Peppa |
|
(20.11.2013 10:34:05) Nevím jak to mají ostatní ve třídě, s nikým jsem známky neřešila, ale dcera má zatím samé jedničky. Pomalu ji připravuju na to že přijdou i horší známky, tak aby se z toho pak nehroutila.
|
Štířice |
|
(20.11.2013 11:04:10) Tak u nas deti dostavaji uz i trojky a od prosince zacne pani ucitelka i 4 a 5. Bylo nam to oznameno na schuzkach. Nesouhlasim s tim ale bohuzel s tim moc nenadelam. Je mi to lito kvuli male. Jinak pisou diktaty z cj a desetiminutovky z poctu. Dostala zrovna nedavno za 3 z desetiminutovky jelikoz to nestihla a vcera za 2 mela spatne jeden priklad z 10.
|
jentak | •
|
(20.11.2013 11:07:49) Vaše učitelka je skutečně "kreativní" a opravdu u ní platí - škola hrou.
|
jentak | •
|
(20.11.2013 11:12:57) Neumím /tedy nemám zkušenosti/ posoudit systémy v jiných zemích, každopádně když mluvíme o ČR - nelíbí se mi známkování vůbec a když už se známkuje, tak jsem zastánce motivace a ne trestů, což tady v ČR motivace je jen jednička, vše ostatní je v jistém případě demotivující.
|
|
|
|
Štířice |
|
(20.11.2013 11:19:12) Ano to vim Danulu ze by mela mit vse spravne na jednicku...ale pani ucitelka dava i 1- a pise to i do zakovske a hlavne mi to neprijde moc motivujici pro deti dostavat v listopadu trojky. Nastesti mala vi ze jakakoli znamka u nas doma neni problem....jen se doma vic zamerime na to konkretni a procvicime a dcera nema stres ani z trojky
|
Dooly. |
|
(20.11.2013 12:10:36) Mne zase pripada tezce demotivacni davat vsem jednicky. Sama si pamatuju z detstvi ten pocit:jo tenhle ma taky jednicku?tak to se na to vybodnu jako on! Chtela bych videt vas, jak by se vam libilo dostavat stejny plat s kolegyni,ktera zvladne pulku vasi prace a potrebuje na to dvakrat vic casu?
Jinak Danulu,kde zijes? My v Nemecku, system podobny s vasim ale ja s nim jsem hodne nespokjena a syn dost nestastny. Za nas rikam -zlaty cesky skolstvi
|
jentak | •
|
(20.11.2013 12:19:50) nemůžeš srovnávat dospělé a děti - obzvláště prvňáčky. Pořád o tom mluvíme. Jsou to děti, malé děti a u nich jde hlavně o přístup, o pozitivní motivaci, o to, aby pochopily, že i když to třeba nejde samo, tak že práce se vyplatí. Co je to za motivaci, když některé dítě v podstatě nemá šanci na jedničku, protože pořád není dost dokonalé. Ale proto říkám, že jsem zásadně proti známkám - obecně. Ale když už jsou, tak rozhodně v první třídě buď jedničky a nebo nic. Jenže v našem školství se spíš kritizuje, než motivuje a přitom každý ví, že líp se pracuje, když se řekne - tohle bylo fajn, ale na tomhle je třeba zapracovat, než když se řekne - proboha, zase ten škrabopis, musíš se zlepšit, zas to jednička být nemůže, jak by k tomu přišla Janička. Zkuste si představit sami sebe na místě někoho jiného než té roztomilé Janičky, které to jde vše krásně.
|
Dooly. |
|
(20.11.2013 12:27:15) Muj syn absolvoval skolu kde se v prvni tride nedavaji znamky a myslim si,ze to pro nej bylo vic demotivacni, nez kdyby je mel.Ptz v te prvni se jeste snazi, berou to jako motivaci. Kdyz jim je zacnes davat v dobe,kdy uz "to maj na praku" tak je pozde.(u nas to bylo druhy pololeti druhe tridy) a i to,ze se nesdeluji znamky pred spoluzaky apod. vlastne udrzuje deti v pocitu -ono je vse v poradku.az buch,dojdou do 4.tridy a tam jim oznami,ze podle prumeru z vysvedceni je prerozdeli na pokracovaci skoly.. A zkus se na to opravdu taky podivat z druhe strany barikady - z pohledu ditete,ktere je dobre, ale vidi,ze ostatni dostavaji tu jednicku taky. Vis jak takova nespravedlnost zaboli?
|
jentak | •
|
(20.11.2013 13:04:04) To vidím z druhé strany, protože moje děti jedničky dostávají a když pak diskutují o té či oné písemce a mají rozhodnout, jak koho ohodnotit, tak jim dojde, že i když někdo jiný není 100%, tak za tu snahu si jedničku zaslouží. Mami, on tam sice měl chyby, ale když tam pracuje, tak jsem řekl, že tu jedničku si zaslouží, já jich můžu mít hodně, on ne. Takže já vím, že jedničkáři ve třídě, ve které učitelka s dětmi pracuje, přejí jedničku u spolužákovi, který vyvíjí úsilí a jedničku v porovnání s nimi si de facto nevyslouží. Tak chtějí jeho snahu a práci ocenit tím, že samy přimhouří oči.
|
Dooly. |
|
(20.11.2013 13:25:30) Jentak, to mas tedy hodne uvedomele deti. Ja v jejich veku na takove urovni nebyla, vim jak hodne me to stvalo..a nasledne demotivovalo-prestala jsem se snazit,hlasit, apod.
Podle me se znamky maji davat za vykon , ne ze soucitu. Nemam ani rada,kdyz se do znamek zapocitava chovani. Od toho je znamka z chovani.
Ze presne vis,co to vyjadreni znamena? Tak to si troufnu tvrdit,ze vetsina rodicu nevi. Zrejme by k tomu musela skola vydat prirucku. Ono je to vesmes psane pozitivne a ty si tam musis vyhledat jemne nuance,kt ti napovi,ze uz spadas o stupen niz. Coz je nekdy dost tezke. A ze to z toho nepochopi deti,tim jsem si temer stopro jista. pro ne to zni spis jak pochvala,i kdyz se tam vlastne zaobalene rika,zes toho moc nezvladla. Znamky jsou rpo ne primocarejsi a citelnejsi
|
jentak | •
|
(20.11.2013 13:52:16) Nejsou uvědomělé, všechno je to práce učitelky - ona zdůrazňuje jejich dobré stránky, a to u všech, nejen u těch skutečně úspěšných. A razí heslo, že každý lépe pracuje tam, kde je pozitivní nálada a ne stres a že lepší než být zbytečně přísný, je lepší naučit sebe i děti odpouštět a soucítit se slabšími.
|
|
jentak | •
|
(20.11.2013 13:58:06) Známky nejsou čitelnější - jak sdělíš čistou známkou to, že má horší jedničku, lepší dvojku či horší dvojku, ale pořád dvojku. Kdežto v písemném vyjádření to lze - jde to a to, moc nejde tamto. Jinak k motivaci - můj syn se přestal ve třídě hlásit do třídních vědomostních soutěží, dle jeho slov - když kolikrát tam byl někdo, kdo se tak snažil a neměl šanci, tak jsem mu ji dal. On je takový, ale možná je to tím, že ví, že pro něj je to snadné a na perfektní výkon se nemusí snažit, kdežto jiný se snaží a perfektní výkon je u něj věc diskutabilní. Pochopitelně je to pro něj problém, on sám chce být hodnocen mimo třídní kolektiv, protože když se bude hodnocení stanovovat podle něj, budou tam propastné rozdíly. A dokonce mu pak nevadí, že z něčeho je hodnocen přísněji a třeba i horší známkou, než ostatní - protože to odflákl. Ví to a nijak neprotestuje - a že zrovna on by se teda ozval.
|
Dooly. |
|
(20.11.2013 14:42:59) tak u nas jsou znamky i na desetiny - napr 1,1 nebo 5,3.Takze to vyjadris dost presne
Ale trojka neznamena pulku spravne, prideluji se body a ty se prepocitavaji na procenta. A 50% z 6 bych cekala 3,ale ne, je to uz 4,5
Pricemz znamky maji az od 2.pololeti 2.tridy.A ve 4.tr v pololeti se uz podle jejich prumeru rozhoduje kam pujdou dal na skolu. do prumeru 2,33 gymnazium, do 2,99 Realschule od 3,0 Hauptschule (neco jako druhy stupen). Prijde mi to docela prisne, ptz ti trojkari,co jsou podle vas "dobri" uz smi jit jen na tu nejhorsi skolu.
|
|
|
|
|
|
Dooly. |
|
(20.11.2013 12:31:47) a i kdyz nebudu ta roztomila Janicka, tak me potesi vic,kdyz si zlepsim znamku z 3 na 2,ptz jsem se snazila a zlepsila, nez kdyz budu mit na vysvedceni napsano. sve ukoly plni svedomite, namisto - sve ukoly splnila beze zbytku.
|
Dooly. |
|
(20.11.2013 12:32:02) sorry,smajlik se tam vloudil omylem
|
|
jentak | •
|
(20.11.2013 13:05:35) Dolly - u slovního hodnocení je ovšem předpoklad, že dítě i rodič přesně ví, co to vyjádření znamená.
|
|
|
|
jentak | •
|
(20.11.2013 14:58:06) Jenže trojka není hezká známka - v první třídě rozhodně ne.
|
|
|
|
|