Pole levandulové |
|
(10.11.2017 19:48:11) Máte někdo zkušenosti či doporuční, jak je dítě se SPU schopné zvládnout přechod do jiné ZŠ v polovině třetí třídy? Dcera je dysortografik, dyslektik, ADD. Na nápravu chodíme, pracujeme intenzivně doma, přesto je veliký rozdíl mezi její prací doma a ve škole. Má PPV 2. stupně, učitelé by měli brát v potaz její zvláštnosti, být jí nápomocní, bohužel se tak neděje. V 1. a 2. třídě jsme měli skvělou učitelku, která jí uměla zvládnout, do 3.třídy jim vyučující vyměnili a nastaly problémy. Stávající dvě hlavní učitelky, třídní a matikářka, jsou dámy v důchodu, které na nějaké PPV nehrají a tak i když se dcera prokazatelně podle názoru psycholožky z PPP zlepšuje, výsledky jsou tristní. Dnes mi v PPP doporučili, abych jí dala do jiné školy, kde by byla šťastnější. Máme v obci školu, která funguje jako malotřídka, to by prý nevadilo. Co mi ovšem trochu odrazuje, že mají zcela jiné metody výuky - genetické čtení /doteď měla dcera čtení splývavé a to jí šlo/, písmo Comenia script /v naší škole píšou normálně a dceři to psaní jde krásně/ a hlavně matematiku mají podle Hejného a toho se dost obávám. Dotaz zní - když bych jí převedla do místní školy, nepřidělám jí tím spíš problémy, když se bude muset popasovat s jiným systémem výuky? Navíc učí nějaké bloky, ne běžné hodiny. Co jsem se dočetla na webu školy se mi líbí, ale napsat si tam mohou cokoli, že. Chystám se poptat místních maminek, jak jsou se školou spokojené a vypravit se tam, ale než se do toho pustím, ptám se tady. Jistě máte někdo zkušenosti s přestupem z jedné školy do druhe s podobným typem dítěte. Prosím o názor.
|
Enko |
|
(10.11.2017 20:04:19) Starsi dcera (ADHD) prestupovala do skoly s Hejneho metodou po treti tride, problemy s matikou nemela.
Mladsi dcera (zadne SPU) zmenila skolu pred 2 dny (od zari zmena ucitele, po dvou mesicich jsem to vyhodnotila jako duvod ke zmene skoly). Ale jde tedy z Hejneho na Hejneho, to neni problem. Ale jinak se musi doucit vlastivedu, prirodovedu a anglictinu, protoze na stare skole brali uplne jina temata(ktera na nove skole budou brat pozdeji). Do dvou mesicich konecne chodi do ksoly zase s nadsenim.
|
|
Marika Letní |
|
(10.11.2017 20:04:45) Jak vidíš, i bez přechodu na jinou školu se změny stanou. Příští rok může přijít zase jiná učitelka a zmíněné metody zavést.... Rozhodla bych se ne podle metod, ale podle učitelů. Protože sebelepší metoda, když ji aplikje nevstřícný učitel, je ti k ničemu...
|
Pole levandulové |
|
(10.11.2017 20:16:45) To samozrejme ano, nicmene nechce se mi cekat, jestli stavajici ucitelka neprozre nebo nam ji zmeni. Problem je v soucasne skole, ktera byla doted dobra /mam tam syna v 7. tride a i kdyz je ADHD, tak je to tam pro nej vyhovujici a chodi tam rad a mini tam zustat do devitky/, ze se stava vice vyberovou, reditelka resi intenzivne inkluzi a ucitele jsou nespokojeni, pomerne houfne odchazeji a jejich mista vykryvaji byvalymi uciteli v duchodu a pak velmi mladymi, tesne po skole, pricemz ani jedna skupina neumi ci neni ochotna s SPU nejak vyrazne pracovat. Ne, ze by byli spatni kompletne, vyjimky se najdou, bohuzel neuci hlavni predmety. Syn ma take nejake zmeny oproti normalu, ale je celkove vice splachovaci a umi sve handicapy lepe kompenzovat, ale u nej jde o to ADHD a impulzivitu, hlavu ma chytrou, pamet skvelou, o nej strach nemam. Diky zvysenemu zajmu je ve tride z puvodnich 17-19 deti z dob syna nyni deti 25-28, takze si myslim, ze i kdyby ucitelka byla ochotna nejaka specifika zohlednovat, nezbyde ji na to prostor. Pocitove se ke zmene klonim, ale nejsem odbornik, nerada bych ji prestupem ublizila. Ona je socialne v pohode, kamarady si udela hned a vsude, o to strach nemam. Navic na tu
|
Marika Letní |
|
(10.11.2017 20:21:01) Pole "nechce se mi cekat, jestli stavajici ucitelka neprozre nebo nam ji zmeni"
Asi to nevyznělo tak, jak jsem zamýšlela, ale já tě právě chtěla podpořit v té změně školy.
|
Pole levandulové |
|
(10.11.2017 20:39:23) Marko promin, jsem nejaka rozhozena, az kdyz jsem si to precetla podruhe, tak jsem to pochopila. Bezne nemivam problemy s pochopenim psaneho textu, ale dnesek se mnou zacloumal. Dcera prinesla na ctvrtletni hodnoceni ze vsech hlavnich predmetu trojky, prestoze znamky v zakovske ma spise na dve a hlavne vidim, co zvladne a co ne, fakt se lepsi, v PPP ji chvali za posun. O stavajici skolu jsem moc stala, byli jsme na ni dlouho spokojeni, ale je to opravdu o ucitelich, syn mel proste stesti, ze i od te treti chytl skvelou ucitelku / i ty dalsi vyucujici/, dcera takove stesti nemela. Dcera dnes u hovoru s psycholozkou byla, pro ni je to jasne, ta kdyby mohla, nejradsi by do mistni skoly sla uz od pondelka. A ja, ktery byla vzdycky rozhodna, mam najednou pochybnosti, abych ji nepokazila zivot. Je zvlastni, ze tohle zazivam opravdu prvne od narozeni deti, vzdycky jsem mela jasno, ted tapu
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(11.11.2017 21:28:08) tak pokud navíc chce změnu i dcera, tak na nic nečekej. přejděte rovnou, nečekejte ani na pololetí.
|
|
|
|
|