| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky

 Celkem 27 názorů.
 Pole levandulové 


Téma: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(10.11.2017 19:48:11)
Máte někdo zkušenosti či doporuční, jak je dítě se SPU schopné zvládnout přechod do jiné ZŠ v polovině třetí třídy? Dcera je dysortografik, dyslektik, ADD. Na nápravu chodíme, pracujeme intenzivně doma, přesto je veliký rozdíl mezi její prací doma a ve škole. Má PPV 2. stupně, učitelé by měli brát v potaz její zvláštnosti, být jí nápomocní, bohužel se tak neděje. V 1. a 2. třídě jsme měli skvělou učitelku, která jí uměla zvládnout, do 3.třídy jim vyučující vyměnili a nastaly problémy. Stávající dvě hlavní učitelky, třídní a matikářka, jsou dámy v důchodu, které na nějaké PPV nehrají a tak i když se dcera prokazatelně podle názoru psycholožky z PPP zlepšuje, výsledky jsou tristní.
Dnes mi v PPP doporučili, abych jí dala do jiné školy, kde by byla šťastnější. Máme v obci školu, která funguje jako malotřídka, to by prý nevadilo. Co mi ovšem trochu odrazuje, že mají zcela jiné metody výuky - genetické čtení /doteď měla dcera čtení splývavé a to jí šlo/, písmo Comenia script /v naší škole píšou normálně a dceři to psaní jde krásně/ a hlavně matematiku mají podle Hejného a toho se dost obávám.
Dotaz zní - když bych jí převedla do místní školy, nepřidělám jí tím spíš problémy, když se bude muset popasovat s jiným systémem výuky? Navíc učí nějaké bloky, ne běžné hodiny.
Co jsem se dočetla na webu školy se mi líbí, ale napsat si tam mohou cokoli, že. Chystám se poptat místních maminek, jak jsou se školou spokojené a vypravit se tam, ale než se do toho pustím, ptám se tady. Jistě máte někdo zkušenosti s přestupem z jedné školy do druhe s podobným typem dítěte. Prosím o názor.
 Enko 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(10.11.2017 20:04:19)
Starsi dcera (ADHD) prestupovala do skoly s Hejneho metodou po treti tride, problemy s matikou nemela.

Mladsi dcera (zadne SPU) zmenila skolu pred 2 dny (od zari zmena ucitele, po dvou mesicich jsem to vyhodnotila jako duvod ke zmene skoly). Ale jde tedy z Hejneho na Hejneho, to neni problem. Ale jinak se musi doucit vlastivedu, prirodovedu a anglictinu, protoze na stare skole brali uplne jina temata(ktera na nove skole budou brat pozdeji). Do dvou mesicich konecne chodi do ksoly zase s nadsenim.
 Marika Letní 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(10.11.2017 20:04:45)
Jak vidíš, i bez přechodu na jinou školu se změny stanou. Příští rok může přijít zase jiná učitelka a zmíněné metody zavést.... Rozhodla bych se ne podle metod, ale podle učitelů. Protože sebelepší metoda, když ji aplikje nevstřícný učitel, je ti k ničemu...
 Pole levandulové 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(10.11.2017 20:16:45)
To samozrejme ano, nicmene nechce se mi cekat, jestli stavajici ucitelka neprozre nebo nam ji zmeni. Problem je v soucasne skole, ktera byla doted dobra /mam tam syna v 7. tride a i kdyz je ADHD, tak je to tam pro nej vyhovujici a chodi tam rad a mini tam zustat do devitky/, ze se stava vice vyberovou, reditelka resi intenzivne inkluzi a ucitele jsou nespokojeni, pomerne houfne odchazeji a jejich mista vykryvaji byvalymi uciteli v duchodu a pak velmi mladymi, tesne po skole, pricemz ani jedna skupina neumi ci neni ochotna s SPU nejak vyrazne pracovat. Ne, ze by byli spatni kompletne, vyjimky se najdou, bohuzel neuci hlavni predmety. Syn ma take nejake zmeny oproti normalu, ale je celkove vice splachovaci a umi sve handicapy lepe kompenzovat, ale u nej jde o to ADHD a impulzivitu, hlavu ma chytrou, pamet skvelou, o nej strach nemam.
Diky zvysenemu zajmu je ve tride z puvodnich 17-19 deti z dob syna nyni deti 25-28, takze si myslim, ze i kdyby ucitelka byla ochotna nejaka specifika zohlednovat, nezbyde ji na to prostor.
Pocitove se ke zmene klonim, ale nejsem odbornik, nerada bych ji prestupem ublizila. Ona je socialne v pohode, kamarady si udela hned a vsude, o to strach nemam. Navic na tu
 Marika Letní 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(10.11.2017 20:21:01)
Pole "nechce se mi cekat, jestli stavajici ucitelka neprozre nebo nam ji zmeni"

Asi to nevyznělo tak, jak jsem zamýšlela, ale já tě právě chtěla podpořit v té změně školy.
 Pole levandulové 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(10.11.2017 20:39:23)
Marko promin, jsem nejaka rozhozena, az kdyz jsem si to precetla podruhe, tak jsem to pochopila. Bezne nemivam problemy s pochopenim psaneho textu, ale dnesek se mnou zacloumal. Dcera prinesla na ctvrtletni hodnoceni ze vsech hlavnich predmetu trojky, prestoze znamky v zakovske ma spise na dve a hlavne vidim, co zvladne a co ne, fakt se lepsi, v PPP ji chvali za posun. O stavajici skolu jsem moc stala, byli jsme na ni dlouho spokojeni, ale je to opravdu o ucitelich, syn mel proste stesti, ze i od te treti chytl skvelou ucitelku / i ty dalsi vyucujici/, dcera takove stesti nemela.
Dcera dnes u hovoru s psycholozkou byla, pro ni je to jasne, ta kdyby mohla, nejradsi by do mistni skoly sla uz od pondelka. A ja, ktery byla vzdycky rozhodna, mam najednou pochybnosti, abych ji nepokazila zivot. Je zvlastni, ze tohle zazivam opravdu prvne od narozeni deti, vzdycky jsem mela jasno, ted tapu :-)
 Ráchel, 3 děti 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(11.11.2017 21:28:08)
tak pokud navíc chce změnu i dcera, tak na nic nečekej. přejděte rovnou, nečekejte ani na pololetí.
 Majákova 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(10.11.2017 20:20:08)
Mariano, přesně tak. Řekla bych že na minimum slov v čj jde napasovat nějaké pravidlo. Většina slov se musí zafixovat někam tam do podvědomí, do dlouhodobé paměti, aby o něm díte vůbec nemusela přemýšlet. V 6.třídě je na to brzy, řekla bych, že ta fixace probíhá až do dospělosti. Navíc děti z těch SPU prostě vyrůstají, jak jim zraje mozek a dotváří se myšlenkové operace. Právě neustálým opakování, procvičováním a narážením na stejná slova se to fixuje.
 Monika 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(10.11.2017 20:39:37)
Jako první, bych si šla promluvit s ředitelem/kou té nové školy, jestli by dceru vzali a hned potom s učitelkou, která by jí měla učit - to je podle mě zcela zásadní, protože když se chce, všechno jde, horší je, když se nechce :-(.
Jinak teda jsem si myslela, že metoda čtení je důležitá, když se číst učí a potom už je to jedno, ne? Ve 3. třídě je v tom pořád ještě nějaký rozdíl?
V matice jde podle mě jen o to, naučit se pár Frausovských "fíglů" a typických cvičení, to by nemusela být žádná tragédie.
Jestli by trvali na tom, že musí dcera psát stejně jako ostatní, to netuším, ale osobně bych nechápala proč, když už se naučila psací a nemá s ním potíže. Ve 3. třídě už se snad psaní jako samostatný předmět ani neznámkuje? A učitelka, tuším, psací písmo ovládá, aby dokázala po tvé dceři číst?
 Pole levandulové 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(10.11.2017 20:55:17)
Moniko, ano, myslim, ze cteni uz maji "vyreseno", pismo by snad taky nevadilo, ona pise krasne a citelne. Ceho se desim, je ten Hejny, vidim na FCB u svych pratel, jaky maji problem s ukoly uz od druhe tridy a rikam si, co by to s ni udelalo, kdyz ted uz se konecne naucila pocitat celkem slusne z hlavy a bezpecne zvlada klasickou nasobilku i scitani a odcitani pod sebou. Pro novou skolu hovori i to, ze maji vyuku v blocich a to vim, ze je pro ni snadnejsi - kdyz delame jakekoli prace, zvlada radeji vice veci z jednoho okruhu, nez preskakovani z jedne cinnosti do druhe.
Do skoly bychom se snad meli dostat, je to skola spadova,co jsem se divala na personal, tak tridni pro 3. tridu ma primo metodik pece o deti s SPU.
Zefyr - ani kostkou hazet nemusim,pomalu jsem se nadchla pro variantu malotridky, ale necitim se byt na toto rozhodnuti az tak kompetentni, nerada bych pristi rok menila za dalsi nebo skoncila v domaci skole. Jako ta domaci skola by pro ni asi byl fajn, ale na to nejsem vhodny adept ja, se svoji /ne/trpelivosti.
 Epepe 


Známky 

(11.11.2017 8:29:33)
Číst s ohledem na diagnózu zřejmě upí, psát může, jak chce, základy matiky má stabilizované, tak co řešíš?

Jinak mě překvapuje ta tvá zmínka o známkách - neplatí přece, že dítě s IVP má mít automaticky jedničky? Prostě zvládne něco jiného, než ostatní, nevidím důvod známkovat stejně. IVP fakt není o tom, že se zaručují jedničky (pokud to tam není výslovně uvedeno).
 Rozállie 


Re: Známky 

(11.11.2017 9:32:33)
Nemá sice zaručeny jedničky, ale je klasifikováno JINAK, než dítě bez doporučení. Např. za menší objem učiva, nebo má více času na vypracování, za některé věci není třeba klasifikováno vůbec.
 Rozállie 


Re: Známky 

(11.11.2017 9:54:28)
Jedničky mohou být doporučeny jako motivace pro dítě. Musí to být uvedeno v žákajdě, že jsou známky motivačního charakteru, a rodiče s tím musí souhlasit. Když se dítě třeba evidentně snaží, ale není schopno lepšího výsledku, napíše se mu jednička - ale rodiče ví, že to ve skutečnosti znamená třeba trojku. Kdyby to dítě přes veškerou snahu pořád schytávalo koule, tak to prostě zabalí, logicky, a následná frustrace může mít příšerné projevy, ani se mi to nechce vypisovat.
Na vysvědčení se ale samozřejmě dává "opravdová" známka, v takových případech bývá často slovní hodnocení.
 Rozállie 


Re: Známky 

(11.11.2017 10:29:15)
Myslím, že se to bude používat hlavně na 1. stupni.
Ale je to stejný princip, jaký používáš Šuplíku - jestli si to představuji správně.
Hodnotí se tak třeba jen dílčí úspěch z nějaké úlohy, nebo nějaká záležitost, na které to dítě dřelo hodně dlouho, a konečně se mu to povedlo - takže je vhodné podpořit jeho radost z úspěchu :-)

Ono to dítě samo velmi dobře ví, že mu něco nejde, takže ho trojka na vyzo nepřekvapí. A pokud je to zabaleno do slovního hodnocení, tak super.
 Pole levandulové 


Re: Známky 

(11.11.2017 10:20:58)
Epepe, same jednicky necekam, problem je v nerespektovani IVP novou ucitelkou. Znamkuje ji i specificke chyby, plny pocet prikladu atd, jako kdyby IVP nemela. Typicky, ma mit diky snizene pozornosti znamkovane jen dva sloupce prikladu ze 4, kazdy sloupec ma 20 prikladu. Ona je oznamkuje vsechny, pricemz je jasne videt, ze v prvnich dvou nema chybu zadnou a pak ji pozornost klesla a chyb je dost. Nebo ma psat jen doplnovacky a oni ji nechaj psat diktat a oznamkuji i specificke chyby. Necekam, ze ji bude nekdo omlouvat cely zivot, ale delame na tom denne, ruzne napravy dle PPP a viditelne se zlepsuje, tak by myslim, ohledy mit mela. Pokud by ji hodnotili co maji, je jednickarka, takhle je demotivovana, ze je za blbce. Pritom doma toho umi dost, od male skoly si slibuji klidnejsi prostredi.
 Pole levandulové 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(10.11.2017 23:26:57)
dryjado, diky za nazor. Ted jsem mluvila se sousedkou, ma chlapecka, se kterym se I. kamaradi a ten tam chodi od prvni tridy, ted je taky ve treti a z toho co mi povidala, jsem celkem nadsena. Vypada to, ze v tehle skole prace ucitele bavi, deti uci a vedou k samostatnosti, ale nenechaji je se v tom placat, pokud potrebuji pomoct a to se mi libi. Uci se dohromady druha a treti trida, 10+10 deti, jeden tyden maji klasickou vyuku a druhy tzv. centra, kdy tvori skupinky, ktere maji projekty a na tech pracuji a pak prezentuji pred spoluzaky. Tak uvidime. Pujdu se tam podivat a poptat, nez se rozhodnu, ale pokud uz se rozhodnu ji preradit, doufam, ze to neztroskota na nedostatku mista.
 Lassiesevrací 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(10.11.2017 23:43:28)
Syn má ADHD čerstvě diagnostikováno, Hejný mu sedí. Má ale rád matematiku, vyhrál ve třídě klokana, má výbornou prostorovou představivost. Na kreslí obrázky trojrozměrně, domy, akvária, ohradu v Zoo... Naopak písemky mu kazí ty sloupečky, na které dlabe, protože ho nebaví. Vrhá se na ty logické úkoly a ty sloupky pak nestíhá. Neumí si rozložit čas, ale počítá rád. Taky rád luští sudoku má rád logické úkoly (třeba knihy z edice zábavná věda, zábavná matematika atp.). Ale souhlasím s tím, že zásadní je ten učitel.
 Senedra 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(11.11.2017 9:47:29)
Nevýhodu přechodu na Hejného ve třetí třídě bych viděla v tom, že ostatní děti už dva roky pracují touto metodou a mají s ní zkušenosti a nasbírané různé poznatky, fígly a podobně. Takže jestli ho chceš dát na školu, kde se podle Hejného učí, tak bych moc už nečekala - aby propad nebyl ještě větší. Třetí třída je pro přestup fajn, dost se tam opakuje, učivo je trošku jinak pojaté než v první s druhé třídě. Dokonce metodici, kteří se Hejnému věnují, doporučují, aby se s Hejným začalo v první nebo třetí třídě.
 Puma 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(11.11.2017 10:57:48)
Myslím, že jestli Hejný bude sedět nebo ne, je spíš dáno vlastním uvažováním. Mého nepozorného spíš upoutá.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(11.11.2017 21:29:54)
dryjádo, můj syn má problémy se soustředěním a s pamětí. Hejný ho zachránil, klasiku nedával vůbec.
 pearl 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(10.11.2017 23:42:29)
Zda se, ze nejvic se obavas te matematiky.

Ja ucim doma, matiku Hejnwho sestym rokem a jsme z ni nadseni.

Verim ze dcerka prechod zvladne. Souhlasim, ze ucitel musi Hejneho tzv. umet. Ja mela zpocatku problemy,a dite mi casto vysvetlovalo, co a jak. Ale melo tuhle metodu od zacatku. Ale po par tydnech jsem se na tu vlnu naladila. Skoda, ze jwem se ja nemohla takto ucit... Nase metodicka nam rikala, ze pro cloveka odkojeneho klasikou to muze byý zpocatku problem
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(11.11.2017 9:49:53)
Domluv s ředitelem té nové školy, aby si tam dcera mohla na pár dní jít sednout.
U nás to takhle udělali jedni rodiče před jarními prázdninami a po nich už do naší školy holčina nepřišla. V nové škole je prý spokojená. V naší škole nechtěla dát učitelka ani doporučení do poradny, v jejich hned poslali, holčina má několik poruch.
A uvidíš, jak se tam dcera bude cítit a jak se případně zapojí do té matematiky.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(11.11.2017 21:24:54)
Pokud bude mít vstřícnější, rozumnější učitelku, tak bych se toho neobávala.
Comenia Script je jednodušší na naučení, ale především ji podle mne nebudou vůbec nutit na něj přejít - stačí se domluvit. Totéž čtení.
Hejného se bojíš proč? To by mohl být problém v případě, že je dyskalkulik.
 Senedra 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(12.11.2017 8:42:15)
Ráchel, omyl, některé PPP naopak Hejného dyskalkulikům doporučují.
 Pole levandulové 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(12.11.2017 14:08:27)
Rachel, ne, dyskalkulik neni, je dysortografik a dyslektik plus ADD. Matematika ji jde o neco lepe nez cestina, problem je spis s rychlejsi ztratou koncentrace, ovsem kdyz ma vetsi klid, koncentrace ji vydrzi dele. Hejneho se bojim proto, ze vidim, jak s nim bojuji moji kamaradi, nemohou s tim detem pomoci, nechapou ten system a to nezavisle na vysoke vzdelanosti. Ucit se s ni doma budu muset tak jako tak, bohuzel neni typ ditete, ktere by to zvladalo samo.
 Senedra 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(12.11.2017 17:47:39)
Pole, pokud je učitelka dobrá, pomůže radou, konzultací... To není o metodě, ale o přístupu.
 kachna_ 


Re: Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky 

(12.11.2017 11:01:25)
Pole, dcera přecházela vloni, na konci druhé třídy. Rozhodovala bych se podle osobnosti učitele, pokud dcera chce, neváhala bych, ani nečekala do pololetí. Dcera přecházela k začátku května, paní ředitelka to doporučovala s tím, aby to dcera nedostala ve škole sežrat (zejména od původní paní ředitelky).
U nás došlo ke změně učitelky teď od září, tak je to horší, ale abych nové paní učitelce nekřivdila, ta učitelka ze 2. třídy byla výrazně nadprůměrná.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.