Martina, 2 kluci |
|
(8.6.2016 9:35:37) Učím 23 let. Na výlety jsem zatím vzala všechny děti, ale pokud bych se rozhodla někoho nevzít, řádně a podrobně bych to rodičům (pokud by to o stali jako zakladatelka) vysvětlila. Řekla bych, že v tom je jádro problému. Zakladatelka dostala info, že její syn nebude na akci, aby se polepšil (děsný důvod). Pokud by učitelka otevřeně vyjádřila "pořád vyrušuje, sprostě mluví, ostatní se k němu přidávají, smečka je pak o hodně hůř řiditelná, není možné skupinu někam vzít a zodpovědně vést", myslím, že rodič by nevířil žádné diskuse. Spousta učitelů nevede otevřené diskuse s rodiči, protože se bojí argumentačních bojů. A je to škoda.
|
Monty |
|
(8.6.2016 9:40:05) "Spousta učitelů nevede otevřené diskuse s rodiči, protože se bojí argumentačních bojů."
Martino, ehm, a divíš se jim? Poté, co jsem na rodičáku vyslechla cca ČTVRTHODINOVOU debatu o tom, jak zlá paní učitelka zakázala dětem o malé přestávce jíst a Pepíček má hlad, protože se ráno nestihne nasnídat (zřejmě taky vina učitelky), zažila matku, která pořádala petici ohledně možnosti volat neomezeně dozoru na ŠVP, protože smět volat učitelce jen ve vyhrazenou hodinu je diskriminace atd. atd... Já se jim tedy nevidím ani trochu.
|
Martina, 2 kluci |
|
(8.6.2016 9:45:51) Vůbec se jim nedivím, říkám, že je to škoda. Pokud na mě někdo vyrukuje s požadavky na jídlo/pití/telefonování, zatím vždy mi to vyšlo tak, že rodič zvesela a úplně sám pochopil, že to je jasně neprůchozí a bobánkovi to doma dovysvětlil...jenže já jsem rozený manipulátor a bojovnice za spravedlnost a ještě mě to baví...takže chápu, že pro většinu učitelů to není výzva ale opruz.
|
|
Z+2 |
|
(8.6.2016 9:46:47) Já se jim divím hrozně moc. Navíc se dívím tvé argumentaci, která je totálně ujetá a ve svém důsledku manipulační. Pokud něco dělám, tak bych měl být schopný vysvětlit proč to tak dělám. Že děti mají rodiče je naprosto normální a komunikace s nimi je součást práce. Cpát podobné nesmylsly do podbného tématu jako je tohle mi přijde úplně mimo. Tady učitelka naprosto evidentně rozbíjí třídní kolektiv, vytěsňuje některé děti a ve skrze je šikanuje. Kdyby to dělal někdo tvému bobánkovi, tak je tu milión témat o tom a ve všech ostatních se k tomu stočí řeč.
|
Monty |
|
(8.6.2016 9:49:06) Z+2, ty jsi vedle jak ta jedle. V životě jsem nebyla ve škole mimo rodičák - neběžela jsem tam ani ve chvíli, kdy syn ve škole (resp. v jídelně) přišel k otřesu mozku - a během rodičáku obcházím šikanované učitele s vyjádřením podpory.
|
Z+2 |
|
(8.6.2016 9:53:55) Monty, jinak řečeno během rodičáku učitelům podlejzáš, aby byli na bobánka hodní. O nespravedlnosti přijmaček na gympl tu píše poslední půlrok v každém druhém tématu taky někdo jiný.
|
Monty |
|
(8.6.2016 9:58:37) Z+2, ty mi očividně nerozumíš - nebo nechceš rozumět. Vyjadřuju podporu učitelům, na které si rodiče stěžují z důvodů, které osobně nepobírám - např. že toho po dětech "chtějí moc", že jsou přísní/nároční. Podporu v tom smyslu, že si osobně myslím, že to dělají dobře a MAJÍ být nároční a přísní. Rozhodně za nikoho neoroduju. Ale myslet si samozřejmě můžeš co chceš.
|
Z+2 |
|
(8.6.2016 10:02:25) Monty, pokud takovéto vyjadřování podpory dokážeš vnímat jako něco jiného než podlézání se snahou přilepšit synovi, tak je to jen vyjádření tvé sociální inteligence. Na skutečnosti to nic nemění.
|
Monty |
|
(8.6.2016 10:05:18) Z+2, jinými slovy, kdo má jiný názor než většina rodičů, ten podlézá učitelům z nějakých postranních důvodů. Vypovídá to ale víc o tobě než o mně, uvědomuješ si to?
|
|
Marika Letní |
|
(8.6.2016 12:57:51) "Monty, pokud takovéto vyjadřování podpory dokážeš vnímat jako něco jiného než podlézání se snahou přilepšit synovi, tak je to jen vyjádření tvé sociální inteligence. "
Já bych řekla, že je to od Monty především manipulace. Jak učiteli, tak i námi, prostě věšení bulíků na nos.
|
Monty |
|
(8.6.2016 13:01:49) Marko, jak jsem psala Zetku - myslet si můžeš, co chceš. To, že někdo považuje vyjádření uznání za podlézání vypovídá hlavně o něm a o jeho myšlenkách. Běžně chválím lidi za dobrou práci, lidi za ni chválí mně a podlézání jsem v tom nikdy neviděla. Měla jsem za to, že to lidi potěší, když si někdo všimne, že něco dělají dobře. A je jedno, jestli je to učitel, uklízečka nebo prodavač párků.
|
Marika Letní |
|
(8.6.2016 13:56:16) Monty - tys nepsala, že jim vyjadřuješ uznání, ale že je chodíš podporovat proti těm ostatním, co je šikanují. To je rozdíl. Ale klidně dělej, že to nechápeš.
"a během rodičáku obcházím šikanované učitele s vyjádřením podpory."
|
Monty |
|
(8.6.2016 14:03:13) Marko, nechápu, v čem je problém. Část rodičů si stěžuje, že je učitel náročný. Já si myslím, že to dělá dobře, tak mu to řeknu. Ale viz níže - mysli si, co chceš. Já jdu upéct učiteli občanky bublaninu, protože je to ten nejdůležitější člověk ve škole a děsně mi záleží na tom, aby mému dítěti nadržoval.
Mmch., nevšimla jsem si, že by na této diskusi v ocenění práce učitele viděl podlézání někdo jiný než Z+2 a ty.
|
Marika Letní |
|
(8.6.2016 14:12:56) Monty - Anni ti psala, že to máš říct těm rodičům, že s nimi nesouhlasíš (nebo před nimi), ne chodit po straně za učitelem.
|
Monty |
|
(8.6.2016 14:15:28) Marko, na to jsem jí odpovídala, že jsem to samozřejmě udělala. To byla ta situace se sešlostí kvůli pětce. Ale fakt si dál mysli, že mám jako životní program podlézání učiteli občanský nauky.
|
Marika Letní |
|
(8.6.2016 14:19:53) Monty, psala jsi že při třídních schůzkách chodíš vyjadřovat podporu učitelům.
"a během rodičáku obcházím šikanované učitele s vyjádřením podpory."
Že ses jednou nezúčastnila akce proti pětkám, nijak neanuluje tvoji obvyklou činnost při "rodičáku", tedy soukromé obcházení učitelů a vyjadřování jim podpory, protože je ostatní šikanují. Pokud máš dojem, že jsou učitelé šikanování, proč to neřekneš těm, co je šikanují, tedy rodičům, kteří to dělají?
"Ale fakt si dál mysli, že mám jako životní program podlézání učiteli občanský nauky. "
Opět pěkný pokus o manipulaci. Psala jsem, že je to tvůj životní program?
|
Monty |
|
(8.6.2016 14:25:32) Marko, to nemá smysl, fakt. Očividně si pod tím nešťastným vyjádřením "šikanovaný učitel" představuješ něco úplně jiného, než co jsem měla na mysli, když jsem to psala. Ale vysvětlovat to také nemá smysl, protože bys to opět označila za manipulaci.
|
|
|
|
|
Alena |
|
(8.6.2016 14:18:55) "Část rodičů si stěžuje, že je učitel náročný. Já si myslím, že to dělá dobře, tak mu to řeknu." Ale jak to vis, ze to dela dobre? Spis je to tak, ze to vyhovuje tvemu nestandardnimu synovi, ne? To neznamena, ze je to obecne dobre nebo spatne. Treba je to spatne pro ostatni deti a rodice s tim zkousi neco delat.
|
Monty |
|
(8.6.2016 14:23:38) Aleno, nevím, co furt máš s tím nestandardním synem, je to normální puberťák jako každý jiný. Pokud vím, tak těm brblajícím rodičům vadí, že toho chce po dětech "moc". Mně přijde, že po nich nechce MOC a ještě je navíc vede k tomu, aby nad tím, co probírají, samostatně přemýšlely. Vidím sešity, vidím jaké jim zadává projekty na doma a od syna vím, jak se chová ve třídě a jak k dětem přistupuje. Jestli je pro někoho dobrý učitel ten, kdo po dětech nic nechce a dává jim jedničky jen proto, aby měl klid od rodičů, tak pro mne rozhodně ne.
|
Alena |
|
(8.6.2016 14:28:11) "Jestli je pro někoho dobrý učitel ten, kdo po dětech nic nechce a dává jim jedničky jen proto, aby měl klid od rodičů, tak pro mne rozhodně ne. " Ale to je take tvoje oblibena mantra. Ja o tomhle konkretnim pripadu nic nevim, takze to nemohu posuzovat ( jen to, ze mas informace z prostredkovane nikoliv vlastni).Ale obecne TO, ze nekdo zavaluje zaky informacemi a prisne je znamkuje rozhodne nemusi znamenat, ze je dobry ucitel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(8.6.2016 10:06:22) cairo, anální speleologie? Když řekneš učiteli, na kterýho si jiní rodiče stěžují, že je příliš náročný, že to podle tebe dělá dobře, když si to opravdu myslíš???
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(8.6.2016 11:19:21) Monty, život mne naučil neřešit to, co si myslí ostatní o ostatních... a hlavně mne naučil to nekomentovat! o každém, kdo je tohoto schopný s myslím svoje
|
|
|
Z+2 |
|
(8.6.2016 10:07:22) "Pane profesore vy učíte báječně, nenechte se zvyklat, těmi zlími ostatními rodiči jako vyjádření podpory vám zítra po Staníkovi pošlu bublaninu co jsem dnes pekla."
|
Monty |
|
(8.6.2016 10:09:10) Z+2, no, když takhle uvažuješ, asi se těžko dohodneme. Mně je ho jen líto, protože to podle mne dělá dobře a je na něj vyvíjený tlak, se kterým nesouhlasím. Ale když v tom vidíš nějakou hujerovštinu, těžko ti to vymluvím. Každý v tom může vidět to, co je mu osobně blízké.
|
Anni&Annika |
|
(8.6.2016 10:11:37) Monty...ale proc to nejdes rict tem, co ten tlak vyvijeji? Tam by to bylo na urodnou pudu. Politovat ucitele je sice pekne, ale k nicemu. Ty to musis resit na tech tridnich schuzkach s tema rodicema ci tvuj syn se spoluzakama. Jedine tak to ma smysl....
Mně je ho jen líto, protože to podle mne dělá dobře a je na něj vyvíjený tlak, se kterým nesouhlasím.
|
Monty |
|
(8.6.2016 10:14:40) Anni, protože většina rodičů pokládá za důležitý předměty jen češtinu a matiku. Nevím, jestli se vyjadřuju přesně, není to tak, že by proti němu psali petice, ale chodí si stěžovat, že toho chce po dětech "moc". No tak já za ním o rodičáku zajdu a řeknu mu, že to podle mne dělá dobře. Nic mu nenosím ani neposílám.
|
Anni&Annika |
|
(8.6.2016 10:18:26) a jak to vis, ze za nim chodi s tim, ze toho po nich chce moc? Jestli se o tom s tema rodicema bavis, tak si s nima o tom prece podiskutuj a rekni jim svuj nazor... To same muze udelat tve dite v dalsich pripadech /mluvis-li o sikane ucitelu/.
|
Monty |
|
(8.6.2016 10:22:30) Anni, vím to právě z rodičáku. Promlouvat s kýmkoli nemá moc význam, viděla jsem, jaký efekt to mělo tady. Učitel přetěžuje "hlupáčky" na základce. To, že mu řeknu, že to dělá dobře je sice nanic, ale třeba z toho má aspoň radost.
|
Z+2 |
|
(8.6.2016 10:25:29) Takže řešit nic nechceš, jen podlejzáš. A ještě děláš, že to nerozeznáš.
|
Monty |
|
(8.6.2016 10:29:14) Z+2, ty jsi fakt jelito. Mně se OPRAVDU líbí, jak a co ten učitel učí. Jen kvůli tomu, aby si nějaký virtuální nick nemyslel, že podlejzám, mu nadávat nezačnu. Mmch., kdo si stěžuje, tak chce podle tebe dosáhnout co? Chválení je podle tebe cesta k nějaké "protekci", tak co je potom stížnost?
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(8.6.2016 10:29:44) Monty, taky podlejzám. Učitelka, co učí syna, je přísná, já to chválum, chválim, chválim.
|
Monty |
|
(8.6.2016 10:31:54) Lassie, tak to jsem ráda, že v tom podlézání nejsem sama.
|
kachna_ |
|
(8.6.2016 10:37:06) Monty, nejsi sama, snažím se dávat (pokud myslím, že to má smysl) zpětnou vazbu hlavně pozitivní.
|
Tečka. |
|
(8.6.2016 14:14:55) Dělám to úplně stejně, pokud vnímám něčí práci jako dobrou, nebo vidím nadstandardní počin, snažím se tomu jedinci své mínění sdělit, a fakt to není za účelem podlézání. U učitelů se mi to tedy nestává moc často, bohužel, ale když mě nějaký zaujme svým přístupem, nebo o něm děti doma mluví v superlativech, tak mu to sdělím - prostě jen proto, aby ten člověk věděl, že takhle to funguje, a aby měl radost. Názory ostatních rodičů jsou pro mě obvykle natolik nepochopitelné , že je nekomentuji. Podlézání jako motiv jsem v životě nikdy nepoužila, a docela mě štve za Monty, když je jí to takto podsouváno.
|
Papillon |
|
(8.6.2016 14:25:13) Vubec jsem necekala, ze se tady tak pri poledni kave pobavim. Pochvalit neci praci je podlejzani
Jako podlejzani bych treba povazovala nabizeni nejakych vecnych daru, noseni svesticek ze zahradky, nabizeni svezeni autem apod.
|
|
|
|
|
|
Anni&Annika |
|
(8.6.2016 10:36:47) Monty, ale to vubec neni pravda...kdyz jsem se takhle na rodicaku ozvala, prestala diskuse na tema...co nam ta zla skola vychovava z deti. Moje starsi zase zlikvidovala sikanu na spoluzakovi ve 3. tride.
Ja nemam nic proti litovani ci chvaleni ucitele, prave naopak...ale melo by se to delat tam, odkud to prichazi. Jinak je to uplne na nic. Mozna spis jak se tu pise. Podlezani. ...Ja vim pani ucitelko, ze jste uzasna, ja to chapu. Skoda ze to nechapou i jini....
|
Monty |
|
(8.6.2016 10:40:52) Anni, ale proč předpokládáš, že někdo chválí TAKHLE? Já se na žádné "ostatní" neodvolávám, protože mluvím za sebe. A když podle mne ten učitel dělá práci dobře, řeknu mu: "Pane učiteli, podle mne to děláte dobře." OK, chápu, že v tom někdo může vidět podlézání. Lidé jsou různí. Mně přijde ocenění práce, kterou pokládám za dobrou normální a přirozená věc, žádné postranní úmysly v tom nevidím.
|
Anni&Annika |
|
(8.6.2016 10:48:32) Monty, no tak kdyz chces cenit, tak prave na tech tridnich schuzkach, aby to melo ten efekt...
Mně přijde ocenění práce, kterou pokládám za dobrou normální a přirozená věc
|
Z+2 |
|
(8.6.2016 10:50:33) Tak jsou normální zásady, které je vhodné ve styku s lidmi dodržovat. Ocenění veřejně, kritika z očí do očí.
|
|
Monty |
|
(8.6.2016 10:51:12) Anni, nevím, jak vypadají třídní schůzky v Německu, ale v ČR na druhém stupni chodí do třídy jen třídní a ostatní učitele si prostě musíš obejít. A když se jednou měla řešit určitá causa, související s tímhle učitelem (radši nepíšu, o co šlo, protože tady by minimálně 90% lidí mělo stejný názor jako ti "protestující"), tak jsem veřejně prohlásila, že se neúčastním, protože nesouhlasím. Co asi tak můžeš dělat jiného?
|
Anni&Annika |
|
(8.6.2016 11:46:29) Co muzes delat jineho? No prave se zucastnit a rict svuj nazor. Kdyz s necim nesouhlasim, tak se zamknu doma a pak pujdu uciteli oznamit, ze je v mych ocich uzasny? No byt ucitelem, tak si asi o matce myslim sve
A když se jednou měla řešit určitá causa, související s tímhle učitelem (radši nepíšu, o co šlo, protože tady by minimálně 90% lidí mělo stejný názor jako ti "protestující"), tak jsem veřejně prohlásila, že se neúčastním, protože nesouhlasím
|
Monty |
|
(8.6.2016 11:54:00) Anni, ehm, dát veřejně nesouhlas je málo? To tam ještě musíš ostentativně sedět a věnovat se stížnosti, kterou pokládáš za neoprávněnou? Nevím, k čemu by to bylo. Šlo víceméně o prd, o zrušení známek z domácího úkolu, na který se většina dětí vykašlala. Kdyby ho chtěli upálit, tak možná.
|
Anni&Annika |
|
(8.6.2016 12:05:53) najednou o nic neslo? To ze jsi rekla ze neprijdes, jeste nic nevypovida. Taky jsi nemusela prijit, neb jsi nemela cas.
Ale jestli o nic teda neslo, tak pak ale nechapu tvuj dovetek, ze chodis povzbuzovat sikanovane ucitele behem rodicaku....kdybys obchazela rodice, mozna by to bylo ucinnejsi.
a během rodičáku obcházím šikanované učitele s vyjádřením podpory.
|
Monty |
|
(8.6.2016 12:18:43) Anni, proboha... bylo to na rodičáku. Byla jsem tázána, zda se účastním, tak jsem řekla, že ne, protože s tím nesouhlasím, že jsou podle mne ty pětky oprávněný - podotýkám, že moje dítě tu pětku mělo taky. Tady se ze všeho dělá otázka života a smrti, už nevím, jak co napsat, aby to nevyznělo jako zásadní problém... "šikana učitele" nerovná se "jde mu o místo/o existenci", prostě jen to, že ho rodiče nemusej, protože je náročnej. No a mně to vyhovuje, že je náročnej, tak mu to řeknu. To je celé. A pokud v tom někdo vidí podlézání, jeho problém.
|
Monty |
|
(8.6.2016 12:36:14) LoroX, pětka byla za nesplněný úkol. Ale jak píšu, kdyby byly výhrady k úkolu PŘED pětkami, neřeknu ani popel, i když bych to osobně pokládala za přehnaný. Ten úkol se dal pokládat za diskutabilní. Mně vadilo, že se do chvíle, než děti dostaly pětky nikdo neozval, až potom. Oni se na to puboši prostě vykašlali, jak je jejich dobrým zvykem. Byla na něj fůra času, takže byl čas i na ty výhrady. Prostě taková ta situace: "Z čeho máš tu pětku?" "Učitel chtěl to a to a já to neměl." "Jak po vás může učitel TOHLE chtít???" Doufám, že to píšu srozumitelně.
|
Z+2 |
|
(8.6.2016 13:18:01) Lorax a ty na podobné nesmyslné požadavky reflektuješ? Já teda ani náhodou. Rozhodně to neběžím schánět. Prostě řeknu, že nemáme a mít nebudeme on se svět nezhroutí.
|
Z+2 |
|
(8.6.2016 13:32:58) Šikana dětí místo rodičů je v Českém školství rozšířená kratochvíle. To je pravda. Proto je vhodné obcházet učitele a chválit a chválit.
|
Monty |
|
(8.6.2016 13:35:15) Z+2, já nevím, jestli to jen děláš, nebo jsi fakt takový omezenec. Když někdo podle tebe dělá svou práci dobře, tak mu to zásadně neříkáš, aby to nebylo podlézání? Nebo učitel prostě nemůže dělat práci dobře, protože je tvou optikou stejně prohnilý a vedený touhou poškodit dítě jako advokát klienta?
|
Z+2 |
|
(8.6.2016 13:49:17) Učitele klidně chval. A nakonec i to podlézání se vyplatí. Jsou dobří, průměrní i špatní učitelé, stejně jako školy. Já třeba chválím hodně a nakonec i ty učitele. Ale využít k tomu třídní schuzky, kde si na něj někdo jiný stžuje by se mi eklovalo. Vnímám to jako podlejzání. Chválení typu: "To děláte dobře, že jste na něj přísný, pane řídící" se mi nelíbí obecně. Ve chvíli kdy ostatní si stěžují na jeho přísnost mi to přijde ještě o řád méně sympatické. Chvalit děti, uklizečky, podřízené je v pořádku. Chválit ředitele, jemu je prostě patolízalské. Jinak spousta učitelů poškodí dítě, tak nějak mimochodem a spoustě je to jedno.
|
Monty |
|
(8.6.2016 13:52:47) Z+2, ano, já k tomu taky využívám třídní schůzky, nechodím k učiteli po večerech domů. Takže z jakého důvodu je to podlézání? Učitel do třídy nechodí, kdo s ním chce mluvit, musí do kabinetu. To, že s jeho přístupem souhlasím nijak netajím, rodičům, co si stěžovali, jsem to na rodičáku řekla. Jak tedy vypadá chválení, co není podlézání, podle tebe?
|
Z+2 |
|
(8.6.2016 13:56:09) Monty, zbytečná debata. Ty se tváříš, že nechápeš. Já jsem přesvědčený, že o podlézání jde. Rozebrali jsme to víc než dost.
|
Monty |
|
(8.6.2016 14:00:34) Z+2, jasně. Podlézat učiteli občanský výchovy, to je fakt terno. Ale jo, mysli si to dál, nemá cenu pokoušet se ti to vyvracet.
|
Marika Letní |
|
(8.6.2016 14:02:56) Monty - takže podlézání je to jen pokud jde o jiný předmět než občanská výchova? Zajímavý argument.
Evidentně to dělá dojem podlézání na více lidí než jen Z+2.
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(8.6.2016 14:16:23) Zetko,
ale učitel není na pomyslně "podřízené" úrovni (jako ty uklízečky, děti) ani "nadřízené" jako ten ředitel, ale je Ti postaven naroveň.
Bral bys jako podlézání, i kdyby se ho Monty zastala veřejně ve třídě?
Já ani jedno (záleželo by teda na kontextu), proč by někdo, kdo je s Tvou prací spokojen, nemohl vystoupit, když Tě ostatní kritizujou (což není nic příjemnýho) a říct "já musím oponovat, s panem Z jsem měl vždy jen ty nejlepší zkušenosti"? Měl bys to za podlézání? Já ne, naopak by mě to potěšilo, že ten člověk je ochoten s tím vystoupit veřejně "proti všem", a potěšilo by mě to i v tom kabinetu.
Žádné podlézání ani honění výhod pro své dítě v tom apriori nevidím.
|
Z+2 |
|
(8.6.2016 14:35:13) Zastat se ve třídě je něco úplně jiného než obcházet učitele s tím, že to dělají dobře. Dvě totálně odlišné věci. A ano, může to být i jen nějaké normální jednání. Ale třídní schůzky jsou od něčeho jiného a podobnou podporu učiteli vnímám jako podlézání. Učitelé naše děti ovlivňují hodně. Někdo na to moc ohled brát nebude, někdo k tomu přihlédne když se bude rozhodovat o známce. Dceři protivné Blažkové to přitíží a Staníkovi trochu pomůže. Tak to prostě funguje. Když jdu jednat na úřad, tak taky je lepší strategie paní pochválit účes než začít stížností na špatnou organizaci.
|
Monty |
|
(8.6.2016 14:38:02) "Ale třídní schůzky jsou od něčeho jiného a podobnou podporu učiteli vnímám jako podlézání."
Z+2, fajn, takže kdy se to smí učiteli říct? Když ho náhodně potkáš na ulici? Mně naopak přijdou třídní schůzky velmi vhodné, protože to je příležitost toho učitele vidět a mluvit s ním. Ale když v tom vidíš podlézání - tvoje věc.
|
Papillon |
|
(8.6.2016 14:41:26) Na ulici (ale ne na nejake vedlejsi, nebo nejdeboze ve slepe ulicce, to bys vypadala, ze s nim kujes pikle).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(8.6.2016 12:21:48) Když na to hodili bobek, vidím bůro jako oprávněný. Aspoň se příště pověnují povinnostem. Vůbec by mě nenapadlo se takovou ptákovinou zabývat na sdružení...
|
Monty |
|
(8.6.2016 12:25:40) margotko, jasně, já to vidím stejně, ale tam šlo o to, že rodiče pokládali ten samotnej úkol za něco, co vůbec nemělo být zadáno. Mně to přišlo jako alibismus - dítě donese pětku, protože se na něco vyfláklo, tak si ex post najdu záminku proč. Řekněme, že to bylo něco ve smyslu "přineste si ohořelý papír" a argument by byl, že je to nebezpečná činnost, proto se na to dítě vyfláklo. Kdyby to totiž bylo opačně, tak by nejdřív byla stížnost na nevhodnost úkolu (což bych i pochopila, i když bych se nepřidala), ne až po těch pětkách.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(8.6.2016 12:40:12) No to je jasný - když s tím úkolem někdo nesouhlasí, musí to učiteli napsat, proč nesouhlasí a jaké jsou důvody, že jeho děcko ten úkol mít nebude. A ne že děcko se vyprdne, dostane bůro a rodič pak řeší, že to byl vlastně pitomej úkol, tak nesouhlasí s tím bůrem
|
Monty |
|
(8.6.2016 12:41:11) "...když s tím úkolem někdo nesouhlasí, musí to učiteli napsat, proč nesouhlasí a jaké jsou důvody, že jeho děcko ten úkol mít nebude"
margotko, ano, vidím to úplně stejně jako ty.
|
Z+2 |
|
(8.6.2016 12:47:32) A vidíte to hloupě, obě dvě. Rodič může do situace zasáhnout samozřejmě kdykoliv se mu něco nelíbí. I po zadání úkolu, stejně tak po nespravedlivém hodnocení, či třeba na konci roku a učitel musí být schopan situaci vysvětlit.
|
Monty |
|
(8.6.2016 12:53:09) Z+2, takže tobě přijde OK se nestarat, dokud nepadnou pětky? Člověče, já se měla za dost laxního rodiče, ale o tohle se třeba zajímám a úkoly/projekty v rámci možností (tzn. když je syn u mne a ne u otce - to můžu urgovat jen telefonicky nebo přes počítač) průběžně kontroluju. A vymezovat se vůči něčemu až poté, co ta pětka padne, pokládám přinejmenším za alibismus - o tom úkolu děti věděly MĚSÍC předem. Já zrovna o tomhle úkolu předem nevěděla, protože si to syn nezapsal. Ale pokud by si to stejně jako on nezapsala celá třída, zase je to primárně problém těch dětí, protože si to zapisovat mají.
|
Z+2 |
|
(8.6.2016 13:10:35) Monty, já komunikuji se školou průběžně. Každý týden dostávám mejl o tom co probírají, co se děje ve škole. Známky mám na netu. Stejně tak jídlo i s hodnocením od dětí. Stejně tak kdo, kdy supluje a co se v hodině probralo. Jinej svět. O dítěti se bavíme nejen na třídních schůzkách, ale i na tutoringu. Přesto si dokážu představit situaci, kdy bych reágoval až na základě známky nebo po stížnosti dítěte a pořád by to bylo oprávněné. Pak je na učiteli aby situaci vysvětlil.
|
Monty |
|
(8.6.2016 13:18:00) "Přesto si dokážu představit situaci, kdy bych reagoval až na základě známky nebo po stížnosti dítěte a pořád by to bylo oprávněné."
Z+2, to nejsme ve sporu, já si tu situaci taky umím představit. Ovšem nebyla by to situace, kdy se dítě na něco zcela očividně vykašle. Tam zkrátka vidím problém v přístupu dítěte, nikoli učitele. Nevím, jak je to na jiných školách, ale co vím od syna, tak většina učitelů těm pětkám za zapomenutí dává váhu až v případě, že má dítě nerozhodnou známku na vysvědčení - máš mezi 1 - 2, ale jsi flákač a nenosíš úkoly, tak dostaneš dvojku. Na druhým stupni už v tom neshledávám problém, to nejsou prvňáci, aby si nedokázali ohlídat svoje úkoly/projekty.
|
|
|
Marika Letní |
|
(8.6.2016 13:47:45) Monty "takže tobě přijde OK se nestarat, dokud nepadnou pětky?"
Opět trochu manipulativní
Z+2 psal, že jako rodič má právo se zajímat kdykoli, ne JEN předem. Takže i poté.
|
Monty |
|
(8.6.2016 13:49:40) Marko, já ale píšu o nějaké konkrétní situaci a na tu se ptám. Co je na tom manipulativního, probůh? Upřímně, logika některých lidí na Rodině mne nepřestane fascinovat.
|
Marika Letní |
|
(8.6.2016 14:00:39) Monty, tys psala o konkrétní situaci, že zajímat se po oznámkování je pozdě. Z+2 psal obecně, že na tom nevidí nic "pozdního", protože jako rodič má právo se zajímat kdykoli, i po oznámkování. A tvoje manipulace s příběhem je ta, žes mu podsouváš, že se zajímá až pozdě. Ale on se zajímá KDYKOLI. Někdy dřív, někdy později.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(8.6.2016 10:49:17) Tak pokud si ostatní stěžují před třídou, tak to, že za ním lezeš do kabinetu a děkuješ, že to dělá dobře snad musíš, jako podlejzání vnímat i ty. Jak by jsi to vnímala, kdyby to dělala jiná maminka?
|
Monty |
|
(8.6.2016 10:52:53) Z+2, před každým kabinetem jsou o třídních schůzkách fronty. Takže tam ten osobní názor asi vyjadřuje kdekdo. Nevím, třeba to na jiných školách funguje jinak a učitelé ty třídy obchází, na synově škole ne, tam obchází rodiče učitele.
|
77kraska |
|
(8.6.2016 10:54:45) u nas se taky stoji fronta na ucitele pred jeho kabinetem - po tridnich schuzkach
obvykle je tam takova fronta, ze to rodice vzdaji a vytrvaji jen ti, kteri asi fakt maji problem
|
|
|
Kudla2 |
|
(8.6.2016 10:54:36) Tak já tohle jako podlézání taky nevnímám (i když si spolu s Anni myslím, že větší efekt by to mělo veřejně na těch třídních schůzkách).
Ale nemohu se zbavit dojmu (možná mylného), že Monty by byla ochotna do té školy běžet v případě zcela podružné věci (jako ta pověstná věž z rýže), ale kategoricky by odmítla tam jít v případech, kdy by fakt o něco šlo (třeba že nadaný a inteligentní dítě se neumí/odmítá učit, a co s tím).
|
Monty |
|
(8.6.2016 10:55:43) Kudlo, buď v klidu, kvůli věži z rejže bych fakt nikam neběžela. Ani ten lísteček bych nenapsala. Prostě pokládám třídní schůzky za zcela dostačující kontakt se školou.
|
|
|
|
|
kachna_ |
|
(8.6.2016 10:47:34) Anni, takhle by mě to ani nenapadlo, chválím stylem "dcera byla nadšená z prezentace o podmořském světě, hodně si z toho zapamatovala a mluvila o tom celé odpoledne" (školkové dítě).
|
Anni&Annika |
|
(8.6.2016 10:50:10) Lenko..ale pokud by jsi sla chvalit sikanove, abys je podporila /tak jak to napsala MOnty/, tak by snad bylo lepsi, abys to zduraznila na nejakem sezeni ve skolce. Ne?
|
kachna_ |
|
(8.6.2016 11:02:54) Anni, pokud je příležitost vyjádřit svůj názor veřejně, já to neudělám a pak to udělám neveřejně, pak máš pravdu, že by to asi mohlo pro učitele mít spíš takovou tu hořkou pachuť. Ale já to pochopila tak, že Monty prostě přijde do kabinetu poslechnout si o synkovi a vyjádří, že se jí líbí jeho přístup. To považuju za korektní a správné.
|
|
|
Z+2 |
|
(8.6.2016 10:52:40) Lenko, ale chválit ve školce učitele, že se akce povedla a ve škole, když je kritika na přísnost učitele ve třídě při třídních schůzkách, pak za ním zaběhnout do kabinetu a vyjádřit podpru ve snaze zlepšit Staníkovu pozici, jsou dvě různé věci.
|
Monty |
|
(8.6.2016 10:54:36) Prosím tě, Z+2, můžeš mi říct, jak vylepší pozici žáka to, že rodič slovně ocení jeho učitele? Neumím si to představit ani hypoteticky. Že ho bude hladit po hlavě nebo mu dávat samý jedničky, i když nic neumí?
|
Z+2 |
|
(8.6.2016 10:57:41) Jo , Monty přesně tak, že mu dá lepší známku než jiným. Bude k němu mít lepší vztah. Tihle přísní učitelé bývají egocentričtí, takže si to krásně spojí. O tom jsem naprosto přesvědčený.
|
Monty |
|
(8.6.2016 11:00:21) Z+2, tak to tě zklamu, ale nemá lepší známky než ostatní a ani mu nijak nenadržuje. On je ten učitel taky navíc férový. Zrovna nedávno přišel syn ze školy smutnej jak šafářův dvoreček, že mu řekl něco, co fakt nechtěl slyšet, i když připustil, že měl pravdu. Jako ten učitel. Takže očividně podlézám zcela zbytečně.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(8.6.2016 10:12:28) Jo, Monty já podlejzání dokáži rozeznat i kdybych se ho dopouštěl.
|
Monty |
|
(8.6.2016 10:15:24) Z+2, promiň, ale říct někomu, že něco dělá dobře není podlézání, pokud si to myslíš.
|
|
|
Kudla2 |
|
(8.6.2016 10:16:20) Tak jedna věc je vyjádřit podporu učiteli, který má podle mého názoru pravdu (to je OK), ale pyšnit se tím, že jsem nikdy nebyla ve škole kvůli ničemu jinému než třídním schůzkám mi přijde už trochu zvláštní.
To není o tom, že by člověk lítal do školy kvůli každýmu prdu, klidně se může stát, že to celou dobu není potřeba. Ale mít to jako program, že je ŠPATNÝ do tý školy chodit, to mi přijde už jako póza (taky nelítám, ale kdybych měla pocit, že dítě je ve škole z něčeho dlouhodobějc nebo hodně nešťastný, tak samozřejmě toho kantora kontaktuju a zeptám se ho, co se děje. Absolutně nic špatnýho na tom nevidím. Přece existuje řada jiných způsobů komunikace než že "rodič vlítne do školy seřvat učitele", beru učitele jako rovnocenného partnera, který mi má pomoct víc nahlídnout do situace a společně vyřešit problém, pokud nějakej je. Odmítat toto mi přijde naprosto zbytečný a kontraproduktivní, a v některejch případech by rodič kvůli svý póze - nebo pohodlnosti a lhostejnosti - to dítě mohl dost poškodit.)
|
Monty |
|
(8.6.2016 10:19:29) Kudlo, tak je to samozřejmě v jistém smyslu vymezení. Na druhé straně - a to bylo i "za nás" - rodiče, lítající věčně do školy, dělají dětem taky dost peklo, ony se to totiž ty ostatní děti dozví a rozhodně jim to nepřipadá "cool".
|
|
|
|
|
|
|
|