému jazyku, i kdy asi spí jazyku zpravodajství, pořadů na BBC ne nějakých filmů. Kdo jazyk uívá nejen e se ho učí, ale prostě si v té angličtině čtě, poslouchá pořady, koukne na film atd. tak si ten jazyk trvale rozvíjí a udruje. Samozřejmě, tímto jetě neumí tolik konverzovat, jene jsem dost skeptický vůči konverzačním kurzům, skutečnou cenu má spí kontakt s rodilými mluvčími, přirozený. Případně konverzace, kde učitel má jen jednoh áka, max. dva, ne víc.
Odpovědět