Leos |
|
(12.9.2010 1:57:59) Nase zkusenost s kocarkem/trikolkou Teutonia Spirit S3 a libereckou prodejnou Babyrenka. Kdyz ptacka lapaji, pekne mu zpivaji. Chteli jsme “akcni”, dobre ovladatelny kocarek do terenu. Manzele Pichlovi, majitele prodejny Babyrenka, nam velmi presvedcive doporucili model Teutonia Spirit S3 HB 08 - fajn, mame ho! Zkouseli jsme s nim bruslit (nemel to byt problem; pochopitelne, se za-aretovanym koleckem - jinak to ani nejde!), vzali jsme ho na Sumavu a ejhle. Do dvou mesicu odeslo predni kolecko. Neni divu, ke kocarku je ukotveno KOVOVYM trnem zapadajicim do PLASTOVEHO luzka! Prvni reklamace probehla vcelku v pohode, jen jsme byli upozorneni, ze vlastne zas tak terenni neni (byt dokonce sama pani Pichlova uznala, ze nam ho jako terenni prodavala …), nicmene ze dalsi reklamace bude uz za penize. Blamaz!!! Chteli jsme kocar do terenu, ale nemame ho. Nuz, prispusobili jsme se. Zadne brusle, zadna Sumava – asfaltove cesty bez obrubniku (bydlime na vesnici) a anglicky travnik pred domem – tam syn bezvadne usinal. No, a za pul roku odeslo dalsi kolecko. Reklamace. Tvrzeni proti tvrzeni, narazime s kocarkem do obrubniku, nedobre se o nej starame – hadka, vrcholici opravou, nikoliv vymenou. Opravene kolecko vydrzelo byti opravene mesic, mozna dva. Tzn., ze drzelo na kocarku – jinak vam pri mirnem nadzvednuti predni casti neocekavane vypadlo, a vase lezici/spici ditko se razem ocitlo ve vertikalni poloze s ocima navrch hlavy; to v tom lepsim pripade, v tom horsim jste meli co delat, aby se vam kocar rovnou neprevrhl (co ja vim tak minimalne ctyrikrat pres boudu sel – zabava!) Dobra, co se da delat, jezdime s nasim “terennim” kocarkem velmi opatrne - uz jen proto, abychom znovu nemuseli navstivit velmi asertivni, “costumer-unfriendly” manzele Pichlovi. Bac!, pomoc prisla zhury. Mnozici se pocet reklamaci na tento typ kocarku (vcetne dvou nasich znamych, kteri se nechali “ulovit” na podobne pohadky) donutil materskou firmu v Nemecku k ojedinele akci. Vsichni vlastnici si mohli primo do Nemecka pres web napsat o nahradni kolecko! Takze, cela ta osocovaci saga, jak spatne se k nasemu “ne-terennimu” kocarku chovame, splaskla jak bublina. Pan Pichl nam zdarma vymenil dalsi, vylepsene kolecko. Nadeje, ale na prvni pohled zadna zmena – kov v plastu, nevim, cim melo byti lepsi, ale vydrzelo opet pouze zhruba pul roku – nemusim dodavat, ze VELMI opatrneho zachazeni. Behem te doby (zhruba roku a pul), se nas zeleny kocarek bez prehaneni zmenil na sedy (krom tech casti, ktere jsou schovane – takze je zeleno/sedy :o) a poroucel se i plastovy pruzor ve strisce (popraskal v mistech, kde se pri skladani strisky ohyba) – jak mi bylo receno, vse nasim spatnym uzivanim (na kocar za cca. 21 tis. slusny vykon!). Barevna nestalost, v tomto pripade bych to spise nazval “promenlivost”, je pry normalni a nasi vinou je, ze kocarek vystavujeme slunicku. Aha, takze ted uz je z terenniho kocarku kocarek stinovy. Syn z kocarku pomalu odrusta, nikam s nim stejne nejde jezdit, takze v nem jen pres poledne spi. Okay, jdeme resit. (Husila se mi kuze uz jen pri pomysleni, ze se tam budu muset jet znovu dohadovat a poslouchat arogantni hlasky o tom, jak spatny jsem uzivatel.) Hadka, dlouha, hlavni argument, pochopitelne krom nespravneho uzivani, “my to resit nebudem, posleme to do Nemecka k posouzeni, do mesice se Vam ozvou. Jo, a postovne si hradite sami!” No jo, ale co my tak dlouho bez kocaru! Kdyz se trochu uklidnili emoce, byla nam nabidnuta vymena pruzoru zdarma (ale jinym, tencim=neoriginalnim materialem!), popripade zakoupeni novych potahu (lepsich=barevne stalejsich!) a … BEZPLATNA vymena kolecka. (Pred prodejnou ukazuji vaznym zajemcum o “Teutonku” nas 2 roky stary kocar – nestaci se divit, jsou vdecni za pohled “zvenci”.) Vymenu potahu si nechavame projit hlavou, prichazi leto, dovolene, zacatkem zari jedu v klidu a miru nechat presit pruzor a vymenit kolecko, jak mi bylo slibeno … a znovu narazim. Stejna “pohadka”, stejna arogance, nekompromisni postoj pana Pichla – pruzor tedy vymeni, byt jsme dle jeho slov strisku uzivali nespravne (samosebou ze netusim jak a je-li to vubec mozne), ted uz dokonce originalnim materialem. Ale kolecko si zaplatite! Marne namitam, ze jsme se prece dohodli na reklamaci, ze sam prece vi, jake s tim jsou problemy (jen tak mimochodem, skvirou mezi dvermi zahlednu v dilne jinou stinovou neterenni trikolku naseho typu; inu neni se co divit). Kdyz uz jim nejde o spokojeneho zakaznika (coz mi tedy rozhodne nejsme), vytahuji svuj nejtezsi kalibr - Sdruzenim pro ochranu spotrebitele, v duchu si ale rikam, ze tomu tu energii nedam – za par tydnu prijde na svet nase druhe male. Odchazim a vidim rude!!! (Moji zenu onehda privedli az k slzam, a jeji dobrou kamaradku se stejnym problemem druhdy jakbysmet.) Jina kamaradka protrela v reklamacich mi vecer radi, co muzu a co nemuzu. Volim zadost o nove kolecko do Nemecka (dobre vedi, jak moc se jim nepovedlo), a masivni antireklamu na firmu Babyrenka. Konec pribehu.
|
Rina+2 |
|
(12.9.2010 7:52:48) Tak ja pridam muj pribeh s kocarem taky za 21 tis.nejmenovane znacky, holandske vyroby ne Quinny, nakonec jsme se teda v obchode/zaroven dealer pro CR a SR dohodli, mela jsem ctyrkolku po 2 mesicich pouzivani s hlub.korbou a novorozencem upadlo predni kolo neslo nasadit, jela jsem 150 km do te prodejny a presne, hlasky jak spatne jsem s kocarem manipulovala, musel dostat ranu na predni napravu, coz s 2 mes. miminem odmitam, a podobne reci, uchyceni bylo take v plastu a tam se to cele hnulo, ma miste opravili, rekla jsem si o zapis reklamace, dali, ale bylo napsano, ze je zamitnuta z duvodu spatneho zachazeni, prekousla jsem to a jela domu, za 14 upadlo druhe a vypadavalo, coz uz jsem nerozdychala a muz volal primo do Holandska, to hodne pomohlo, v prodejne opet cesta tam, koukli na to, a ejhle byla tam mala spinka a znovu, ze o kocar se musim starat, cistit apod. to uz jsem nevydrzela a rozbrecela se a v obchode jsem rekla, ze potreti uz kocar pujde ze strane a nechci ho videt a odesla jsem a nechala tam muze, nakonec se dohodli na vymene za trojkolku, ktera ma predni kolo uchycene cele v kovu, nema se tam co hnout. Reci pri koupi jak je do terenu do snehu atd.ted ani nahodou, ze ho ve snehu znicim. Znam 2 kamaradky co ho taky maji a v poradku, proste jsem asi mela vadny kus a chtela vymenu, je to kocar na dlouho a drahy o nic prece nejde, nebyt telefonatu do Holandska a nebyt meho muze odesla bych odtamtud zase s neporizenou. Ted jsem celkem spokojena, ale stejne kocar stale pozoruju.
|
|
remus |
|
(12.9.2010 9:21:23) Leoši, díky, já o té teutonii přemýšlela, měla jsem před tím jané, no tak je mi jasné, že u toho janéčka raději zůstanu, to vydrželo naprostě maximum, takže díky za upozornění.
|
|
albert1 |
|
(12.9.2010 10:58:00) Nechapu, jak muze nekdo vubec tvrdit, ze jakakoliv trojkolka je do skutecneho terenu, neverim ani proklamacim o skvelosti plastovych ac loziskovych kol do terenu(kameny, koreny), ve snehu zase musite razit treti stopu, stabilita nikdy nebude stejna jako u ctyrkolky. Ja mam od Babyrenky hlubokou Teutonii Eleganci s terenni variantou kol(nastesti klasicky gumovych s dusi), ma zatim za sebou jedno dite, tak snad vydrzi jeste jedno bez problemu, ale v kazdem pripade jednani po telefonu s majiteli nebylo nikdy moc prijemne a vstricne, ted uz maji konkurenci tusim ve Spuntikovi a mozna i jinde, tak by se mohli trochu vic snazit, vzdyt jim tak skoro kazdy necha minimalne 20 tis.
A proc jste si nevybrali ctyrkolovou variantu - Mistral?
|
Anni&Annika |
|
(12.9.2010 11:30:47) to je sila....mela jsem taky teutonii, ale eleganci....s tou teda i do lesa a kamenite cesty /no spis stare kamenite reciste/, zadny problem, kocar byl pouzivany vsude /snih, kameni, les, blato, voda, mesto/ a nikdy nic....kupovala jsem teda v nemecku, ale nebylo potreba nikdy nic reklamovat. U jinych veci ano, ale tenhle pristup fakt neznam nikde...
|
Anni&Annika |
|
(12.9.2010 11:32:32) albert...ja mela kola velka, ale snad jeste lepsi do terenu...a teda..po 3 leetch jsem ji prodavala jako novou, ani gumy sjete, nic..nikdo nechtel verit, ze v tom dite jezdio do 3 let a to na prochazky do terenu do lesa
|
albert1 |
|
(12.9.2010 11:45:29) Anni, mne se ta vetsi uzsi kola take libila, ale manzel hrozne prskal, tak jsme nakonec objednali ty sirsi, no samozrejme i pres nekolikera ujistovani prisla "na prvni pokus" ta uzsi, nastesti jsme meli velkou casovou rezervu, celkova doba cekani - skoro 5M Po prvni diteti je kocar jako novy, divala jsem se, ze ho nekdo prodaval za 7 tis.c
|
Anni&Annika |
|
(12.9.2010 12:12:34) Nevim, kdo ho prodaval, mam uz ho vic jak pul roku ci rok? prodany....ale ty velka kola byla teda uzasna....a co teprv snih.....projizdela jsem bez tlaceni a nadavani, zatimco se vsichni dreli..... ja ho koupila primo v krame v nemecku, na nic jsem nikde necekala...ono to v nemecku beha vsechno malinko jinak.....ale nikdy by me nenapadlo, ze tahle elegatni kara bude tak uzasna do terenu...nic lepsiho jsem v ruce jeste nemela
|
|
|
|
|
remus |
|
(12.9.2010 12:36:41) Naopak! Ve sněhu je trojkolka k nezaplacení, přizvedneš zadek a prorážíš zátaras, já měla čtyřkolky dvě, pak jsem přešla na trojkolku, protože se čtyřkolkou bych tady u nás vůbec neprojela, to jsem se vždycky děsně nadřela, s trojkolkou to bylo naprosto super, projela všechno, stabilní byla taky výborně, to Jané má dlouhý podvozek, zase bych chtěla jedině trojkolku s velkými koly.
|
Anni&Annika |
|
(12.9.2010 12:42:02) Tinus..prizvednes zadek a prorazis zataras a tomu rikas jezdit s kocarkem? To me fakt dostalo ale proc ne, jiste bych z toho mela svaly jak zaremba a to jiste taky neni k zahozeni ja myslela ze se ma s kocarkem jezdit zaplat pambuh za ctyrkolku teutonia elegance...s ni se totiz ve snehu jezdi...a velmi jednoduse a bez namahy ale uprimne rikam, ze kdybych nebydlela v horach, nektere trikolky se mi libily taky
|
remus |
|
(12.9.2010 14:08:10) to neznáš? tohel jednou říkal tuším Donutil nebo kdo to byl, že ho jeho bodyguard učil prorážet zátars, teď už má řidiče, tak to neřeší. Já nebydlím přímo v horách, ale není to k nim daleko, máme tu hodně sněhu a nejlepší vychytávka s trojkolkou je, když si vezmeš dětské umělé sáňky - takové ty s tím uložným prostorem, sundáš ten kryt, zasadíš do toho úložného prostoru to přední kolečko a jedeš, ten zade stačí jen malinko přidržovat, aby se moc nebořil, takle jsme v zimě jezdili normálně po loukách, já tedy ještě zapřáhla psa, který tahal sáňky, no byl na nás pohled
|
Anni&Annika |
|
(12.9.2010 14:16:17) jezis Tinus...sanky s kritem fakt neznam a tudiz vubec nechapu....to uz je snad lepsi vozit dite primo na sankach, ne? Kdyz jsem chtela jen na hluboky snih na hory, vyndala jsem vanicku, ta se pridelala na skladaci sanky a jelo se jak o zavod ale to tve by mozna slo jako zlepsovak do hor..zkus to patentovat, treba se na tom da vydelat ne kazdy ma teutonii eleganci aby bez kreci projizdel zavaje.....hele, to musel byt pohled
|
remus |
|
(12.9.2010 14:24:00) Hele ty sáň ky určitě znáš, měli jsem je všichni ve školce, byly oranžové nebo červené a vepředu byl úložný prostůrek, kam se daly dát třeba rukavice, to si budeš určitě pamatovat! Tak my máme modré a vymyslel to manže, protože chtěl štrádit všude, i po polích, tak normálně zasadil kolečko do díry, zapřáhnul psa, toho vedla čtyřle´tačka a už jsem razili ven, no pohled to tedy byl, běžkující sousedi na běžkách málem nedoběhli domů! O patentu pochubuju, na ta kolečka se dají normálně dokoupit lyžičky a tím předním si krásně zatáčíš. Schválně jsem koukala na tu teutonii s velkýma kolama, já předtím mrkala jen na tu trojkolku, no ta má kola, že by se v zimě dal zapřáhnout určitě i kůň
|
Anni&Annika |
|
(12.9.2010 14:29:05) kun me nenapadl asi jsme s tema konema zacali dost pozde...az ted. Hele...mozna matne vim, ale my ve skolce jezdili jeste s tema drevenyma, co byly vepredu tak hezky zatoceny a ty teda zadnou prihradku na rukavice fakt nemely...ale uz zacinam chapat jak to delate. Aspon neco
|
|
|
|
|
albert1 |
|
(12.9.2010 14:13:25) Tinus a jeji zpusob jizdy ve snehu me taky pobavil, kazdy mame svuj styl
Moje Teutonii jsem skutecne nesetrila, jezdim i tam, kam nikdo jiny = normalni s zadnym kocarem nejezdi a zvladla to vzdy, v zime jsem si "prorazila" svoje cesty a potom jsem jezdila v kolejich, pejskari z okoli si ze me delali srandu, ze kdyz videli po ranu stopy od kocaru, vedeli komu patri Je schopen projet i hlubokou orbou, ale to prosim nezkousejte. Jednoho pekneho podzimniho dne se mnou na nevinnou vyjizdku jela i moje sestrenka s Jane Slalom sportakem a mela jsem docela strach, ze si ho znici a to jsem zvolila lehkou trasu, na prudke ceste s kameny a koreny si docela makla, ale jinou cestou se jit domu bohuzel nedalo.
Anni a mela jste Eleganci i jako sportak? Ja ne a trochu jsem nakonec litovala, protoze prechod k X-landeru XA byl opravdu padem na ..., nakonec jsem si koupila z druhe ruky temer nepouzity Patron F4 a krkolomne vylety mohly pokracovat. Jeste dodam, ze abych nevypadala jako uplny cvok, vencim soucasne 2 psy od tchyne, ti jsou samozrejme nadseni.
|
Anni&Annika |
|
(12.9.2010 14:20:22) albert...ja mela sportak a dovnitr se vkladala takova pevna vana....takze to vypadalo jako hluboky, ale stacilo vanu vyndat...ja si teda uz prisla, ze na me koukali lidi jako kdyz mam postizene dite.....nechtela z kocarku, byla v nem do 3 let...prochazky po lese primo vychutnavala...lehla si na zada, ruce pod hlavu a kochala se......docela tezce nesla, ze kocarek najednou nebyl
|
Anni&Annika |
|
(12.9.2010 14:21:46) jo a brazdy znam taky, jen kocarek nevypada pak moc dobre...ale na to stacilo uz pak jedno...vycvaknout kolecko po kolecku a osprchovat....to vycvakani je uzasne....ten kocar je i ruk cuk slozeny a bez kolecek....a bez namahy....
|
|
|
|
|
|
|
simka02 |
|
(12.9.2010 14:35:14) My T S3 používáme na brusle, kostky, obrubníky, lehčí přírodu už přes dva roky a bezvadně drží.
|
PavelC | •
|
(13.9.2010 10:14:56) Tak to máte štěstí, že se vám to přední kolečko zatím nerozhodilo. Podle mě stačí, když jednou povolí a už to jde do kytek, jak nové, tak staré. Problém totiž není jen v tom kolečku a tom kovovém čepu. Ale i v tom pouzdře na kočárku, do kterého se to kolečko zacvakává. To je jednou "vyžvejkne" a je hotovo. Jinak s BanbyRenkou nemám taky moc pěkné zkušenosti. Kočír jsme kupovali sice v Německu, protože díky kurzu EURa vyšel o dost levněji. Ale i při dotazu na poštělování ruční brzdy nás v Rence docela hrubě odmítli, ať si dojedeme za svým prodejcem do Drážďan. Při stížnosti na centrále Teutonie sice napsali, že se tím budou zabývat, ale asi skutek utek. Když stále prodávají nové kočárky, tak jim asi nic neudělají. My máme přední kolečko už druhé, vozíme v kočárku aktuálně 2. potomka a už se scháníme po dalším kolečku :-(
|
|
|
ivysek |
|
(19.9.2010 20:23:30) Dobrý den Leoši, reaguji na váš příběh o reklamaci a hrubém jednání firmy Babyrenka. Jsem na rodičáku a zabývám se šitím teplých rukávníků na rukojeti kočárků. Na českém trhu v té době nebyly a tak jsem si rukávník nechala "patentovat" jako užitný vzor. Po několika měsících se objevily rukávníky od Teutonie a Babyrenky. Paní Pichlová mi přiznala, že jejich rukávník okopírovala právě od Teutonie. Po obou firmách jsem chtěla, aby rukávník z českého trhu stáhly, v domnění, že mám platné průmyslové právo. Reakce obou firem byla velmi rozdílná. Babyrenka mi stručně napsala, že to budou šít dál a že se se mnou vůbec nebudou bavit. Teutonia se mi věnovala více, po několika mailech poslali dokumenty o tom, že rukávník je patentován již od roku 1920 v Anglii. Na rozdíl od Babyrenky věcně, bez emocí. Za poslední měsíce jsem slyšela tolik stížností právě na tuto firmu a na jejich arogantní jednání, že jsem se prostě musela přidat. Stížnosti byly jak od jednotlivých maminek tak i od firmy, která s nimi jednala.
|
Leos |
|
(22.9.2010 22:57:07) Dobry vecer, diky za vsechny prispevky, hlavne ale za ten posledni (ivysek). Dam ho precist zene, cela tahle eskapada ji znacne vycerpala a hluboce se dotkla jejich citu. My o voze, oni o koze, lidsky rozmer jako by nebyl, pokud neumite hrat jejich kartami, clouma vami bud vztek nebo rezignujete. Jde jim to dobre, to nemohu rict (jak by rekl Jara Cimrman ;)
|
diddina |
|
(23.9.2010 9:21:16) Tak zrovna tuto Teutonku nedávno koupila švagrová a to díky výborným zkušenostem ostatních mamin z diskuzí na mmb .Chválily si lehkou jízdu a přístup právě pana Pichla. Tady např. http://www.kocarky.as/testy-a-recenze/teutonia-solano-golfky maminka z Liberce popisuje skvělý servis. Doufám, že teda švagrina neudělala chybu . To vyblednutí řešil na Černých ovcích právník, takže bych se taky nedala : http://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/210452801080402-bile-ovce/3772-valassko/?sekce=20&clanek=1823 podle mě tam právě mluví o 3 leté záruce na vyšisování a to má jen Teutonie, ne ? Vymlouvají se všichni, páč já to měla na záručáku taky že se reklamace na vybletnutí nevztahuje.
|
Leos |
|
(23.9.2010 20:48:59) Diky, podivame se na to. Mejte se. Leos
|
|
|
Barbora | •
|
(22.1.2011 0:11:21) Dobrý den,
přidávám se jen velmi stručně k Leošovi = jednání s paní Pichlovou je tak nadlidský výkon (to se spíš dozvíte kolik má nemocí její manžel a kolik mají práce), že jsme jej vzdali a i když na kočárek samotný si nemůžeme stěžovat, doplňky od Pichlů (od Teutonie, ke škodě této firmy) již nebereme! Zase by nám po měsíci a půl nepříšlo vůbec nic nebo úplně jiná barva. Toť vše... Každopádně, fandím každému, kdo se pokusí přebrat výhradní zastoupení této značky Pichlům!!!!!
|
|
|
|
babyrenka |
|
(10.10.2010 16:18:05) Dobrý den, vzhledem k tomu, že je zde vedena diskuze o mě a naší společnosti, rád bych upřesnil několik skutečností. Teutonia uvedla model Spirit S3 na trh jako novinku v roce 2006. Jednou z největších předností je od počátku přední plně otočné kolo, upevněné v perfektně odpružené vidlici. Jedná se vlastně o víceprvkový závěs, umožňující přepravovanému dítěti dokonalý jízdní komfort a to od narození až do zhruba tří let nebo 15 kg váhy. Daní za tento komfort je však větší citlivost na nárazy do pevných překážek a přetížení této části kočárku, některé uživatele občas napadne sjet schody popředu přes toto přední kolo. Asi by bylo lepší v takovém případě postavit kočárek s pevným a neodpruženým předním kolem, ale to již tady bylo a skoro nikdo ho nechtěl, viz varianta Spirit X3, vyrobená v roce 2007 přímo pro vyznavače běhání a bruslení s kočárkem. Pro tyto zájemce však varianta Spirit S3 v žádném případě není, německá norma nepřipouští, aby kočárek s otočným předním kolem byl k těmto účelům používán, ostatně je to i jedno z nejdůležitějších upozornění v návodu k používání kočárku. Systém uchycení vidlice předního kola na podvozku je po celou dobu nezměněn, od roku 2006 se nepatrné změny týkaly pouze toho, že byl pozměněn systém uchycení ovládacího kolečka aretace, rozšířena drážka pro pojistku zajištění a vidlice předního kola byla doplněna seřizovacím šroubem pro nastavení přímého směru při jízdě se zaaretovaným kolem. První dvě změny byly provedeny pouze pro potřeby servisu, málokterý uživatel kočárku, když už si vzpomene namazat zadní kola, si vzpomene, že má mazat i předek kočárku. Pokud se pak drážka pro zajištění vidlice předního kola v přední části kočárku zanesla prachem a za sucha vydřenou umělou hmotou z hlavy, nebylo možné již vidlici z hlavy bez absolutního zničení hlavy sejmout, protože jediný přístup k čepu vidlice byl pod ovládacím kolečkem aretace a to bylo zajištěno zespodu. Jinak tento systém zavěšení předního kola slouží bez podstatných změn dodnes. Poukazovaná kombinace kovového trnu a plastové hlavy je při normálním používání kočárku a pravidelném ošetřování prakticky nezničitelná. O tom svědčí i skutečnost, že identický komplet předního kola je používán i pro podvozek Team Alu, což je kočárek pro dvojčata nebo sourozence narozené nedlouho po sobě. V únoru loňského roku přinesla Teutonia první úpravu samotné vidlice předního kola, kdy snížila jízdní komfort předního kola tím, že do vidlice přidala hliníkovou výztuhu a zesílila tlačné pružiny v odpružení vidlice předního kola. Zde bych chtěl uvést, že od roku 2006 umožňovala uživatelům, kterým se podařilo při nesprávném použití kočárku vidlici předního kola zdeformovat, jednu bezplatnou výměnu poškozené vidlice mimo záruku kočárku, přestože se nikdy nejednalo o žádnou výrobní vadu poškozené části kočárku. Tato výměna byla zaznamenávána v záručním listě kočárku a zanesena tak do servisního sytému. Koncem loňského roku pak Teutonia nabídla uživatelům kočárků, kteří tuto část ještě nepoškodili, využít možnost zaslání vylepšené vidlice jako bonus ke kočárku Teutonia. Podmínkou bylo zaslat na speciálně otevřenou webovou stránku výrobce výrobní číslo podvozku kočárku, aby nedocházelo ke zdvojování požadavků. Nejednalo se tedy o žádný alibismus, na přes pět tisíc námi dovezených Spiritů do roku 2009 připadalo něco málo přes dvě stovky poškozených předních vidlic, výměna byla prováděna stejnými vidlicemi, jaké byly montovány na nové podvozky, a mohu říci, že po vysvětlení uživatelům, jak mají s kočárkem správně zacházet a jak o něj mají pečovat, tak počet opakovaných poškození je do deseti kusů. Většina z nich uznala již předem, že s kočárkem bruslí, tři ne. Ostatně kdyby důvodem k výměně byla výrobní vada, musela by se nutně měnit i vidlice předních kol u kočárků Team Alu, které používají kompletní přední kola naprosto identická se Spiritem a při kompletování podvozků jsou odebírána ze stejného kontejneru bez jakéhokoli rozlišení. Pan majitel, zde pod značkou leos, zakoupil kočárek Teutonia Spirit S3 HB 08 na naší prodejně 6.5.2008. Jako dovozci a výhradní distributoři pro Českou republiku jsme určitě neměli potřebu zákazníkům lhát nebo je přesvědčovat o něčem, co není pravda, tedy že je to kočárek pro bruslení. K tomu bychom neměli ani lidsky, technicky a nakonec ani ekonomicky žádný důvod. Z praktického i ekonomického hlediska je pro nás vždy důležité zákazníkovi ukázat, co kočárek umí, jak s ním zacházet, ošetřovat jej a naopak zdůraznit, co se s kočárkem dělat nemá anebo nesmí. On se totiž v každém případě zase vrací k nám, nejsme žádný anonymní internetový obchod s jedinou adresou na P.O.BOX. Naše společnost zajišťuje značkový servis nejen pro naší prodejnu, ale jako autorizovaný distributor značky Teutonia pro ČR také pro celou síť našich prodejců, pro prodejny Babypark a prodejnu Špuntík. Zároveň se na nás od letošního roku obracejí majitelé Teutonií ze zahraničí i majitelé, kteří si Teutonii opatřili jiným způsobem. Poprvé se u nás kočárek objevil 29.12.2008 s rozbitou aretací a deformovanou vidlicí předního kola. Kočárek byl prakticky na počkání opraven a jeho majitelka poučena, že kočárek není určen na běhání ani bruslení a že nárazy předního kola do pevných překážek nejsou tím správným způsobem jeho používání. V podstatě jediný důvod k návratu následující den byla pro majitelku kočárku skutečnost, že byl na servis dopraven bez jakýchkoli dokladů o jeho nabytí. Další návštěva kočárku na našem servisu je datována 5.8.2009. Kočárek má opět zcela zkřivenou vidlici předního kola, vyraženou pojistku zajištění čepu vidlice. Kočárku je vyměněna hlava pro upevnění vidlice předního kola, je vyměněna i vidlice předního kola. Protože při návštěvě servisu jsou kontrolovány i všechny podvozkové části, související s bezpečným provozem kočárku, je dotažena nárazy uvolněná konstrukce, vyměněny nadměrně opotřebované čelisti ruční brzdy a brzdové adaptéry. Uživatel kočárku je opět upozorněn na skutečnost, že reklamované poškození není výrobní vadou kočárku a vzhledem k tomu, že již možnost bezplatné výměny mimo záruku již vyčerpal, následující poškození bude muset hradit. Počátkem prázdnin letošního roku se kočárek objevuje opět. Majitelka poukazuje na změnu barevného odstínu potahu střechy kočárku a protrženou folii v průhledovém okénku střechy. Konzultujeme tedy změnu barvy s výrobcem kočárku, ten sděluje, že určitá změna odstínu je přirozeným projevem běžného opotřebení kočárku v průběhu jeho užívání a pokud se barva výrazně změní do půlroku od nákupu kočárku, bere to automaticky jako důvod k bezplatné výměně, nad rámec tohoto celoevropsky užívaného pravidla by to učinil do jednoho roku. Protože se ale uživatelka o tomto problému zmiňuje až po více jak dvou letech, zcela jistě to není výrobní vada potahu, potah byl evidentně nedostatečně chráněn, a proto se jeho bezplatná výměna nemůže konat. Když toto rozhodnutí sdělujeme uživatelce kočárku a padne otázka, proč nepošleme potah kočárku rovnou do Německa, je zákaznice upozorněna na skutečnost, že výrobce již jednou řekl, že se jedná o neoprávněnou reklamaci a pokud se potah vrátí se stejným vyjádřením, bude muset dopravu uhradit. To není v rozporu se žádným zákonem, na to má prodejce právo. Pan majitel (leos) zde i mylně uvádí, že mu byla nabídnuta výměna folie za jinou, tenčí. Ta varianta zněla tak, že v ten den tam můžeme dát folii neoriginální, ale že originální folie přijde během několika dní. Na jeho dotaz, jak by to vypadalo s výměnou opět poškozené přední části kočárku, jsem odpověděl, že pokud dosud nemá výměnu zaznamenanou v záručním listě, pak by mohla být ještě bezplatná, v opačném případě nikoli. Argument, že v případě zaslání kočárku, nebo jeho části by byl tak dlouho bez kočárku, je naprosto zcestný. Pokud jsme neřešili opravu kočárku na počkání, vždy dostal kterýkoli zákazník k dispozici náhradní kočárek. Kočárek je na to majitelem odvezen. 8.9. letošního roku se kočárek objevuje znovu, na opravu folie okénka a reklamace poškozené vidlice předního kola. Pan majitel (leos) je pouze upozorněn, že již má výměnu vidlice předního kola i hlavy zaznamenanou a pak podle jeho názoru dochází k hádce. Tedy jedná se spíše o jeho monolog, jakýkoli pokus o můj názor je potlačen. Když se ho po několika minutách zeptám, zda se mohu také na něco zeptat, dostávám podmíněný souhlas. A tak se dozvídám, že kočárek po celý rok prakticky nejezdí a pokud, tak normálně, že není možné, aby kočárek za dvacet jedna tisíc nedokázal vozit sedmnáctikilové dítě, těch pár kilo přes dovolené zatížení na to nemůže mít přeci vliv. Když se ohradím, že kočárek je určen do patnácti kilogramů váhy a že by dítě mělo být při přepravě i upoutáno, monolog pokračuje s tím, že mi do toho vlastně nic není. Nakonec jsme sepsali reklamační list s tím, že požaduje pouze výměnu folie v okénku, nic víc, náhradní kočárek nepožaduje. Měl jsem tak možnost podvozek zkontrolovat podrobně. Pan majitel ve svém hodnocení uvádí, že kočárek vlastně skoro nepoužívá. Skoro jen na přespání dítěte. Na kočárku jsou jasně vidět stopy všeho, co prožil. Tedy způsob, jakým je používán, kdy a jak dostal nějakou ránu a podobně. Takže je vlastně záhadou, že je deformovaný disk předního kola (kolo prakticky samo odešlo), loni v létě vyměněné brzdové čelisti ruční brzdy i brzdové adaptéry jsou prakticky na hranici použitelnosti, takže kočárkem někdo pravděpodobně jezdí bez vědomí jeho majitele anebo je to jinak. Zajímavé je i sdělení, že kočárek „ co já vím tak minimálně čtyřikrát přes boudu šel zábava ! Dobrá, tak jezdíme s naším terénním kočárkem opatrně „. To je velmi zvláštní, nějak si nedovedu představit, jak rodič při opatrné jízdě s kočárkem, tedy rychlostí chůze, dokáže zvládnout jeho převrácení přes „ boudu „. Znám velmi subtilní maminky, které se Spiritem pravidelně scházejí schody, znám stovky uživatelů, kteří s ním jezdí po horách a nikdy k jeho převrácení nedošlo ani náhodou. Ale znám i několik maminek, které celkem ochotně přiznaly, že si bruslení s kočárkem vyzkoušely. Některé se zastavily o obrubník, naštěstí nejely rychle a tak to odnesla pouze vidlice předního kola, jedna z nich kočárek přeletěla přes rukojeť a zlomila konstrukci v kloubech, dvě řekly, že jim do cesty vběhlo dítě a pes a tak zachránily dítě v kočárku před převrhnutím pouze za cenu vlastní újmy. Ale všechny řekly, že se s kočárkem pochopitelně pohybovaly mnohem rychleji, než je pět kilometrů v hodině. Proto taky člověk bruslí, že? A také jedním dechem řekly, že už bruslení s kočárkem nikdy nezkusí, protože nikdy člověk neví, co ho může náhle cestou potkat a mít přitom ještě kočárek je o zdraví. Ale že se někomu podaří kočárek překlopit přes boudu více jak čtyřikrát? Tady si asi každý čtenář udělá své stanovisko sám. Pan majitel (leos) zde udává, že stačí trochu nadzvednout přední část kočárku a kolečko samo vypadne. To ale není záležitost poškozené vidlice, v takovém případě by musel mít pojistku pro zajištění čepu vidlice v hlavě pro její uchycení vyraženou z jejího lůžka. Pak ale není možné vidlici předního kola v hlavě vůbec zajistit a vůbec by tam nedržela. Takovou vadu ale reklamovaný kočárek při poslední návštěvě neměl, vidlici šlo jednoduše po odjištění sejmout a zase ji zpátky normálně zajistit a technicky ani neexistuje možnost, že by pojistka někdy držela a někdy ne. Pokud je ze svého lůžka jednou vyražena, nikdy se tam už nedokáže samovolně vrátit a ani ji nelze ovládat. Takže si nedovedu představit, že pan majitel již přes půl roku používá kočárek, z něhož podle jeho vyjádření samo upadává přední kolo a které tam pokaždé, když mě vidí, najednou samo drží. Ale je asi snadnější někoho pomluvit a přitom se skrývat za anonymitu jakési přezdívky. O který kočárek se jedná jsem se nemusel dlouho dohadovat, zkušenost s majitelem, zde ukrytým za zkratku, pravděpodobně Leoše, je celkem čerstvá, navíc v naprosto identickém příspěvku se mezitím objevil i na jiném webu i bez diakritikou poznamenanou variantou svého příjmení. Na závěr musím uvést a upozornit, že některé skutečnosti uváděné ve zmiňovaných diskusních příspěvcích, přestavují v souladu s naším právním řádem, zásah do práva na ochranu osobnosti tak, jak stanoví občanský zákoník. Uveřejnění kritiky je sice právem každého v souladu se zajištěnou svobodou projevu, avšak, a to je potřeba zdůraznit, musí se dle ustálené rozhodovací praxe Nejvyššího soudu ČR, jednat o kritiku věcnou a konkrétní, která musí být přiměřená co do obsahu i formy. To platí i pro použité výrazy, formulace, spojení apod., přičemž podstatné je, že taková kritika nesmí vybočovat z mezí nutných k dosažení sledovaného a zároveň společensky uznávaného účelu a v žádném případě nesmí být difamující. Kritika se musí vyvarovat všeobecných soudů, které nejsou opřeny o potřebné konkrétní skutečnosti a nemůže sledovat cíl pomluvy, zostuzení, urážky, popř. poškození profesní cti v podnikatelské sféře. Nejvyšší soud zároveň stanoví, že pokud kritika vybočí z mezí přípustnosti, jde o neoprávněný zásah do práva na ochranu osobnosti. Postrádá-li kritika právní přípustnost, nemá právo na svobodu projevu, přednost před právem na ochranu osobnosti. Toto je důležité zdůraznit, neboť mnozí účastníci uvedené diskuse by mohli chtít argumentovat právě svobodou projevu. V nespolední řadě pak poukazuji na skutečnost, že takové jednání má i správněprávní, popř. i trestněprávní důsledky. Právní ochrana osobnosti je tak zajištěna, jak skutkovou podstatnou přestupku proti občanskému soužití dle zákona o přestupcích, tak i skutkovou podstatou trestného činu pomluvy v souladu s trestním zákoníkem. S ohledem na uvedené právní důsledky je nezbytné, aby se účastníci této diskuse napříště vyvarovali svých vyjádření, která uvedeným způsobem zasahují do práva na ochranu osobnosti. Zároveň se omlouvám za pro mnohé těžko stravitelnou délku svého vyjádření, ale ve zkrácené podobě by asi nedávalo smysl. Miroslav Pichl, jednatel společnosti Babyrenka s.r.o.
|
|
|