Orion |
|
(11.11.2010 11:39:20) Zeptám se Vás na zkušenosti, chodí některé Vaše dítě k psychologovi? U nás jde o toto: Sedmiletá dcerka (v lednu jí bude osm), chodí do druhé třídy. Už od první má potíže s pomalým tempem, učivo chápe, nemá problémy s inteligencí, jenže je hrozně pomalá, nejvíce v matematice a co jí je platné, že má všechny příklady dobře (oproti ostatním dětem), ale trvá jí to o destz minut déle. Minulý školní rok byla na mou žádost vyšetřena PPP, tam verdikt zněl, že má pomalé osobní tempo, je nesoustředěná ( a tady je nejspíš zakopaný pes), paní učitelka by měla tempo respektovat. Jenže! Paní učitelka jí dává pětiminutovyky a známkuje je, takže za poslední tři dny je skóre 5, 3-, 3. Když p. uč. oponuji ohrazuje se, že známky do průměru nepočítá. Ovšem mě nejde vůbec o známku na vysvědčení, ale o to, že holka je vynervovaná z naprosté malichenosti. S paní učitelkou není naprosto domluva, tím víc, co já víc se v tom šťourám. Podotýkám, že jsem také učitelka, spec. pedagožka a dceřina učitelka na to reaguje jako býk na červenou. Jenže teď nastaly problémy i doma. Rodinná pohoda a klid vzaly za své hádkami s partnerem, před dcerou konflikt prostě utajit nejde, pozná, že se něco děje a promítá se jí to do psychiky. Minulý týden nepřišla ani jednou ze školy kompletní, vždy něco chybělo, učebnice, penál, mikina. Tento týden to samé. Většinu věcí zvládne dohledat, i díky tomu, že jsou podepsané. Včera přišla s novými brýlemi a ty měli prasklé sklo. Nedostala jsem z ní, co se stalo, prý nic neví. Jenže aby prasklo tvrzené plastové sklíčko brýlí, to musí být pěkná šupa. Už opravdu nevím, chápu zapomínání, roztěkanost jako následek dusna doma, řeším a vysvětluji. Jenže se také obávám šikany, nebo přesněji vydírání. Z dcerky vypadlo, že spolužačce občas koupí svačinu (tedy čokoládu) neb ona ji z domu nemá. Jednak čokoláda není svačina a jednak její svačinu prý nechce. Nepomáhá vysvětlování, že tohle nejde, že ji ta spolužačka vlastně vydírá. Paní učitelka podobné situace komentuje slovy, že dcera je rozmazlená a že s ní děti nechtějí kamarádit a tak si je kupuje. Nevím zda rozmazlená, ale je jiná než děti ve třídě a navíc si myslím, že by tady měla zasáhnout i ona. Zvažuji návštěvu psychologa, jednak proto aby se naučila podobným dětem bránit, jednak aby jí psycholog pomohl se soutředit (resp. aby jsme dostaly tipy na cvičení pozornosti) a jednak aby jí pomohl rozebrat její prožívíní už tak dost citlivé. Co myslíte pomůže jí to? Samozřejmě, že i já budu nápomocná. Tak ráda bych měla spokojené dítě.
|
lipoo |
|
(11.11.2010 11:47:25) tak my byli zrovna včera v PPP...a na tu "nepozornost" budem od pololetí dělat ten KUPOZ...tak uvidíme-ale pořád si říkám,že aspon něco pro to uděláme
|
helis78 |
|
(11.11.2010 11:58:00) Prosím Tě co to je KUPOZ?
|
lipoo |
|
(11.11.2010 14:24:35) helis-sorry,já byla pryč...ale myslela jsem,že ti někdo odpoví...už tady jelo pár diskuzí..KUPOZ je takový "program" na rozvoj pozornosti....počkej,já ti to radši zkopčím:-D
tady o tom něco třeba píšou http://www.pppnachod.cz/kupoz.php
a nebo tohle: KUPOZ – preventivní program na zlepšení pozornosti pro děti od 8 do 12 let.
U dětí se upevňuje režim, rytmus, zlepšuje pozornost, soustředění, rozvíjí se pracovní návyky, sluchové a zrakové vnímání. Cílem programu : usnadnit dětem vymezení vlastní osobnosti i vstup do společenského života. Je vhodný především pro děti s ADHD (LMD), specifickými poruchami učení, děti s pomalým osobnostním tempem, děti neurotické. Cena programu : pracovní sešit 460 Kč, Setkání budou probíhat 1x za 2 týdny v PPP v odpoledních hodinách ( cca 30 min.), celkem 8 návštěv. Termín bude individuálně domluven dle zájmu. Podmínkou účasti je přítomnost jednoho z rodičů na každém setkání. Předpokladem úspěšnosti je, že jeden z rodičů bude denně s dítětem pracovat asi 15-20 min. na zadaných úkolech.
|
|
|
|
Ira+M(2/02)+K(1/04)+M(2/07) |
|
(11.11.2010 11:47:48) Když v tomto případě je hlavně špatné, že se od toho paní uč. distancuje a nehodlá nic řešit. To ti potom jsou rady psychologa stejně k prdu, protože povahu a tu "jinost" dcery nezměníš.
|
lipoo |
|
(11.11.2010 11:49:48) jo a souhlasím s IROU...se starším jsme byli taky u psycholožky a ta říkala,že při slově "desetiminutovka" ji naskáčou osypky-že je to tyranie děcek a nic to nedokazuje!!žádný znalosti,nic...že je prostě každý jiný,a šnek vždycky zůstane šnekem-maximálně z něho bude šnek závodní
|
|
Orion |
|
(11.11.2010 11:49:53) Ne já to ani měnit nechci, jsou to rysy osobnosti, ale psycholog by myslím mohl ukázat jak se bránit, vlastně takový kurz asertivity. Jinak jistě přístup paní učitelky je jaksi mimo.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2010 11:51:39) my jsme kvůli ohromným neshodám s učitelkou měnili třídu, teda vlastně školu, a máme klid
|
Orion |
|
(11.11.2010 11:55:59) To beru jako poslední řešení, další škola je 7km daleko a osobnost dcerky to stejně nezmění.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2010 12:36:56) hm, tak naše škola je dalekjo přes 20 km, skoro 25, a osobnost dítěte to sice nezmění, ale je tam jiný přístup k dítěti, takový, který tu osobnost respektuje
|
|
Líza |
|
(11.11.2010 14:48:01) Já myslela, že osobnost dcerky měnit nechceš, že chceš, aby k ní správně přistupovali ve škole. Dojíždění může naopak prospět velmi.
|
|
|
|
lipoo |
|
(11.11.2010 11:53:07) aha..tak to by potřebovali i naši..oba dva...vždycky se dali zneužít..a starší to i věděl..když si psali vlastnosti,tak napsal "ovlivnitelný"-a říkal,že třeba něco si chce nechat,ale pak ho vždycky děcka ukecají,aŤ jim to dá...tož takový dobrák
|
|
Grainne |
|
(11.11.2010 11:55:59) Orion, promiň, zmiňuješ, že jsi speciální pedagog, ale to bys měla vědět, že zakopaný pes je v učitelce, tady nepomůže psycholog a ani "kurs asertivity, ani žádná cvičení a náhledy do duše nic nezmění. Takže můžeš změnit přístup učitelky, která by měla postupovat dle doporučení PPP (jinak by je mohli rovnou zrušit), nebo hledat jinou, vyhovující školu. Osobně bych to probrala s učitelkou, zůstane li "zašprajcnutá" ve svém obětavém soudružství, tak s ředitelem/kou školy a podle toho bych se rozhodla. Tvé dítě není vadné, vadná je učitelka. Vláčet děti přes psychology a poradny pro blaho pedagogického sboru se mi nejeví jako šťastné řešení.
|
Orion |
|
(11.11.2010 11:58:14) Podle vyhlášky učitel pouze MŮŽE respektovat doporučení PPP. Dojíždění je problémové ke spokojenosti také nepřidá. A jinak já vím, že má dcera není vadná.
|
Grainne |
|
(11.11.2010 12:02:38) Orion, píšu, že "by měla", ale nedělá to. Otázka je, proč to nedělá a zda je možnost ji přimět k tomu, aby to dělala. 7 km není zase taková vzdálenost, ale jde o to, jakým způsobem jsou shopní přistupovat k odlišnostem tam.
|
|
Grainne |
|
(11.11.2010 12:06:36) Navíc ty chceš, aby se změnila, aby se "lépe" chovala vůči spolužákům. Tvoje dcera se chová správně, oni se správně nechovají. Navíc je nutné především nastolit klid doma a až potom řešit potíže, které má dcera. Možná byste měli psychologa navštívit všichni a naučit se pracovat sami se sebou, tedy rodina jako celek. Pak taky můžete lépe čelit vnějším vlivům a lépe dceru chránit. Já to mám jednoduché, v případě potřeby vletím do školy jak saň. Nedělám to často, ale když už, stojí to za to.
|
chikamichi |
|
(11.11.2010 12:15:13) Grainne myslím, že české školství utrpí šok, až začnou mé dvě vymodlené děti chodit do školy, sice tam půjdu již jako stařenka o holi, ale myslím, že to bude malá revoluce
|
Grainne |
|
(11.11.2010 13:33:46) Ajli, někdy je to prostě potřeba, taky mám jednoho cíťu doma, po těch dvou "voražencích", kteří si věděli rady se vším a se všemi, to byl docela šok a musela jsem začít být na učitele velmi rázná. Na ty dva předchozí si totiž tolik ani netroufli.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2010 12:38:11) jj, může respektovat doporučení PPP, naše učitelka nerespektovala ani osobnost (nijak problémovou, jen prostě malinko jinou, introverta) ani dioporučení PPP, spíš je teda ještě zpochybňovala
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2010 12:38:12) jj, může respektovat doporučení PPP, naše učitelka nerespektovala ani osobnost (nijak problémovou, jen prostě malinko jinou, introverta) ani dioporučení PPP, spíš je teda ještě zpochybňovala
|
|
|
|
|
|
lipoo |
|
(11.11.2010 11:48:30) u nás třeba v desetiminutovkách dostávají tyhle pomalejší děti /náš mezi nima/ míň příkladů...třeba poslední psát nemusí...nebo diktát dostává bez poslední věty a tak...ale nevím jestli to stíhá.jinak je integrovaný...kvůli mluvení,ale včera mi speciální pedagožka říkala,že kdyby integrovaný nebyl,tak by ho musela integrovat ona.
|
Orion |
|
(11.11.2010 11:51:08) Češtinu stíhá, b matematice p. uč. diktujr příklady a děti píší výsledky, no a holka to nestíhá.
|
|
|
Gora |
|
(11.11.2010 11:53:00) Chodím k psycholožce se starším synem asi od jeho jednoho roku. Souhlasím s ostatními, že pokud učitelka řešit nic nechce, tak psycholog moc nepomůže. Ani bránit se asi moc ne, pokud má dcera takovou povahu.
|
chikamichi |
|
(11.11.2010 12:01:54) Orion a proč dítě prosím tě posíláš k psycholožce, problém je naprosto jasně v tom, že učitelka nechápe, že k holčičce musí přistupovat individuálně, dej jí do nějaké školy, kde to pochopí, tohle ti jako speciální pedagožce nemusím říkat a že máte problémy doma, to by chtělo spíš psyhcologa pro vás doma ne? Co čekáš od psychologa, že zrychlí její tempo, určitě ne není kouzelník. Prostě bude to pomalejší bytost...citlivější, senzitivnější, ale to nikdo nezmění, je potřeba ji vytvořit takové okolí, které to bude chápat a ne ji ještě víc stresovat
|
chikamichi |
|
(11.11.2010 12:03:23) teď teprve dočítám, že už jste to psaly...tak pardon, že se opakuju
|
|
|
|
Ennywan |
|
(11.11.2010 11:59:10) Orion, mohla bys mi napsat, jaká je náplň práce speciálního pedagoga? Konkrétní příklady? Já jsem si myslela, že právě speciální pedagog řeší i "problémy", které mají děti podobně jako Tvoje dcera? Nebo speciální pedagog pracuje s postiženými dětmi?
|
chikamichi |
|
(11.11.2010 12:08:11) Orion nebo ji uč doma, za psychické zdraví tvé dcery by to stálo a učitelce bych napsala dlouhý a velmi osobní dopis, proč je pedagog, když k dětem přistupuje jako ke kusu dojné krávy, a posuzuje je jen podle výkonu, z tvé dcry může být jednou věděc, který si svým tempem bude výmýšet něco co zachrání lidstvo, zatímco si zapšklá učitelka bude známkovat v kabinetě své pětiminutovky
|
Gordita |
|
(11.11.2010 12:37:02) @jli
|
|
|
Orion |
|
(11.11.2010 21:19:00) Záleží jaký speciální pedagog, tedy záleží na oboru. já mám psychopedii a logopedii. Tedy bych měla pracovat s dětmi s mentálním postižením, př. bývalé zvláštní a pomocné školy. ( to mi u dcerky moc nepomůže) a logopedie se obecně zabývá dětmi (i dospělými s poruchou komunikace. Dcerka zaostávala v řeči a měla mnohočetnou patlavavost. Diagnostiku jsem nechala na klinickém logopedovi a vyvození a upevňování hlásek jsme zvládli společně. (aspoˇň na něco mi to bylo) Jenže abych bez větších problémů zvládala dceřino chování potřebovala bych etopedii, tedy výchovu a výuku dětí s výchovnými problémy. Hm. Ta mě nikdy nelákala. Nepíšu to proto, abych se snad vymlouvala, prostě jenom neznám ty fígle jak na takové děti. A spousta rodičů jsou mnohem lepší vychovatelé než sebelepší pedagog. Jednoduš moje povolání dceřinu učitelku nejspíš dráždí a odráží se to i nachování k dcerce. ještě pro ty nicky výše. já k psychologovi díky manželovu deptání chodím, on samozřejmě ne, jelikož to nepotřebuje. Myslela jsem, že by to dcerce mohlo pomoci zvládnout celou nelehkou situaci, alespoň částečně.
|
Líza |
|
(11.11.2010 21:39:58) A kde tam vidíš výchovné problémy? Já tam vidím neřešenou šikanu, zanedbání přístupu k dítěti se zvláštními potřebami a další podobné lahůdky, ne výchovné problémy, proboha.
|
|
|
|
Inka+Viki | •
|
(11.11.2010 12:36:40) Sama píšeš, že i vy s manželem přispíváte k dcečiným problémům, no asi bych začala u toho, evidentně tvoje holčička - jako každé dítě - potřebuje klid a pevné zázemí. Jaku učitelce je ti myslím jasné. Pak bych zkusila promluvit s učitelkou v klidu a ne jí navrhnout řešení (aby neměla pocit, že jí do toho profesně kecáš), ale zeptat se na její rady a další postup. Pak bych zkusila pomoci dceři s kamarády: kolik jich má ve škole/ mimo školu, jakou roli mezi nimi hraje v přirozeném prostředí, jak o nich mluví atd. Vyřešením dvou z těchto tří situací bys měla dcěři pomoct.
|
|
Feliz |
|
(11.11.2010 13:24:54) Pokud jsi spec. pedagog, pak nepotřebuješ radu od nás. Já bych šla za ředitelem a pokud by ani tudy cesta nevedla, vozila bych ji kamkoliv, kde by na její poruchu brali ohled. Přesně takovou učitelku má můj syn. On problémy nemá, ale jeho kamarád má z pětiminutovky lepší známky za více chyb, aby byl motivován, A najednou to jde samo od sebe a on se zrychlil a má to bez chyb. Hodně u mě naše učitelka stoupla v ceně. Už loni jsem řešila něco podobného já a díky ní letos namám doma mimoně za ceni toho, že nechodí do školy za roh, ale vozím ho.
|
|
Dáša | •
|
(22.1.2012 10:45:30) Dcera trpí pomalým tempem,momentálně,je v 5. třídě,má sníženou funkci štítné žlázy od malinka,oboustranou tupozrakost atd. Ve škole-začátky kruté,když jí něco nešlo,lezla pod lavici,byla plačtivá,škola jí nebavila.Ve 2. tř. se to zlepšilo,jenže,čim více bylo učiva,tim hůře se to zvládalo.Paní učitelka byla v pohodě,jistá tolerance byla.Jenže časem začala na dceru tlačit-nestihneš,doděláš o přestávce.Dcera začala chodit podrážděná,pití a svačina někdy netknutá. Stupňoval se problém i se spolužáky,často jí některý/á tvdil/a,že se neučí.Potřebovala jen více času na zvládnutí-pochopení učiva.Ve 3.tř se objevil náznak šikany.Po jednom konfliktu došla trpělivost i paní učitelce,ale kluci to odčinili tím,že donesli čokoládu a omluvili se.Chodila do PPP a tam se toto p. X nelíbylo a poslal kolegyni celou věc prošetřit. Měla jsem z toho nakonec ve škole zle,že se celá věc ukončila,kluci se omluvili.Paní ředitelka odmítla,že by se jednalo o šikanu.Školní psycholog měl s dětma sezení,v té době dcera ve škole nebyla,byla na zkoušku v soukromé škole.Ve třídě prý nejsou žádné znaky šikany.Byla tam pondělí až středa a ve čtvrtek,když měla jít do ,,své,, školy,nechtělo se jí.Od 4.tř. chodí do soukromé školy,do školy se těší,tolerance,pomocná ruka,perfektní spolupráce-škola/rodič. Dcera se těší na hudebku,výtvarku,pracovku,což dříve nemusela. Chyběla mi pomocná ruka od partnera-tatínek s námi nežije a nějaké problémy ho nějak nezajímají-starej se,já platím-tak nějak mi to připadá,ale to placení,pomlčela bych. Na této škole platím školné,ale nelituji.Když se dceři něco podaří,tak jako v pátek 13.1.,paní učitelka nešetří chválou a to se jí zadařilo právě v matematice se kterou má velké problémy.Nejde tam o kvanta učiva,ale o kvalitu učiva. Tyto děti opravdu potřebují svůj čas na pochopení a pak dokáží zvládnout.
|
|
|