Deprivantka |
|
(24.11.2016 17:54:02) Naši známí měli na škole tohoto typu syna. Po nějaké době zjistili, že nic neumí. Prostě, co nechtěl, nedělal. Věnoval se jen tomu, co ho bavilo, a na zbytek kašlal. Nevím, jaký je tam přesně styl výuky, ale evidentně mu to procházelo. Na "normální" základce je v pohodě. Musí, tak dělá.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(24.11.2016 17:58:31) Moje kolegyně zase dceru, líbilo se jí tam moc, ale nenaučila se vůbec nic. Když chtěla na osmiletý gympl, platili rok soukromý doučování
|
Dana |
|
(24.11.2016 18:24:26) Z mého okolí vím, že na školy tohoto typu chodí děti, které mají nějaký problém. Buď je to problém s chováním nebo s chápavostí. Dále tam dávají děti rodiče, kteří jsou úzkostliví, aby se dítěti ve škole náhodou neděla nějaká křivda nebo takoví ti rodiče alternativci, či ti, co potřebují mít pořád něco extra.
|
šipková |
|
(24.11.2016 18:29:09) Souhlasím s Danou.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(24.11.2016 19:10:12) Já též...
|
Muška3 |
|
(24.11.2016 20:37:11) Já taky souhlasím s Danou, myslím, že přesně zodpověděla dotazy zakladatelky. Vnímám to ze svého okolí naprosto stejně....
|
Alena |
|
(24.11.2016 20:55:57) "myslím, že přesně zodpověděla dotazy zakladatelky." Nezodpovedela je vubec, zminene typy skol evidentne nevidela ani z rychliku. Dana je vyznavac te nejklasictejsi klasiky a kdokoli nedrzi pusu a nesbira sporadane znamky a dutky je exot a nevi uz, co by si vymyslel.
|
|
|
|
|
Alena |
|
(24.11.2016 20:47:06) Kolik tech pripadu v okoli mas? To jsou samozrejme nesmysly. A napriklad o nasi skole tvrdila zcela vazne i psycholozka z PPP. Nastesti uz tam nepracuje. Situace v Praze je povetsine jasne - vetsina rodicu co dava dite do takoveho typu skol je angazovana, zajima se o vzdelavani, je nadprumerne vzdelana. ANo, vyskytuji se deti, co by maji s necim potize, ale ne v nejake prebujele mire - potize mineno dys, ne slabe IQ zvlastni skoly, takove dite muze byt jedno, ma asistenta. Ovsem na druhe strane spektra je vysoky podil deti co pokracuji na osmilete gymnazium, byva to vice nez tretina tridy,nekdy i polovina.
|
Delete |
|
(24.11.2016 21:25:35) Aleno,,
přísahám, že jsem nečetla tvůj příspěvek, než jsem psala ten svůj...a přesto jsme použily téměř shodná slova.
Čím to asi bude, co myslíš?
|
|
|
Delete |
|
(24.11.2016 21:22:43) Tak to by mě zajímalo, co jsem já.
Moje dvě děti do Montessorky chodily, kdyby byla dostupnější (ta první vzdáleností, ta druhá finančně), chodily tam všechny. Prostě proto, že se to s klasickou základkou nedá srovnat.
Jako někdo, komu děti prošly klasickou školou, alternativou i domácím vzděláváním, mohu docela srovnávat. A to i z druhé strany. Já bych v Montessorce učila hned.
Moje zkušenost s rodiči dětí v Montessorce je taková, že školu navštěvují děti rodičů zajímajících se o vzdělání svých dětí a také o to, jak se dítě cítí. Jsou to rodiče angažovaní (když bylo potřeba během dvou měsíců vybudovat z ničeho úplně nové dvě třídy, aby pro děti zachovaly učitelky, se kterými byli spokojeni, tak to prostě udělali), spolupracující, zajímající se. Na rozdíl od těch z běžné školy, kde člověk aby na kolenou prosil, aby rodič přišel a zabýval se svým dátětem, které má nějaký problém. Jdu z třídní schůzky....přišla sotva polovina rodičů a ani jeden z těch, jejichž dítě má závažné problémy s chováním.
No ale hlavmě, že je všichni vědí, jak je to v těch alternativních školách divné až špatné.
|
|
|
|
withep |
|
(24.11.2016 22:46:26) "Po nějaké době zjistili, že nic neumí. Prostě, co nechtěl, nedělal. Věnoval se jen tomu, co ho bavilo, a na zbytek kašlal. Nevím, jaký je tam přesně styl výuky, ale evidentně mu to procházelo."
Nemám tedy vlastní zkušenost s alternativní výukou, ale řekla bych, že tato slova celkem příhodně, byť negativně popisují to, co já bych viděla jako pozitivní. Dítě se učí to, co ho baví, čili dítě baví to, co se učí. Učí se to rádo, dobře a dobrovolně, protože je vedeno vlastní, vnitřní motivací, cokoliv jiného je slabá náhražka. "Po nějaké době zjistili, že NIC neumí" - co přesně je myšleno oním NIC? Že neumí to, co se v téže době naučily jiné děti v jiných školách? Na tom není nic špatného, ty se zase nenaučily to, co se naučil on, a pokud byl vnitně motivovaný, je jeho naučení mnohem hodnotnější a trvalejší.
|
Lassiesevrací |
|
(25.11.2016 7:26:25) Tady bych souhlasila s Withep.. Klasická výuka bývá dost neefektivní, co se získávání vědomostí týče. Nahnat děti do třídy a hustit do nich jeden předmět za druhým, to otráví i nadšence. Je přeci prokázáno, že člověk se dokáže koncentrovat jen určitou dobu, pak vypíná. Málokterý učitel s tímhle umí během hodiny pracovat. Vidím to u syna. Je zvídavý, nasává jak houba. Je mu 8, má rád knihy z edice Dobrodružná věda, Dobrodružná matematika, rád s ni i kreslí různé mapy, nebo skládá mapy jako puzzle, rád zkoumá mikroskopem.... je hodně tvořivý. Baví ho, když mu čtu v jednoduché angličtině třeba comicsy. ALE nedávno psal nějaké sebehodnocení, kde napsal, že ve škole pomoc potřebuje s angličtinou. A vypadlo z něj, že často během hodiny učitelku prostě neposlouchá, tak pak neví, když se ho na něco ptá. Že ho to nebaví. Přitom rád hraje anglické pexeso, prohlíží si anglické knížky pro děti, vyptává se na slovíčka atp. Vzhledem k jeho zdravotnímu stavu bývá unavený, má taky problém s koncentrací a tohle není způsob, jak se toho hodně naučit. Naopak - v Motole měl učitelku max.hodinu denně(a to jen, když mu bylo dobře) a udržel se spolužáky krok. Proto věřím tomu, co píšou zastánci domácí školy. Různé domácí úkoly, nesmyslné přepisování věcí(mami, tohle bylo nanečisto, teď to musim ještě přepsat) atp. spolehlivě touhu po učení zabijí. Dává to smysl, učit se, co chci. Když si budu chtít přečíst o Přemyslovcích a někdo mě bude táhnout ke stolu a hustit do mě chemii, nebudu vědět ani jedno. Naštěstí syn chodí na celkem progresivní malou školu a tam ředitelka dělá, co může, aby v dětech probudila nadšení z učení a poznávání. Takže to určitě lze nějak udělat, aby se probralo podstatné a přitom aby z toho děti něco vstřebaly. Pro Waldorf nemám to pravé , je to navíc ještě dál, než škola, kam děti vozím - a už takhle je to převážení dost stresové. Ale mám tam přátele, mezi rodiči i učiteli, a celkem jim fandim. Dřív mě lákali, jestli nechceme Waldorf zkusit, ale říkám jim, že jsou sekta a že se mezi fanatiky nehodim Všichni jsou VŠ. A děti, které znám, jsou moc fajn, většina hraje na nějaký hudební nástroj a nikdo z nich není ani trochu retardovaný
|
withep |
|
(25.11.2016 8:19:15) Lassie ,
já posílám syna do školy hlavně proto, aby tam nějak pobral sociální vztahy. Co se týče učiva, stačila by mu místo celého dopoledne hodina intenzivní práce. Ale doma bych ho učit nechtěla, mám co dělat, aby si dodělal učení, když je nemocný, jako rodič nejsem dostatečná autorita a nemám na to nervy . Nástup do školy a první rok dva byly náročné, teď už tam není tak nešťastný a zvládá, ale vím, že kdybychom měli blíž montessori nebo něco podobného, byl by tam šťastný a spokojený. Waldorf ne, je takový racionálně-technický typ a jede jak nadupané autíčko.
|
|
|
|
|