| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Hejného matematika a přijímačky na 8G

 Celkem 46 názorů.
 Lassiesevrací 


Téma: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 7:40:29)
Soukromý průzkum. Jakou výuku matematiky měly vaše děti, které se dostaly na 8G? Klasiku nebo Hejného?
Mám děti na 1.stupni,mají Hejného - ale obě učitelky učí "řezaným způsobem". Obě tvrdí, že Hejného matematika je pro matematicky nadané děti a ostatní v tom plavou.
Zajímá mě úspěšnost Hejného metody u přijímaček. A také to, zda se dá kombinovat Hejný ve škole s doučováním klasiky(co jsem si přečetla, tak to vychází jako blbost).
Syn má matematiku rád, vyhrál ve třídě matematického klokana, ale věci si často spočítá v hlavě, postup nepostup. Dcera je ve 4.třídě,z M má jedničky, občas dvojku, ale ta počítá úkoly v klasice, tzn. nosí domů ty sloupečky příkladů. A postup má stejný, jako to bývalo "za nás". Takže ten přístup je spíše takový, že z Hejného toho moc nemá. Asi je chybou(je škoda) , že učitelky to mají spíše "befelem" a jinak nejsou příznivkyně Hejného.

Zajímají mě zkušenosti ostatních. Díky moc ~x~
 Lassiesevrací 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 7:47:30)
Poznámka - důvod, proč se ptám je ten, že jsem se náhodou dostala do diskuze rodičů starších dětí na naší škole, kteří jsou v rozpacích z toho, že se za poslední cca 3 roky dostalo na 8G jen pár jednotlivců, zatímco dříve(když se učila M klasikou) byla úspěšnost vyšší. A dávají to za vinu Hejnému....
 Lassiesevrací 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 7:59:38)
Mně je Hejného matematika sympatická, ale nejsem si jistá, jestli má návaznost na středních školách. Ale styl uvažování, kdy se podporuje, aby děti na něco přišly a něco objevily, aniž by se jen biflovaly mechanicky, mi je blízký. Matematiku jsem ráda nikdy neměla, teď je mi mnohem bližší a ta výuka mě zajímá.
Bohužel já jsem skončila někde u procent a zlomků, protože jak jsem se někde v tom systému zasekla, už jsem to dál ani nezkoušela pobrat.
 Jana a Petra 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 7:52:39)
Moje dcera chodí do primy. Na začátku roku zjišťovali, kolik dětí ze 30 přijatých mělo matematiku od Hejného. Ukázalo se, že to byla téměř polovina třídy včetně mojí dcery. Vzhledem k tomu, že údajně se vyučuje jen asi na 10 - 20 % škol, tak to hovoří v její prospěch.
 Lassiesevrací 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 8:02:16)
Děkuju. ~R^
A styl výuky na 8G? Jak to dcera zvládá? Navazuje to, nebo se učí jinak?

Jinak, tuším, Hejného matematika už bude mít větší pokrytí. Řekla bych....
 Z+2 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 8:04:56)
Bavil jsem se o tom s ředitelem jednoho Pražského gymnázia, které má i 8G a ten mi tvrdil, že se na to ptají a vychází jim, že se stále zvyšuje poměr přijatých dětí z Hejného metody a je výrazně vyšší než je poměr ve školách... Z toho vyvozuje, že je to pro děti výhoda. Já si spíš myslím, že Hejného metodu učí lepší a progresivnější ZŠ a z těch je obecně snažší se dostat na gymnázium.
 Lassiesevrací 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 8:06:48)
To ráda čtu. Díky.
 Alena 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 8:24:50)
Souhlasim, take bych rekla, ze hejneho metodou uci skoly pokrokovejsi, o ktere se zajimaji rodiny budoucich gymnazistu, cili ze je to spise zakovskym materialem.
 Lassiesevrací 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 8:26:07)
~:-D
 Dana 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 8:44:25)
Myslím si, že nejlepší je kombinace obojího. Klasické výuky i Hejného. Na státní osmiletá gymnázia v Praze se stejně dostanou jen děti, které jsou v matematice výborné a mají dobré logické myšlení. To Hejného metoda lépe rozvíjí, ale komu není shůry dáno, tak je mu to stejně na nic. Hejný také probere větší rozsah učiva, než se probere v klasice. Děti z klasiky ale zase umí mechanicky lépe, bezchybně a hlavně rychleji počítat.
 sasil 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 8:20:36)
Za mě,první stupeň ano, ale na druhém stupni se mi to nelíbí. Souhlasím se slovy žáka 9. třídy. Matematika by mohl být docela zajímavý předmět, kdaby by ho nesk.... pan profesor Hejný.~;). Jinak já mám šesťáka a od letošního roku mají na matiku jiného učitele, nevím jestli je to tím, ale moc teď matiku nechápe. Vysvětluju doma, klasicky po staru.~d~
 Lassiesevrací 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 8:22:51)
Tomu nerozumím. Jde o metodu výuky, tak proč na prvním stupni jeden způsob, na druhém jiný? A co nějaká návaznost?
 Alena 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 8:21:39)
Hejneho matematiku mam rada, ale ucebnice matiku nedela, dela ji ucitel a pokud vase ucitelky tvrdi, ze je to matemetika pro nadane, tak to asi moc dobre nedelaji. Treba pani bomerova v Praze na dedine to uci vyborne a ma vynikajici vysledky http://zpravy.idnes.cz/hejneho-metodu-uceni-podpori-necas-dtn-/domaci.aspx?c=A130207_223240_domaci_brm
Obecne system, ktery zvyka zaky vyvijet vlastni reseni oproti prebirani postupu by mel byt u prijimacek uspesny. Pokud maji rodice dojem ze se dostava na gymply mene deti bude to spis silicimi populacnimi rocniky. Pokud by tam mela hrat roli vyuka matematiky, tak bych si tipla spis na personalni obsazeni.
 sextánka 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 8:54:59)
Mám 3 děti na 8G v Brně. Při přijímačkách se dostaly na gymnázia, kde byly v době jejich přijímaček poměry 1:9, 1:11 a 1:5. Všechny měly klasickou matematiku na obyčejné sídlištní základce.

Jen pro zajímavost: na Gymnázium Matyáše Lercha letos dělalo přijímačky 402 dětí a berou jednu třídu (30 dětí). Myslím, že je to republikový rekord.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 9:13:21)
tohle "Obě tvrdí, že Hejného matematika je pro matematicky nadané děti a ostatní v tom plavou." je pěkný nesmysl.
můj syn začal zvládat matiku až poté, co přešel na Hejného.
 Z+2 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 9:16:06)
Neumějí to, takže si na to přijdou jen chytré děti. Osobně mám trochu pocit, že Hejného matematika víc záleží na dobré práci učitelů. Že je jednoduší děti prostě drilovat, než je nechat nacházet.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 9:32:38)
ano, je to tak. pokud učitel učí Hejného klasickým způsobem, tak je to dost na nic.
 Lassiesevrací 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 9:32:54)
"Že je jednoduší děti prostě drilovat, než je nechat nacházet. "

To si myslím taky. A hlavně tenhle způsob poznávání a získáváni informací má, co se udržení těch informací týče, dlouhodobější efekt. Dril je, že se to naučíš a zapomeneš. Ale jak člověk na něco sám přijde, prostě to má v hlavě. Samozřejmě se to netýká základů jako násobilka atp, protože tu člověk pravidelně používá, tak jí nezapomene.

Problém je, pokud někdo dá dětem ten prostor na ZŠ, aby poznávaly a nacházely, ale pak se u přijímaček a na gymplu potkají s tím drilem.
 Eudo 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 9:56:18)
"Problém je, pokud někdo dá dětem ten prostor na ZŠ, aby poznávaly a nacházely, ale pak se u přijímaček a na gymplu potkají s tím drilem."

Asi tak. Kdyz nekdo neni zvykly a vedeny k tomu, aby logicky dochazel k nejakemu vysledku, potrebuje na to cas. Ktery u prijimacek nema.

Jenze aby nekdo "vymyslel nejaky vynalez", k tomu musi mit schopnost logickeho mysleni a logicke predstavy. Plivat nadrilovane poznatky mu k tomu ani nahodou nestaci. Takze k te logicke predstavivosti musi posleze stejne nejak dojit. Nekomu to jde lip, i kdyz v tom nebyl "drilovan" =teda v ty logicky predstavivosti.
 Eudo 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 10:00:14)
Souhlas, Danulo. A tak mi ta Hejneho metoda celkem pripada. Ze si "hrajou" na matiku a chapou ruzne veci, ktere obyc metodou treba nikdy ani nepochopi.

 Eudo 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 10:09:08)
Ted jsem tu mela da dny ochorelou skoro petiletou vnucku. Chtela si hrat na skolu. Umi vsechna pismena a vsechny cislice, pozna je a celkem je i usmoli na papir.

Na pocitaci je nasla a dobala prstikem. Pak si je ctla. Najednou zacala cist 2 pismena dohromady - a prisla na to, ze ji nektera spojeni daji neco, co "rozumi" - slovo. Tak si zkousela pismena davat do slabik a "ctla" je.
Dosly jsme postupne az k tomu, ze jsem ji Rikala kratka slova a ona je na pocitaci psala =spravne - a pak mi je na preskacku cetla, taky spravne. Za par hodin z kratkych slov sama psala vety a pak mi je ctla.

Dala jsem ji sesit, Rikala slova, i nova, ktera pred tim nenapsala, a psala je rukou tiskacimi pismeny spravne. I cele vety, poskladane jinak z kratkych slov, ktere sama psala i novych.

Proste prisla na "system". (=tohle neni zadny system, jak se uci cist u nas, u nas je systemu vic a na stejne skole v ruznych prvnich tridach muze ucitel vyucovat cteni podle te "sve" metody, ne vsichni stejne.) Holcicka pochopila, ze pismena v abecede se vyslovuji jinak, nez kdyz je da dohromady s jinymi, a ze z toho je zvuk, ktery neco znamena.

(ja jsem cteni ucila jen jako v druhem jazyce starsi deti a dospele, kteri uz cist umeli a system chapali ve svem jazyce, ovsem to se lisi v ruznych jazycich. Vnucka zatim nevi, ze ruzna slova se pisou tak, ze urcity zvuk se sklada z nekolika pismen).
 Eudo 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 9:53:33)
Zetko, ted jsem si nagooglovala Hejneho metodu.

Okamzite mne nadchla. Takovy zpusob vyuky cehokoli - tam, kde dite prave ve vyvoji je, co chape a na cem dale muze stavet, v jakemkoli predmetu. Drilovani ze srdce nesnasim - cehokoli. Protoze to, co se kdo nadriluje, taky driv zapomene, kdyz to nepochopi.

U nas se PODOBNE metode Hejneho nerika, ale deti se takhle smisene uci uz od skolky. Aby na neco samy prisly a samy si to odvodily.

 Eudo 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 9:58:58)
"Neumějí to, takže si na to přijdou jen chytré děti"

chytre deti prijdou na cokoli, driv nebo pozdeji.
Vsechny deti jsou schopne neco i okoukat, kdyz je to zaujme. Ale to musi ucitelka umet. CHYTRA ucitelka taky potrebuje predstavivost, aby byla schopna deti zaujmout, i kdyz zas tak chytry nejsou a nic moc je nebavi.
 Dana 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 9:57:36)
Názor, proti názoru. Já zase znám několik dětí, které díky Hejného matematice potřebují doučování, protože tomu vůbec nerozumí. Nemluvím o prvních třech třídách, ale o čtvrté a páté.
 Eudo 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 10:13:32)
Danulu, ja rozumim. KDysi v mych zacatcich mi jedna zkusena kolegyne rekla, ze nemuzu delat neco stejne jako nekdo jiny, musim na to prijit sama a podat to po svem. Ridim se tim leta. Cela leta mi to fungovalo.

No, pred par dny jsem tady vysvetlovala muj nazor na to, k cemu je potreba gramatika. Celkem bezuspesne jsem si vsimla - ackoli podle toho pracuju desny leta a funguje mit. Ale kdyz clovek jinak neumi a nerozumi, co se mysli, dela, jak je zvykly a jakakoli nova metoda je desne tezka pouzivat, kdyz je presvedceny zastance toho, co dela leta.
 Eudo 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 13:32:22)
Diva Baro, psat kratke texty, reagovat na to ci ono rychle a diskutovat stylem chatu je dost problematicke a neprehledne.

Kdyz nekdo popisuje, co dela, a druhemu se to nelibi, CASTO si k tomu, co je napsano, vklada i sve "dodatky", ktere v tom textu puvodne nikde nebyly. (priklad - chapu, zes vyjadrila "stylem", ovsem....: " píšeš stylem "jen já to umím nejlíp, mně to funguje, takže tak je to správně, vy, co nechcete zkusit něco nového, to děláte špatně".

nikde jsem nenapsala JEN JA TO UMIM NEJLIP....... TAKZE TAK JE TO SPRAVNE..... TO DELATE SPATNE...." Psala jsem o sobe a opakovane psala, ze to jsou moje nazory (samozrejme neni mozne to psat u kazdeho textu jako dodatek, vychazim z toho, ze kdyz to napisu nekolikrat, neni nutne to psat v kazde odpovedi) = chci zkouset nove veci porad, v tech mych textech taky bylo psano ruznym zpusobem, ze to jsou MOJE nazory, TAKHLE TO DELAM JA a mne to funguje (=ne jen ja to umim nejlip, mne to fungfuje),a at si kazdy dela, jak mysli. Taky jsem nekolikrat vyjadrovala, ze se prizpusobuju potrebam a schopnostem zaku a snazim se najit zpusob, ktery vyhovuje jim, a to hledam pro kazdeho individuelne. (=cili ne, ze jim neco vnucuju, protoze JA to vim lip).

To, ze nekdo pracuje svym zpusobem, samozrejme nezarucuje, ze to je ten nejlepsi zpusob pro vsechny, a to ani pro zaky, ani pro kazdeho ucitele. (k tomu jsem poznamenala, jak vyse uvedeno, ze JA se snazim hledat, proc zak neni schopen... a najit zpusob, jak naucit i toho ci onoho). Muj nazor je, ze kazdy ucitel ma povinnost hledat nove moznosti (a samozrejme mi je jasne, ze osnovy..., cas.... ekonomicke moznosti... ap., to nebudu dal rozvinovat). Napsala jsem taky, ze ja vsechny tyhle moznosti mela (=na rozdil od vetsiny jinych), ze jsem mela moznosti (a taky odvahu) menit misto a vybrat si, kde mi ty moznosti nekdo poskytne, a nemusela jsem pracovat nekde a delat neco, co mi nevyhovuje. Mela jsem stesti na sefy, kteri tohle videli a umoznili mi ruzne experimentovat - vetsinou si vybirali oni mne, protoze mne od nekoho znamil, a castecna ja je - kdyz jsem mela pocit, ze mi umozni pracovat, jak jsem chtela JA. A samozrejme vim, ze kazdy tuhle moznost nema. A taky, ze vetsina lidi, kteri ziji jen ve sve zemi, nevi, ze obzvlast, kdyz clovek zacina nekde v jine zemi, musi se prizpusobit te zemi a hodne na tom pracovat, aby ukazal, co umi a byl ocenen. Sice ne zas tak financne, ale radost z neceho, co funguje a co pomaha mnoztsvi jinych, taky neni k zahozeni..

I mne zajimaji jine nazory. Krome ruznych diskuzi je hledam i jinde - v ruznych teoriich atd atd, ovsem to je na dlouhe objasnovani a tim padem nemozne takhle na chatu v kratkosti a jasne napsat.

Tohle pochopitelne neni zadna omluva za to, jak pisu co pisu. Nemam za co se omlouvat, kdyz popisuju neco, co MNE a mym zakum ruzneho veku vyhovuje - nikomu to nevnucuju.

Mne se napr. krasne diskutuje s Filipem - nazory se casto velice ruzni, ale Filip treba bez problemu vnima, ze mu je nevnucuju a nemusim mu to nikde opakovane napsat.

 Lassiesevrací 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 10:10:11)
Je to názor proti názoru. Je třeba taky vzít v potaz, že někomu matematika nejde a nešla by mu, ať by se učil jakoukoliv metodou.

Proto téma není "jaké máte zkušenosti s Hejného metodou", protože to různé bude.
 Eudo 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 10:16:16)
"Je třeba taky vzít v potaz, že někomu matematika nejde a nešla by mu, ať by se učil jakoukoliv metodou."

Ale to prave nevis. Na to prijdes, az kdyz si to vyzkousis. Ono trva nejakou dobu, nez neco zacne pusobit.

Ten dril napr. funguje tak, ze to muzes testovat a "overit si", jak bajecne funguje. Jenze otestovat si drilovane poznatky za par tydnu ti temer vzdycky dokaze, ze ti, kdo maji horsi pamet, si z toho nic moc nepamatujou. Zatim co ti, co chapou, o co jde, si to opet muzou vyvodit, i kdyz to drilovane zapomneli.
 Lassiesevrací 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 10:20:15)
Tak jsem to nemyslela. Já hůl nelámu nad nikým. Sama jsem s matematikou bojovala, ale logické věci mě bavily a baví dodnes. A myslím, že je škoda, že jsme Hejného matematiku neměli.
Ale nikdo není nadaný na všechno.
 Anni&Annika 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 13:42:54)
Suplik, takhle to kombinovala ucitelka nasi male na zakladce. Sice mala umela nasobilku i jinak, ale ucitelka chtela, aby se ji deti naucili z pameti, stejne jako kdysi my. Takze mala nemela problem s zadnyma matematickyma ukonama a byla i pomerne rychla.
 Zajímá Kohoto 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 15:54:00)
 X__X 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 15:55:15)
teď mám holku v osmičce, jedou Hejného metodu a zkoušela jsem s ní přijímačkové testy. v matice měla velký problém - za jedno opravdu opravdu neumí počítat rychle. za druhé do výpočtu úloh s vrhala stylem pokus X omyl, takže jednak jí to ještě víc zdrželo (tady mají jednoznačnou výhodu děti, které mají na nějakou úlohu už nacvičený postup), jednak na to kolikrát šla zbytečně složitě a v některé fázi výpočtu se zbytečně přepočítala nebo zamotala, takže výsledek stál stejně za pendrek ~d~ ve škole má samozřejmě z matiky jedničky, učitel si jí moc chválí ~a~
 EvaMarie 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 14:29:06)
Dcera na ZŠ má klasickou výuku matematiky, teď se dostala na 8G, z matematiky měla 42 bodů. Myslím, že jí hlavně pomohlo procvičování dostupných testů z cermatu (tam měla občas přes 45 bodů).
 Lassiesevrací 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 19:30:33)
Kde, prosím, sehnat ty dostupné testy Cermatu? Nějaký odkaz? Nebo nenašel by se někdo, kdo by mi to poslal na mail?
Lassie66@seznam.cz

Děkuji moc.
 Lassiesevrací 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 19:47:49)
~R^

Kouknu, dík.~x~
 Senedra 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 21:01:31)
Šuplíku, nevíš, jestli někde na metu není k dispozici zadání matematiky +? Nemůžu ho nikde najít.

Lassie - Hejný, no... těžko říct. Moc se mi líbil jeden názor, který jsem slyšela :" Chytré děti jsou jak kulička - trochu do nich strčíte a ony se pak už kutálí samy dál." A Hejný tohle "strčení" podporuje.

Jinak - myslím si, že u Hejného také hodně dělá to, že do té metody jdou učitelé, kteří prostě svojí povahou rádi zkouší nové věci, experimentují a podobně - a to se hodně podepsalo i na úrovni dětí, které touto metodou už prošly. Další část učitelů jsou ti, kteří dostali příkazem Hejného učit - a tam nastávají různé problémy.

U Hejného mi to občas přijde, že se honí moc zajíců najednou ( hlavně 1. a 2. třída), něco se nakousne, nechá a děti se k tomu vrací třeba za měsíc. Nemyslím si, že je to vždycky špatně, občas věci prospěje ji odložit a po nějaké době zase připomenout a rozšířit, ale někdy je potřeba jednu věc pořád opakovat, dokud se nevypiluje.
 Marta. 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 21:45:53)
Senedro, všechny testy uveřejní Cermat na svých stránkách po 12. květnu, až proběhnou náhradní termíny přijímacích zkošek na středních školách.
My se už se k nim dostaneme, ale musíme zadat jméno a rodné číslo dítěte, které zkoušky dělalo. Pak to bude přístupné i pro veřejnost.

12. 4. 2017 - Zveřejnění testových zadání

Testová zadání z prvního, druhého i náhradních termínů budou na webových stránkách zveřejněna po 12. květnu 2017

http://www.cermat.cz/jednotna-prijimaci-zkouska-2017-1404035422.html
 Senedra 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 22:37:52)
Šuplíku, právě - státní byla uveřejněná snad hned ten samý den, co se psala, M+ zatím ne.
 K_at 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 14:36:08)
Dcerin rocnik je posledni, ktery na ZS dojizdi Hejneho plus klasiku. Pataci... Nektere veci jsou zajimave. Neco mi u Hejneho pripada "prepicene". Deti, ktere na matiku a logiku nejsou musi byt v haji..... Jako rodice me stve, ze nektere ukoly nebo resty proste ani v mladsim veku jsme nebyli schopni udelat.
 HelenaPa 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 18:45:12)
Syn jede podle Hejného a mám pocit, že mu občas chybí nějaká "štábní kultura" - zápis a odpověď. A ještě v rýsování má mezery. Nevím, jestli je to tím, že je bordelář nebpozorný nebo jestli to moc nedělali. Jinak zvládá dobře, ale zvládal i klasickou metodu. Měli první dva roky klasiku, pak od třetí přešli na Hejného. Takže základy a násoblku nadrilovali a nedělá jim problém počítat rychle. Ve cvičných testech dával M kolem 40 bodů. Teď čekáme, jak dopadne odvolání.
 culík +1 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 19:12:27)
Syn ma Hejneho. Ted delal prijimacky na 8G, mel 44 bodu z matematiky. Bohuzel se na gymnázium nedostal, v Praze je plno. Ale bodu mel myslim dost.
 ivaxx 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 19:15:01)
Obě děti jsou na 8G (poměry cca 1:6), účastní se olympiád a soutěží a starší občas vítězí. Obě měly klasickou matiku a stále mají.
Při přípravě na 8G jsem si Hejného učebnice koupila a něco s nimi prošla v rámci přípravy. Starší, zvládal Hejného příklady zcela bez problémů a připadaly mu lehčí, než to, co měli ve škole. Mladší to z počátku nechápala, pak jakmile pochopila, také bez větších problémů. Starší měl mnohem lepší učitelku na ZŠ.

Závěr - myslím, že nezáleží až tak na tom jakou metodu děti mají, ale jak daná paní učitelka matiku učí a zda učí děti myslet či jen mechanicky počítat.
 Federika 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(6.5.2017 22:08:33)
Syn měl Hejného, přijímačky na 8 letý gympl zvládl prakticky bez přípravy, s matematikou nikdy problém neměl.
Te´d v primě má klasiku, trochu naráží, ale v tom smyslu , že hůř zvládá klasický zápisy, přesný rozbory a tak. S pochopením látky, určením výsledku problém nemá.
A je fakt, že nevím,jesli je jím samotným nebo Hejným:-)
 Lou+3 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(7.5.2017 5:33:15)
Mne prislo, ze Hejny hodne pomohl matematicky a logicky uvazovat. Ale pak se musela doma treba naucit rychle nasobit, protoze Hejny nepodporuje dril a ke zkouskam je potreba byt i dost rychly.
Zkousku delala loni, na obou skolach mela 94% a udelala. Urcite jsem pro Hejneho, ale s trochou domaciho drilu na bezne operace.
 Berenika 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(10.5.2017 10:04:12)
Zkušenost ze školy kam chodí dcera - u nich ve třídě klasická výuka, na 8G se dostal jeden žák. Vedlejší třída - výuka dle Hejného - dostalo se 5 dětí, všichni v první třicítce.
 Linda Zákoucká 


Re: Hejného matematika a přijímačky na 8G 

(19.6.2018 13:17:06)
Můj syn měl v 1.-5. třídě Hejného, spokojenost naprostá, jen v páté třídě jsme museli najet na rychlost, byl pomalejší, než při výuce klasické matematiky. Ale v uvažování byl zase lepší. Dostal se na výborné pražské gymn., z 18 dětí jde na gympl 5. Takže spokojenost, ale trénovat, trénovat rychlost.....

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.