Delete |
|
(2.3.2017 19:48:44) Plán podpory je papír učitele. Rodič je s ním seznámen. U nás ve škole ho i podepisuje, ale na školení nám říkali, že vlastně nemusí.
V plánu je mimo jiné kolonka ohledně schůzek (konzultací), takže tohle určitě domluvit lze.
Jinak jsou tam především opatření pro výuku, nejen úlevy, ale i organizační věci, jako třeba že dítě bude sedět na pro něj nejvhodnějším místě (nemusí to být vždy vpředu), že bude častější oční kontakt, dopomoc prvního kroku atd. Prostě věci, které jsou v podobných případech osvědčené a měly by pomoci.
Pak jsou tam i doporučení pro doma, někdy třeba i jen organizační, to hodně záleží na tom, co člověk o dítěti ví a co by se změnit dalo. Já třeba tyhle věci, jako kdy a za jakých podmínek dělá dítě úkoly, o dětech vím, a někdy se domlouvám s rodiči na úpravách. Třeba u dítěte s ADHD, které maminka vyzvedává pozdě z družiny, protože je na něj sama a je celý den v práci, jsem se s ní domluvila, ať raději než večer dělají úkol druhý den ráno (bylo to předem vyzkoušeno, že to to dítě zvládá a snáší mnohem lépe, protože je odpočaté), později jsme pak i po domluvě s vychovatelkou v družině domluvily, že bude dělat úkoly samo v družině. Tak třeba i takovéhle opatření může být součástí PLPP.
Po měsíci až třech se pak dělá zhodnocení, jak co funguje, může se něco doplnit nebo naopak vynechat jako neúčinné. No a když ani pak nedojde k dostatečnému zlepšení, vyhodnotí se PLPP jako nedostačující a doporučuje se vyšetření v PPP.
Jinak je stejně pro dítě nejlepší vzájemná spolupráce a domluva rodiče a učitele, žádný papír sám o sobě nic nevyřeší. Já ty papíry píšu proto, že jsou vyžadované jako podklady pro vyšetření, a pak pro angličtináře. To, co v těch papírech je, dělám ve spolupráci s rodiči už dávno.
A ještě k těm vašim sešitům, já bych možná spíš než sešity chtěla konkrétnější sdělení, z čeho známky jsou, případně v čem dítě chybuje. Pokud děti do sešitu píšou jen výsledky, tak stejně nezjistíš, v čem má dítě problém. Ale když ti učitelka napíše, že dítě chybuje ve sčítání a odčítání desítek, tak už něco v ruce máš. Já se znám, já bych zejména ze začátku při tomto řešení měla problém nezapomenout, ale rozhodně bych se o to pokusila. Zejména kdyby dítě samo dokázalo připomenout (a většina jich to dokáže, překvapivě i děti s ADHD mi tyhle věci spolehlivě připomínají ). No a diktáty domů dostáváš. Ještě by mě třeba zajímalo, jak jdou dítěti doplňovačky, jestli je tam rozdíl ve výkonu proti diktátu, protože to je pak důležité pro to, co a jak s dítětem cvičit. Takže pokud máte nějaké pracovní sešity s doplňovačkami, tak bych chtěla mít k dispozici i ty k těm diktátům. Ale tohle není o plánu podpory. Tohle je čistě o domluvě, protože vzhledem k tomu, že učitelka zapisuje známky i tě informuje, z čeho jsou, tak tě dostatečně informuje o výsledcích vzdělávání. Jako já vím, že jen teoreticky, ale v systému, kde se hodnotí známkami, to tak je, známka je považovaná za dostatečně vypovídající hodnocení .
No a pokud by učitelka nebyla ochotná jednou týdně napsat dvě, tři věty do deníčku (úkolníčku, komunikačního sešitu), pak bych chtěla do PLPP uvést do té kolonky o schůzkách konkrétně, kdy se budete scházet. A to nemusí být o konzultačních hodinách, i když by se učitelka mohla snažit to tam směřovat.
Jen se prostě bojím, že ty to celé bereš jako boj s učitelkou a ona už to tak bude brát taky, takže cokoliv domlouvat bude náročné .
|
00 |
|
(2.3.2017 20:20:30) Děkuju.
Možná působím bojovně, ale opravdu jen chci pomoct klukovi. Má problém se čtením. Jak kdy. Nejradši by četl jen velkým písmem. Psaní - psací nemá rád, opět jen velká tiskací - ale i v tom dělá chyby. Matika - nosí domů nedopsaná cvičení ze školy. Dopisuje doma s brbláním. Sedím u něj, koukám na jiná cvičení. Má x jedniček, a pak dvojky ... z toho samého učiva, jen si blbě přečte zadání, přehodí čísla, nerozumí zadání. Při diktátech prý nestíhá. Ale zase jak kdy.
U něj si říkám, že je to i kombinací jeho povahy a tím vším okolo. Šel do školy v 6,5 l. Přišel nám v pohodě, natěšenej. Což mu vydrželo dva měsíce. O učitelce nemluví. Měla jsem naivní představu, jak bude nadšeně vyprávět o škole, co řekne p.uč.je svatý apod. A nic.
Učitelka v 1.třídě motivovala děti tím, že začala v pololetí dávat i 5.
To že působí neochotně, není jen můj dojem. Sešit(y) z matematiky obsahuje(í) samozřejmě i jiná témata na známky, ne jen diktáty ze sčítání apod.
Když si tu vypisovala dříve, jak píšeš hodnocení dětí. Její bylo na 3 řádky, slovy je hodný, aktivní, nepozorný. Pak už přešla k samohodnocení, takže si děti vybarvují smajlíky, jak samy sebe vidí v tom kterém předmětu a chování. A k tomu už naposledy ani sama nic nedopsala.
|
00 |
|
(2.3.2017 20:33:34) Ted to vyzní, že je pro mě 2 blbá známka, samozřejmě není. Jen u těch 2,3,4 je stejné učivo, opakované stále dokola jen se časem stíží a vidím, jak otočí 36 a 63 apod.
Tak aby ho člověj nedrtil zbytečně moc, nebo si mám říct - jo on to umí, to vidím a slyším a holt ještě v x případech otočí čísla, díky tomu jiný výsledek. Otočí písmenka, zkomolí slovo, celou větu. Přečte jinak než zní zadání a už je z toho chyba ve vypracování.
Sama jsem školou proplula v pohodě. Četla jsem od malička, problémy jsem měla se zlomky. Škola mě v podstatě bavila. Takže synův otrávený přístup, brblání,dávání výpovědi ve škole apod. mě někdy dostává. Nechci ho drilovat. jsou chvíle, kdy se sám ptá na různý věci, dá si něco vysvětlit, pomoct. Ale jak je špatná nálada a nechce se mu, je to těžký.
|
Delete |
|
(2.3.2017 21:28:58) kokesbobes,
vidíš to, a já to vůbec nepochopila, že by pro tebe byla dvojka špatná známka...
Mě třeba jedna maminka upozornila sama na věci, které já ještě jako problém nevnímala...ale ona s klukem doma dělala a měla jen jeho, tak ji některé věci trkly dřív. řekla mi o svých pocitech, já si v tom kluka víc ohlídala a fakt jo....a to bylo v době, kdy jsem ještě ani neznámkovala....nebo teda jen z povinnosti to minimum, zásadní bylo to slovní hodnocení.
Takže když to napíšeš takhle, jak to píšeš teď, je to úplně jiné, než ty ocrcávačky kolem sešitů....už jsem to psala i v Povídání o škole...
Nějaký problém tam asi bude, ty ho potřebuješ řešit, ale v tom vašem vzájemném nastavení to půjde hůř. Podle toho, co píšeš, tak vlastně ani ty sešity nepotřebuješ, protože ten problém podle popisu vychází z toho čtení a z pozornosti, ne z neznalosti. šla bych na to přes to doptávání se, co jak máš dělat (více popisuju v Povídání o škole), osobně, telefonicky, e-mailem. Buď se povede ty informace získat takto, nebo učitelka zjistí, že poslat ti sešit bude pro ni pohodlnější (akorát já si nemyslím, že pro tebe to bude přínosnější, sice tam v tom sešitě něco je, ale když vidím, co dokážou spáchat do sešitů ti moji, tak u těch dětí s problémem si radši dám tu práci a rodiče informuju jinak). Plus teda to, že on má fakt každý učitel jiný styl práce a mně taky trvalo, než jsem ho změnila natolik, abych ty sešity dokázala domů posílat. Dokud jsem je kontrolovala denně, měla jsem problém i s tím víkendem, musela jsem se naučit do nich v pátek nepsat nic zásadního, nedávat samostatnou práci a tak....to znamená, že jsem na to musela myslet už při tvoření příprav a chvíli trvalo, než jsem si celý funkční systém přenastavila jinak...Takže učitelka, co to dělá nějakým způsobem desetiletí, tohle přeprogramuje ještě mnohem obtížněji....a není to tak úplně o neochotě.....Já jsem silný systematik a tyhle detaily u mě hrají velkou roli. U kolegyně zase skoro vůbec, ale já bych s tím chaosem, co ona zvládá, měla problém, celkově by mě to rozkládalo a ničilo, myslím jako člověka, ne jako učitelku. Jak mi nevadí, když každé dítě dělá něco jiného a nemám problém ji pro ně chystat, tak jakýkoliv zásah do mého vlastního systému rozdýchávám těžko a fakt to trvá, než to přijmu a pak zpracuju.
proč to všechno píšu, já bych se na tvém místě k těm sešitům tak neupínala, chápu, že by ti pomohly, ale stejně bych zkusila hledat jiný způsob, jak se k informacím dostat...a fakt to hledání nejlíp hodit na učitelku, aby nebyla v pozici, kdy jí stačí jen odmítat a hledat důvody, proč to nejde.
|
|
|
|
HelenaPa |
|
(2.3.2017 21:25:01) Buchli, omyl. Plán pedagogické podpory je přesně daný vyhláškou. Nejde napsat jen tak něco, je standardní formulář.
|
sarmi |
|
(3.3.2017 16:33:18) je to dany formular, stejne tak jako ivp.
|
|
|
HelenaPa |
|
(2.3.2017 21:30:23) Citát přímo z vyhlášky: Postup školy při poskytování podpůrných opatření prvního stupně (1) Před zahájením poskytování podpůrných opatření prvního stupně zpracuje škola plán pedagogické podpory žáka. (2) Plán pedagogické podpory zahrnuje zejména popis obtíží a speciálních vzdělávacích potřeb žáka, podpůrná opatření prvního stupně, stanovení cílů podpory a způsobu vyhodnocování naplňování plánu. (3) Plán pedagogické podpory škola průběžně aktualizuje v souladu s vývojem speciálních vzdělávacích potřeb žáka. (4) Vzor plánu pedagogické podpory je uveden v příloze č. 3 k této vyhlášce. (5) Poskytování podpůrných opatření prvního stupně škola průběžně vyhodnocuje. Nejpozději po 3 měsících od zahájení poskytování podpůrných opatření poskytovaných na základě plánu pedagogické podpory škola vyhodnotí, zda podpůrná opatření vedou k naplnění stanovených cílů. Není-li tomu tak, doporučí škola zletilému žákovi nebo zákonnému zástupci žáka využití poradenské pomoci školského poradenského zařízení. Do doby zahájení poskytování podpůrných opatření druhého až pátého stupně na základě dopo ručení školského poradenského zařízení poskytuje škola podpůrná opatření prvního stupně na základě plánu pedagogické podpory. (6) S plánem pedagogické podpory seznámí škola žáka, zákonného zástupce žáka, všechny vyučující žákaa další pedagogické pracovníky podílející se na provádění tohoto plánu. Plán obsahuje podpis osob, které s ním byly seznámeny.
Takže podpis je podle vyhlášky povinný.
|
Delete |
|
(2.3.2017 21:41:52) Heleno,
díky za tuhle informaci.
Budu si ji muset někam uložit, protože je to jasně řečeno. Tak by mě zajímalo, proč tohle zatím nebyl nikdo z pověřených schopen sdělit .
|
HelenaPa |
|
(2.3.2017 21:44:05) Nemáš zač. To je prostě jen vyhláška
|
Delete |
|
(2.3.2017 22:13:12) Heleno,
no právě. Takže by neměl být problém pro ty, co nás o tomhle informují, na otázku ohledně podpisu odpovědět. Jenže u nás nevěděla ani výchovná poradkyně, ani PPP . no a mě vyhláška nenapadla, ani nevím proč...teda vím, jsem hrozně unavená, takže mě často nenapadne, co by mě napadnout mělo...U výchovné poradkyně a u PPP ale tuhle vědomost nějak očekávám, beru, že to patří k jejich práci...
Ještě mě napadá, je někde, kdo PLPP píše? Já už někde četla, že to má dělat výchovný poradce? Přijde mi, obzvlášť na prvním stupni, logičtější, aby to dělal třídní učitel, ale nějak mi v hlavě uvízl ten výchovný poradce a pro druhý stupeň mi to zase až tak nesmyslné nepřijde.
Nevíš, jak to je?
|
HelenaPa |
|
(3.3.2017 5:55:10) Nevím, jestli je to někde dané. U nás to dělá třídní učitel spolu s dalšími, kteří dané dítě uči, výchovný poradce jim je k dispozici, když s něčím potřebují poradit, účastní se projednání s rodiči a archivuje jednu kopii.
|
|
|
|
|
|
|