Fren |
|
(9.2.2015 15:09:59) Do montesorky to teda nevím,to by si moc nepolepšil,tam spíš chodí děti ne moc chytré,za to je tam naučí,jak se např.zametá.
Vzpomínám si u nás na prvním stupni,když jsem byla jako žačka,tak nám,co jsme už měli zadaný úkol vypracovaný aa abychom se teda nenudily, dávala učitelka archy s počítáním, s příklady,sčítání,odčítání,násobení,dělení,my na ty folie tenkrát jen dopisovaly výsledky a ještě jsme se se sousedkou předháněly,která bude mít více archů spočítaných.
A proč by si božátko alespon nemohl číst,zírat do blba je podle té vaší divné učitelky lepší? Pro mě by teda byla dost divná a asi bych si prosadila,že kluk si tedy bude číst,když ona není schopna nijak ty rychlejší děti zaměstnat.
Jinak to jde teda do kytek - kvůli integacím za každou cenu zas dostanou "na zadek" děti bystré a chytré,která hlavička tohle vymyslela,měla by být ztata.
|
Tragika |
|
(9.2.2015 15:47:20) Mám pro tebe dobrou zprávu. Příští rok se ve třetí třídě nudit nebude minimálně jednu hodinu denně. Čeština je ve třetí třídě dost náročná. Mám doma úplně normální dítě, které by se ve škole, kterou popisuješ, nudou ukousalo. V takovém případě moc nechápu, proč by mělo dítě vstávat a sedět ve škole 5 hodin denně. Aby mohl rodič pracovat, nemusel vařit oběd a téměř zdarma mu pak dítě pohlídala družina?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.2.2015 15:49:28) Tragiko, pro nadaný dítě není ani ta třetí třída žádný problém, sice je to horší než ty ostatní, ale většinu toho pochopí a zvládne za třetinovou dobu než ostatní a pak ta nuda při procvičování je neúnosná zase
|
|
Ropucha + 2 |
|
(9.2.2015 17:28:07) "proč by mělo dítě vstávat a sedět ve škole 5 hodin denně. Aby mohl rodič pracovat, nemusel vařit oběd a téměř zdarma mu pak dítě pohlídala družina?"
Tragiko, bohužel, mnoho tvých spoluobčanů (nejspíš většina) je v takové finanční situaci, že přesně proto. Jen menšina si může dovolit nepracovat a vzdělávat si děti doma. A škola nemá jen vzdělávací roli, ale také sociální roli, tudíž i z toho důvodu tam rodiče své děti posílají.
|
Tragika |
|
(9.2.2015 18:48:26) Anett, učím své dítě doma třetím rokem a zároveň vydělávám celkem slušné peníze. Nemyslím si, že dvě hodiny denně, které strávíš domácím vyučováním, by někomu bránily nosit domů výplatu.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(9.2.2015 18:53:12) Dost lidí se musí v zaměstnání fyzicky vyskytovat.
|
Delete |
|
(9.2.2015 20:22:03) Inko,
no leckdo stráví denně úkolama ze školy hodinu, i víc....po příchodu z práce. Domškolu netřeba provozovat dopoledne, takže jestli trávíš přes hodinu plněním požadvků školy nebo naplňováním plánů podle svých představ, vyjde časově skoro nastejno, a asi není těžké odhadnout, co člověka naplňuje více a jde mu tak lépe od ruky....
Takže já přístup Tragiky v tomhle naprosto chápu.
Jenže ono jde spíš o to, že dítě by muselo být třeba půl dne samo doma, což ne každý připustí...já si to od určitého věku představit dokážu, včetně toho, že zadám jakousi domácí práci, kterou dítě plní samo, zatímco odpoledne se věnujeme tomu, co samo zvládnout nemůže.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(9.2.2015 20:35:57) Tohle si nedovedu představit ani v nejdivočejším snu. Přijdu domů v pět a do sedmi probereme látku dnešního dne, to by možná šlo. Ale, co bude celý den to šestiletý upovídaný dítě, který vstávalo denně v pět i o víkendu dělat samo doma? Bude vařit a prát? Spíš bych se bála, že podpálí byt. To by fakt nešlo. Každý den se těšil na spolužáky i na paní učitelku.
|
Delete |
|
(9.2.2015 21:04:16) Inko, no vždyť to píšu...že problém je spíš v tom, že by muselo být dítě doma samo, ale že OD URČITÉHO věku v tom já nevidím problém...i třeba proto, že mně nikdy žádné dítě v pět nevstávalo, a když holky nikdo nebudí, nemají problém vstávat klidně až na oběd. Takže ve výsledku by tu byly samy pár hodin. A osmileté, devítileté dítě už to u nás v pohodě zvládá, včetně ohřátí si oběda v mikrovlnce.
Přičemž práci lze zadat i školní...samostudium, v tom je to doma fajn, že dítě má čas, prostor i prostředky si spoustu věcí zjistit samo třeba podle plánu, co mu rodič sestaví. S rodičem pak probere, co samo nezvládlo, nebo si ujasní, v čem třeba nemá jasno....Ve škole tohle moc praktikovat nejde, když musíš koordinovat 25 dětí, přičemž každému vyhovuje a jde něco jiného. Ale vymyslet smysluplnou práci k samostudiu jednoho dítěte?
Na jednu stranu se tu očekává, že učitelka během odpoledne a večera vymyslí, jak zorganizovat den 25 dětem, aby se ani jedno nenudilo a všechny se rozvíjely podle svých schopností co nejvíce, a na druhou stranu rodiče děsí přestava, že má zorganozivat a naplánovat pár hodin pro vlastní dítě?
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(9.2.2015 21:10:56) To je jasný, že každý dítě je jiný. To moje vstávalo v pět ještě ve dvanácti a tak do čtvrtý třídy chodil spát po večerníčku. Rozhodně ne proto, že bychom to po něm chtěli, prostě se tak narodil
|
|
Roya |
|
(9.2.2015 21:41:41) "Na jednu stranu se tu očekává, že učitelka během odpoledne a večera vymyslí, jak zorganizovat den 25 dětem, aby se ani jedno nenudilo a všechny se rozvíjely podle svých schopností co nejvíce, a na druhou stranu rodiče děsí přestava, že má zorganozivat a naplánovat pár hodin pro vlastní dítě?"
Delete, no přesně! Lidé mají vždycky jasno, když jde o to, co by měli dělat ti druzí...
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(9.2.2015 20:37:41) Úkolama jsme hodinu nestrávili nikdy, spíš pár minut a to ne já to dítě.
|
Delete |
|
(9.2.2015 21:06:10) Inko, no vidíš, a já už tu četla spoustu témat o tom, kolik hodin denně musí rodiče se svými dětmi trávit nad úkoly...a na FB v jedné skupině jsem to už také řešila....takže to, že ty to neznáš, neznamená, že se to neděje....bohužel poměrně často .
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(9.2.2015 21:12:50) Taky jsem ro slýchala na schůzkách, ale moje "geniální" dítě to nepotřebovalo
|
|
|
|
Tragika |
|
(9.2.2015 20:39:00) Delete, máš pravdu. DŠ může probíhat i jindy, než dopoledne. Ale asi to nebude tak častá záležitost.
|
Delete |
|
(9.2.2015 20:49:51) Tragiko, je to o zvyku . U nás by zaručeně probíhla mezi osmou večer a půlnocí . Naše dámy dřív odmítakí spolupracovat a mně ta doba také vyhovuje .
|
Martina, 3 synové |
|
(9.2.2015 20:53:00) No jestli jsem se v životě něco naučila, bylo to mezi 20. a 24. hodinou. Ne každý má vrchol soustředění před polednem.
|
Delete |
|
(9.2.2015 21:11:07) Martino, a píšu já něco jiného? Já mám vrchol schopnosti vstřebat nějaké myšlenky či něco plodit ještě o něco později .
|
Martina, 3 synové |
|
(9.2.2015 21:46:45) Delete, vždyť já ti přitakávám.
Já bych jako dítě domácí školu uvítala, jen by to nesmělo být s matkou a muselo by to být večer.
|
Delete |
|
(9.2.2015 22:00:14) Martino, tak to jo, já mám někdy problém poznat, co je souhlas a co odpor .
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.2.2015 20:55:43) u nás by to bylo podobně, kluci by vstali někdy v době mýho příchodu z práce, dali by si snídani, já svačinu, pak oni obě a já večeři, no a mezi tím by se zvládly kroužky, a potom škola
jenže já od školy očekávám něco víc. Rozhodně ne socializaci, to je blbost v dnešním pojetí školy, ale očekávám rozvíjení tam, kde by to mě ani nenapadlo. Pokud je fakt dobrá učitelka, dokáže od každýho děcka dostat maximum a ono obohatí svými zájmy ty ostatní, naučí se od sebe navzájem
mně by nidky nenapadlo trávit týden povídáním o rytířích, prostě to není moje hobby, stejně tak bych divoký západ srazila na hodinu, ale když to někoho fakt baví a umí to ostatním povědět, tak z toho celý kolektiv má zábavu na dlouho a ten jeden tahoun je ve svým živlu, příště zase další
a to je to, co domácí škola nidky nedá, nikoho nemůže bavit všechno
ale samozřejmě že nejsme proti domácí škole, jsou děti ,kterým to maximálně vyhovuje, z jakýhokoliv důvodu
taky jsme o tom přemýšlela, ale právě uvedený důvod byl silný protiargument
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.2.2015 21:03:25) já jsme takovou školu našla a dala jsme jí přednost před DŠ, jen za cenu dojíždění a tím i mé práce, zvládli jsem to, a věřím, že to klukům dalo víc než bych jim dala já v dš
ale je to o učiteli a o filozofii školy
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.2.2015 21:08:23) jj, ale je to třída pro nadané děti, takže třetí má smůlu, i kdybych ho vozit chtěla, tak není kam, pro normál ní děti to tu zatím nefunguje
asi si založím školu :) jen mít za co - udělala bych to hned
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.2.2015 21:07:22) no a třetí dítě by vstalo ráno v 6, pronudilo by se celým dnem, odpoledne by odpadalo z únavy, potřebuje dělat dopoledne, nemá výdrž
takže jsme taky ráda za školu, školu považuju za nutný zlo, aspoň dokud funguje tak, jak zatím většina škol funguje
|
|
Tragika |
|
(9.2.2015 21:42:13) Yuki - dítě obohatí svými zájmy ostatní? To prosím probíhá jak? Osobně si vzpomínám jen na to, jak mě jedna spolužačka obohatila přesným popisem soulože. Musím říci, že to na mě asi zanechalo trvalé následky. Staršího syna obohatili spolužáci o šikanu. Do té doby vůbec netušil, že existuje, natož že bude její obětí. Další obohacení je jistě v přesné znalosti TV reklam a seriálů. Co si tak pamatuju, byla ještě naše rodina obohacena pojmy - out, in, značkové zboží. Asi nás neobohatili ti správní jedinci? Opravdu si nemohu vzpomenout na jedinou věc, která by mne, či naše kluky obohatila v pravém slova smyslu. Jo, můj domácí školák byl nedávno obohacen zvířátky v hlavě. Je jich prý plná škola.
|
Roya |
|
(9.2.2015 21:50:34) Tragiko, míváš na můj vkus hodně radikálně formulované příspěvky, ale pod tenhle se podepisuju. Ne, že bych Yuki nevěřila, že v té jejich škole to dělají opravdu jinak - věřím a blahopřeju, že ji našli. Ale pokud jde o většinové školství, je to bohužel přesně tak, jak píšeš - mám aspoň stejnou zkušenost jako dítě, jako máma i jako učitelka (přestože jako taková se snažím ve své třídě to dělat jinak).
|
Monty |
|
(9.2.2015 21:52:29) Royo, dost lidí obohatí většinové školství o kamarády a o poznání, že jsou lidé různí. Dokonce i to obohacení o zájmy si na rozdíl od tebe a Tragiky umím představit. Možná je to pro někoho málo, to je fakt. I v tomhle se od sebe navzájem lišíme.
|
Roya |
|
(9.2.2015 22:06:05) Monty,
"dost lidí obohatí většinové školství o kamarády a o poznání, že jsou lidé různí."
Ano, některé lidi to obohatí o kamarády, některé lidi to ztraumatizuje, protože ty kamarády nenajdou, případně je jim ubližováno. Poznání, že jsou lidé různí, je fajn - ale proč si myslíš, že se tohle dá poznat jedině ve školním prostředí?
"Dokonce i to obohacení o zájmy si na rozdíl od tebe a Tragiky umím představit."
Pokud jsi dobře četla, umím si to představit, pokud k tomu školní prostředí dá podmínky - tj. musí být méně početné třídy a osvícený přístup učitele. Jinak bude nějaké obohacení spíš náhodným jevem, který se určitě nepřihodí všem dětem ve třídě.
"Možná je to pro někoho málo, to je fakt. I v tomhle se od sebe navzájem lišíme."
Není to málo. To, proti čemu se ohrazuju, je když se říká, že jinde než ve škole tohle děti nenajdou, a já jsem přesvědčená, že ve škole to najít sice mohou, ale taky nemusí - že tzv. "socializace" jako výhradní záležitost běžné školy je nepravdivý a dost možná úmyslně šířený blud.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.2.2015 22:15:07) Royo, ale já to taky píšu, že toto je škola pro nadané a bohužel to v běžných třídách není běžné, je to tím, jak NEfunguje naše školství a je super, že se aspoň někdo někdo snaží to změnit, ale jde to ztuha.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.2.2015 22:13:36) Tragiko, já jsem to stručně popsala, obohatili se navzájem svými zájmy, nadšením pro věc se nakazili i ostatní a učitel je tam od toho, aby využil toho, že každý umí něco a pomohl každému ukázat, co zná a umí
|
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(9.2.2015 20:01:50) Tragiko, předpokládám, že to jen tak děláš, že mi nerozumíš Jseš si jistě dobře vědoma, že lidí se svobodným povoláním, s flexibilní pracovní dobou, je naprosté minimum. Ty žiješ v sociální skupině, kde to asi není výjimečné, ale většina běžných lidí musí setrvávat osm i více hodin na pracovišti + často další hodiny na cestě. Kde by v té době podle tebe měly být jejich děti? A kdy by probíhalo jejich vzdělávání? Večer? A kdo by je učil? Ta unavená matka po šichtě? Je opravdu málo lidí, kteří vydělají velké peníze po nocích ve vlastním domě, to přeci sama víš.
|
Tragika |
|
(9.2.2015 20:34:56) Anett, proč by třeba učitelka ZUŠ nemohla své děti učit doma? Pracovní doba jí nezačíná před polednem. Víš kolik matek je OSVČ a kolik z nich má flexibilní pracovní dobu? Doma by dopoledne mohla učit i moje kamarádka, která má svou advokátní praxi. Doma učí své tři děti moje spolužačka notářka. O domácí škole uvažuje paní, která má kavárnu v blízkém městečku. Takových lidí je x. Překládáš, píšeš do novin, živíš se muzikou, maluješ, nebo jen chodíš do práce po obědě. Ty takové profese neznáš? Ve školní družině jsou i učitelky, které se tam vyskytují jen odpoledne.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(9.2.2015 20:40:05) Osobně nikoho takovýho neznám.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(9.2.2015 21:59:36) Tragiko, ale jistěže si umím představit profese, které to tak mají. A umím si představit, že ty máš zrovna kolem sebe takových lidí dost. Ale pořád je to menšina rodičů. Většina lidí nemá vysokoškolské vzdělání a možná, že většina lidí nemá ani maturitu (to jen odhaduji, nevím to, možná by to někdo upřesnil). Lidé bez vzdělání asi nebudou houfně doma učit své děti, místo aby jim vydělávali na živobytí, ani jako koníčka po práci nebo před prací.
|
Tragika |
|
(9.2.2015 22:04:36) Anett, pokud učíš své dítě na prvním stupni, tak ti postačí maturita. Máš pravdu. Lidí bez maturity moc neznám. Má ji i pomocnice v domácnosti.
|
Ropucha + 2 |
|
(9.2.2015 22:10:14) Tragiko, já osobně také neznám moc lidí bez maturity (možná vůbec nikoho, když budu počítat opravdu jen ty, se kterými kamarádím), ovšem to mi nebrání uvědomit si, že existují a že jich existuje hodně To bych skoro měla jít to svoje maturitní vysvědčení vrátit, kdybych si tohle neuvědomovala
|
|
|
|
|
|
Alraune |
|
(9.2.2015 20:27:02) Ať jedí koláče, že jo :)
|
|
|
Roya |
|
(9.2.2015 20:41:05) "A škola nemá jen vzdělávací roli, ale také sociální roli"
Achjo, Anett, i ty podléháš téhle propagandě? Jakou sociální roli? Kde v životě se budeš setkávat v uzavřené skupině se stejně starými lidmi, budeš s nimi několikrát 45 minut sedět mlčky v lavici a mezitím několikrát pět až deset minut strávíš popocházením po místnosti, dojít si na záchod, najíst se... Jaká socializace? Vždyť tam vůbec není příležitost k tomu opravdu navazovat vztahy a učit se komunikovat - to je mnohem přirozenější v menších skupinách různorodého věku, které najdeš např. v místě bydliště, na různých zájmových kroužcích a mezi příbuzenstvem a přáteli s dětmi. Právě v tomhle školním umělém prostředí navíc v učiteli často velmi nešikovně vedené atmosféře dochází spíš ke škodám na "socializaci" než ku prospěchu věci.
|
Delete |
|
(9.2.2015 21:09:50) Royo, když oni to tvrdí odborníci . Za mě tedy spíš odporníci domškoly .
|
|
Ropucha + 2 |
|
(9.2.2015 21:51:39) Royo, ale jo, to je pravda, že věkově homogenní školní třídy nejsou ideální sociální skupina. Ano, je to umělé prostředí,s jakým se člověk později v životě (většinou) nesetká. Ale sociální roli škola přesto plní. Protože k ní bohužel neexistuje vhodná alternativa. Teď se jistě mohou ozvat rodiče doma vzdělávaných dětí, že oni si alternativu našli, ale pro každé dítě a každou rodinu to není schůdné. Mně se kdysi myšlenka domácího vzdělávání také mihla hlavou (ano, také mám geniální dítě nudící se v běžné základní škole ), ale pro moje dítě i pro mě by to byla smrt. Protože moje dítě miluje lidi, miluje kolektiv, je to extrémní extrovert, který potřebuje dav, potřebuje obecenstvo, a kdyby se doma veškerá jeho energie valila pořád jen na mne, extrémního introverta milujícího ticho a samotu, vůbec by to nefungovalo. Čas bych na něj měla, pracovat jsem nemusela, ale on by se mnou doma nebyl šťastný, i když bych ho možná v některých směrech učila příjemnější formou, než učitelky ve škole. Chodil rád do školky, a najednou by přišel o denní kontakt s kamarády. Ta škola, která ho v mnohém prudila, byla menší zlo.
|
Roya |
|
(9.2.2015 21:59:13) Jasně, Anett, že když je dítě společenské, chce mít kolem sebe společnost, a pokud je sociálně obratné, je mu celkem jedno, kde se ta společnost vezme a jakého věkového složení je. Ale to je právě to - jsem přesvědčená, že to prostě vyhovuje těm dětem, které se o sebe v tomto směru umějí postarat, a že není pravda, že ty děti, které jsou sociálně neobratné, ve školní třídě této obratnosti dosáhnou jen proto, že do ní chodí. Takové děti se - vždyť to přece všichni víme - ocitají na okraji, pokud nejsou přímo odmítány nebo dokonce šikanovány (a to nemusí být rovnou mlácení a obírání o svačinu, stačí "pouhá" ostrakizace). Takové děti se z psychické újmy takto způsobené dostávají buď prostřednictvím jiných skupin (kroužky, skaut apod.), kde se skutečně mohou socializovat, nebo třeba až v dospělosti (někdy bohužel ani to ne). Takže já neříkám, že škola nemůže být pro nikoho dobrá, jen se silně ohrazuju proti názoru (bohužel obecně vydávanému za fakt), že jedině tam se dítě může "socializovat" a proto tam má chodit.
|
Monty |
|
(9.2.2015 22:02:13) Royo, moje dítě není společenské, je poměrně těžký introvert, a pozitivní vliv "klasického vzdělávání" na něm po pěti a půl letech školní docházky vidím dost jasně.
|
Roya |
|
(9.2.2015 22:08:37) Monty, tak to buď ráda. Nicméně to nic nepotvrzuje ani nevyvrací. Jak jsem opakovaně psala, neříkám, že škola je pro kohokoli fuj a všichni mají učit doma. Říkám, že povinně chodit do školy kvůli "socializaci" je nesmysl.
|
Tragika |
|
(9.2.2015 22:15:41) Royo, HURÁ! ,,Povinně chodit do školy kvůli socializaci je nesmysl." Tento nesmysl tady Monty do úmoru obhajuje x krát měsíčně.
|
Monty |
|
(9.2.2015 22:18:31) Ale kdeže. O povinnosti jsem nepsala vůbec nic. Dokonce si umím představit i situaci, kdy je pro dítě klasická základní škola vyloženě na škodu. Pouze se domnívám, že takových dětí není v populaci nijak zvlášť mnoho.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.2.2015 22:22:48) Monty, těch mimořádně nadaných je přesně tolik, jako mimořádně na opačným konci spektra, ale ti jsou v praktických školách popřípadě v ústavech, tak je není vidět, ale jsou, Gausova křivka mluví jasně jen ty mimořádně chytrý děcka cpeme mezi ostatní, což je chyba, oni to s tou socializací nemají snadný, stávají se terčem šikany, někdy jsou oni právě tím agresorem, protože nejsou využití
ale socializaci běžnou školou jim nevnutíš a spokojení v ní taky nebudou
|
Monty |
|
(9.2.2015 22:24:13) Yuki, to jsou nějaká tři procenta dětí, to beru.
|
Monty |
|
(9.2.2015 22:27:53) A ještě než zmizím, protože mám docela dost práce, bych chtěla poznamenat, že je mi úplně jedno, kam kdo dává nebo nedává svoje děti; jediný důvod, proč se do těchto debat vůbec vkládám je, že nemám ráda házení špíny na veřejné školství a nasazování psích hlav každému učiteli, který zrovna neučí na PORGu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.2.2015 22:30:28) moment, na PORG bych dítě nedala ani náhodou, ta, se z nadaných dětí snaží tu elitu vyrobit, ale to není cílem vzdělávání nadaných dětí, nemělo by být
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.2.2015 22:29:21) 2-5 %, to se ti zdá málo?
v našem okrese nastoupí letos podle odhadu asi 380 prvňáčků. Z toho 2-5 % je asi 16 dětí mimořádně nadaných. Přitom ani okresní město nenabízí možnost vzdělávat je tak, jak by potřebovali.
Největší škola v našem kraji má v současné době asi 950 dětí. Podle tamějšího ředitele tam nikdy neměli nadané dítě - o čem to svědčí? o tom, že je tam 50 učitelů, kteří nedokážou tyto děti poznat, a přitom jich tam mají skoro 50, nebo minimálně 20 a oni o tom neví! - jak je to možné? kde je chyba?
|
Ropucha + 2 |
|
(9.2.2015 22:37:16) Yuki, souhlasím, ty 2% dětí si zaslouží pozornost. Já např. když jsem hledala pro své dítě školu, v jedné poměrně velké ZŠ v poměrně velkém městě mi na dotaz " Jak u vás pracujete s nadanými dětmi" odpověděli s pokrčením ramen "Nijak, resp. jako se všemi ostatními." a když jsem nastínila, že mé dítě se od malička strašně rádo učí, opáčili "nojo, jen aby ho to zase nepřešlo". Takž tak
(Dala jsem ho samozřejmě do jiné školy, ovšem bohužel, i tam dokázali, že ho to už během první třídy přešlo )
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.2.2015 22:44:35) já to teĎ řeším na gymnáziu - mimořádně nadaný dítě a oni mi řeknou, že takových tam měli, a všichni se srovnali - jenže nebylo kam utéct, tak se snažím o nemožný - vytlouct z nich péči o nadaný dítě i přes jejich nezájem věřím tomu, že tam nadaných mají víc než 5 %, určitě jich tam mají z těch 600 minimálně 60, přesto je nechávají zakrnět, to by mělo být trestný, plýtvání mozkama,
mluví se o odlivu českých mozků do Německa, kde je líp zaplatí, diskutuje se o tom, jestli je správně nechat se tady učit a pak jinde svý vzdělání uplatnit, ale to by tady musel od začátku od malých dětí máš stát podpořit ty, kdo se vzdělávat chtějí a ne jim od malinka házet klacky pod nohy
|
Ropucha + 2 |
|
(9.2.2015 22:53:56) Yuki, tak na gymnáziu už to neřeším, jednak mi na ZŠ dítě pěkně srovnali, dále puberta je přirozené období lenosti, a pak si myslím, že gymnázium má požadavky dostatečné a nadaných dětí je tam spousta, takže mé dítě nijak nevyčnívá, prostě normální gymnazista.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.2.2015 22:55:57) moje se na základce pěkně rozjelo, je daleko dál než jsem si uměla představit, základka byla úžasná pro rozvoj a teĎ přišel na gymnázium, kde vyniká, ve všem, teda kromě výchov :))) takže u nás ten boj pokračuje, ale já mám daleko víc zkušeností :)
|
Ropucha + 2 |
|
(9.2.2015 23:01:36) Yuki, tak budiž vám přán úspěch. Já jsem momentálně uspokojena, mám děti přesně tam, kde jsem je chtěla mít, a jestli budou krnět, tak jen díky vlastní lenosti.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.2.2015 23:03:51) jeden můj je v pohodě, pubertální lenost jak vyšitá, ale druhý chce, ten má svůj motorek a toho brzdit nejde, tak mu musím pomoct, ale je to těžký
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(9.2.2015 22:06:36) Royo, v tom s tebou naprosto souhlasím a v tomto smyslu jsem tu socializaci nemyslela. Já přesně z těchto důvodů odmítám i socializační funkci školky, to tady také už roky píši. Takže ne, nemyslím to tak, že by škola někoho "vychovala" k tomu, že si bude libovat v náhodně vybrané třicetihlavé skupině. Ale je to místo, kde se přes den vyskytuje valná většina dětí a pokud člověk nemá doma samotáře, který si rád doma čte nebo bloumá s maminkou po muzeích, není moc jiných variant, kam ho přes den umístit, aby nebyl mimo společnost vrstevníků.
|
|
|
|
luthienka |
|
(10.2.2015 15:33:39) No, já tedy od dcery minimálně hodinu odpoledne poslouchám, co všechno se dělo ve škole. Co která učitelka povídala, co se jí stalo, kde byly děti o víkendu. K tomu nějakou "hororrovou" příhodu z jiné třídy. Dle mého to znamená, že má sociální vazby. Kluk od druhého stupně (tedy od gymplu) společensky žije o volných hodinách a po vyučování. Myslím, že vhodní kamarádi je opravdu posouvají dál (na soutěž se vždy raději přihlásím s kámošem, klub cestovaltelů taky založím spíš s kamarádkou a spřáteleným učitelem). Ano, nadprůměrné děti to mají také těžké. O mnohém vypovídá složka v synovo compu : "škole a jiné podružnosti". Nejvíc práce ve svém rozvoji udělá vždy o prázdninách (sám se naučil integrovat, derivovat, řeší poměrně složité věci z M a Fy, vytváří a prodává nějaké počítačové grafické modely,....). A to bych jim doma nedala.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.2.2015 15:39:19) já se dozvím jen to, na co se zeptám a ještě toho polovinu neví, o ostatních děckách nic a o ostatních třídách taky ne, a to je jeden snad i extrovert, ale nezajímá ho to, druhý nemá čas, a třetí je těžký introvert
jenže oni už cestou z oběda neví, co měli k obědu, takže nějaký drby jdou mimo ně
|
Monty |
|
(10.2.2015 15:50:53) Yuki, můj syn je introvert a taky neví, co měl k obědu, dost často zapomíná i důležitý věci, který ho pak mrzí (teď třeba přípravu na přírodovědnou olympiádu), drby ho nezajímají, ale kdyby byl izolovaný od okolí a neměl možnost samostatného vytváření sociálních vazeb nebo vůbec samostatné orientace v prostředí, tak by byl naprosto nepoužitelnej a bezradnej ještě ve dvaceti. Takhle je schopnej, když zapomene na ředitelský volno, jít místo školy ke kamarádovi domů nebo se event. vrátit, nebude stát před školou a brečet, protože za něj celý život všechno vyřizují rodiče a on se jenom veze. Sociální vazby neznamenají, že se dítě bude s každým kamarádit a každej na ně bude hodnej, ale že se naučí žít mezi různými lidmi a orientovat se v různých situacích, a bude to pro něj přirozený. Nebude čekat, až přijede rodič a vyřeší, nebude mít styky s okolím kontrolovaný a schválený "vyšší instancí". Třeba to pro někoho není podstatný, já to ale pokládám za velice důležitou věc.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.2.2015 15:59:03) jj, já taky v kolektivní výuce vidím spoustu výhod, spal a jsme to včera, ale nepřeceňuju význam socializace zrovna naším školstvím, ono to jde i jinak
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.2.2015 22:37:40) Milado, příprava na olympiády je buď utopie nebo aktivita nadšenců, to není téměř nikde syn si to sleduje sám, ale hlavní věci jako je odevzdání práce v termínu mu hlídám já, on je chaotik, prošvihl tak první kolo pikomatu, naštěstí tam to nevadí, další kola dělá, jen přišel o body, ale ten pikomat si hlídá sám, já hlídám olympiádu, zato letos 4 kategorie :)))
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.2.2015 10:04:46) Milado, já vím, že je toho moc, ale když máš doma tři děcka, bydlíš na Moravě a rodina žije z jednoho platu, není možný zaplatit si moc často cestu + nocleh i když jen pro dva někde v Praze, to je výjimečný výlet a už se snažíme to spojit tak, aby ten výlet byl i pro ostatní, jenže je to už i o dovolené, děcko samotný tak daleko nepustím, takže za běžnýho provozu s ním (on ten můj plat v posledních letech nebyl téměř žádný), takže je to o dostupnosti samozřejmě se syn snaží dostat na soustředění přes matematiku, ale tady na gymplu fakt nefunguje NIC, nabídli mi kroužek matematiky na gymplu v 30 km daleko, přestup vlakem, dvě hodiny než se dostane tam, pak hodina v kroužku a zase dvě hodiny zpátky, to nejde, ta efektivita je pak mínusová, když na to sedne sám, tak za 5 hodin zvládne i sám to, co za hodinu v kroužku, takže jsem řekla, že o to nestojím, navíc zase bych ho nemohla ještě pustit samotnýho, musela bych s ním, loni byl kroužek na 7 ráno, to je absolutně o ničem, letos je ve 2, musel by skončit ve škole v 11, dohánět učivo, přišel by o jiný aktivity, prostě to nejde, pokud ta možnost není v místě bydliště nebo školy prázdninový tábory jsou úžasný, drahý, ale super, ale to nestačí na to, aby děcko celý školní rok mohlo rozvíjet svoje schopnosti a zájmy
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.2.2015 21:25:20) Milado, jasně, já mám totiž to dítě teprve v primě, takže k loňské matematice olympiádě, a pythagoriádě ve třech kategoriích (to už je 6) se přidala letos ještě 4. kategorie, k tomu zeměpisná olympiáda, starší má zeměpis, dějepis, češtinu, matiku teda letos nechtěl, a ruštinu nestihl kvůli nemoci, takže ono se to nezdá, ale je toho taky víc než dost
samozřejmě k tomu všichni tři mají hudebku, florbal a mladší dva keramiku, všechno odpoledky a od nás mhd jezdí tak, že tím jedou 2x z domu, jinak všechno vozím, ono jak je víc děcek a mají kroužky a zájmy, tak je to taxikaření a hlídání termínů bohužel nutný
ty vozíš na olympiády? to má zajistit škola, já vozím jen pokud sena tom domluvím, že je to výhodnější pro děcko, třeba by jel do školy a pak se kus vracel, tak ho vezu já a učitelka tam dojede nezávisle na něm
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.2.2015 21:27:56) ona pak ta jedna olympiáda ve víc kategoriích přináší ten problém, že má třeba výjimku, aby stihl se svým dys napsat dvě kategorie v jeden den, za jeden čas, tak mu dovolí nadepsaný papíry z domu a dají mu třeba čas na přepsání chvilku navíc, taky je dys, takže ten čas navíc má hlavně tím zdůvodněný, on to stihne spočítat, ale ne přepsat na čisto
|
|
|
|
|
|
|
|
|