Kalamity YANKA |
|
(22.6.2016 6:28:49) jr to děsný...sama se denně ppotkávám s několika desítkami lidí, kterří místo "děkuju" řeknou: "hodná, dík moc".... někdy mi to přijde jako "sedni a čekej". Ale už jsem si zvykla, že lidi neumějí číst... tak tohle přežiju. Už jsem si tuhle dělala srandu... přišel pán a povídí... "dvacet deka TADYTÝ šunky"... "TADYTÝ myslíte kuřecí?"... "no tu bílou, co tu máte" takže kuřecí, je to tam napsáno" "no prostě TUHLE". Neumí číst? neví? nezná? dělá mu prtoblém podívat se na cedulku? já fakt nevím, radší mu dám co chce, ať se ho zbavím, burana.. vadí mi to, žwe lidé nepoužívají svůj jazyk k dorozumívání. Čeština je tak krásnej jazyk a omni ho omezí na "tadytu a támhlenonc"
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(22.6.2016 6:54:04) Třeba pán blbě viděl. Já to dělám taky občas. Že třeba ukážu na salám nebo zákusek ( já kolikrát ani nevím, jak se třeba ten zákusek jmenuje...)
|
Kalamity YANKA |
|
(22.6.2016 8:15:25) Margot,me jasný, viditelný a značený tiskacím písmem jasně psaný, cedule u VŠEHO!/!! Lidi prostě neuměj číst, nebo nechtěj....A když po tísící denně slyšíš "tadytu a támhlento"... popřípadě Ten dírkovanej"... začneš si říkat, co za lidi to vlasntě chodí nakupovat. Já vím, že většině to nedojde, ale dcávám to spíš jako postřeh z druhé stany pultu, aby se třeba taky někdo chytil za čumák, že ani prodavačky nejsou dementi
|
Jahala. |
|
(22.6.2016 8:25:20) Jo včera jsem řekla deset deka herkulesu. Prodavačka ukáže a řekne tenhle? Běžné na váhu 14 a můžu to nechat. Neumí číst ani čísla? 10 a 14 je rozdíl. Já číst a mluvit umim, ale ona nerozuměl mluvenému slovu.
|
|
Gab1 |
|
(22.6.2016 8:27:47) To asi není pro tvé osobní blaho ten nejlepší úhel pohledu..." co za lidi sem chodí nakupovat". Zkus si položit otázku, "co já to dělám za práci, že musím snášet něco, co se mi nelíbí", třeba tě změna přístupu někam posune. Prodavačka není v obchodě k tomu, aby vychovávala zákazníky . Chováš se jako buran a přitom máš pocit, že práce kterou děláš je pod tvoji úroveň.
|
Kalamity YANKA |
|
(22.6.2016 8:44:50) Laime, pracuju tak, abych aspoň "měla práci" a nebyla ostatním lidem trnem v oku a snažím se jí dwlat dobře. Honit se, kvůli lidem, co "nám sem chodí", musím za minimální mzdu....ano, můžu si "dodělat vzdělání a přestat si stěžovat" jak tu mnozí tvrdí, ale pomůže to? nebude pak nedostatek nekvalifikovaných sil, jen prorto, že prodavačka, která nemá maturitu, jen má cit pro češtinu, bude za pultem za exota?
|
Kudla2 |
|
(22.6.2016 8:47:28) Yanko,
dělej, co uznáš za vhodný, ale když prodáváš, tak si uvědom, že jsi prodavačka a máš nějakej úkol (a to fakt není vychovávat lidi tímto způsobem).
A jestli máš chuť vystudovat na učitelku, tak to udělej a neřeš systém, ten se kvůli tomu fakt nezhroutí.
|
Kalamity YANKA |
|
(22.6.2016 8:49:48) Systém se nezhroutí, ani, když se chytří lidé naučí vyjadřovat
|
|
Sněhulka a sněhuláčci |
|
(22.6.2016 10:14:07) Hele jako já vím, že ten příspěvek napsala Yanka a že tu není poslední dobou úplně populární, jsem si asi všimla. Ale fakt je nutný jí hned dávat takovou sodu, že něco napsala? To si nemůže na něco, co ji v práci na lidech štve, postěžovat, jen proto, že je prodavačka? Je málo kvalifikovaná, tak jí nesmí nic vadit, nebo co? Copak někoho převychovává? Někomu říká "neříká se tadytý, ale kuřecí"? Dalšího zákazníka by se třeba nezeptala "tadytý myslíte kuřecí", zákazník by zrovna myslel tadytou nějakou jinou, dala by mu špatnou, a zase by dostala sodu... Přece není nic špatnýho na tom, když napíše, jak jí od lidí štve "tadyto a támhleto". Já to třeba asi taky používám, nikdy by mě to nenapadlo, asi to nezměním po přečtení jednoho příspěvku na rodině (nebo občas si třeba vzpomenu a i to změním), ale naprosto chápu, že to někomu, kdo to slyší tisíckrát denně, může pak už tahat uši. Dělat celý den s lidmi je náročný, ať je to sestřička, úřednice, prodavačka...
|
Kudla2 |
|
(22.6.2016 10:16:24) Já si vůbec nemyslím, že by Yanka nebyla populární, naopak je fajn, ale tady v tomhle konkrétním případě to myslím přehnala.
|
Sněhulka a sněhuláčci |
|
(22.6.2016 10:20:27) Možná jsem si udělala špatný závěr, nějak sem teď chodí míň a měla jsem právě pocit, že vždy dostane sodu...
|
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(22.6.2016 10:55:04) Taky mi to tak přijde. Ale já myslím, že tady na Rodině dostane sodu každej. Jeden že pere často, druhej že nepere, tak je prase, třetí že nechce pozvat tchyni, čtvrtej se s tchyní přátelí až moc. Já třeba dostala sodu za to, že kvůli mně budou ve vodě pít efedrin starci i kojenci, přičemž jsem nevyhodila do popelnice krabičku s obsahem, nýbrž pouze prázdný obal.
|
|
|
|
Z+2 |
|
(22.6.2016 8:50:21) Cit pro češtinu? Co to je? Pokud si myslíš, že ho máš, tak piš třeba básničky, nebo erotický povídky. Případně ho používej při komunikaci. Lidí schopných prodávat v lahůdkách bude vždy dostatek. To může dělat každý kdo splní požadavky hygieny a je schopný jakš takš slušně komunikovat se zákazníky.
|
Kalamity YANKA |
|
(22.6.2016 8:53:48) Když je zákazník arogant, nepomůže nic,. Já spíš apeluju na vás, ty, o kterých si myslím, že zas takoví pitomci nejste a že i jak se tu nedávno psalo "i ta prodavačka může být těžko nahraditelná"...tak proč s ní zacházhet jako s něčím méněcenným"? Ani ten kantor se nenažere, když mu ta blbá prodavačka ten salám nenakrájí......čímž jsem samozřejmě nechtěla nikoho urazit, jen mi přijde, že se to "vzdělání" panírové lehce liší od reálníéhop.
Mám zkušenosti, nemámm papír. Jsem proto neplnohodnotná?
|
Kudla2 |
|
(22.6.2016 9:02:19) Kalamity,
ale mně přijde, že máš z toho prodavačství nějakej mindrák (nezaslouženě, prodavačka je povolání jako každý jiný a potkat dobrou je vždycky radost) a hojíš si ho na tom, že chceš dokazovat, že jsi lepší, vzdělanější než ti zákazníci.
Což fakt není na místě, a taky je přehnaný si myslet, že když zákazník nedokáže přesně pojmenovat druh zboží, že je za tím NEÚCTA k prodavačce.
Jistě existujou burani, kteří se budou na prodavačku vytahovat, ale to jsou prostě burani .
Ty jsi chytrá a schopná holka, klidně by ses mohla realizovat třeba těma povídkama, ale přístup "budu vychovávat zákazníky, aby mluvili správně česky" je podle mě slepá ulička.
|
Kalamity YANKA |
|
(22.6.2016 9:08:20) ale dyť já je nevychovávám, já si stěžuju jenom tady
že občas někoho pooopúravím stylem "tadytumyslíte kuřecí"? zas ai není taková buzerace.... nechci ppo lidech zázrqaky., jen si říkám, že kolikrát i ta poslední onuce má svá práva, aby se s ní jednalo slušně..ů.
tuhle přišel pán, že chce tsícpetsetgramů... šunky...neuvědomila jsem si a navážila pqatnáct deka. i on si ze mě dělal legraci, že jsem "dlouho ze školy" a byl to takový ten "profesor každým coulem", ale v piohodě jsme se domluvili... zasmáli, omluvila jsem se za chybu.....žýádnej problém. Jen ty dlouonehtý slepice mě budou občas trochu nepřáíjemný, ale to přežiju, každej si hájíme "to svý"
|
Epepe |
|
(22.6.2016 9:10:19) I poslední onuce ... Ano, tak si často přijdu jako zákazník. Samozřejmě je spousta milých a profesionálních prodavaček, ale některé ... Běda, jak chci něco víc. Třeba vědět složení párků, dobu spotřeby, apod.
|
|
|
|
|
Epepe |
|
(22.6.2016 9:07:10) Kalamity, ty na nás apeluješ? Já mám spíš z této diskuze pocit, že ti zákazník přijde jako otravný hmyz.
|
Kalamity YANKA |
|
(22.6.2016 9:09:50) Vůbec ne, udělůám první poslední, když vidím slušnost a jednání zákazníků, kteří se mnou, jako s prodavačkou, nemluví jako se služkou.
Nic, prdim na to, tady to nemá cenu.
Stavte se nakoupit, uvidíte.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(22.6.2016 9:33:11) jenže jako prodavačka holt musíš udělat první poslední i pro ty, co ti zrovna slušný nepřipadají a vím o čem mluvím, taky jsem prodávala
|
|
|
|
Dana |
|
(22.6.2016 9:10:16) Kalamity, jak já tě chápu. Pracovat s lidmi je dost obtížné a hodně na nervy. A dneska je to ještě horší, než to bylo dřív. Právě proto, že každý buran má střední a mnohdy i vysokou školu, tak nosí rypák vysoko a myslí si, že je ten nejinteligentnější na světě. A kde nejlépe ukáže jaký je geroj, když začne dirigovat někoho pod ním, prodavačku, číšníka a další. Musíš se umět nad to povznést a nebrat si to tak, v duchu si myslet něco o hovadu, ale navenek se usmívat a být co nejochotnější. Alespoň se ho rychle zbavíš.
|
Kudla2 |
|
(22.6.2016 9:16:43) Dano,
tak když někdo řekne "prosím vás, deset deka támhletoho", tak je pro tebe hovado s rypákem nahoru, kterýho je potřeba se co nejdřív zbavit?
|
Ropucha + 2 |
|
(22.6.2016 11:58:43) Říct "Prosím deset deka tohoto (sýra, salámu, čehokoliv)" a přitom ukázat, nepovažuji za nic nepatřičného. Zákazníkovi se třeba líbí na pohled, ale název nezná, na nápis špatně vidí nebo si není jistý, který nápis k čemu patří ... Ono je především špatné vidět v člověku na druhé straně pultu automaticky pitomce jen proto, že nejedná přesně podle mých představ. Je logické, že mezi zákazníky budou i lidé primitivní, nevychovaní nebo neovládající komunikaci, ale mezi prodávajícím personálem jsou takoví lidé také. A na obou stranách často platí, že čím méně schopností, tím více arogance
|
|
|
Danyse |
|
(22.6.2016 9:29:19) Ta diskuse se někam zvrtla, a to si půjčím tady - A kde nejlépe ukáže jaký je geroj, když začne dirigovat někoho pod ním. Jestli je to prodavačka a tepe zákazníka nebo zákazník a tepe prodavačku, nebo někdo na Rodině a zde teď momentálně za psaní....a v poslední řadě se místo pochopení, do někoho někdo naváží, lidi už ani anonymně nemohou psát co je štve, protože si na nich někdo zvedá ego
|
|
|
|
|
Alena |
|
(22.6.2016 8:57:07) "Laime, pracuju tak, abych aspoň "měla práci" a nebyla ostatním lidem trnem v oku a snažím se jí dwlat dobře. Honit se, kvůli lidem, co "nám sem chodí", musím za minimální mzdu....ano, můžu si "dodělat vzdělání a přestat si stěžovat" jak tu mnozí tvrdí, ale pomůže to? nebude pak nedostatek nekvalifikovaných sil, jen prorto, že prodavačka, která nemá maturitu, jen má cit pro češtinu, bude za pultem za exota?"
ty nejses za exota proto, ze bys mela cit pro cestinu (pokud ti na tom zalezi, podivaj se treba na psani carek ve vete), ale protoze se k zakaznikum chovas jako buran. To si na nich dokazujes, ze jsi lepsi? mas nejaky mindrak?
|
Kalamity YANKA |
|
(22.6.2016 9:01:18) možná,... možná vím, že jediné, z čeho bych dnes u matury uspěla by byla čeština. nic jiného mě tam netočí. Jsem magort, češtinu miluju a trvám na tom, že v určitých věcech se člověk "ořekne", ale někdy to nejde. My máme jasně daná pravidla "dobrý de, máte přání, daůší přání, jinÉ přáníP" ač "blbé" prodavačky musímne mluvit slušně. mrzí mne, žer ani obyčejně vysokoškolsky vzdělaní lidé, si to neuvědomují. ale mY jsme ty blbé, co jim nenáleží o tom diskutovat, jo.... tak zas čau někdy
|
Epepe |
|
(22.6.2016 9:08:20) Magor, ne magort. A máš fakt strašně překlepů. To je tím, že jsi se rozohnila?
|
|
|
|
Inaaa |
|
(22.6.2016 10:18:11) No Yanko, s tím neúnosným množstvím překlepů, že se text dá číst hůře než cedulky u salamu, tedy nějak ten cit pro češtinu nevidím.
A Kukuřice má pravdu, prodavačky se domlouvají stylem tohle a tamto, nedojde k omylu a je to v pořádku.
|
|
Kaipa |
|
(22.6.2016 15:05:05) ...pracuju tak, abych aspoň "měla práci" a nebyla ostatním lidem trnem v oku...
Yanko, já bláhově myslela, že pracuješ proto, abys dokázala zabezpečit svoje děti bez neustálé "výpomoci" státu (a svých rodičů) a nemusela se pídit třeba po tom, kdo ti zaplatí v případě potřeby sporák. A ejhle, ty pracuješ kvůli lidem.
|
|
|
|
Gab1 |
|
(22.6.2016 8:27:50) .
|
|
|