Arien+2 | •
|
(25.3.2013 11:09:32) Asi bych zkusila změnit tu logopedku, ona nemusí být nutně špatná, ale někdo jiný může mít zase jiný přístup. A myslím že syn v tom nutně pořebuje změnu, pokud ho to nebaví tak ta nulová motivace prostě výsledku nepřidá. Žádným zvykáním to moc lepší nebude. A váš problém je asi trochu složitější než "běžná" náprava řeči, chtělo by to někoho hodně zkušeného, kdo si ale zároveň umí dítě získat. Jsou logopedi a logopedi, a jde o klinickou logo?
Já šla k té nejlepší dle refenrencí co v našem městě je, i když se tam téměř nedalo dostat a nelituju. My máme teda jen tu "běžnou" nápravu, ale už napoprvé jsem viděla že to s dětmi umí úžasně, synovu povahu a jak se na něj musí odhadla prakticky po dvou sezeních. Syn se těší :)) a cvičí prakticky v podstatě kvůli ní. Ale kdyby mu nesedla, tak s ním nehnu.
|
Maisto |
|
(25.3.2013 11:21:40) Je to klinická logopedka, je hodná, klidná, má tuším 20 let praxe takže jsem si myslela, že pokud máme problém rozpozná ho budeme na něm pracovat. Typovala něklokrát různé typy dysfázie, ale to foniatr a psycholog vyvrátil. Myslím, že je skutečně problém v tom, že se synem dělá jednoduché věci. Určitě postupuje jak má, či jak je zvyklá, ale syna to nijak neposouvá. Uděláme změnu logopedky - vůbec mě to nenapadlo. Nemá smysl čekat. Spíš se mu časem zprotiví.
|
Arien+2 | •
|
(25.3.2013 13:33:51) Myslím že jsi si odpověděla sama, ona ta intuice neklame. A já bych teda nepodceňovala ten faktor brášky, minimálně jen prostě syn vidí že existují i jiné formy komunikace a dodhromady možná s jeho nízkou potřebou sdělovat a vše komentovat prostě nemá tu potřebu se vyjadřovat. Taky stres ze školky a jestli se mu děti smějí, prostě se mohl rozhodnout že radši nebude mluvit než asby se mu smáli. Kdoví co mu třeba řekla i ta učitelka, to někdy člověk zírá ... A jestli měl děsy, tak můžou být i kořeny v tomto.
Pokud je výslovnost špatná tak může být problém jemné motoriky, to že ostatní věci nezvládá nemusí asi být tak určují. Můj syn staví lego prakticky neustále, už i docela pěkně kreslí apod., přesto logopedka řekla že musí hodně cvičit jemnou motoriku jazyka. Je předčasně narozený a prý s tím obzváště tyto děti mívají problém. Třeba je ten problém i prostší, prostě mu to dobře nejde a tak "rezignoval", když mu nikdo nerozumí a děti se smějí .... těžké pro malého špunta.
A co vlastně s ním ta vaše logopedka dělá, jak nacvičují to mluvení? Já u toho tedy vždycky nejsem, ale hlavně nacvičuje před zrcadlem správné postavení zoubků a jazyka.
|
Maisto |
|
(25.3.2013 19:49:13) Moc děkuju Arien. Logopedie u nás je o přiřazování 2-3 dílných puzzlý - syn umí skládat 12 dílků, přiřazování barev na různých tématických obrázcích, kde říká např. dej modrou barvu kam patří, ale to zvládá od 2,5 let. Skládání a vkládání tvarů čtverec, kruh .. poznávání zvířat a teď naposled přinesla knížku se základními dopravními prostředky. Procvičování jazyka jsme nedělali, logopedka říká, že to zatím ne. Pravda je, že mu nejde ani moc malování. Nakreslí kruh, čáru a pak všechno začmárá, zmačká a řekne nejde. Přitom vymalovávání mu docela jde, ani moc nepřetahuje. Maluju s ním do mouky, do písku, do strouhanky...kreslíme dráhu pro auta a bludiště - jedině takhle ho lze přimět malovat. Sem tam má náladu na štětec a vodovky, ale to končí stejně jako s pastelkama - začmárá zmačká a řekne nejde. Nenechá si vést ani ruku. V tomhle je paličák. Na neurologii nás nikdo neposílal. Dětská mudr. u syna problém neguje a čeká co vzejde od odborníků.
|
Theodora | •
|
(25.3.2013 20:35:57) Jestli na to máte peníze, můj syn má stejný problém, na doporučení logopedky a i neuroložky jsme mu koupili iPAD mini, jsou tam mraky aplikací pro rozvoj jednak pasivní slovní zásoby i rozvoj řeči jako takové - mluvené postavy - Tom, Angela, Ben, Ginger etc., přiřazovací kartičky, malování prstem. Doporučuju.
|
Arien+2 | •
|
(25.3.2013 21:08:40) Thedoro to je zajímavé, zaujalo mně to, kolik je synovi let? Zvažovala jsem něco koupit, ale říkala jsem si jestli na to není 5ti ještě malý, když ještě neumí číst. Ale dnes děti s tou technikou asi umí začít brzy, asi mně s tím brzy převálcují :))
můžeš dát nějaké doporučení na typ?
|
Theodora | •
|
(25.3.2013 21:58:20) Náš chlapeček bude mít za pár měsíců pět, koupila jsem iPAD mini,aby to na něj nebylo moc velké do ruky. Aplikace jsou některé zadarmo, některé platíš po aktivaci, ale většinou jsou to do 1 - 2 Euro - ale třeba filmy jsou tam drahé, dražší, než originál DVD.
|
|
|
Maisto |
|
(26.3.2013 7:49:43) Theodoro překvapilo mě, že Ti logopedka doporučila Ipad. Mrňous ho má a používá od 1roku a přesně jak píšeš - všechno v něm je včetně logopedických cviků. Kluky to moc baví a jsem přesvědčená, že právě tahle věcička je posouvá dál. Na naši logopedku se mi vyjasnil názor. S Ipadu moc nadšená nebyla, když jsem jí ho předvedla. Díky. Vkládám odkaz pro maminy, které aplikace a Ipad zajímá. http://www.i-sen.cz/search/label/grafomotorika
|
Arien+2 | •
|
(26.3.2013 14:45:39) Tak teď já děkuji za odkaz, to zase nenapadlo zatím mně. Asi do toho půjdu. Možná jsem byla přespříliš opatrná v těch technických věcičkách :)) My jsme taková technická domácnost, používám počítač prakticky neustále a asi jsem se bála aby mi pak děti jen neseděly u nějaké té elektroniky. Dnešní doba je ale holt jiná než za nás :))
A ještě jeden jsem si vzpomněla - na netu jsou takové omalovánky pomocí myši, nevím teď z hlavy odkaz, ale to vygooglíš. Občas to dětem pustím, i když jim to ještě moc nejde, nejsou ještě zvyklé na myš, ale je to docela dobré zpestření, změna od papírové klasiky :)
|
|
|
|
Arien+2 | •
|
(25.3.2013 20:59:57) jo a mělo tam patřit "to že ostatní věci zvládá nemusí být určující", píšu jak tatar :))
S tím malováním - syn je o rok starší a malování mu začalo jít až v poslední době, předtím všechno jen počmáral. Spíš tam vidím ten pokrok, zlom kdy to začalo i nějak "vypadat". Na jemnou motoriku v miniškolce dělali takové to mačkání krepáku a nalepování lepidlem do nějakýho tvaru, to docela občas děcka chytí a ty prstíky procvičí. A taky je dobrá modelína, koupila jsem jim Playdoo, s tím mu to šlo dobře. A z té reakce - sama to píšeš, špatně snáší když mu něco nejde, raději nepokračuje, může to být stejné i s tím mluvením.
A ta vaše logopedie - no nejsem tedy odborník, ale moc se mi to nezdá, skoro se mi zdá že je to nanic, asi to i sama cítíš. Toto zvládne přehledem moje tříletá. A pokud to syn zvládá, tak je to málo, nicmu nepřínáší, a nedivím se že se nebaví. Teda pokud má tak špatnou výslovnost tak myslím že by se s tím mělo už nějak začít, čím bude starší budeš ho hůř odnaučovat špatné návyky. Fakt vyměň ji, zkus někoho kdo bude mít jiný přístup.
|
Maisto |
|
(26.3.2013 8:46:40) Arien lepení a krepák jsou fajn tipy. A nejedna logopedka by se od tebe mohla učit !!!
|
|
|
Tvett |
|
(26.3.2013 10:40:06) Ahoj,máme podobný problém,syn je vyšetřený od hlavy až k patě,neurolog,logoped,psycholog,ORL,vše s výbornými výsledky dokonce nadprůměrnými,od tří a půl chodí do školky,no spíš je doma-je dost nemocný,jsme ted v péči logopedky a neurologa,neurologa názor je takový,že každé dítě je originál,že když vidí ty testy a jeho tak ho máme nechat být se vyvíjet po svém,na další kontrolu na nás pozval až na podzim,logopedka ho odhadla už při prvním sezení před rokem-paličák,chytrý kluk,když něco nechce tak mu můžu slibovat hory doly a prostě ne,od začátku tohohle roku udělal velký pokrok,+- jsme 0 20 slov v plusu,mluví čistě,sklonuje,s logopedkou nespolupracuje,spíš ho to nervuje,skoro mu tam je až do breku,všechny hry co nám doporučila jsem koupila-všechny zmákne levou zadní a už ho nebaví,vitamíny o kterých je tu řeč mám taky.Ve školce s učitelkama moc nemluví,vlastně je pozdraví a pak už jen ano ne,děti má rád,doma mluví pořád,v podstatě nezavře pusu. Bojí se někdy mluvit,aby to neřekl špatně,s motorikou žádný problém nemáme,krásně maluje,stříhá,ve školce s ho moc pochvaluji,jak je šikovný.Ovšem já jsem z toho zoufalá,tak strašně moc chci,aby breptal jako ostatní......
|
|
|
|
|
|