| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Hra na flétnu

 Celkem 54 názorů.
 +Jana+ 


Téma: Hra na flétnu 

(31.5.2013 20:14:27)
Dcera jde po létě do první třídy a zvažuji či jí přihlásit či nepřihlásit na flétnu. Je nutné, aby rodič s dítětem trénoval? Jestli ano tak to já nemohu, protože nemám hudební sluch a není nikdo jiný kdo by s ní trénoval.... ale zase jí nechci připravit o možnost rozvíjet se hudebním směrem. Tak co myslíte? Mám jí přihlásit?
 Martina, 3 synové 


Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(31.5.2013 20:24:14)
Přihlaš: s naším klukem taky neměl kdo trénovat a naučil se. ~x~
 Eva + Klárka2/07 


Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(31.5.2013 20:25:47)
No jasně, jestli chce chodit. Dcera chodila ve školce jeden rok, další rok už nechtěla, tak nešla. Noty měli krásně vybarvené, takže jsem spíš trénovala já než ona ~t~.
 Líza 


Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(31.5.2013 20:27:38)
Vílo, tak to vezmi logicky: takhle by se dítě matematickýho trouby nemohlo věnovat matematice, dítě popeláře vystudovat vysokou školu, dítě člověka, co neumí ani domeček jedním tahem, by nemohlo chodit na výtvarku...
Věci typu "dneska jsi ještě necvičila na flétnu" - na to sluch nepotřebuješ. A pokud budeš zpočátku chodit do hodin s ní (často to tak bývá), tak základní technické věci jí taky budeš umět opravit. Sluch potřebuje hlavně ona ;)
 Epepe 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 20:27:40)
Já bych se zeptala především jí.

Pokud bude mít zájem, tak klidně, první rok bude ráda, že zvládne stupnici a pár etudek a to zvládneš i bez hudebního sluchu. ~;)

Ráda bych ale připomněla zlaté pravidlo: každý rok jen jeden, později maximálně dva kroužky!
 Líza 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 20:29:47)
Proboha proč?
 Epepe 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 20:30:31)
Proboha proč co?
 Lída + 4 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 20:34:27)
Líza asi myslí to omezení počtu kroužků. Taky nechápu důvod - pokud o to stojí dítě samo.
 Epepe 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 20:42:11)
Podle mě víc jak dva kroužky v první třídě prostě dítě vyčerpávají. Jsou ještě malé.
Děti stojí o leccos, je na nás rodičích, co jim dovolíme. ~d~
 Lída + 4 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 20:44:37)
Ovšem jsou i děti, který si samy vydupou několik kroužků týdně už ve školce, a přetížený a unavený tím nejsou.
 Epepe 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 20:50:18)
Mám na to prostě jiný názor. Stejně tak mnoho odborníků. Máš, Lído, pocit, že ho tvým dětem nutím nebo je snad v něčem omezuji? ~a~
 Lída + 4 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 20:53:41)
Ne, jenom tady takovou věc prohlašuješ, jako kdyby to byla obecně platná pravda. Což ovšem není. A pokud jde o moje děti, mně je to fuk ~t~ Už dávno do jejich zájmový činnosti mluvím jen v případě, že bych měla problém to zaplatit.
 MiliP 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 21:11:34)
Jj, myslela jsem si to stejné, než začala mít zájem o kroužky dcera. Je pravda, že počet můžeme určit my, ale nikdy bych nevěřila, jak vytrvalé může být 4leté dítě, které chce něco dělat. Měla dva - ten třetí - zpívání si opravdu vydyndala po půl roce, kdy mne pomalu prosila každý den, aby mohla na to zpívání chodit. Ještě chodí na trampolíny a tanečky. Chtěla i gymnastiku, u které jsem už nepovolila a tak posloucháme půl roku že ještě tu gymnastiku. Říkala jsem si, kdy ji to přestane bavit či přetěžovat, nepřestalo jí bavit nic, nevynechala nikdy - ale ta gymnastika by prý byla super. ~;) K tomu se teď ještě přidala další prosba - chce hrát divadlo. Takže věřím, že pro někoho může být i jeden kroužek hodně, ráda bych aby to někdo vysvětlit mému dítěti.
 MiliP 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 21:20:47)
A to ještě doplním, že v rámci školky ( nejsou to kroužky ale ve výuce ) má každý týden keramiku, zpívání, jezdí na koni, má angličtinu a já jsem šťastná, že toto nemusím objíždět s ní, jelikož je všechno super a každý den se těší.
 Monika 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 21:20:14)
Já taky myslím, že je každé dítě jiné a nemám zásadní problém dovolit i víc kroužků, ale zase není kroužek jako kroužek a zrovna výuka hry na nástroj mi přijde jako dost náročná věc (na soustředění, domácí přípravu a vůli k ní atd....), že se mi nezdá nejvhodnější s ní začínat zrovna v 1. třídě, kdy toho má dítě už tak dost se školou. Pokud by hrálo už předtím v MŠ, tak v pohodě, ale takhle bych raději počkala (alespoň do pololetí, ale to asi často nejde začít v lednu?). Naproti tomu sportovní kroužky (bez tlaku na výkon) n. např. keramika, kreslení atd... mi přijdou ke škole spíš relaxační a pokud by dítě bylo stejně v družině, tak proč na ně nechodit, když chce...
 Lída + 4 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 21:25:25)
No, tak zrovna ta flétnička ze začátku až tak náročná není ~;) Ostatně naši starší kluci ji měli na prvním stupni povinně v rámci výuky - především kvůli nácviku správnýho dýchání, škola se na to zaměřovala.
 Monika 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 21:34:01)
No, já asi jak jsem hudební antitalent, tak mi přijde náročný každý nástroj :-)

Pokud to někde děti mají přímo ve výuce, tak možná není nutné trénovat doma? Mně to vlastně přijde náročné hlavně pro rodiče, kromě běžných úkolů do školy ještě s dítětem cvičit na nástroj a nedejbože ho do toho nutit? :-)
 Lída + 4 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 21:37:25)
Ne, rozhodně bylo potřeba cvičit doma (bez toho to moc nejde). Nevím, jak ostatní, my jsme na to domácí cvičení nijak zvlášť nedohlíželi, prostě stejně jako s domácíma úkolama, jen jsme připomínali.
Dcera chodí od druhý třídy na klávesy, ani u ní na cvičení nedohlížím, to je její věc.
 Delete 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 21:28:48)
Moniko,
no u nás v ZUŠ je to tak, že právě přípravka ZUŠ je pro prvňáky, pozdější nástup znamená dostat se mimo vrstevníky a nedělá to dobrotu....
Takže prvňák první půlrok chodí na nauku (bez nástroje, což je v podání místní ZUŠ spousta práce v pracovním sešitě, spousta úkolů navíc, při hodině nuda a tak větší než ve škole), a v pololetí se rozhazují podle zájmu na nástroje a začínají hrát...
 Monika 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 21:35:43)
No, tak to je přesně to, co je na tom podle mě zrovna pro prvňáka náročné, ale jestli je holt takový systém ... Je fakt, že za nás to vlastně taky tak bylo, ale prostě mně se to nezdá ideální.
 Delete 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 21:51:01)
Moniko,
no proto já jsem zatím hraníchtivé děti držela mimo ZUŠ. Problém je, že když neseženeš soukromého učitele, tak po určité době už jen obyč. kroužky přestanou stačit a tobě stejně nezbyde, než do té ZUŠ jít ~:(. To u nás právě nastalo...a samozřejmě, že proti stejně starým dětem, které se prokousaly tím začátkem přes ZUŠ, tak na tom budou hůř...ale ony mi tenkrát přestávaly hrát (všecny už v tu dobu hrály víc jak rok), odmítaly nástroj jako takový, což mi bylo líto, protože do té doby hrály rády....ale my se přestěhovali a dojíždět do bývalé ZUŠ, kde to bylo v pohodě už bylo neúnosné...a dneska, když by mi už vyhovovalo, aby toho nechaly, tak se nástrojů drží zuby nehty a já hledám ZUŠ (jinou než místní)....
 Delete 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 21:56:06)
Jinak u nás to bylo s cvičením tak, že jedna se koupala, jedna hrála na nástroj, další chystala aktovku a poslední už ani nevím, co dělala, možná četla (každodenní hlasité čtení)....každopádně u nástroje jsme nikdy nemuseli asistovat víc, než třeba ze začátku ohlídat délku tónu....pak už hrály úplně samy....
 cvrček + 5 


Re: Dcera -  

(1.6.2013 13:35:51)
Delete, není ZUŠ jako ZUŠ:-) U nás normálně hrají od začátku, nauku teda taky mají, ale že by z ní měli nějaké úkoly na doma, to se snad nikdy nestalo.
 Anita007 


Re: Dcera -  

(1.6.2013 17:48:30)
Jak kde je v hudební nauce nuda. Na tu naši se děti vyloženě těší. Některé tam chodí i bez toho, aby k tomu měly hru na nástroj.
Všechno záleží na učiteli a naše píučitelka je skvělá a děcka ji zbožňují.
 ivaxx 


Re: Dcera -  

(1.6.2013 17:54:10)
Jjj - u nás ze změnil v nauce vyučující a přestala jsem se s dětmi trápit doma idividálem. Moc se tam těší a líbí se jim tam (což sice lehce nechápu, ale moc po tom nepátrám, hlavně abych zase nemusela řešit přezkušování a doučovat doma).
 Moncaka 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 20:45:53)
A není to spíš na dítěti? Dcera měla v 1. třídě kroužků nespočetně a nic jí nevyčerpávalo, syn jeden a stačilo mu to. Všechny děti nejsou stejné.
 Anni&Annika 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 20:50:06)
a nebudete mit fletnu ve vyucovani??? Nase mala ma ted v prvni tride jen 2 krouzky, vic jsem nepovolila, nechtela jsem ji moc zateovat. Ale fletnu maji normalne v hudebni vychove.
Jinak...nechala bych to na dceri~;)
 Líza 


Re: Dcera -  

(1.6.2013 6:24:09)
Jejdo, to ne nesmyslná generalizace, moje mladší dcera v první třídě měla čtyři kroužky, protože si je prostě vymohla, unavená nebyla ani trochu, naopak, energie měla na rozdávání. To je o dítěti, a paušalizace tohohle druhu můžou akorát uškodit.
 ivaxx 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 20:45:48)
Kdes toto pravidlo sebrala?
To by mě děti hnaly, kdybych jim jejich volný čas takto nastavila. Nejsem blázen a řadu věcí jim rozmluvím, nebo seškrtám, aby měly i volno, ale s jedním nebo dvěma kroužky bych tedy skutečně u nich neuspěla. Ledaže to myslíš na počet nástrojů ~;).

Po pravdě - hlavně u staršího vidím, že děti, které pustily kroužky a už nechodí do družiny se nejvíce baví o tom, co hrály na PC, s kým budou povídat na Facebooku. To radši ať po odpolednech mají více zábavy organizované, než čas probendit u PC.
 Delete 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 20:53:23)
I na počet nástrojů je to hloupost ~;). Všechny moje holky už v tu dobu chodily na dva (flétna, klavír), sice ne do ZUŠ, ale hrát chtěly, tak hrály....a tehdy jim ani nedělalo problém každý den si 5 - 10 minut zahrát, nikdo jim nic nemusel říkat....jedna z nich pak ve třetí přidala kytaru, z flétny byly dva flétnové soubory, takže vlastně 4 nástroje....když pak kromě sopránky začala hrát ještě na altovk, sopraninku a tenorku, dostáváme se na 7? No to je jedno, prostě dva nástroje v první třídě a k tomu skaut byly naprosto v pohodě ~d~.
 ivaxx 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 21:04:39)
Delete - hledala jsem jakous takous logiku v otázce ~:-D.
Obě děti od školky hrály v ZUŠ na 2 nástroje (flétna, housle) a rozhodně jsme je k tomu nenutili. Od druhé třídy mají i soubor, takže časově to i s naukou dost nabývá, ale baví je to. Mladší touží po třetím, ale na to jsem vyhlásila stop stav já. Starší už jeden nástroj pustil, ale vyprosil si pro změnu výtvarku, kterou hodlá vyměnit časem za kontrabas, jen co na něj dosáhne. K tomu si samy vybraly sportovní kroužky, takové, jaké chtěly.

Je mi jasné, že s tím, jak jim bude přibývat škola, budou možná muset něco pustit, ale předpokládám, že to už je zase ve věku, kdy samy vědí, co zvládnou.

Na argumenty, že jsou dnes děti přetěžované moc neslyším - sama jsem jako dítě měla také kroužků více a na nástroj hrála také. Jako křivdu jsem brala, když mi něco rodiče nedovolili a věděla jsem, že bych to zvládla a moc jsem si to přála.
 Delete 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 21:24:12)
Tak já nikdy na nástroj nehrála, jsem ani ne hluchá, jako spíš arytmická, prostě nejsem schopná hrát, zpívat, tancovat ani se učit melodické jazyky....

Ale muž má absolutní sluch a jedno dítě také, ostatní jsou alespoň průměrně nadané, všechny hudba a hraní baví....no ta nejstarší by byla bez nástrojů asi hodně nešťastná...jenže jí zase chybí píle, takže necvičí a nikdy moc necvičila (přesto hraje z holek nejlíp, to nadání je opravdu výrazné), ostatní jsou v tomhle jiné, poctivější. Jinak právě nejstarší toužila ještě po houslích a příčce, ale smůla, ona by to zase flákala a na hraní jen tak, jak se jí zachce, jsou už ty dva nástroje (kterýkoliv z nich) drahá sranda. Na druhou stranu, kdybych viděla, že je schopná tomu něco dát, tak bych ji klidně hrát nechala, jí stačí, aby si nástroj pod vedením někoho osahala, naučila se s ním zacházet technicky....a pak to už jde samo, jen s minimem cvičení....
Ale ona je vůbec extrémista, jeden rok těch kroužků měla devět (přesně podle rady odborníka, od každého kousek, kromě třech nástrojů (z toho ty flétny ve dvou různých souborech) ještě skaut, pohybovky, debrujáři, angličtina, sbor a ukecávala mě na tanečky, ale to už se nedalo nikam nacpat...ona prostě potřebuje, aby jí někdo tu zábavu řídil, pak je spokojená....jinak doma se nedokope k ničemu a neví, co se sebou....ona musí někam jít a tam něco provozovat....

Ostatní jsou celkem normální, kromě flétny a klavíru na slabší úrovni (o ZUŠ uvažuju až od přístího roku, náš první pokus s flétnou skončil po dvou měsících útěkem a od té doby nechtěly ani slyšet....ale to je fakt místní ZUŠkou, jak jsem zjistila....zamrzla někde před padesáti lety) mají už jen jeden až dva sportovní kroužky (plavání, atletika), nejmladší k tomu měla ještě půl roku keramiku (chodila by dál, ale kvůli velkému zájmu to tu po půl roce střídají)....
 Líza 


Re: Dcera -  

(1.6.2013 6:26:54)
Delete, přesně tak. Starší v tý době chodila na výtvarku, klavír a tancování. Mladší v první třídě chodila na anglinu, housle (tehdy přechodně kombinovaný i s klavírem), keramiku a do Sokola. A rozčilovala se, že na hip hop si musí počkat až do dalšího školního roku, protože přidat jí další kroužek už nedovolím ;)
 Epepe 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 21:04:01)
Abych to podpořila pár názory odborníků:
V první třídě by ale neměly být hned dva nebo tři kroužky, než si dítě zvykne na učení, pravidelnost, disciplinu,“ říká Lenka Šulová. Ve třetí nebo čtvrté třídě se již děti rády poměřují s ostatními a zajímají se o další aktivity. Rády dělají keramiku, rády hrají fotbal, rády se učí německy. To však bývá impulzem pro rodiče, kteří si myslí, že děti zvládnou všechno. Na to, aby si dítě vůbec uvědomilo, zda ho určitá činnost baví a proč, potřebuje čas. „Je potřeba, aby každá aktivita nějak odezněla a dítě ji v klidu vstřebalo,“ vysvětluje Lenka Šulová.

"Zastávám názor, že malé děti by měly chodit do minimálního počtu kroužků, a pokud do nějakého chodí, tak vždy za přítomnosti rodiče - dokud jim není alespoň šest let," říká dětská psycholožka Leona Němcová.

Odborníci každý rok v září doporučují, aby to rodiče s počtem zájmových aktivit svých potomků nepřeháněli – to je určitě pravda, nicméně jsou děti, které by byly nesvé, pokud by neměly každý den „něco“. V tom případě se snažte zkombinovat více různých typů aktivit.
Psycholožka Markéta Veselková nepovažuje za chybu, pokud dítě chodí na více kroužků, ale doporučuje, aby jen některé z nich požadovaly po dítěti nějaký soustředěný výkon. „Tedy pokud dítě například chodí do hudebky a musí doma cvičit dejme tomu na klavír a ještě ho přihlásíte do jazykovky, má toho až nad hlavu a dalším kroužkem by měla být leda oddechová keramika v odpolední družině,“ uvádí příklad. (vitalia.cz)

„Také je lepší nechat rozvíjet schopnosti dítěte maximálně ve dvou třech oblastech, které si samo vybere. I zde platí pravidlo, že všeho moc škodí,“ dodává Mertin.

atd. ... samozřejmě lze najít i opačné názory odborníků, tak jako na vše.

Zakladatelce diskuze se omlouvám za OT.
 ivaxx 


Re: Dcera -  

(31.5.2013 21:16:43)
J.ejdo - i dotyční odborníci v Tvém textu nejsou jednotní - mluví i o více kroužcích, vzájemně se doplňujících a také o tom, že dítě si na režim musí zvyknout.

Záleží ale hlavně na dítěti - opravdu každé školu vnímá zcela odlišně - pro někoho je to zátěž, jiné se tam nudí a je na místě mu dopřát i výukové podněty odpoledne (jazyk, nástroj).

Jedno z našich dětí je ADD a dyslektik a rozhodně mu odpoledne coby kroužek nebudu platit výuku jazyků - měl by to za trest. Chce-li ale hrát na housle (chce), chce-li dělat dva sporty (chce) a vyčistí-li si tím hlavu ze školy a chce-li malovat (chce) nevidím důvod, proč by, proboha, nemohl. Naopak motivuje jej to k tomu, že se učí zorganizovat si čas a nepsat úkoly dvě hodiny.

Druhé dítě by chtělo úplně všechno, úkoly dělá rádo a do školy se těší. Tam už vůbec nevidím důvod jej nějak výrazně omezovat.
 Líza 


Re: Dcera -  

(1.6.2013 6:28:54)
Jejdo, promiň, u mě s kecy mediálních psychologů asi tak docela neuspěješ.
Prostě koukám, co mám doma, a podle toho se zařídím. Nutný je, aby dítě mělo čas hrát si s dětma, hrát si samo, a aby mělo čas jen tak se válet. Nutný je koukat, jestli toho dítě fakt nemá plný kecky - ale to je všechno. Tvoje paní psycholožka asi zapomněla, že každé dítě je jiné (nebo to je jen tvou interpretací?), což ji v mých očích odborně diskvalifikuje.
 cyann 


Re: Dcera -  

(1.6.2013 10:46:00)
"Kecy mediálních psychlogu"~:-D, to je pregnentně vyjádřené. S L. Šulovou jsem se jednou setkala v jedné debatě a od té doby ji už nepovažuji za odbornici vubec na nic.
 ivaxx 


Re: Dcera -  

(1.6.2013 11:59:11)
Jo.
 Seyla+1 


Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(31.5.2013 20:30:58)
Rozhodně ano, jestli o to dcerka stojí. Je to dobré i pro ni - veselé pískání, zdravé dýchání - říkávala moje učitelka na flétnu ~t~
 Abigail* 


Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(31.5.2013 20:32:17)
Já bych to riskla ~;) Pokud dcera chce. Moje dcera se učila půlrok flétnu ve školce a pro mě to tedy bylo těžké. Noty jsem se za tu dobu z osnovy číst nenaučila, dceři to celkem šlo, ale pak už ji to nebavilo, tak toho nechala.
 ivaxx 


Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(31.5.2013 20:38:31)
Než na Tvém hudebním sluchu záleží více na tom, zda si to přeje dcerka. Jestliže ano, šla bych do toho. Mimochodem, na flétnu skutečně hudební sluch nepotřebuješ ani ty, ani ona, tóny nedolaďuje, vytváří je zakrytím dírek. Z počátku je jistě dobré, když s ní budeš cvičit - pískat můžete i obě. Bude ji to i více bavit. Alespoň u nás to tak fungovalo.
 dadlenka 


Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(31.5.2013 20:39:03)
tak jestli sama dcerka chce, tak bych jí tu možnost dala. Jinak jestli potřebuješ zjistit, jak je na tom se sluchem ona, tak u nás třeba chodí pravidelně z místní ZUŠ na náslechy a talentované děti posílají na přijímačky- Chodí už po školkách. Myslím si, že určitě bude i možnost, aby dcerku "vyzkoušeli" jestli sluch má, nebo ne.
Moji kluci hrají na hudební nástroje, na které nikdo z nás nikdy nehrál - syn na housle a druhý syn na trubku a dá se:-))
 Mar. 
  • 

Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(31.5.2013 21:01:31)
Já syna přihlásila a vozila na flétnu už jako předškoláka. Sama mám hudební hluch, ale možná bych ho neměla, kdyby mě od dětství někdo něco učil.
Synek po třech letech flétny je v pátém ročníku klavíru a hraje krásně. Myslím, že kdybych ho bývala nechala bez jakékoliv výuky, byl by z něj stejný hlušec jako já. Není sice žádná talentovaná hvězda a adept na konzervatoř, ale to jsme neplánovali. Hraje pěkně a rád. Na začátku sice kladl odpor, ale jak se dostavily první povedené melodie, rychle se to změnilo. Když se mozek trénuje, výsledky se dostaví.
Takže za mne ano, přihlásit a uvidí se.
 Tante Ema 


Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(31.5.2013 22:58:04)
Na cviření s ní nepotřebuješ mít hudební sluch.
Většinou děti na začátku potřebují, aby s nimi někdo cvičil, ale někdy ne.
Dceru bych přihlsila, pokud chce chodit a je to logisticky únosné.
 +Jana+ 


Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(1.6.2013 8:03:28)
Tak jí tedy přihlásím a uvidíme co z toho bude....
 lednovka 


Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(1.6.2013 11:15:55)
Já bych jí podpořila. Když má zájem tak je to fajn. Dcera chodila tento rok už ve školce, v září jde do školy. Naučila se plno písniček, sama, jen ve školce (hraní 1x v týdnu) + si zkoušela sama doma. Nemáme hudební sluch, noty neumíme, všechno pochytila tam a už řeší že musí chodit dál, což jsem ráda že má o to sama dál zájem. Tak musíme nějaký kroužek najít, jinak zapomene, kor když my hrát neumíme a byla by to škoda. Takže uvidíš, přihlaš a když jí to bude bavit naučí se to i bez vaší pomoci.~R^
 ..maya.. 


Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(1.6.2013 11:39:46)
syn hraje v rámci Hv na zš na flétnu, mají ji povinně...ano je třeba s dítětem cvičit ale nemusíš se toho bát, je to lehké~;)
 ..maya.. 


Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(1.6.2013 11:41:00)
letos jde na zápis do lidovky..na flétnu a dramatiku...~;)
 Tragika 


Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(1.6.2013 15:31:36)
Flétna je jedním z nástrojů, kde opravdu žádný hudební sluch nepotřebuješ.
Stupnici se průměrně inteligentní jedinec naučí na zobcovku zahrát během půl hodiny. S tím vystačíš celý školní rok dítěte.
Kdybys psala o houslích, tak to je jiná.
 ..maya.. 


Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(1.6.2013 21:19:44)
on má i hudební sluch~;)..zpívá se školou na různých akcích, chodí hrát dětem na vítání občánků, zvládá i přestože má adhd a aspergerův syndrom..prostě to v něm je..~;)
 zerat 


Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(1.6.2013 22:02:50)
Tragiko, je fakt, že houslové nástroje jsou jiná meta než flétna, ovšem i u flétny je potřeba mít nějaký ten hudební sluch(ten se u dětí často hraním rozvine) a hlavně 100% musí mít smysl pro rytmus ~;)
 zerat 


Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(1.6.2013 22:05:50)
Ještě dodám, že je velký rozdíl opravdu obrovský slyšet jen tak někoho pískat na flétnu - někoho, kdo si myslí, že umí hrát a někoho, kdo skutečně umí hrát - vidíme ten obrovský rozdíl doma! Žel lidi jsou pitomí a degradují flétnu na nicotný nástroj, kde není potřeba ani hudební sluch apod. - už i děti řekli třeba naší holce, že hraje na úplně obyčejnou flétnu. Ovšem opravdu kolik lidí zvládne zahrát krásně a tak jak se má hrát na flétnu složité melodie? ~5~ Můj manžel si myslel, že umí hrát a položily ho i jen "obyčejní" Páni kluci ~t~
 uu 
  • 

Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(1.6.2013 17:47:08)
bohužel /teda pro nás/ v zušce se učí i hudební nauka, na které dcera zkrachovala, nebaví jí to a já fakt nevím, ktrerá bije....
 zerat 


Re: Dcera - přihlásit či nepřihlásit na flétnu 

(1.6.2013 22:01:19)
Tak se přidávám - nás všechny doma taky otrávila maximálně hudební nauka v ZUŠ. Holka ji přežívá, nebaví ji, učí ji tam snad nejhorší učitelka na ZUŠ - nemastná neslaná, nekontroluje jim zápisky, když je dítě nemocné, tak ztrácíme přehled, kde a co a hlavně my jí s tím ani nedokážeme poradit - jsou věci, které umíme, ale jelikož už jde o 3. ročník ZUŠ, tak opravdu netušíme oč jde - nějaké intervaly... ~d~ Holku hraní moc bavilo, ale žel máme obavy, že kvůli nauce pověsíme možná flétnu na hřebík a holka přejde na kytaru, kde ji bude učit velmi rozumný známý taky ze ZUŠ, který rovnou řekl, že nauku pověsíme na hřebík a bude ji učit rovnou on a jen věci, které skutečně bude potřebovat. Ale mě to dost mrzí, -flétna jí fakt jde, krásně hraje... No uvidíme, jak pochodíme ~k~

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.