Agatha Ch. |
|
(14.11.2014 0:09:50) Bohužel, řeším problém podobný problém, jako byl teď ve vedlejší diskuzi o integraci. Když už slyším "integrace" ze strany vedení školy, začínám být na něj dost alergická. Dcerka má ve třídě dost nestandardního spolužáka. Výuky ve třídě je velmi náročná, kluk neustále vyrušuje, učení nezvládá, resp. zvládá s velkými obtíženi. Sedí sám odděleně v první lavici, hned vedle katedry, aby ho učitelka měla po ruce. Mnohem větší problém je chování, děti často fyzicky napadá. Bohužel potom, co je ho loňská oběť přešla na jinou školu, si vyhlédl mou dceru. Dcera si ho nevšímá, ale pokud se k ní přibližuje a obtěžuje ji, ohradí se - běž pryč, nech mě být, odejdi, nepleť se do mých věcí. Přesto je tohle její ohrazení považováno za nežádoucí, neboť by byl dotyčný považován za odstrkovaného. A on naopak neustále vyhledává její pozornost a obtěžuje ji. Při minulém konfliktu, kdy mu řekla, aby se nepletl do toho, jak si hraje s kamarádkami (velmi chápu, že si s ním nechce hrát, on vyvolává během hry konflikty), udeřil ji pěstí do břicha. Bohužel se pak "na koberečku" řešilo, že mu na tento útok ona řekla, že je blbec a že to je špatně, protože se takové věci spolužákovi neříkají. Učitelka se snaží chlapce řešit, možná obdivuju její zarputilost, ale nemyslím si, že to je na místě. Celá třída stojí, co se týče vzdělávání, chodívají k nim sice odborníci na řešení podobných konfliktů, ale bohužel pozitivních výsledků tam moc není a je to na úkor výuky, takže nám roste množství domácích úkolů. Navíc rodiče agresora teprve pod nátlakem byli ochotni nechat kluka vyšetřit, žijí v představě, že jejich syn je pouhou obětí. Dle výsledků si prý kluk své chování ani neuvědomuje, čímž se teď všichni ohánějí a omlouvají ho, protože prý za to nemůže. Matka je jednoduchá, ne moc chápavá, ze syna dělá svatouška a neviňátko, otec je naopak agresivní alkoholik, který všem okolo sebe jen vyhrožuje.
|
brabenec+Adélka |
|
(14.11.2014 5:51:22) Chápu. Mám to podobně. "Diskriminace" se dnes přiřazuje podle potřeby všude, byť podle významu slova o ni v tom kterém případě vůbec nejde. Ze strachu? z obvinění, že zodpovědná osoba ublížila agresivnímu Pepíčkovi, který má svatozář-jen občas někoho praští se diskriminují děti, které jsou naprosto v pořádku. Rodiče vychovávají své dítě, vkládají mu základní morální hodnoty a ono se potom setká s Pepíčkem, který tento základ /pro všechny stejný/ naprosto nerespektuje, ale našemu dítěti je vnuceno, že to je v pořádku. Někdo může být takový a mi to musíme snášet, aby se ten jiný necítil špatně. Sami se cítíme špatně, protože jsme se drželi slušnosti a přesto musíme trpět ublížení, aby se necítil ublížený postižený. Podle mě by se ona "integrace" neměla používat za každou cenu. Jen do té míry, dokud tím netrpí děti, které jsou v pohodě. Potom už jde o diskriminaci. Je nadřazován prospěch jednoho na úkor druhého a to není v pořádku. Nejsem pro zavírání do ústavů a různé nálepky. Ale existují různé děti s různými potřebami a existují pedagogové vyškolení na různé potřeby těchto dětí. Nevím, kdo chce všechny lidi stejné-podle tabulek, ale toto bude mít oběť a bojím se, že to nebudou oni integrovaní....
|
|
Kamisi |
|
(14.11.2014 6:58:45) Problém se totiž vždy řeší od konce. Příčina je zjevná - otec agresivní alkoholik. Tohle nevyřeší v PPP, ani ve škole, dítě nikdo nepředělá, dokud žije v takové rodině, pomoc potřebuje jeho rodina. Ten kluk je vlastně taky oběť. Jenže ve škole to akorát budou odnášet ostatní děti a učitelé, já tomu nevidím řešení, jedině chránit sám sebe, tedy svoje dítě a odejít taky. Je to blbý řešení, ale tady neexistuje systematická pomoc, tohle papíry z poradny nevyřeší a nic víc se dít nebude, dokud se nestane něco vážnýho. Dokud se bude tolerovat agrese dospělých vůči dětem, budou agesivní i děti.
|
Eržika. |
|
(14.11.2014 7:27:53) Kamisi, hned mě napadala knížka Spratek od Torey Hoyden:
http://www.databazeknih.cz/knihy/spratek-pribeh-ditete-ktere-nikdo-nemiloval-24012?c=all
|
|
|
Jana | •
|
(14.11.2014 7:17:59) Možná ještě horší případ znám jen z doslechu,problémového kluka měli ve vedlejší třídě mého dítěte. Kluk,problémová rodina.Od 1.třídy kouřil běžně,ve třídě bil děti,byl sprostý,vulgární,vyrušoval,neučil se.Nikdo nic nezmohl.Třídní učitelka byla neštastná,rodiče se bouřili.Ke štěstí školy od září sama rodina přeřadila dítě na jinou školu.Teď prý ale chodí maminka s prosíkem za naším p.ředitelem,aby vzal kluka zpět.
|
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(14.11.2014 7:19:20) To si mi zvedla ze židle po ránu... Zkus poučt dcerku, že není blbec . On je primitiv a hulvát a ubožák, protože mlátí holky. Holky se nemlátí a už vůbec ne pěstí do břicha.
Asi mu to doma pozapomněli vysvětlit..
|
radka | •
|
(14.11.2014 8:42:32) možná že mu doma naopak vysvětlili, že holky se mlátí a že vůbec násilím lze vymoct různé věci - když je otec agresivní alkoholik... (pozor - spekulace!)
|
|
|
Klarisanek |
|
(14.11.2014 7:55:02) Obden bych chodila do ředitelny a žádala ředitele o řešení situace. V tomhle bych svoje dítě nenechala. U učitelky bych to neřešila, ona je na tom podobně jako tvoje dcera a pravomoce nemá.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2014 8:00:05) pro školu je jednodušší, řešit tvou dceru, že řekne něco nehezkýho agresorovi než agresorovo chování - tak to je hodněšpatně, nějak se přece bránit musí
zajímalo by mě, co teda má tomu klukovi říct, aby byli všichni spokojení, chtějí snad po děcku, aby spolužákovi dokázalo asertivně říct "to se přece nedělá bouchat mě" nebo snad mají děti povinnost si hrát s někým?
myslím žeten kdo odešel, udělal dobře, v tomto prostředí, kde si neumí poradit se šikanou, to lepší nebude
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2014 8:03:07) ke komu byla pozvaná "na kobereček"? toho bych se totiž šla zeptat, jak to teda měla řešit, co měla říct a podle toho bych si udělala obrázek o řešení školy i do budoucna -a tím pádem jestli tam zůstat nebo odejít
|
|
Citronove koliesko |
|
(14.11.2014 8:53:04) A potom takéhoto človeka, ktorého ako dieťa hodili medzi deti "lebo on za to nemôže" zavrú ako dospelého do ústavu "lebo ohrozuje ľudí" alebo do basy lebo niekoho zmlátil.
Ja odkedy mám deti celkovo žasnem nad tým, že chceme od detí niečo čoho sami nie sme schopní. Od detí, ktoré sa v kolektíve stretnú len preto, že sa narodili v rovnakom roku, meste, štvrti...a ktoré celodenne a roky musia čeliť takémuto agresorovi. Čakám kedy niekomu prepne a začne požadovať takúto integráciu aj u dospelých. Viete si predstaviť, že k vám do kancelárie vrámci "povinnej integrácie" príjmú nejakého dospelého podobného razenia? Lebo veď on za to nemôže a má právo žiť medzi ostatnými ľuďmi. Neviem si to predstaviť, že denne riešim problémy typu nejdem s ním na obed? tak mi vrazí päsťou do brucha.
|
|
Len |
|
(14.11.2014 8:57:17) Ale tohle preci neni zadna integrace
|
Citronove koliesko |
|
(14.11.2014 9:04:07) Lenže v súčasnosti je pomaly každý problémový žiak schovaný za "integráciu" asi tak ako je každé živé dieťa "hyperaktívne" a každé pomalšie "dys---".
|
Len |
|
(14.11.2014 9:20:26) Koliesko, to je, zda se, ceska realita. Moje dite bylo integrovane sest let a delat neco takoveho, tak nasleduje vylouceni ze skoly, at je integrovane nebo ne. Tohle proste neni zadna integrace, to je hozeni vsech neplavcu do spolecneho rybnika bez zachranneho kruhu
Jinak, kdyz jsem ja chodila do skoly, tak jsem se potkala s pomerne hodne agresory a asi maximalne jeden z nich by byl na integraci. Zbytek byli naprosto obycejni grazlici.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2014 9:23:04) oni jsou to i teĎ často ti grázlíci, ale to je jedno, podstatný je, že s nima škla neumí a snad ani nemá jak pracovat
|
|
|
|
Agatha Ch. |
|
(15.11.2014 0:04:23) přesně tak, do integrace má toho dost daleko. Navíc se ještě loni tvářili, že to je jen normální dítě. Kluk sice má opravdu nějaký problém, ze který nemůže, jenže tady je úplně špatně jeho rodina. Navíc oni se teď za tu "integraci" schovávají především kvůli různým úlevám. Neříkám, že naše rodina je ideální - žiju s dětmi sama, moje dcerky už si bohužel zažily své. Je pro mě těžké se k tomu postavit. Dětem jsem cpala do hlaviček, že násilí je špatně, že to je velké selhání a ostuda pro násilníka a tady se to akorát jen zlehčuje.
|
|
|
Kalali |
|
(14.11.2014 9:01:42) U nás to vždy vyřešily učitelky. Jak ve školce, tak ve škole. Agresorovi stály vždy za zadkem. Někdy to nezvládly, protože to je prostě nadlidský úkol, a pak hned následovala nějaká nehoda (zlomený prst spolužačky apod.). Je to boj. Já mít jako učitelka někoho takového ve třídě, tak se ho snažím zbavit. Paní učitelka ve třídě mého dítěte systematickým nátlakem na klučinu a poznámkama a stěžováním si řediteli, rodičům, docílila toho, že kluk bude ze třídy odcházet. Jsem ráda. Nejsem zastánce integrace za každou cenu. Každý den jsem poslouchala, jak moje dítě muselo utíkat pryč, aby se agresorovi nepřipletlo do cesty a stejně přišla občas s "nehodou". Na druhou stranu je tam jiný velmi agresivní kluk, který je schopen se ovládat (občas) a učí se dobře, takže toho paní učitelka toleruje, i když si na něj jako rodiče systematicky stěžujeme. U něj možná pomohlo i to, že jedna maminka si na něj počkala a přede všem dětma ho dořvala, že ještě jednou na její holku sáhne, že ať si to nepřeje vidět.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2014 9:06:18) zbavit se agresora je sice fajn pro ty ostatní dcka ve tříě, ale dostnou ho jiní, takže to nic neřeší, ted obecně, spíš by to chělo mít možnost stím děckem pracovt tak ,aby se změnilo, uklidnilo, a když to nejde, tak mít možnost ho odeslat někam, kde nebude škodit nikomu, mysím tím samozřejmě bohužel zařízení, kde jsou an to připravení a vyškolení, občas je to bhužel ptořba, když si ani rodina neví rady - jenže tady je problém, kdo učí rodinu, jak se starat o takový děcko? kromě toho, že jim každý nadává a poučuje, co by měli a neměli, jim nikdo neukáže, jak na to, a bohužel, rodičem se člověk nestává tím, že se naučí vychovávat, ale tím, že se mu narodí dítě, a to může komukoliv. Někteří by potřebovali odbornou pomoc, klidně i povinnou, dohled nejen takový, že přijde přepadovka zz OSPODu nebo se OSPOD zeptá školy, jak to jde, potřebovali by člověka doma několik hodin denně, který by je učil vychovávat - někteří by za to byli i rádi, znám takovou maminku, ketrá řekla, že by potřebovala doma mít někoho, kdo to umí a ukáže jí, co s děckem
|
Eržika. |
|
(14.11.2014 10:05:21) Yuki, přesně. OSPOD je kolikrát jen represe - pohrozí a konec.
Já pracuji jako dobrovolník v neziskovce, která toto dělá. Chodí do rodin, a učí rodiče, JAK se s dítětem učit, JAK si chystat věci do školy a spoustu dalšího.
Jinak to nikdo neřeší - úči dávaj poznámky a špatné známky a snaží se žáka jakkoliv zbavit.
|
Kalali |
|
(14.11.2014 10:12:21) Eržiko, myslím si, že kdyby učitelky měly na škole letáky s kontakty na lidi, co v tomto směru rodinám a dětem pomáhají, tak je rodičům předají. Proč nezkusit něco, co může pomoci. Ale primárně tam škola není od výchovy žáků se specifickými poruchami chování, na to by přece i učitelky měly mít vzdělání, aby takové chování zvládly. Ono to zní ošklivě, že se každý chce takových dětí zbavit, ale kdo z nás je tak silný, aby zachraňoval každého, kdo to potřebuje, a používal k nápravě i své vlastní děti jako figuranty?
|
Eržika. |
|
(14.11.2014 10:25:01) Kalali, jenže oni se chtějí zbavit i těch, co nejsou agresivní... jsou jiné, nemají pomůcky, rodiče nespolupracují... ty děcka za to nemůžou.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2014 10:34:49) naše školy jsou nastavený na průměr a kdo nezapadá, má problém
|
Raduna |
|
(14.11.2014 11:13:07) Yuki,
tady vůbec nejde o nějaké nastavení na průměr, ale prostě a jednoduše o prachy. Kdyby do školství šlo mnohem víc peněz, tak by mohl být systém péče o děti s problémem (jakýmkoli) mnohem propracovanější a účinější.
Proč např. neexistuje v odpoledních hodinách pro děti, u kterých vznikne už v první třídě nějaký problém, doučování a psaní úkolů zadarmo ve škole pod dozorem spec. pedagoga či obyč. pedagoga? Protože to je o penězích a o tom, že je u nás společnost nastavená, že děti jdou po obědě domů a byl by problém vůbec prosadit to, aby některé děti povinně zůstavaly i odpoledne ve škole. Navíc by kdekdo zase křičel, že je to diskriminace či diskriminace naruby.
Proč není součástí integrace i automaticky přidělovaný a plně placený asistent (a to i třeba do školní družiny?
To je jednoduché. Je to proto, že se u nás řekne A (budeme integrovat), ale už se neřekne B (dáme na to prachy a přizpůsobíme tomu celý systém).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2014 11:48:21) no jistě že je to o penězích, ale ono to s tím průměrem souvisí - když bduu mít třídu prměrných dětí, může jich tam být 30 a jde to, ale když chci věnovat péči dětem jiným, nadaným, sciálně slabým, s poruchama jakýmakoliv... tak musím mít menší počet dětí ve třídě a asistentky, to je jasný - takže ideálem dnešní doby je průměrný žák, ktertý nesojí ani o korunu víc než ten jakkoliv jiný a může jich být plná třída. jenže těch dětí s obtíženi přibývá a na to nereagujeme, děláme, že tu nesou ,řpstože je jich toli, ,že se neustále mluví o dětech nepřizpůsobivých, neschopných stačit běžné výuce, nase pro změnu nerozvíjí, dětí s AS a autismem, SPU a halvně SPCH - je jich toli, že neznám třídu ,kde by nebyl aspoň jedne takový žák
je povoleno mít ve třídě snad 5 dětí s IVP, ale protože taková třída už má 26 dětí, dělá se všechno proto, aby se ten šestý už nemusel diagnostikovat, protože to už by nemohi v té třídě nechat. A rozdělit třídu na dvě? po 13 dětech? to přijdou o pořdný peníze, takže je nechají pohromadě, všechny, pokud ten šestý přinde s diagnózou, tak se vyřídí výjimka a všechno jde dál
ano, je to o penězích a je to o špatným plánování, počet dětí ve třídě by neměl být stanovený na minimum, ale ipodle toho, kolik je tam dětí s výraznými individuálními potřebami, protže jiank se i to IVP neplní, není možný mít třídu s 26 dětma a v tom 6x IVP a opravdu se jim věnovat.
je to o penězích, což se ale nevylučuje s tím, že naše škosltví je nastavený na průměr, a právě proto se to tak bije
|
Raduna |
|
(14.11.2014 11:52:08) Yuki,
já kdybych měla mít třídu i jen se třemi dětmi s IVP a bez asistentky, tak odcházím ze školství, protože to se ve skutečnosti vůbec nedá nic udělat, protože práce se třemi dětmi, které má každý jiný problém a se zbytkem třídy, se prostě do 45 minut nedá vměstnat.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2014 12:24:55) Raduno, v té třídě s 5 (6) IVP jsem byla loni, to opravdu není lehká práce, chvíli trvá, než si zvykneš a než si zvyknou děcka, ale musím říct, že je to o přístupu, je to hodně náročný, nejde to vždycky a rozhodně to nejde dělat pokaždé na 100 %, po takové hodině potřebuje člověk další hodiu na ukoidnění a vydýchání, ani tam se nedá vlítnout jen tak po odučené hodině jinde a pak dozoru na chodbě, to chce opradu koncentraci od učitele maximální, a ta hodina před a po tom není na přípravu, kdepak, ta je opravdu na zklidnění a na psychickou přípravu nebo psychický uvolnění když jdeš z takové třídy po dalším dozoru do jié třídy, nemáš na ně už sílu a ta třída tím pochopitelně trpí, i když by byla dobrá a bezprobémová, což dnes žádná snad ani není
to si ale taky neumí lidi představit, myslím ty, kdo mají plnou hubu čtyř hodin po 45 minutách
|
|
Raduna |
|
(14.11.2014 14:10:22) Zefýr,
já fakt nevím, jak tohle řešit, ale někdy, když jsem na takové agresivní děti vyloženě naštvaná a vidím, že rodičům je to naprosto jedno, tak si říkám, jestli by nebylo dobré, aby nezvladatelně agresivní děti měly individuální výuku (třeba po nějaký čas), kterou by rodiče museli doplácet, protože jejich dítě je natolik nevychované, že nemůže být v dětském kolektivu. Jenže já už vidím, že by si i takoví rodiče sehnali papír, že za to jejich Pepíček vlastně nemůže a dítě by dostalo max. asistenta a ostatní děti by v nestřežených chvílích mlátilo dál. Achjo.
|
|
Eržika. |
|
(14.11.2014 14:19:45) IVP nerovná se agresivita, asociální chování...
|
Raduna |
|
(14.11.2014 14:28:10) Eržiko,
to je pravda, ale i tak to narušuje pořádek a práci ve třídě, protože dnes jsou děti prostě výrazně hlučnější a netrpělivější, takže jakmile se věnuješ jednomu žáčkovi, ostatní začnou hlučet, poposedávat a pracovní atmosféra je fuč. A do toho je tam většinou i nějaký ten upovídaný či vyloženě zlobivý žák. Jojo, báječná atmosféra a všichni se všechno naučí. Já jsem opravdu přesvědčená o tom, že víc jak jeden žák s IVP v dnešních podmínkách nejde ve třídě zvládnout z těchto důvodů bez asistenta, tak aby i ostatní dělali pokroky a něco se naučili.
|
|
Eržika. |
|
(14.11.2014 14:44:05) Raduno, já si myslím, že zdejší běžný frontální způsob výuky není vhodný ani pro děti bez IVP, natož s IVP. Neumožňuje diferenciaci práce, a nepočítá s různými úrovněmi znalostí žáků. Učitelka tam má funkci neustálého leadra, bez možnosti věnovat se jednotlivcům nebo skupinkám. Tedy mimojiné.
Syn je integrován v jiném systému, jsem maximálně spokojena...
|
Rodinová |
|
(14.11.2014 14:46:29) Tyybrdo ...moje deti proste chodej do skoly...takhle me to nikdy nenapadlo pojmenovat
|
Eržika. |
|
(14.11.2014 14:50:45) Rodinova, moje děti chodí/chodily do školy, kterou jsme pečlivě vybrala... a vidím ten rozdíl mezi "nějakou školou" a "jinou školou". Hlavně poté co dítko přestoupilo z prního stupně "jiné" na "běžnou".
|
Rodinová |
|
(14.11.2014 15:36:11) To si uplne nerozumime, ja detem skoly taky peclive vybirala, byt zrejme konzervativneji nez ty (a to o tobe vim houby), protoze mi na jejich vzdelani zalezi. Me jen fascinovala ta tva terminologie "syn je integrovan v jinem systemu"
|
Eržika. |
|
(14.11.2014 15:42:30) Ahááá. ...u toho makám.
Ale nic to nemění na tom, že syn do "běžného" systému nepůjde. Nepřežil by to on ani já.
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2014 21:01:22) Raduno, hodně těžko dokážeš rodičům, že zrovna jejich Pepíče kje nezvadatelný díky jejich výchově a druhá věc - oni neumí vychovávat, takže by to stejně nikam nevedlo jediný, co pomůže, je pomoc rodičům, ne nechat je něco platit, ale aby měli povinnost nechat si poradit a pomoct, když jejich způsob selhává přes peníze to nejde, oni totiž fakt dělají třeba i maximum toho, co jsou schopní, ale neví, jak to dělat jinak
|
|
|
|
|
|
Raduna |
|
(14.11.2014 11:53:30) Další věc je ta, že asistentka by měla mít taky vzdělání v oboru spec. pedagogika, protože tam je právě proto, že jí potřebují žáci s problémem. Neměl by to být kdokoli z ulice.
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2014 10:15:24) to už někde i funguje? no to moc ráda slyším, já bych to potřebovala do Jižních Čech, není tam taky někdo podobný? jde o malý děcko, teprve 4 roky
|
Eržika. |
|
(14.11.2014 10:23:18) Klidně mi písni na mail, já ti dám kontakt - ony o sobě vědí.
Tato neziskovka provozuje i předškolu pro ohrožené děti a pak přímou pomoc v rodinách.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2014 10:31:59) dík, máš mail
|
|
|
|
|
|