Nella+2 |
|
(18.5.2015 17:19:49) Dcera umí hezky číst, psát, počítat. I podle uč.je sikovna a jde ji to dobře. Presto nosí známky jako 2-3 z diktátu ( jedna zapomenuta čárka, jeden háček). Počítat umí mnohem víc než se ve škole vyžaduje ale nezvládá stres takže z petiminutovek nosí zase 3 někdy i 4- snaží se rychle,najednou neví, zpanikari, další příklady už nevnímá. Takže z 10 ma dobře 7 a hned další trojku v žákovské. Nechci aby mela na vysvědčení dvojky nebo trojky když pocitat umí. Navíc byla skoro 3 měsíce nemocná, do školy chodí v podstatě 14 dní.... Jak byste řešili? S uc.moc domluva nebude, nechala některé prvnaky i propadnout.
|
Adda6a |
|
(18.5.2015 17:25:45) O tom propadavani prvnaku jste se dovedeli kdy? jeste pred tim, nez jste dite k te ucitelce dali?
|
Nella+2 |
|
(18.5.2015 17:26:46) Bohužel az potom.
|
Alena | •
|
(18.5.2015 17:28:27) POkud ji ma dite mit i pristi rok, poohledla bych se jinde. POkud je hodne rodicu nespokojenych, spolecnou stiznost k rediteli. Ale podle zkusenosti na to vetsinou lidi nemaji koule a ucitelek se bojej.
|
Nella+2 |
|
(18.5.2015 17:31:55) Maji ji na 3 roky. Problém je ze dcera tam ma nejlepší kamarádku a o jiné třídě nechce ani slyšet:-(
|
Alena | •
|
(18.5.2015 17:37:29) Tak si zkus promluvit s ucitelkou, jaky smysl maji ty spatne znamky, co od nich ocekava a vysvetli ji, co se ti nelibi. POkud to nebude mit zadny nasledek (vysoka pravdepodobnost) poptej se ostatnich rodicu, co si o ni mysli. A pak za reditelem. Ale jelikoz je kveten moc bych neotalela.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(18.5.2015 21:28:39) Nello, tím jsem se dřív taky nechali ovlivňovat - dítě tam má kamarády atd... Rozhoduješ o ní ty. A pokud má skutečně takovou učitelku, nečekej a dej ji do jiné třídy.
|
|
|
|
Adda6a |
|
(18.5.2015 17:28:41) To je smutny :( ja bych to teda resila dost zasadne, pres reditele skoly (snaha o jinou tridu) nebo zmenu skoly uplne.
|
|
|
|
withep |
|
(18.5.2015 17:25:47)
Nejlépe změnit "učitelku"
K čemu to je, takové známky? Já jsem obecně proti známkám, ale pokud navíc neodrážejí, co se dítě naučilo, jsou tuplem ne že k ničemu, ale ke škodě. Paní "učitelka" si klade za cíl co nejrychleji vytvořit dětem odpor ke vzdělávání, udusat jejich sebevědomí a vytvořit jim podmíněný reflex škola = stres?
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.5.2015 17:55:05) a co zajít do ppp s tím, že nevíš, kde je problém, prootže dcera umí, ale ve škole jí to nejde ne že by se tím vyřešilo moc, ale ppp může dát doporučení, učitelka by to měla brát vážně a pak už můžeš říct, že ppp doporučuje něco a budeš mít podklad pro další jednání třeba s ředitelem školy, že děcko má špatnou známku přesto, že umí, tím pádem je asi chyba někde jinde než v děcku
bez papíru se v našem školství tžko hneš z místa, i s tím papírem je to těžký, ale zvyšuje se šance, že s tebou vůbec bude někdo mluvit
|
|
3.3Dáša, syn 199816 |
|
(18.5.2015 18:09:08) To snad není pravda, že ještě takové učitelky existují. V první třídě by bylo nejlepší neznámkovat vůbec, a pokud ano, tak benevolentně. Na klasické známkování bych přecházela postupně během prvního stupně a s hodnocením typu jedna chyba stupeň dolů mám vůbec problém. Jak dcerka známky prožívá? Pokud jí trojky a hůř stresují, snažila bych se změnit učitelku, tedy asi i školu.
|
|
Marika Letní |
|
(18.5.2015 18:36:49) Nelo - to je ukázkový případ, jak dítěti otrávit snahu po vědění už v první třídě. Opravdu strašné.
Je potřeba najít, co prvňáček neumí a pořádně mu to nandat. Ne ho podpořit, aby ukázal, co umí a pomoci mu zvládnout nedostatky.
|
|
Mišyčka a Minimišyčka |
|
(18.5.2015 18:46:41) Dcera v první třídě dostávala jen jedničky, když dítě neumělo, nedostalo nic, protože špatné známky nejsou motivace, to v nich ubije touhu po tom, aby se něco naučili, vypěstuje v nich leda tak odpor ke škole, učitelce a tak. Letos je dcera ve druhé třídě a paní učitelka už se naučila psát i dvojky, ale to je tak všechno. Já jako úča jsem viděla jedno její cvičení v sešitě, pomotala, co mohla. Měla ale dvojku. Myslím, že na to, aby děti měly trojky a výše, od toho jsou právě vyšší třídy, teď se mají učit, že samy chtějí, ne kvůli známkám, to je fakt nanic motivace, ještě ke všemu hnusné známky, no fuj. Asi bych dala dítě jinam, kde mají normální učitelku, která se nesnaží dětem školu zprotivit
|
sarmi |
|
(18.5.2015 19:27:13) jenze v dalsim rocniku se jaksi pocita s tim, ze deti maji nejaky zaklad, na kterem dale stavi, nabaluji nove ucivo. ono je to opravdu tezke i pro ucitele, jak vydolovat z ditete, ktere - jak pises, umi doma vsechno a ve skole to dava tezce (umi opravdu? umi to, co ma umet? nebo je to zbozne prani rodicu?). jak individualizovat 25hlavou tridu? sama casto resim dilema ohledne znamkovani, je treba najit nejaky kompromis, ale opravdu nejde za nesplnene, nezvladnute ucivo (samozrejme ve skole dostatecne dlouho procvicene) nedavat znamky, protoze na sebe jednoduse ucivo navazuje . dulezite je vysvetlit diteti, proc dostalo takovou znamku, dat mu sanci na dalsi overeni, vyzkouseni (ustne, u tabule..). Urcite by pri pisemce dite nemelo byt v silnem stresu, je nutne dat pomalejsimu prostor na praci, ukoly predem pred pisemnkou vysvetlit, ale uz nechat zodpovednost na diteti, nejde jej porad vodit za rucicku a ukazovat "sem napis toto, tady toto"... a predkladat mu reseni na stribrnem podnose... tech nuanci je hromada. neni to jednoduche, neni, neni...
|
Delete |
|
(18.5.2015 20:19:42) sarmi,
ale to, co popisuje zakladatelka, opravdu v první třídě nutné není. Mám ve třídě děti opravdu v široké škále nadání a schopností, ale aby někdo z nich neuměl v tuhle chvíli počítat do 20 si představit nedokážu. I ti dva nejslabší zvládnou v klidu z tabule opsat 2 sloupečky příkladů a správně vypočítat, jeden s počítadlem. A to už na ně zkouším i to, že dostanou 10 karet s příklady a oni si v tom musí udělat pořádek, aby je všechny opsali, na nic nezapomněli...a jak jim to jde. Základem je, že se prostě nebojí. Pokud se dítě v první třídě bojí a je ve stresu z desetiminutovky, je něco špatně. Protože tím neověříš, jestli něco umí, ale jen míru tolerance ke stresu.
Ještě horší je to v těch diktátech. Ty děti se sotva naučily, jak které písmeno vypadá, to samo je při diktátu zátěž, vzpomenout si, před tím musí ještě v hlavě poskládat, jak jsou ta písmenka za sebou, a pak ještě všechny ty háčky, čárky...To jsou věci, které už třeťáci a starší děti většinou řešit nemusí, soustředí se skutečně jen na odůvodňování...
Tohle není o individualizaci, ale o nepřiměřených požadavcích. Když dětem předepisuju opravy, dá mi sakra zabrat nezapomenout tam všechny ty čárky a háčky. A i když to hlídám, tak se mi stane, že zapomenu. Není to neznalost ani nesoustředěnost...prostě se stane v tom všem, co člověk sleduje...
Stane se i dětem. Když dám diktát, kde je 10 tříslabičných slov s otevřenou slabikou, a budu počítat jen čárky nad písmeny, má dítě možnost udělat 30 chyb. K tomu nějaké ty háčky, velké písmeno nebo i/ý (i když jim ho diktuju, občas tvar zamění). To je až 40 možností udělat chybu. Když dítě, které se navíc toto stále ještě učí, udělá 2 chyby, má pořád 95% úspěšnost. Pokud jde o ten úplný základ, tedy dvojslabičná slova s otevřenou slabikou, tak jsme při 2 chybách z cca 20 možných pořád na 90 %.
Když už člověk známkuje, OK, dá se, ale pořád u toho je potřeba používat zdravý rozum.
|
Marika Letní |
|
(18.5.2015 20:22:37) Delete - napsala jsi to podrobně a velmi dobře. Hlavně to ověření tolerance ke stresu, nikoli vědomostí.
|
|
sarmi |
|
(18.5.2015 20:26:00) jasne, souhlasim a mas pravdu, popisuju stav ve vyssich rocnicich (ucim prave tretaky). mimoto mam ale prvnaka, takze jako matka i ucitelka to vidim z obou stran.
|
Delete |
|
(18.5.2015 20:32:56) sarmi,
však jo. Jen člověk nemá coby rodič moc srovnání. Mně u mých holek přišlo, jaká je to všechno brnkačka, nemusela jsem s nimi doma nic dělat.
Když ale vidím, jak málo je ve třídě takových dětí a že většina i těch šikovnějších má co dělat i jen s opisem a přepisem, tak diktát beru jako něco extra, co sice trénujeme hodně často, ale oznámkuju ho jen tehdy, když se jim extrémně vydaří. A to ještě minimálně 3 děti posílám s asistentkou psát jiný diktát jinam.
U diktátu je problém i v tom, že se fakt musíš řídit nejpomalejším a ty rychlejší děti pak musejí čekat a ztrácí pozornost, takže jejich výsledky pak také neodpovídají schopnostem.
|
Luc. |
|
(18.5.2015 20:36:19) U nás se píše diktát jednou týdně, známkuje se všem. A trojslabičná slova ano, není problém. V podstatě je úžasný, co všechno se děti od září naučily a co už umí.
|
|
|
|
sarmi |
|
(18.5.2015 20:28:30) a ty davas diktat o 10 trojslabicnych slovech?
|
Delete |
|
(18.5.2015 20:35:54) sarmi,
ano, momentálně jsme na těch tříslabičných slovech. Jednou to byla třeba samá dívčí jména, abychom procvičili velká písmena.
Přijde ti to těžké?
|
sarmi |
|
(18.5.2015 20:41:54) jen srovnavam se synovymi diktaty. prvni tridu budu mozna ucit, mozna ne, jeste nevim.
|
Delete |
|
(18.5.2015 21:00:41) sarmi,
a jak vypadají synovy diktáty? Taky bych si chtěla porovnat .
|
sarmi |
|
(18.5.2015 21:01:05) hodim ti je do mejlu
|
Delete |
|
(18.5.2015 21:12:33) Díky.
|
|
|
Lída+2 |
|
(19.5.2015 9:31:02) vyhledala jsem si , diktáty měli denně, ale bylo jich ve třídě 13.... a začátkem dubna kdysi psali toto:
|
|
|
|
|
|
Alena | •
|
(19.5.2015 8:24:25) Napsalas velmi dulezita vec, kterou nase skolstvi ignoruje "Základem je, že se prostě nebojí." Ano, prace s chybou je pro me ta nejdulezitejsi vec a to detem casto znamkovaci system neumoznuje (neda mi to, ale kdyz si prectu ucitelske fraze typu "dulezite je vysvetlit diteti, proc dostalo takovou znamku, dat mu sanci na dalsi overeni, vyzkouseni (ustne, u tabule..). ", dela se mi mdlo a dekuji BOhu, ze mohou chodit do neznamkovaci skoly ), netroufaji si na slozitejsi veci, netroufaji si nic vymyslet,to je uplna devastace kreativity.
|
|
|
Olí | •
|
(19.5.2015 10:11:24) Sarmi, co noveho se uci deti ve druhe tride? Pokud vim, jen upevnuji ucivo z prvni. Cestina - nic, matika -mozna, vlastiveda jeste neni, takze v prvouce se porad toci ta sama temata, ktera dite zna ze zivota...
|
Lída+2 |
|
(19.5.2015 10:28:25) Olí, já si teda nepamatuju, že by se synům známkovalo v první třídě I/Y. A to přišlo v té druhé. Braly se měkké a tvrdé slabiky.
|
|
Delete |
|
(19.5.2015 14:00:36) Olí,
matika - počítání do sta, přechod přes desítku, násobení, dělení
čeština - měkké a tvrdé souhlásky, dě/tě/ně, spodoba s/z v/f, p/b
Obecně je druhá třída nejméně náročná na nové učivo, ale ne že by to bylo nic.
|
|
idylka |
|
(19.5.2015 19:08:02) To je blbost, ve druhé třídě se samozřejmě jede v učivu dál.
|
|
|
|
|
Luc. |
|
(18.5.2015 20:32:19) Mám prvňáka. V psaní - jeden zapomenutý háček 1 mínus, dva zapomenuté háčky nebo čárky nebo tečka na j za 2 atd. 4 chyby = trojka. Jak opisu, tak v diktátu. V matematice taktéž. Jeden příklad špatně 1 mínus, dva špatně 2 čtyři chyby =3 atd. My s tím problém nemáme. Je teda pravda, že syn za celý školní rok dostal 1x dvojku, jinak má samé 1. Možná kdyby nosil dvojky, trojky, že bych taky prskala
|
|
Nella+2 |
|
(18.5.2015 21:26:22) Těm co pochopily s čím mám problém děkuji za rady. Těm co mi napsaly ze dcera na víc nemá jen já to nechapu a prskam-čte výborně- tedy plynule a bez chyb , sčítá a odčítání do 100, násobí do 20, .... Ze bude mít dvojky ( snad ) na vysvědčení protože ji v 1 třídě stresuje počítání na rychlost a protože zapomíná( ano, občas zapomene) háčky a čárky mi normální nepřipadá. Jinak budu řešit s učitelkou, pak případně odchod jinam. Brzdí me jen to ze dcera jinam nechce.
|
Tragika |
|
(19.5.2015 1:45:42) Učím své dítě doma třetím rokem a každý den děkuji, že je mi to umožněno. Doposud jsem nepochopila, k čemu je dobré počítat na rychlost. Matematika je přeci o něčem úplně jiném. Podobná zhovadilost je čtení na rychlost. O čem to proboha vypovídá?
|
arsiela, |
|
(19.5.2015 8:13:03) Tragiko přesně.
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(19.5.2015 8:03:52)
Syn nejhůř 1-. Tohle je na změnu školy.
|
|
Lída+2 |
|
(19.5.2015 9:33:56) Nella+2, změnila bych školu. A kamarádku si přece může vzít sebou.
|
|
jentak | •
|
(19.5.2015 15:45:58) Učitelka je blbka - opravdu děti budou mít skvělý vztah ke škole. U takové učitelky bych své dítě nenechala.
|
|
Jana | •
|
(20.5.2015 13:28:26) Tak my máme podobný problém s pí učitelkou. Včera přinesl syn ze školy písemnou práci z matematiky, počítala jsem to a měli 70 početních operací ( plus, mínus, rozklady, větší a menší atd..Jedeme Hejného matematiku). Jako mě to na první třídu přijde extra hodně. Syn má problém se soustředěním, takže první část písemky v pohodě ( i tak měl ale z většiny cvičení 1-, protože se nedej bože jednou spletl ( třeba v příkladech kde jich bylo 12 měl jeden špatně a už půl stupně dolů..) no ale ke konci, to už byla katastrofa - i věci, které opravdu umí už nedal, nejen že to nestihl o hodině ( a nebyl sám), dodělával test o další hodině, což bylo čtení, takže děti do toho četly a ti co dodělávaly, tak počítaly.. Takže výsledek je ten, že má z jednoho cvičení, kde bylo 24 příkladů typu např. X plus/ mínus 5 = 12 - děti měly doplnit to X, tak měl 5 špatně a už dostal 4-... Co dodat, počítat umí, to víme, občas se asi splete, OK ale prostě hodinový test v první třídě mě přijde masaakr a známkování tohoto typu taky. O ničem to nevypovídá?? Proč se vůbec musí v první třídě takhle stresovat, má to být vše formou pohody a zájmu o poznání a ne drilu, abych přinesl jedničku.. Jsem znechucená a zvažuju změnu školy
|
|
|