| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Mám chuť nechat VŠ kvůli špatným poměrům

 Celkem 33 názorů.
 Minie1 


Téma: Mám chuť nechat VŠ kvůli špatným poměrům 

(4.12.2013 10:05:56)
Abych to stručně vysvětlila, nastupovala jsem na jednu humantní školu na dálkové studium loni na podzim. Studium je tříleté, kdybych udělala tento semestr, jsem v půlce. Ale zjišťuju, že bych sice chtěla školu dodělat /už té námahy do toho dané/, ale stresující stav univerzity mě tak notně vyšťavil, že už nemám chut a sílu pokračovat.
Je to dálkový humanitní směr, po sobotách, spousta praxe, to bylo známo předem. Předem nebyly známy určité věci, které jsem začal zjišťovat až za pochodu a ze kterých mám chuť brečet - vyučující moc mailem nekomunikují, je problém odezva nebo zjistit, co vlastně chtějí prakticky tam neexistují ofixiální studijní materiály - prakticky jen seznamy doporučené literatury, přestože i z některých předmětů ta oficiální skripta jsou, některá i zpracovaná vyučujícími, ale člověk se k nim dostane jen neoficiální cestou přes nějakého kamaráda z vyššího ročníku, neexistuje koupit si nebo ofotit skripta s tím,že to jsou ta správná. Následuje nulová solidarita spolužáků, funguje to tam, že kdo něco od vyššího ročníku kvalitního získá, většinou si to nechá pro sebe, aby měl pomyslný náskok - to je ta česká mentalita, nad spolužákem. Takže materiály se moc nesdílejí, přestože na to máme společný mail, každý si hraje na svém písečku, maximálně v rámci skupina dvou-tří lidí, v rámci party se nic neřeší.
A po tom roce a půl už začínám mít dojem, že melu z posledního. Začne semestr, musím se někde doprosit, dopátrat vůbec nějakých kvalitiních materiálů, to, co po mě bude doopravdy chtít vyučující zjistím závazně až na jeho první přednášce, která u dálkařů ale taky může být až v prosinci - a na ní návazně navazuje začátek zkouškového období, takže nulový čas na učení.
Absolutní nulová spolupráce mezi spolužáky, u velké části profesorů nulová snaha komunikovat, nebo poskytnout mateiály samy. Nedosatek vhodných termínů na zkoušky, na začátku ledna nevíme, jestli z nějakého předmětu budou zkoušky jed tři v lednu, nebo dodatečně vypíše ještě třeba i únorové a březnové.
V tom případě by se dalo učební předmětů nějak rozložit, to co člověk umí by sjel v lednu, pak by se naučil a šel na další termíny z dalších předmětů v únoru a březnu - pokud by byly vypsány.
Připadám si někdy jako rukojmí školy, všimla jsem si, že pro valnou část vyučujících je priorita mít od začátku zkouškového tak cca za 6 týdnů odzkoušeno, přestože zkouškové frčí dalších šest týdnů. Přitom třeba týden před začátkem zkouškové třeba vyučující řekne své požadavky.
Dostávají tak obzvlášť dálkaře, co to pytlíkují jak se jde do neskutečného stresu, protože neví, jestli na ten předmět, kde dal vyučující dva lednové termíny a zatím nic víc, budou ještě nějaké další.
O tom, že se dálkařům dojíždějícím přes republiku vypisují tak skvělé termíny jako pracovní den vpodvečer nebo sobota třeba v půl osmé /co je skvělé pro lidi, co jedou před půl republiky/, ale během dne v normálním temínu zkoušku nevypíšou.

Jsem si vědomá, že by to byla škoda, ale začínám mít už utkvělý pocit, jestli mi ta škola za ten setrvalý stav stresu stojí, permanentně něco řeším - buďto řeším že sháním požadavky na předmět, sháním a přebírám materiál, jestli jsou použítelné, píšu seminárky, posílám je, čekám jestli vyučující vůbec odpoví. Učím se na spoustu předmětů na poslední chvíli, protože začátkem semestru rozhodně nevím, co profesor bude chtít a ani nemám žádné materiály.

Doma ze začátku panovalo pochopení, pak už partner přestat chápal, asi mi přestal věřit, že si ty periperie nevymýšlím.
A začíná mu můj stresový stav lézt na nervy. Je fakt, že jak se schumelí předzkouškové období a k tomu nějaké soukromé záležitosti, které je třeba řešit, a které s tím kolidují, je to sado maso.
Studium jsem začínala o MD, ale teď si hledám práci a nějak mi dochází, že za tohoto stavu bordelu na kolečkách bych byla při práci těžko schopná studium obsáhnout. Možná nejsem tak dobrá, ale jsem naštvaná, že jsem se spoustu věcí dozvěděla až pozdě, i tak podstatné věci pro dálkaře a spolupráci nebo spíš nespolupráci školy s nimi.
Je mi líto školu zahodit, v prvním semestru, kdyby se to jevilo už takhle, tak bych jí zahodila bez větší lítosti, dnes je mi to líto. Ale poměry tam nezměním /název univerzity psát nebudu/ a já řešít otázku, jestli být permamentně ještě rok a půl ve stresu, že budu pokračovat, ale kdyby se vyskytla dobrá práce, tak stejně i po té námaze se školou seknu, protože to se dohromady nedá...prostě jsem zklamaná, zklamaná, unavená.
Jako svobodný bezdětný člověk po střední bych jí vystudovala, tady se bije spousta věcí- i různé soukromé problémy, nutnost si najít práci /tedy pak dvojitý úvazek a to nevím - přes den pracovat a v noci spát pět hodin a učit se/, už vzrůstající odpor partnera k tomu, že jsem věčně ve stresu a můj pocit znechucení, stresu a vyhoření z poměrů samotných. Mám aktuální utkvělý pocit je, že vlivem poměrů tam se sice můžu strhnout, ale neustále jsem ve skluzu, něco chybí, něco jsem nesehnala, něco se nestihnu naučit, protože ani nevím, kdy bude termín zkoušky.
Jsem prostě unavená, unavená, unavená, zralá to zabodnout teď a hned. Kdybych byla ve třeťáka, tak se ještě nějak kousnu, takhle už nějak melu z posledního.
Nemluvě o tom, že u nás ve škole žádná parta neexistuje, spíš konkureční boje, takže ani tam není žádná podpůrná skupina, kde bychom se v krizi poplácali po rameni: prťka vydrž! A nemám jí nikde a mé bezprostřední okolí to otravuje.
Na školu jsem se dala kvůli zlepšení možnosti uplatnění, netušila jsem ovšem, jak to tam vypadá a že při těch poměrech studia bude studium dost těžko slučitelné s prací a to jen určitými typy práce.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 10:18:43)
a co přestup jinam?
 Žžena 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 10:20:57)
Když do toho pronikneš a staneš se studentem, tak nějaký podobný peripetie zažiješ na KAŽDÉ vejšce. Takže je otázka, jak moc to chceš vystudovat, jestli Ti to reálně bude nějak výrazně nápomocno k budoucímu výdělku/seberealizaci atd.
 Veveru 
  • 

Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 10:29:12)
Souhlasím, že různé "peripetie" člověka potkají na každé škole. Zdárně jsem dodělala 2 VŠ.
Přesto jsem původně jedné školy nechala, když už toho bylo příliš. Poslední kapka byla, když kvůli jisté příhodě nechalo vedení školy vysvětit posluchárnu, ale hlavní příčinou byly spory o koncepci výuky a různé patologické typy přednášejících.
 Minie1 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 10:30:30)
Přestup není reálný, široko daleko se obor nestuduje na dálkovém studiu tak aby to bylo časově schůdné.

Co se týká peripetií, to uznávám, ale tady je jaksi všechno příliš. Když chybí dobrá komunikace s vyučujícími, ale i se spolužáky a chybí oficiální studijní materiály, dostatek včas vypsaných a dobře rozvržených temínů na zkoušky - je toho myslím docela dost, studium tam probíhá ve značném stresu.

Já prostě řeším otázku, jestli mi to trápení za těchto podmínek ještě za jednou tak dlouhou dobu stojí. Kdybych nemusela nastoupit v dohledné době do práce, vzala bych to tak, že školu dodělám stůj co stůj. Takhle je ve hře i faktor, že s prací by se tahle škola studovala dost těžko. Takže zatím studuju se zatnutými zuby, dokud nenastupuji do práce, ale někde tam v pozadí buší myšlenka, že škola je ještě dost dlouho a jestli se ta práce objeví, budu muset školu zapíchnout - věčná škoda - třeba po dvou letech takového boje. Nebo jestli to mám vzdát rovnou.
Jak jsem psala, kdyby se letos končilo, tak se ještě nějak zapřu a nějak to dopytlíkuju, to bych snad nějak dala i s prípadnou prací.
 Dáša 2 kluci+ holčička 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 10:31:44)
Není to UPOL?
 Žžena 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 10:33:22)
Tak kdybys našla práci, mohla bys studium třeba přerušit, a za půl roku-rok by se vidělo, jak to půjde/nepůjde skloubit, až se zapracuješ, budeš po zkušebce atd.
 Minie1 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 10:38:58)
Vím že bych mohla přerušit, to vidím schůdné maximálně v posledním ročníku. Jak bych přerušila dřív, s tímhle systémem studia na škole by mi ještě utekli spolužáci dřív ze školy a byla bych nahraná tím spíš.
Ten poslední ročník bych si jako samotinká troufla dopackat, vzhledem k tomu, že ke konci je to spíš už o přípravě na státnice a bakalářce, než o běžných předmětech.
Navíc u nás se dá přerušit jen před začátkem semestru, během semestru jen v extra vážných případech na povolení děkana a to si myslím, že by nástup do práce pro ně extra vážný důvod nebyl. A těžko se dá říct, že nástup do práce bude zrovna souhlasit s termínem, kdy se dá přerušit.

Vím, že mi tady asi nikdo neporadí, zajímaly mě spíš zkušenosti ostatních.

Už mi není dvacet a nerada mrhám námahou na nic a tady mi přijde, že už ztrácím motivaci se nechat ještě dva roky takhle stresovat.
 Delete 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 10:48:29)
No já studuju v rámci CŽV...

Každý předmět máme za semestr jednou 8 hodin. Dostaneme seznam literatury, když je vyučující hodně vstřícný, tak i prezentaci z přednášky. Literaturu si sháníme, kde se dá, vzhledem k tomu, že jsme skoro všichni dojíždějící a jezdíme v neděli, tak školní knihovna je pro nás prakticky nedostupná.

Máme společný mail, sem tam si předáme nějaký dokument, teď si tam třeba zapisujeme každý jeden film, co máme mít na jeden předmět zpracovaný, tak abychom se neopakovali. Nebo jsme dostali na jeden předmět semestrální práci pro celý kruh dohromady, tak to se taky koordinovalo přes ten mail.

Někteří vyučující moc mail nepoužívají, ale zase jsou třeba vstřícní ohledně termínů zkoušek.

Termíny máme z každého předmětu tak dva, všechno v lednu. Do půlky prosince musíme odevzdat veškeré seminárky, někomu to stačí mailem, jiný chce vytisknout a doručit na fakultu, jedna chce CD, na kterém budou všechny zadané práce od všech, odmítá přijímat jednotlivě ~d~.

Rozhodně to není žádná sranda, momentálně jsem taky ve stresu, protože do toho rodina a předvánoční šílenství s různými akcemi dětí, člověk to musí nějak zkoordinovat....

Ale mně tohle přijde zejména u kombinovaných forem studia normální. Prostě člověk je víc odkázaný sám na sebe a na samostudium ~d~.
 Minie1 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 10:34:59)
Třeba co se týká zkouškových termínů, nepřijde mi normální, když se oficiálně proklamuje, že zkouškové období je tři měsíce. Pak ovšem vyučující vypíše třeba tři termíny v lednu /co s lidmi, co zrovna v lednu nemůžou nebo třeba si v lednu chtějí dát jiné předměty, které mají už naučené a tento nechat třeba na únor/.
Když toto udělá vyučujících víc, třeba při osmi zkouškových předmětech a všichni mají představu, že cca do půlky února bude odzkoušeno. Nebo taky ještě další řádné termíny budou později, ale oni to prostě neřeknou na férovku, tak nutí lidi, aby s pěnou u pusy měli termíny na tolik předmětů převážně třeba během ledna, protože neví dopředu, jestli další termíny budou.

Prostě nucení k neustálému stresu, stresu, stresu.
 Žžena 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 10:38:58)
No jo, ale tříměsíční zkouškové jinde nemáš... taky to na jiných vejškách musíš stihnout třeba do půlky února...
 "Lucie" 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 10:36:50)
Zdravím,
taky dálkově studuju, loni jsem dodělala bakaláře, te´d pokračuji na mgr., jsem momentálně ještě rok na MD, ale práci si taky zkouším hledat, kdybych našla, řešila bych co dál až po tom..
Naštěstí jsme měli skvělý kolektiv a spolupráce na 1, teď už je to horší, ale dá se to.
Každopádně radím dále pokračovat, chápu, že je to složité, to co popisuješ, já naštěstí nezažila, ale pokud nemáš momentálně práci, určitě bych pokračovala dále, vykašlat se na to můžeš kdykoliv, nebo alespoň dodělat semestr a přerušit a pokračovat až se ti vrátí energie.
Vážně by mě zajímalo, co je to za univerzitu....
 Minie1 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 10:43:13)
Lucko, bohužel kdyby to nebylo komplikované - malé děti, nástup v budoucnu do práce - ale ne do původní, zatím nevím do jaké, takže nevím, jaké tam budou podmínky,jak to půjde skloubit

zatím nevím, z jaké vody budu v budoucnu vařit a dost mě irituje, že bych třeba věnovala další rok tak velkého stresu a pak v zájmu nalezené práce to musela zabalit. Kdyby zohledňovaly školy třeba přerušení uprostřed semestru, kvůli nástupu do práce, bylo by to taky o něčem jiném. Ale to není dostatečně vážný důvod.

a jak říkám, nelze přerušit uprostřed semestru, když seženu práci a jakmile se rozjede semestr a nastoupím, musím splnit podmínky kreditů, přes to nejede vlak, jinak člověk letí
 "Lucie" 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 10:52:06)
Minie,
já mám 3 děti ( 8,6,2) a práci taky hledám novou, nemám se kam vrátit...
Chápu, že by to bylo šíleně náročné, nevím jaké máš teda vyhlídky, že v brzké době práci najdeš...ale třeba nenajdeš hned tak brzo, necháš školy a budeš litovat, že jsi to vzdala předčasně.
My máme letní semestr do srpna, termíny máme vypisovány květen, červen i srpen.
Udivuje mě tedy přístup vyučujících, u nás není problém se domluvit na náhradním termínu - učitelé jsou hodně chápaví, zvlášť k dálkařům ( vědí, že pracují a mají rodin.starosti atd..) Tak je mi líto, že na vaší UNi je to tak šílené~o~
Jak říkám, já bych pokračovala, přece je nějaký kredit.minimum, které musíš splnit za semestr, což nemusí znamenat splnit všechny zkoušky a zápočty v případě, že bys práci sehnala a nestíhala...
Přeji hodně sil, nevzdávej to~;((
 Brunhilda 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 12:30:51)
Opravdu u vás nejde přerušit školu kdykoli v průběhu? Nejsem tedy zvyklá na kreditní systém, tak nevím, jak přesně to funguje, ale normálně funguje (či za mě fungovalo), že se započítávají zkoušky z dodělaných semestrů a ten načatý semestr se po skončení přerušení opakuje od začátku.

My máme tedy taky málo termínů na zkoušky, dokonce to někdy vychází tak, že jsou vypsané v tom daném zkouškovém jen 2 a další náhradní až po dalším semestru. Je to dost nepříjemné, protože se člověk učí a na další termín čeká tři měsíce.

Já letos končím, ale taky mě určité věci prudí. Včera jsme měli z jednoho předmětu první přednášku a dostali instrukce k zápočtu a zkoušce, které se mají konat na konci ledna. Ani nemáme klasické zkouškové, jedeme přednášky do konce ledna a hned od února jede další semestr, takže se ty termíny hodně těžko domlouvají právě vzhledem k tomu, že většina lidí dojíždí a pracuje, takže nemá během jiných dnů volno.
 Minie1 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 10:45:23)
Báro u nás se bohužel nesešel ani nic moc kolektiv, každý se upnul na jednu, dvě kamarádky, v rámci nich spolupracuje, bohužel to často nestačí, ale těm lidem to nevysvětlíš, snahy byly
 kosatka2 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 10:46:13)
skripta se už na některých oborech nevedou třeba vůbec, holt člověk musí dojít do knihovny. leckde to berou jako důležitou součást studia - naučit se pracovat s primárními zdroji, ne se nadrtit nějaký výpis.
s vypisováním termínů zkoušek se asi nelze zavděčit každému, když studenti mají různé požadavky, zvlášť dálkaři.
pro stíhání zkouškového je dobré připravovat se průběžně a ne čekat až na ten termín.

já jsem se na jednu školu vykašlala, protože to tam fakt bylo špatný a uráželo mě to. ale bylo to za bezdětna, dělala jsem zároveň ještě jednu školu a práci a škola mi obvykle šla dobře.

hele a nejedná se náhodou o studium sociální práce? tam podle mě mívají bordel dost často, co jsem tak zažila. řeknu ti ale, ač teda dělám jiný obor, s uplatněním a následnými platovými podmínkami to je tedy docela špatné, nedoporučila bych to.
 Žžena 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 10:50:36)
kosatko,
jo, ta sociální práce mne taky napadla, protože o podobném fungování na jedné VŠ mám podobné zkazky... ale zas to je obor, který kloudné uživení neslibuje...
 Jája 
  • 

Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 11:22:09)
Se skripty je obecně problém. Já teda studovala před r. 1989, to jsme neměli učebnice ani v polovině předmětů na střední škole, všechno jsme psali růčo fůčo. Na VŠ jsme se ptali, jak to je se skripty, a dozvěděli jsme se, že než je někdo napíše, můžou být zastaralé a že řada vyučujících prostě tu snahum potřebnou k napsání skript, napře jinam. Psaní skript je prostě práce nevděčná a málo honorovaná, v některých oborech jde vývoj fakt tak rychle dopředu, že psaní skript fakt nemá smysl (např. IT).
Zase je dneska internet, digifoťáky, kopírky na každém rohu... My seděli v knihovnách, protože řada knížek se půjčovala jen prezenčně, a ručně si psali poznámky.
Zvaž, jestli ti to za to stojí. Fakt je, že dálkové studium je neskutečná dřina, hlavně když máš rodinu. Já to viděla svého času v práci, kdy začínaly být nutné jazyky a chlapi dělali dvouleté jazykové kursy. V práci řekli, že jim budou po dobu studia tolerovat variabilní pracovní dobu, ale ti chlapi dva roky neznali rodinu, buď byli v práci, nebo ve škole (bylo to každý měsíc jeden týden ve škole. V těch zbylých třech týdnech nadělávali). Byli šťastní, že to fabrika aspoň zaplatila, za ty kursy byly fakt pálky, ale řehole to byla neskutečná.
 Begonie 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 12:44:53)
A da se ten obor na vasi skole studovat taky jako denni? Myslim, na dalkove. Ze bys proste na zacatku semestru obetovala nejaky cas a zasla na prednasku s denakama, tam odchytla profesora a vyptala se ho, co bude chtit ke zkousce. Pustit te tam musi - predpokladam, ze se jedna o verejnou VS. Treba si pri ty prilezitosti udelas znamost s nejakym normalnim studentem, ktery by ti byl ochoten materialy preposlat nebo nascanovat. Nebo nemaji denaci nejake forum nebo chat nebo neco podobnyho? U nas na PFUK to bylo uzasny, studenti bezne vyvesovali vypracovany otazky ke zkouskam, nascanovany materialy, diskutovalo se o zkouskach a zkousejicich a odpovedich na ruzny zaludny dotazy - bez toho bych snad vubec nevystudovala, nebo aspon s mnohem vetsima obtizema.
 anexa 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 14:16:10)
hele, mě to zas tak šílené nepřijde. Na rodičáku jsem studovala dálkově VŠ a věř, že některé hodiny jsme taky měli až v prosinci, přičemž od půlky prosince byla možnost jít na některé předtermíny a zkouškové jako takové trvalo měsíc - celý leden s tím, že někteří profesoři vypisovali 3. termín začátkem února a pak šmitec. Sehnané materiály, zpracované materiály.... jsem s některými kolegy dávala všanc na společném e-mailu a věř, že po 2 letech jsem toho nechala, protože já makala, sháněla, zpracovávala a ten zbytek se vezl a flákal, protože to dostali až pod nos. Jaké bylo pak jejich překvapení, že nemají zpracované otázky ke státnicím a jaké bylo naopak naše překvapení, že část třídy měla materiály a někdy i lepší než jsme sehnali my a nedělila se. Být tebou, je to poslední ročník, nestresuj se a nauč se, co stíháš... přerušit můžeš kdykoliv
 Minie1 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(5.12.2013 12:03:05)
jaké bylo naopak naše překvapení, že část třídy měla materiály a někdy i lepší než jsme sehnali my a nedělila se.

Anexo, i tak to u nás vypadá.~n~Bohužel. Kdo měl zájem sdílet a pomáhat si, časem ho taky odradilo, když zjišťoval, že část lidí nespolupracuje proto, že má dosti kvalitní materiály od deňáků - ovšem systémem "kamarádka dala mě, nepučím". Maximálně druhé kamarádce, se kterou sedím v lavici. Tohle bylo asi nejvíc nepříjemné překvapení, protože být slušný kolektiv, i když materiály nejsou oficiálně /přestože většinou jsou a někdy zpracované studenty, jindy dokonce profesory někdy v minulosti/, pak vlastně víme od začátku semestru všichni stejně jako ti zasvěcení s kamarády, na čem vyučující bazíruje a materiály máme. To je asi nejsmutnější fakt, když prostě zjistíš, že někdo kousek od tebe ve třídě má kvalitní materiály od začátku října, ty si něco posháníš nebo načteš horko těžko vlastními silami v průběhu semestru, dřeš se naprosto zbytečně, stojí tě to víc námahy a hlavně - ty materiály jsou většinou o tom, na čem ten který vyučující bazíruje, co jsou jeho preference. Kdežto můžeš načíst deset knížek doporučené literatury, ale nevyzobeš z toho zrovna ty detailíky, které jsou zrovna pro něj podstatné.
Což v těch materiálech bývá zdůrazněno, vypíchnuto.
A takhle když zápasíš s každým předmětem a přitom víš, jak jednoduše by si šlo začátkem semestru udělala takovou burzu - co mám a vím já, co má a sehnal druhý...ne, nebude to fungovat, to už je po té době u nás celkem jasné, ti co mají se tváří, že nemají a učí se z doporučené literatury a ze vzduchu, bohužel občas jim to nevyjde, protože vyučující vyžaduje nějaké speciálky a pak to tak nějak lehce rupne, že se asi neučí jen z knih
 Eva 
  • 

Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(5.12.2013 17:33:31)
Je mi moc líto, co na školách v kombinovaném studiu prožíváte, ale chtěla bych vás povzbudit v tom, abyste se pokusily(i) tlačit na management školy, aby podmínky změnil. Mám profesní zkušenost s Filozofickou fakultou Univerzity Palackého v Olomouci a tam je pravidlem dostupnost anotací pro každý předmět, takže student přesně ví od začátku semestru, co ho v ktrerém předmětu čeká. E-learningový systém s vloženými studijními materiály, až na výjimky pro každý předmět speciálně připravená studijní opora. V e-learningovém systému se odesílají písemné úkoly, dá se komunikovat se spolužáky a učiteli. Zkušební termíny ve zkouškovém období, pro každý předmět minimálně dva řádné termíny.
Jde to i jinak, i když samozřejmě nedostatky se najdou všude a nikdy není možné se zavděčit všem.
 Minie1 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(6.12.2013 14:57:21)
tam je pravidlem dostupnost anotací pro každý předmět, takže student přesně ví od začátku semestru, co ho v ktrerém předmětu čeká. E-learningový systém s vloženými studijními materiály, až na výjimky pro každý předmět speciálně připravená studijní opora.


Děkuji Evo, minimálně takhle by to mělo vypadat. Díky, že jsi mě utvrdila v tom, že když se chce, tak to na některých školách jde a student může už od začátku semestru vědět, co se má učit, nemusí čekat na přednášky a taktéž může mít dokonce i oficiálně předaný studijní materiál a nemusí se nikde dožebrávat u starších ročníků, jestli se někdo smiluje nebo nesmiluje.
Dneska vidím jako neštěstí, že jsem si zvolila /i když jsem nemohla jinak/, takovou školu a ještě ke všemu kombinovanou formu studia. Protože při denní bych se přece jen myslím nějaké součinnosti jak se spolužáky tak vyučujícími dopídila hned na začátku semestru.

Zkusím v ročníku ten tvůj námět, ale moc to nevidím, jak už jsem napsala, každý hraje na svém písečku a o druhé nemá moc zájem. Pak záleží, jestli je dotovaný kamarádkou z denního studia, která předá info a materiály, které tam docela kolují, nebo jestli nikoho takového nemá.
Opravdu jsem se snažila sem tam navázat i vztah s deňáky, ale jakmile je to jen o potkání se na chodbě, v učebně, není v tom osobní vazba stálé kamarádky, tak část přislíbí a pak nic nepošle a část něco málo bez ladu a skladu a většinou je to jejich jedinný kontakt, dál nemají chuť neustále komunikovat a pomáhat.
Já je i chápu, nejsem z jejich třídy, častá poradenská činnost pro cizího není příjemná. O to je to víc pokořující, někoho se prosit a pak sem tam něco dostat, nebo taky nedostat, nebo dostat jednou a příště hledej zase jiný zdroj.
Jak už jsem napsala, je to kromě školy, která člověk do téhle situace prosebníka dostává i chyba naší třídy, kde si lidi hodně nechávají vědomosti i získané materiály pro sebe.
Nevím co z toho mají, možná pocit náskoku před spolužákem.~a~Každopádně děkuju za účast, dneska vědět co vím, skoro určitě bych se do studia tímto stylem nepouštěla, protože naučit se vědomosti je až vrchol ledovce obrovského snažení předtím, doslova sysifovského úsilí.
Pochopitelně učení nenechávám dobrovolně na zkouškové, pokud nějaké materiály mám dřív, učím se dřív, od začátku semestru píšu i seminárky, pokud je náhodou známo zadání brzo. To aby bylo jasno, že nejsem žádný flink, jak tu trochu zaznělo. Spíš jsem získala takový pocit, že velká část českých univerzit sice masívně přijímá studenty, protože stát je tomu vstřícný, ale situace není po všech stránkách vůbec pro kombinované studium připravená.
Nějaký e-learning jako u vás nebo v cizině - sci-fi. Možná tak pro moje děti.~:(
 Eva 
  • 

Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(6.12.2013 19:22:04)
Je to podle mne hlavně o tlaku na vedení fakulty (případně univerzity) - oni to mají v rukách. Ono se jim to i zpětně vrátí, protože je to pro ně dobré promo. Druhá stránka je, že studium je u nás celkem náročné, protože je možné předpokládát, že když mají studenti takový servis, mohou se věnovat studiu. Na FF UP je to kolikrát naopak - studenti prezenčního studia shánějí informace u dálkařů. :-)
 . . 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 15:18:15)
"Abych to stručně vysvětlila" ~t~

No dobře. Taky budu "stručná" ~;)

Mám zkušenost se studiem ve velmi dospělém věku při práci a dětech - Bc dálkově dokončené, poté Mgr "denní" na téže škole tentýž obor (jelikož navazující k Bc prostě dálkové nevypsali, tak formálně denní, reálně jsem tam téměř nechodila, pochopitelně), které jsem nedokončila - nechala jsem toho před státnicema. Ale snad ani ne kvůli "poměrům na škole", ale v zájmu svého duševního zdraví. A dokončení školy by mi profesně nijak výrazně nepomohlo.

Jak již tu mnohé psaly: záleží na tvé motivaci - jestli ti ta škola opravdu k něčemu bude. Studium samo o sobě se ti přínosné patrně nejeví.

Že nejsou skripta je normální. Seznam literatury je standardní postup.
Spolužáci sdílet nemusí. Tak to prostě je. Já měla teda docela štěstí - pokud se člověk dostatečně pídil, někdo mu nakonec pomohl, a taky jsme měli jednoho hyperproduktivního spolužáka, a ten házel v plac snad vše, co vyrobil ~R^

Co se týká komunikace s vyučujícími: někteří na e-maily reagují, někteří holt ne nebo pozdě. U některých je rovnou (vzhledem k povaze a/nebo věku) jasné, že je efektivnější si je na katedře osobně vyhledat (ve vypsaných konzultačních hodinách) a pohovořit z očí do očí. Jiní preferují naopak ten e-mail. To nemusíš zjišťovat od spolužáků, ale jednoduše kdo se ti dva týdny neozve je pro mejly pasé...

Upřesnění požadavků ke zkoušce (aspoň literatury nebo jiných zdrojů) pár dnů před zkouškou: no tak se za těch pár dnů (aspoň něco) naučím, aspoň se tím nezatěžuju předem.

Zkouškové období je snad běžně jen 6 týdnů (plus případné předtermíny), a jelikož zkoušející vypisují termíny nezávisle na sobě, je normální, že máš jeden týden zkoušky dvě-tři a další týden nic. Nezbývá, než se učit na více zkoušek najednou (to se ti u státnic bude ostatně hodit).

Taky by někde v nějakém dokumentu školy měli mít napsáno, kolik termínů a kdy musí vyučující vypsat, podle toho je možné se orientovat.
 kukuřice 
  • 

Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 15:51:34)
"Následuje nulová solidarita spolužáků, funguje to tam, že kdo něco od vyššího ročníku kvalitního získá, většinou si to nechá pro sebe, aby měl pomyslný náskok - to je ta česká mentalita, nad spolužákem."

Jako Češka se musím ohradit, tohle rozhodně není česká mentalita. Na mé VŠ solidarita mezi spolužáky fungovala výtečně (několikrát se dokonce stalo, že jeden vysoce inteligentní spolužák rozdal jím vytvořený počítačový program na vyřešení náročného příkladu celému ročníku) a ostatní známí z různých VŠ mají obdobnou zkušenost. To spíš ty máš smůlu na lidi kolem sebe.
 Dari79 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 16:32:19)
Víš, ono taky možná záleží na tom, PROČ studuješ.

Já studovala při práci dálkově dvě fakulty a dělala jsem to proto, že mě to bavilo, že jsem se chtěla něco dozvědět, rozšířit si obzory a možnosti pracovního uplatnění. Proto mě nějaká solidarita mezi spolustudenty nebo neexistence skript byla dost jedno.

Mě spíš skoro přijde, že tu hledáš podporu v tom, že máš skončit (z duchu toho příspěvku).
Ono kombinované studium bude náročné vždycky a já osobně myslím, že pokud je to "tvůj" obor, nebo ho budeš potřebovat nebo tě to fakt zajímá, tak stojí za to ty zuby zatnout a pokračovat. Však nemusíš mít samá A, přece.

Jinak - co se týče literatury - předměty musí mít sylaby a tam musí být literatura uvedená od počátku semestru přece - taky můžeš zkusit příp. sylaby stejného předmětu z minulých let. Nejsou-li skripta přímo pro dálkaře, můžeš zkusit skripta "pro deňáky" nebo skripta ze stejného oboru z jiné školy. jinak holt primární zdroje (seznam povinné literatury), to je koneckonců na tom to nejzajímavější.

Co se týče zkouškového a termínů - většina dálkařů naopak preferuje víc termínů v jeden den, aby nemusela jezdit do školy tak často. I za nás (na jinak vstřícné škole) se stávalo, že skutečně byly jen 2 termíny, z toho vypsaný 1. jako řádný a 2. jako opravný, takže když jsi na první nemohla, měla jsi automaticky za E a přišla jsi o možnost opravného a hrozil děkanský termín... Taky jsem to považovala za šikanu, ale naštěstí to bylo snad jen 2x. Ono nechávat učení až na zkouškový u kombinovaného studia je ptákovina, já mívala průměrně 8 zkoušek za semestr, takže to stejně bylo v průměru na 2 zkoušky týdně a to se při práci samozřejmě naučit nestihneš (a že jsem se holt učívala i v práci - ve zkouškovým). Ano - to byl základnní rozdíl mezi denním studiem a kombinovaným, že na kombinovaným jsem fakt makala v semestru od začátku (resp. ještě třeba už v létě), na denním mi stačilo zapnout v prosinci, resp. v květnu.

Jinak - co se podpory rodiny týče, tak chápu, ono to dopředu nejde odhadnout, jaká zátěž to bude. Já to tenkrát taky předjednávala s tehdejším mužem, že teda jako "společné" rozhodnutí, a on teda pak v praxi taky dost brblal, a to jsem asi nevyšilovala tolik, co ty, jenom to byly povinnosti, termíny, práce po večerech a tak.

Nemyslím, že na jiný škole by to bylo o moc lepší. Chápu, že toho má člověk občas plný zuby a že zrovna asi řešíš, jestli se máš vůbec začít učit nebo to radši vzdát.
Jestli tě to baví, tak ty zuby zatni a půjde to.
 PraliMatěj02/08+Madlenka11/10 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 17:27:22)
Haha, nepsala jsem to já???? Jsem ve třeťáku dálkáče pedagogická fakulta a už teda jedu na rezervu...někdy mám takovou chuť s tím seknout, to by byla pohodička, neskutečná... ale prostě to dodělat musím, už jen kvůli tomu, že mi mamka hlídá děti, když jsem ve škole, teď jí říct, že to bylo tři roky zbytečně, by mi bylo hloupý...

Drž se, ale myslím, že na všech VŠ je tohle stejné...
 M... 
  • 

Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 18:31:10)
Taky řeším co s mým studiem. Jsem v posledním ročníku, píšu bakalářku, do toho jsem zůstala sama s 2 dětma, práci jsem musela vzdát, protože jsem to nezvládala časově, jak zaplatím poslední semestr nevím, nějak se to všechno sešlo. Mladší nemá školku a starší bude muset mít do školy asistenta, letos má naštěstí odklad. Před týdnem mi odpadnul notebooku a já už nemám skoro žádnou motivaci něco dělat. Přemýšlím nad myšlenkou dojet tento semestr a ten poslední semestr s bakalářkami si posunout o rok. Stejně jen tak práci nemám šanci sehnat s podmínkami, které mám, takže zvažuji, že se začnu věnovat něčemu zcela jinému a mé vzdělání mi k tomu nyní moc nepomůže. Okolí mi radí vytrvat, že to nějak dám, jenže nevím jak. Melu z posledního, nemám čas na školu, notebook mi teď narušil plány, bakalářku mám na 33 stránkách a to jak bych případně ufinancovala poslední ročník teď netuším. Radši bych se teď věnovala získání aspoň nějaké práce na část úvazku, případně směrování pracovního uplatnění jiným směrem než škole. Potřebuji získat nějakou finančí oporu, abych byla schopná jet dál. Takže co s tím taky netuším.
 M... 
  • 

Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 18:37:27)
Báro to se to radí hezky, ale realita byla taková, že já nastoupila do práce předčasně ve 2 letech. Hlídala 3 dny tchýně, která u nás bydlela, 2 dny soukromně hlídačka. Byla jsem mimo 12 hodin denně. Děti neměli žádnou péči z hlediska nutné logopedie aj a že toho je dost. Vrátila jsem se po 8 měsícíh zpět domů. Teď mi dojel rodičák a mám alimenty celkem slušný, zatím podporu vypočtenou ze zaměstnání a dělám si seminář pro získání lepší práce a uvažuji nad rekvalifikací, tak abych to mohla skloubit více s péčí o děti.
Jak jsem to měla lépe vyřešit? Já netušila, že budu potřebovat asistenta pro dítě. To vyplynulo až teď. A neplánovala jsem si, že si manžel najde jinou ženskou a odejde.
 Minie1 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(5.12.2013 11:49:04)
M. tohle přesně mám na mysli, i když u tebe to vygradovalo ještě víc.
Pokud člověk ví, s jakými kartami asi tak bude končit - hlídání dětí, má třeba určitou práci, při které ví, že to nějak půjde - tak se prostě rozhoduje na začátku se známými údaji.
I tohle jsem ve svém příspěvku nastínila, že budu muset řešit některé věci a nejsem ještě tak daleko, abych to dotáhla zuby nehty. Navíc ta přerušení kdykoliv se u nás dělají z vážných důvodů, nevím jestli by byl vážný důvod nástup do práce uprostřed semestru a vzhledem k tomu momentální neslučitelnost se studiem.

Časem se to třeba v té práci utřepe, ale ze začátku člověk neví pořádně do čeho jde, takže u nové práce neodhadne, jestli ten počáteční náraz zvládne i s tím, dotáhnout alespoń semestr. A když se přecení, tak vybouchne a končí a veškerá dosavadní námaha jde do háje, nikoho to nezajímá.
To samé pokud by někam nastoupil, zrovna by začínalo zkouškové a že některé zkoušky jsou i u dálkařů ve všední dny - opět dovolenou nedostaneš a ve škole tvůj problém taky nikoho nezajímá.

Zjistila jsem prostě, že dálkové studium není v ČR ve skutečnosti dálkařům moc vstřícné - respektive ten dálkař musí mít stabilní osobní podmínky - stejná práce, děti - hlídání po celou dobu studia, jinak je to většinou malér.
U nás už taky docela dost lidí nějak dofackovalo třeba první semestr nebo prvák na kredity /nemají splněné všechny předměty, ale minimum předmětů nějak dohromady dali/ a přerušili, protože se u nich doma změnila nějak situace.
Já přerušení, pokud to není ke konci nepovažuju moc za řešení, většinou to ten člověk pak už nezvládne a odpíská, musel by mít kamarády ve vyšších ročnících na denním, protože když pak nastoupí do úplně jiné třídy - dělat si zase kontakty není lehké.

A ty kontakty jsou vysloveně nutné, jak vidím, jinak se člověk ani nedozví, co bylo na přednášce, které se nemohl zúčastnit, nedozví se drobné, ale důležité info.

Ve mě se to právě mele proto, že ještě nemám před finále, za chvíli budu snad v prostředku a pořád ještě je hodně času do konce.
Stejně jako u tebe M., je spousta pohyblivých faktorů ve hře - nástup do práce, aby pořád bylo hlídání dítěte alespoń tak, jako teď.
Já bohužel nejsem typ, co do něčeho dá dva roky dřiny a kdyby to mělo poslední rok zkrachovat, tak mávne rukou.
Takže tě plně chápu, máš před finišem, chtělo to ještě chvilku a teď absolutně nevíš, co dál.~6~
 Helenec 


Re: Řešily jste někdy zda nechat VŠ pro špatné poměry na té škole 

(4.12.2013 19:22:28)
Tak tohle byly běžné poměry, když jsem dělala VŠ. Akorát na denním, takže jsem na to šílení a shánění měla více času, to je nevýhoda.
Ale že by vyučující třeba komunikoval přes mail, tak to by byla hodně utopie ~t~
A to buď ráda, že nepíšeš závěrečnou práci, protože třeba potřeba něco nutně zkonzultovat, aby ses mohla pohout dopředu a vyučující je tři týdny k nesehnání, to je teprv prča. A zkouškové termíny, to je úplně normální, nám je vypisovali tak, že se tam vešla pouze půlka skupiny ~2~

Teď už se tomu směju, ale jo, byly to nervy. Akorát nějak pochybuju, že na jiné škole to bude jiné, no...

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.