VERI + V6/08 + bříško |
|
(29.8.2012 8:26:38) Nemám přehnané ambice a chci svému dítěti dopřát pohodové dětství, ale třeba zrovna ten cizí jazyk ve 3 letech nevidím jako nic špatného v tomhle věku je osvojování jazyka přirozené
|
Žžena |
|
(29.8.2012 8:35:07) Osvojování cizího jazyka u tříletého dítěte beru jako přirozené když to dítě žije ve vícejazyčné rodině, nebo se třeba s rodiči přestěhuje do cizí země a žije v cizojazyčném prostředí. Na školkových a jiných kroužcích cizího jazyka pro tříleťáky nic přirozeného nevidím.
|
susu. |
|
(29.8.2012 8:38:19) Když není vícejazyčná rodina, tak se chodí do vícejazyčné kroužku, proces osvojování cozího jazyka, je pak přirozený pořád stejně.
|
Žžena |
|
(29.8.2012 8:40:21) V tom rozhodně nesouhlasím. Žádný kroužek nemůže přirozené osvojování jazyka DLOUHODOBOU INTENZIVNÍ EXPOZICÍ simulovat. To jsou jen reklamní řeči. Tříleté dítě má volný harddisk, rádo se učí cokoli. Je jedno, jestli anglický slovíčka, jména dinosaurů nebo značky aut. Učí se rádo. Ale tyto informace mu v hlavě nezůstanou navždy.
|
susu. |
|
(29.8.2012 8:40:59) Pokud se učí rádo a baví ho to, tak proč ho neučit?
|
Žžena |
|
(29.8.2012 8:43:20) Ano, učit se může cokoli. Ale neříkejme tomu "přirozené učení se jazyku". Je to v těch třech letech mechanické učení se čehokoli. Přirozené učení se jazyku, to jak se každý z nás učí svou mateřštinu, nebo jak jazyk absorbuje dítě dvojjazyčných rodičů, vypadá prostě jinak.
|
susu. |
|
(29.8.2012 8:48:19) Podle mě je to jen slovíčkaření. Je to příležitost a dítě ji přirozeně nějak využije, buď se něco naučí, nebo nenaučí, pohraje si.... Mechanicky toho podle mě v tomto věku dítě moc nenaučíš. Pokud ho to baví, je to v pořádku, podle mě. A nechápu, proč kvůli tomu někoho odsuzovat.
|
Žžena |
|
(29.8.2012 8:52:55) Neodsuzuju NĚKOHO, pouze uvádím na pravou míru určitý NÁZOR. To, že NĚKDO má nějaký NÁZOR, neznamená, že ten NĚKDO je odsouzeníhodný. Mezi člověkem a názorem většina z nás dovede rozlišovat.
|
susu. |
|
(29.8.2012 10:44:31) Tak to vezmi tak, žeta poslední věta nebyla přímo na tebe.
|
|
|
Kreaty |
|
(29.8.2012 9:31:13) můj čtyřletý syn mluví dvěma jazyky a pokakává se do plínek, raději bych byla kdyby chodil na záchod a nemluvil vůbec
|
|
|
|
VERI + V6/08 + bříško |
|
(29.8.2012 8:56:18) Žženo, nejsou to reklamní kecy. děti se tak formou hry naučí vnímat melodii jiného jazyka za mě je to velký vklad do života a na mém synovi jsem viděla z jakou lehkostí a přirozeností si cizí slova osvojoval. ambiciozního rodiče bych v tomto viděla až ve chvíli, kdyby dítě takový kroužek nechtělo a rodič ho nutil
|
Žžena |
|
(29.8.2012 9:02:52) Veri, dítě v tomto věku si se stejnou lehkostí a přirozeností osvojí cizí slovíčka, nebo jména mašinek z Chuggingtonu, nebo jména motýlů v nějakém atlase, stejně tak jako telefonní seznam. Cokoli ho baví. Neznamená to ale, že tyto informace mu zůstanou. Pokud se jedná o jazyk a dítě není v cizojazyčném prostředí, tak je to úplně to samý, jako s těma vláčkama nebo značkama autíček. Nejedná se o komplexní absorbování jazyka, jedná se o učení izolovaných jazykových struktur bez kontextu a spojení do systému.
Já neříkám, že je špatné dát dítě na angličtinu, když si tam pěkně pohraje a baví ho to. Já prostě říkám, že kroužek nemá s opravdu autentickým osvojováním jazyka nic společného.
|
Lída+2 |
|
(29.8.2012 9:05:45) Žžena, no nezbývá mi než souhlasit...to dítě to navíc musí mít i v sobě ,aby mu ten jazyk šel.....
|
Žžena |
|
(29.8.2012 9:15:30) Lído, ono v podstatě by třeba ani tak nešlo o tu logopedickou stránku věci. Ale vezmi si, že dítě se učí svoji mateřštinu tak, že nejdřív minimálně rok, rok a půl JENOM poslouchá. Poslouchá třeba deset hodin denně autentický slovní projev svých rodičů, dalších příbuzných, celého okolí. Nevnímá jen to, jak na něj rodiče ňunají s hrkátkama, vnímá i to, jak interagují navzájem. Pak je taky dlooouhá perioda, kdy začíná mluvit. Od ročňáka nikdo neočekává, že začne hned mluvit správně a ve větách. Po mlčení následují měsíce i roky "bafíků, čičinek a klásných zvížátek", zkrátka i ten samotný začátek vlastního slovního projevu je velmi pozvolný (a stále platí, že dítě pořád poslouchá). Takže dítě, které teprv začalo slušně mluvit svojí mateřštinou, má za sebou TISÍCE HODIN - stovky dnů, kdy poslouchalo rytmus a melodii toho jazyka, učilo se chápat jeho souvislosti, bylo svědkem toho jazyka v celé jeho šíři a v mnoha vrstvách komunikace (rodič - já, rodič - druhý rodič, rodič - cizí člověk, cizí lidé navzájem).
Ukažte mi kroužek, kde je dítě tomu jazyku vystaveno v takové míře a kde třeba první rok - dva nemusí vůbec promluvit a může jen nasávat ten jazyk.
|
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(29.8.2012 8:56:17) Žžena, ale zase kolik dětí nepotřebuje v tomto věku logopeda,aby mohlo začít s tím dalším jazykem.....
Co vidím kolem sebe neumí tak 50% dětí vůbec mluvit.....: L, sykavky a r a ř (ty poslední až tak neužijou,ale ten zbytek...)
|
Žžena |
|
(29.8.2012 8:57:35) Jo, to je taky jeden z aspektů.
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(29.8.2012 9:10:09) Náš nejmladší chodil na angličtinu od tří let a při nástupu na osmileté gymnasium si učitelka myslela, že je někdo z rodičů Angličan nebo že jsme tam žili.
Starší děti tu možnost neměly, prostřední to dohnal na vojenské škole, nejstarší neumí pořádně anglicky doteď.
A taky od předškolního věku chodili na judo, na dramaťák, do fotografického kroužku, na zpěv, na flétnu, tancovat, k dobrovolným hasičům - to všechno si vybrali sami a hodně jim to dalo. Nejsou z nich trubky.
|
VERI + V6/08 + bříško |
|
(29.8.2012 9:26:18) Martino, tak to s tou angličtinou jsi mě potěšila já na jazyky mám ucho, vnímám je sluchově, melodii, přizvuk.. na jedné služební cestě v Anglii mi obchodní partner řekl, že si první cca půlhodinu myslel, že jsem Američanka.. to neřikám jako nejaké chlubení, ale prostě u našeho syna vnímám, že to má podobně, že taky vnímá tu melodii a jeho angličtina je s tím správným přízvukem - neřekne red nebo green s tvrdým českým R ale takovým tím měkkým... příjde mi škoda to nerozvíjet mé očekávání není, že bude za rok mluvit anglicky ve větách, ale že se "nasákne" melodii jazyka jinak nutno dodat, že chodil na aj s rodilým mluvčím
|
Martina, 3 synové |
|
(29.8.2012 9:34:17) No jo - kluka se taky často ptají, z kterého státu Unie je.
Měl štěstí, že je učila reemigrantka ze Švédska nějakým tím skandinávským stylem a navíc se sešly ve jejich tříčlenné skupině tři velmi nadané děti, se kterými za jeden školní rok zvládla dva ročníky učiva: chodil k ní 8 let a naučili se všech 16 ročníků, na které měla osnovy, takže v 10 letech byl na maturitní úrovni.
Měla docela drahé školné, ale kdybychom měli vyjádřit finančně, co to klukovi dalo, museli bychom jí koupit auto.
|
Luppa |
|
(29.8.2012 9:37:37) Martino, to je moc dobře že synek umí tak dobře anglicky !! Ještě aby to uměl nějak zúročit... Oni lidí co umí perfektně anglicky je....
|
Žžena |
|
(29.8.2012 9:40:35) Kde všichni ti, co umějí perfektně anglicky, jsou? Asi v soukromé sféře. Na základních školách, kde je potřeba zprostředkovat dětem první a formující jazykovou zkušenost, jsem zatím žádného nepotkala. Jinak určitě je hodně lidí, co si to o sobě myslí.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(29.8.2012 9:41:56) Je matematik - skoro všechna opravdu odborná literatura je jen v nagličtině.
Je zpěvák - zpívá anglicky, skládá si vlastní texty.
Je divadelní kritik, jezdí na festivaly po celé Evropě.
Angličtina je pro něj jen nástroj, sama o sobě je mu "k ničemu".
|
|
|
|
|
Žžena |
|
(29.8.2012 9:27:51) Martino, ano, ale pak jsou taky mraky dětí, co třeba chodily na angličtinu ve třech až pěti letech a není to na nich později nijak poznat. A pak je tu ještě aspekt nadání.
|
Hilly. |
|
(29.8.2012 9:36:59) Jen kroužek určitě nestačí. Nevěřím, že s dětmi "co jim to jde", rodiče doma ještě nějak netrénují
|
Vaitea |
|
(29.8.2012 10:04:27) Hilly, můj syn (21) je dost tvrdej na exaktní disciplíny,ale asi opravdu zdědil po babičce (učitelce cizích jazyků) nějaký nadání, protože na anglinu chodil od 4 ve školce( byla ta možnost), na fráninu a španělštinu pak až na střední. Fakt jsme s ním nikdy netrénovali (teda jazyky, chemii a matiku občas jo ) a hovoří a myslí v těchto jazycích naprosto bez problémů. Studuje VŠ v zahraničí. Já teda na nadání věřím a po zkušenostech s naším synem i na nějaký "blok" či co v jiných oblastech. Myslím si, že je to poměrně inteligentní hoch, ale kdybys ho viděla řešit středoškolskou matiku nebo chemii.....blbeček. Ale s logikou problém nemá, soudě z výsledků testů, kde není zapotřebí pracovat s čísly.
|
Žžena |
|
(29.8.2012 10:11:32) Pokud hovoří a myslí i v těch jazycích, co se s nimi potkal až na SŠ, pak to opravdu bude spíš o tom nadání, než o kroužcích
|
|
|
Lída + 4 |
|
(29.8.2012 10:28:37) Hilly, nevěř, to je tvoje právo S našima velkejma klukama doma angličtinu netrénoval nikdo, chodili na kroužek ve školce, pak měli školní angličtinu (na gymplu teda oba na dost slušný úrovni). Ale oba odmalinka sledujou filmy a seriály v AJ (jako batolata začínali se StarTrekem ), a postupně pak začali i číst. Oba dva POUZE na tomhle základě v oktávě velmi úspěšně složili FCE, starší pak po dvou letech i CAE (zase s výborným prospěchem).
|
Monty |
|
(29.8.2012 10:40:15) Val, přesně, syn chodí na AJ od školky, ve škole ji mají od první třídy a jediný, v čem to kdy bylo poznat je, že na letním táboře byl ve skupince pokročilejších dětí. Po pěti letech výuky. Když někdo na jazyky nemá talent, tak ho prostě NEMÁ.
|
|
|
Žžena |
|
(29.8.2012 10:43:01) Lído, na našem gymplu FCE standardně dělala půlka oktávy. Kroužkama ve školce to nebylo.
|
Lída + 4 |
|
(29.8.2012 11:03:14) Žženo, a já snad něco takovýho tvrdím??? Ostatně leckdy jsou ty školkový kroužky spíš na škodu, občas to učí někdo, kdo má příšernou výslovnost a k jazyku přičichnul jen HODNĚ zdaleka.
|
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(29.8.2012 9:38:56) Právě - je škoda nechat nadané dítě zplanět jen na základce, když je ve věku, kdy má otevřenou hlavu a hlad po vědomostech.
|
|
|
|
|
|