Rozállie |
|
(13.11.2018 19:11:49) Nevim, jestli se to da nazvat motivovani, ale funguje to skvele a zatim na kazde dite - byt nadsenec do tech veci, ktere chci, aby se naucily. Ja mam totiz docela bidnou pamet, ale fakt bavi me se dozvidat neco noveho, takze je velmi lehke u me to nadseni vyvolat Takze kombinace udivu "coze, to se fakt ucite?!" a obdivu "jak sis to zapamatoval?!", ovsem zcela uprimna a nelicena, zpusobuje, ze se samotnym ucenim nemaji deti problem, me vlastni ani pracovni. Horsi je to s dochazkou do skoly, tam svym detem vysvetluji velmi tezko, ze tam musi. Ale to neni o motivaci, spis socialni zalezitost, mam doma same introverty
|
Rozállie |
|
(13.11.2018 19:20:04) A taky jsem dost hrava, takze u jakehokoliv uceni vymyslim zapeklite ptakoviny a chci po diteti, at mi to pomuze vyresit Uplne klidne ucim tretaka pocitat faktorialy, nebo matfyzaka specialni pedagogiku, google je nejlepsi vynalez lidstva Ale me to opravdu bavi, nehraju to, myslim si, ze to je ta hlavni prisada.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.11.2018 19:41:06) Rozálie, jak řešíš nadšením situaci, kdy se dítě naučí poctivě o neolitu, protože je přesvědčený o tom, že to učitelka slíbila, pak ho zkouší z paleolitu, i přes pokud o protest, a schytá trojku jak řešit, když může a nemusí odevzdat opravnou písemku, počítá, udělá zkoušku,vyjde to, dostane 4, neví, co bylo blbě, ale příště se o opravu ani nepokusí a samozřejmě domu písemku nepřinesl, nevím, co neuměl. Motorek v září jel, začal se zadrhávat stačilo by se na TO doma podívat, ale nevím, na co...
|
Rozállie |
|
(13.11.2018 20:10:41) No hlavne cilene pracuju na tom, aby si prilis nespojovali znalosti se skolou. Uci se kvuli sobe, ne kvuli znamkam. Ty nevypovidaji o nicem, jen o uciteli, o diteti vubec. Ve vasem pripade dite zucastnene vyslechnu, a pokud vim, ze je desny ucitel, snazim se, at je dite nastvane na ucitele, ne na predmet. Vetsi deti uz velmi dobre vedi, jak funguje nase skolstvi.
|
Rozállie |
|
(13.11.2018 20:17:41) Ale prave ze to je to, co pisu. Kdyz neolit, tak zabrousim i okolo - jestli se ucim s ditetem. Takze by umelo i paleolit - napr. Jestli se uci sam, tak proc, kvuli cemu, jeho motivaci je znamka? U nas proste uceni neni zdrojem stresu, znamky jsou nam jedno,kdyz vim, ze to umi.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.11.2018 22:52:52) ten paleolit bylo starý učivo, teda starší než 3 pozpátku, takže jsme ho neopakovali pořád dokola, zvládl to na 3, neolit uměl líp, protože s tím počítal. Smůla.
Ono to naštvání na učitele se ale automaticky přenáší v nesnášenlivost předmětu. Ono se to nedá rozpojit. Historie je sice zajímavá, ale dějepis je blbý, měla jsem jednu dobu stejný problém. Takže jsem si sice četla knížky o historii, ale přitom jsem se do dějepisu odmítala učit, a když jsme se učila, stejně to nemělo efekt
ono se lehko řekne, že o známky nejde, jenže dokud mají známky vliv na prijímačky a ty jsou navíc jednotný, a ještě pořád hrozí nepodkročitelným minimem, tak je to malér
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.11.2018 23:00:12) mimochodem k přijímačkám - dnes jsem s děckama, osmákama, procházela z dlouhé chvíle přijímačky z loňskýho roku, češtinu. Jeden z úkolů jsem pak dala doma svým gymnazistům, kteří češtinou proplouvají lehounce, ale dopadli stejně jako ti osmáci - nevymysleli.
Napište slovo příbuzné ke slovu PATA, které má tři slabiky a skloňuje se podle vzoru HRAD
samozřejmě jste ve stresu, máte omezený čas, toto je snad nejkratší otázka, takže byste na ni měli mít fakt jen pár vteřin, čas potřebujete na úlohy se složitým zadáním, s nějakým textem k úloze, no však to znáte.
pokud bude taková úloha rozhodovat o (ne)přijetí na střední školu a tím o komplikacích do budoucna, pak jsou nutný co nejlepší známky, aby aspoň zvýšily šance
zlatá doba, kdy jsme dostali diktát, rozbor v matice pár příkladů, nikdo nás nechytal na slovíčkách, nebyl problém s časem...
|
Kudla2 |
|
(13.11.2018 23:04:08) to s tou patou je teda pěkně pitomá otázka, pokouším se to vymyslet a nic mě nenapadá - co tím chtěl autor dokázat?
|
|
Kudla2 |
|
(13.11.2018 23:06:18) tak jsem si odpověď vygůglila, ten autor je fakt kret.n
|
|
Alena |
|
(13.11.2018 23:11:26) To je zas krok bokem, takovýhle téma :).Treba moji kluci budou klidne raději vymejslet podpatky než psat diktát. Navíc za nás byl také časový limit, jak jsi to myslela? Přijímačky z osmdesátých let: diktát, rozbor a Beloun, ktere enorme nahrávaly vysezenemu času a samostatnost nehrála žádnou roli, my přišly hloupý už tenkrat.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2018 7:50:06) jenže ten diktát... když napíšeš dopis s chybama, je to fakt blbý, stačilo by nevymýšlet do diktátu extrémy, který v životě nikdo nepoužije, pak by měl i diktát smysl zato podpatek... Kluk to nevymyslí, v jeho slovníku to není, navíc to potřebuje čas a nápad, jiný podmínky nehledě na to, že celou školní docházku se píšou diktáty a rozbory a u přijímaček je to jiný, to je přece špatně
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2018 7:53:10) a aby to nevypadalo, že jsem odbočila od tématu, vrátím to zpátky když včera osmáci uviděli přijímačkový testy, otrávilo je to a usoudili, že je zbytečný dál se snažit, protože přijímačky jsou blbý Jak jim pomoct najít motivaci?
|
Alena |
|
(14.11.2018 8:24:00) Nejak nevim na ktery prijimacky by deti rekly, ze jsou dobry :). Ne vazne, ja jsem si ted jeden test pro devitky prosla a vazne nevim, v cem je ten problem. Treba u testu pro osmileta gymnazia se mi nejnarocneji jevi uz ten zpusob zadavani - slozity system, zaznamove archy, skrtejte takhle, tohle piste sem, cerne rukou obtahujte narysovane - to mi pripada pro desetilete drsne a bez pokusu nanecisto by dite melo velky hendikep, ale devitky uz by se s tim asi meli srovnat.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2018 8:45:59) jo, páťáci nemají zkušenosti s vyplňováním záznamových archů, ale ti deváťáci taky ne, kde by k tomu přišli? my máme ve škole volnost učit, jak chceme, ale neumíme to a nemáme k tomu podmínky ani materiál a ani podporu rodičů, tam musíme začít, ne jednotným a pro děcka neznámým zadáním přijímaček a maturit
|
Alena |
|
(14.11.2018 8:55:22) "o, páťáci nemají zkušenosti s vyplňováním záznamových archů, ale ti deváťáci taky ne, kde by k tomu přišli?" nepsala jsem, ze nemaji zkusenost, ale, ze bez zkusenosti je to pro desetilete moc tezke. Devataci by to uz mohli zvladnout, patak to musi trochu nacvicit. NIcmene ted uz snad nejde k testu dite, ktere nikdy CERMATi test nevidelo, jsou dostupne.
|
Z+2 |
|
(14.11.2018 9:00:16) Jo měli by to nacvičit ve škole. ZŠ je má přesně na tento test připravovat. Pokud to nědělá je to chyba učitelů na ZŠ ne Cermatu.
|
Jahala. |
|
(14.11.2018 9:06:11) Takže ZŠ je přípravka ma test? ZŠ má děti naučit se a chtít se učit. Komunikovat, přizpůsobit se a hledat řešení a řešit problém. Neměla by to být příprava na jeden test. Né že by to co píšu dělala a uměla dělat.
|
Alena |
|
(14.11.2018 9:08:53) ZS rozhodne neni a nemela by byt pripravka na test. Mela by ucit to co rikas. Tomu by mely odpovidat prijimacky, mame-li je.
|
|
Z+2 |
|
(14.11.2018 9:10:51) Samozřejmě, že je přípravka na test. Volba povolání, kvalita dalšího života z docel a slušné míry závysí na tom, jak test dítě zvládne. Takže ano měla by být přípravka na test. Případně na schopnost žít v současné a budoucí společnosti.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2018 12:56:07) chtěla jsem reagovat, nebyl čas, ale oni to napsali jiní včetně toho materiálu já mám předmět, kde děcka mají zjišťovat informace a zpracovat je, nemám knížky, na počítače musíme do jiné budovy není jaký jim dát text k práci, když ho nezkopíruju, ale náma m z čeho a šetří se papír i toner, fakt nemají všechny školy stejný podmínky
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2018 12:58:41) motivace... učitel má vš, žáci nás vidí denně kdo čím jezdí, ve srovnání s někým, kdo kdysi sotva prolezl... a jaký máme postavení ve společnosti..
proč se teda mají učit? proč mají chtít vzdělání? aby na tom byli stejně? zájem je snad ještě o počítače, ale jinak nic
|
|
Alena |
|
(14.11.2018 12:59:40) "fakt nemají všechny školy stejný podmínky" nemaji. Ale kopirovani textu ja povazuju za dost zakladni pomucku. Co rikaji rodice, kdyz po nich chcete prispevek, odmitnou ho dat? Vzdyt jinde plati mraky penez za komercni pripravu na prijimacky.
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(14.11.2018 8:59:51) "my máme ve škole volnost učit, jak chceme, ale neumíme to a nemáme k tomu podmínky ani materiál a ani podporu rodičů," yuki nezlob se, ja te povazuju za nazorove osvicenou, souhlasim, ze spoustu ucitelu tape (a melo by mit daleko vetsi podporu), ale jake podminky a material pro cestinu vam chybi? To si nejak nedovedu predstavit. Ja naopak doufam, ze se na zaklade prijimacek zvysi rodicovsky tlak aspon na nejake smysluplne prvky cestiny a to je prave to chapani textu.
|
Z+2 |
|
(14.11.2018 9:03:42) Čeština se učí naprosto nesmyslným způsobem. Spousta biflování, minimum vlastní práce. Hloupé diktáty. V době počítačů se trenují děti na opisovače knih a zapisovatele z 18. století. Vždyť jim to k ničemu nebude ani na normálním úřadě v nejmenší vesnici. I tam budou psát na PC! Většinu jevů jim program sám opraví. V tomhle světě se budou pohybovat. Psat sms učitelce by bylo smysluplnější než ručně psané diktáty a sešity.
|
Lída+4 |
|
(14.11.2018 9:05:32) No to je vidět na tobě, jak to pak dopadá... A ne, program ti rozhodně neopraví všechno.
|
Z+2 |
|
(14.11.2018 9:09:01) Přesně. V 8. jsem měl samé jedničky a školu reprezentoval na olimpiadě z ČJ. Naprosto zbytečné. Maturita z ČJ taky naprosto v pohodě. Na diskusích usilí nutné ke kompenzaci poruchy prostě nevyvinu.
|
Lída+4 |
|
(14.11.2018 9:24:32) Takže lenost Moje nejstarší dítě je dyslektik, a tu práci do toho dá i na blbejch diskusích. Ale to je na volbě každýho soudruha...
|
|
|
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(14.11.2018 8:59:15) Yuki, a to bych vnímal jako selhání školy. Za prvé jak vypadá přijmací test mají vidět už 3. ne až 8.. Za druhé mají podobné písemky absolvovat běžně minimálně jednou za pololetí. Ukolem ZŠ je primárně je na tento test připravit. Pokud nejsou jde o naprosté selhání personálu takové ZŠ.
|
|
|
Alena |
|
(14.11.2018 8:23:06) ANo je blbe, kdyz jsou prijimacky diametralne odlisne od uciva ve skole. Ale v cem je teda chyba, CERMAT rika a kdyz se podivam, musim souhlasit, ze nedelaji nic mimo skolni latku - je to ve zpusobu podani? Kladeni otazek? "celou školní docházku se píšou diktáty a rozbory a u přijímaček je to jiný, to je přece špatně " A proc se pise porad ve skolach diktat misto vlastnich textu zaku? (mmch moje starsi dite na nizsim gymnaziu psalo za zivot diktaty asi tak tri, presto prosperuje, nevim proc jsme tim tak posedli) Proc se nevenuje vice casu ctenarske gramotnosti ? Ja bych chtela od prijimacek treba vlastni projev ditete, (coz je chapu v tomto rezimu dost hloupe na centralni hodnoceni). Pokud diteti dela problem podpatek, je to pro me pochopitelne, ale sestavit platny test pro gymnazia i ucnovske obory je problem a pokud holt mame centralni pravidla (ne ze bych s nima souhlasila), dite musi vedet a chapat, ze padesat bodu je tezko dosazitelnych a ze se pravdepodobne stane, ze vsechno vedet nebude.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2018 8:43:11) Aleno, sama píšeš, že s tím nesouhlasíš, a přitom na tom nevidíš nic špatnýho? myslíš, že když se děcka ve školách pořád učí postaru, můžou mít přijímačky jinak? není to postavený na hlavu? Podle mě se mělo začít tím, že se bude ve školách jinak učit a až pak jinak zkoušet při takto důležitým výstupním testu, ne naopak školám nikdo nenařídil ani neporadil, jak to dělat jinak, ale od dětí to chceme, to je dost špatný, ne?
|
Alena |
|
(14.11.2018 8:53:44) "Aleno, sama píšeš, že s tím nesouhlasíš, a přitom na tom nevidíš nic špatnýho?" Ja nesouhlasim s centralne zadavanym testem a nedejboze jeste nejakymi bodovymi limity. POdle me si ma kazda skola postavit pozadavky sama. Pokud uz ale statni test mame, rozhodne preferuju tuto podobu pred diktatem a rozborem. JE to sice drsny postup (ale zrejme to u nas jinak neumime), ale snad se skola vice testum prizpusobi a zacne krom gramatiky taky zvysovat ctenarskou gramotnost. Skoly uci ruzne, nektere si na testy nestezuji, pokud nemame stejne osnovy, holt nekomu prijimacky vyhovuji vice nekterym mene.
|
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(14.11.2018 9:41:10) "ono se lehko řekne, že o známky nejde, jenže dokud mají známky vliv na prijímačky a ty jsou navíc jednotný, a ještě pořád hrozí nepodkročitelným minimem, tak je to malér"
Yuki, něco podobného jsem chtěla napsat už včera - že je sice pěkné říct, že o známky nejde, já je taky nijak neřeším, když syn přinese horší známku, tak se jenom ptám co se stalo, z čeho to bylo, co nevěděl...dost často to je třeba že si to pozorně nepřečetl, nebo zapomněl napsat odpověď apod...jinak to neřeším....ale bohužel potom při volbě další školy o ty známky už prostě jde, je potřeba nějaký určitý průměr apod...
|
Majákova |
|
(14.11.2018 11:58:14) Zase jen paušalizování Zetka. Na ZŠ "se" neučí, nedělá, nepodporuje to, co má. Já jsem v praxi 20 let. Žáky jsem vždy připravovala na přijímačky tak, jak bylo třeba. Předtím jsme nacvičovali SCIO, dnes nacvičujeme Cermat (a jeho napodobeniny, protože Cermat nic nepouští ven). Podporuji čtenářskou gramotnost, od 6. třídy s dětmi pracujeme s texty v mluvnici, v literatuře i slohu, pořádáme čtenářské besedy. V každé slohové hodině žáci něco tvoří, děláme i mluvené - řečnické výstupy. Vytváříme myšlenkové mapy. Není pravda, že se to na školách "nedělá".
Zetko je sám příkladem, že stroje vše neopraví.
K materiální výbavě...narážím na nemožnost kopírovat. Při práci s texty musí mít děti text před sebou. Cermat žádné testy nevydává, aby si je děti mohly zakoupit (dříve SCIO ano). Podle zákona nemohu nic kopírovat a šířit dál. Pak na to ani nemám papíry. Učebnice jsou zastaralé, využívám je minimálně, ale nic jiného není.
|
Z+2 |
|
(14.11.2018 12:28:48) Majková, jenže ono to není o konkrétních učitelkách, ale o celém nastaveném systému. A ano podpora schopnosti prezentovat vlastní texty je super. A počítače toho opravý spoustu. Já to na diskusích ignoruju. Nevidím důvod porč se tím zabývat. Ale to nic nemění na tom, že pojetí češtiny je na ZŠ uplně špatné a nevede tam kam by mělo. Obecně podpora jazyků je mizerná. A neadekvátní učebnice a přijmací testy co nejsou volně k dispozici jsou toho součástí.
|
Majákova |
|
(14.11.2018 12:44:44) Zetko, ale to není jen u jazyků, to víme všichni. Učím dějepis a vím, jak je všeobecně výuka tohoto předmětu dosti bídná (důraz na zbytečnosti, špatné rozčlenění učiva, faktografie na úkor kritického myšlení atd.). Materiální výbava je ubohá, není ani na ty blbé papíry na kopírování. Školství dlouhodobě podfinancované, a to nemluvím o platech, ale o materiálním vybavení. Učebnice nevyhovující, jiné nejsou nebo na ně nejsou peníze. Výuka pedagogických a didaktických disciplín na VŠ také velká bída. Tlak na ministerstvo asi slabý, nebo žádný.
|
Z+2 |
|
(14.11.2018 13:05:31) Majková není, ale je to i u jazyků. A je to špatně. A na VŠ to začíná. Protože tam nenaučí učit. Tak od toho se odvíjí spousta dalších problémů. předměty se navyvíjí . Ministerstvo nevyvíjí aplikace k výuce. Nemáme začátek, netušíme čeho máte s dětmi dosáhnout. A dle toho to čeho dosánete dopadá. A znovu opakuju, je to pro budoucnost země důležité, aby zvlášť základní školství učilo děti pro život , alespoň v současnosti, když ne v budoucnosti. A opravdu není důležité vědět kdy byla Zlatá bula Sicilská. Ale umět pracovat s informacemi. A přestože je asi prma napsat bez chyby diktát, tak daleko důležitější je být schopný prezentovat a napsat vlastní názor. A je asi daleko přínosnější když to bude v nějakém textovém editoru než v ruce, kterou naprostá většina lidí , psát nebude.
|
Majákova |
|
(14.11.2018 13:24:44) Zetko, nevím, proč mi to vysvětluješ, však já s tebou nejsem v rozporu Souhlasím s tebou, že ryba smrdí od hlavy. Ministerstvo z velké části ovládají teoretici bez praxe a neziskovky.
Dějepis...v současnosti neexistuje na trhu učebnice, která by neměla klasické dělení podle historických epoch. Stále celý jeden ročník zabírá pravěk a starověk, úplně nesmyslně. Učebnice pro ZŠ je tak nabitá faktografií, že by z fleku mohl jít maturant k maturitě, kdyby z ní čerpal. Ze všech nakladatelství snad jen TAKTIK se trochu přibližuje modernějšímu pojetí výuky, tradiční velká nakladatelství jako SPN nic. Často narážím na to, že čím novější učebníce, tím horší. V nové učebnici ČJ od SPN se objevilo podrobné dělení příslovečných určení na zřetele, prostředku, srovnání, účinku, rozdílu....pane bože, na co???
|
Alena |
|
(14.11.2018 13:38:54) Jak ministerstvo školství ovládají neziskovky?
|
Majákova |
|
(14.11.2018 13:49:38) Velmi silným tlakem - tuto informaci jsem získala na školení k inkluzi.
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(14.11.2018 12:58:19) "dnes nacvičujeme Cermat (a jeho napodobeniny, protože Cermat nic nepouští ven)..... Cermat žádné testy nevydává" Uf, jeste se stanu obhajcem CERMATu :). Cermat pousti ven naprosto vsechno, co v ramci prijimacek pripravi. Na svych strankach zverejnuje minule testy (a po nejakou dobu i testy z terminu nahradnich). Z povinnych zkousek je to ke dnesku testu dvanact, s predchozimi ilustracnimi a nepovinnymi je to aspon sestnact, to mi neprijde na pripravu nijak malo. Vse zadarmo a pristupne vsem (narozdil od komercniho SCIA). Cermat nic nevydava, protoze to je statni podnik, ktery ma cil testy vyrobit nikoli na ne pripravovat (SCIO samozrejme pripravy delalo a knihy vyrabelo, byl to byznys).
"K materiální výbavě...narážím na nemožnost kopírovat." ano to je casty problem skol. Opet nekde to jde, nekde vubec. U nas se treba vybira na kopirku navic, neco plati skola. TO, ze penize na kopirku nejsou, ale po rodicich se chce platit radu pracovnich sesitu povazuju tak trochu za problem te ktere skoly. A jsem presvedcena, ze casto za to muze maly tlak ucitelu.
|
Majákova |
|
(14.11.2018 13:12:17) Aleno, to jsi mě špatně pochopila, nebo jsem se spíš blbě vyjádřila. Myslela jsem to tak, že Cermat nic nepustí k tisku jako dříve SCIO. Minulé testy samozřejmě stažené mám, ale je jich málo a hlavně je podle zákona nesmím kopírovat a dále distribuovat mezi děti. Ty si mohou dělat děti doma, ale pro školní přípravu stejně nemám nic.
K těm papírům...díky neustálému tlaku na vedení školy jsem si vymohla místo jednoho balíku papírů na rok dva balíky na rok. Co to je pro čtyři třídy češtin a dějepisy (tak je nutná názornost, hist. prameny). Mimo to jich mnoho spotřebuji jako třídní mimo výuku. Kancelářské potřeby jako v jiných profesích vůbec nedostáváme, vše si kupujeme za své - náplně, složky, šanony. Nalší katastrofa je to, že kromě tří šuplíků ve stole nemám vůbec žádný úložný prostor a materiálů k výuce přibývá a přibývá, a to nemluvím o materiálech, které jako třídní musím mít také u sebe a evidovat celé čtyři roky. Starší školy na to nemají prostory, dřív se všichni kantoři shromaždovali ve sborovně. Naše škola ani původně kabinety neměla, dnes máme taková provizoria (předělená chodba), to bych ani kabinetem nenazývala.
|
Alena |
|
(14.11.2018 13:16:57) "Kancelářské potřeby jako v jiných profesích vůbec nedostáváme, vše si kupujeme za své - náplně, složky, šanony." No to je ten problem, nakonec si je koupite. Nedovedu si predstavit, ze to jini zamestnanci udelaji.
"Minulé testy samozřejmě stažené mám, ale je jich málo" sestnact je malo? Pokud je to opravdu tak, ze je nesmis dat detem (nerozumim ale proc, jsou zverejnene ), chtela bych po detech at si je doma vytisknou a k priprave do skoly donesou.
|
|
Z+2 |
|
(14.11.2018 13:20:11) Proč si proboha myslíš, že je nemůžeš vytisknout, když jsou umyslně zveřejněné v PDF formátu pro tisk?
|
Majákova |
|
(14.11.2018 13:25:30) Zetko, však já si je mohu vytisknout, pokud mám na co
|
Mirek_ |
|
(14.11.2018 14:00:47) Majáková,
nějak nechápu, že " Minulé testy samozřejmě stažené mám, ale je jich málo a hlavně je podle zákona nesmím kopírovat a dále distribuovat mezi děti."
a zároveň "však já si je mohu vytisknout, pokud mám na co"
Na webu CERMATu přitom stojí, že souhlas s užitím zdrojů "Ředitel Centra uděluje souhlas pouze v následujících případech: Subjektem (žadatelem) je vzdělávací zařízení zapsané v rejstříku školských zařízení MŠMT, které obsah využívá ke zveřejnění na svých webových stránkách nebo k výuce svých žáků."
Tak nerozumím proč píšeš "hlavně je podle zákona nesmím kopírovat". Vysvětlíš mi to?
|
Majákova |
|
(14.11.2018 14:10:32) Mirku, nemyslela jsem přímo tyto na webu. Myslela jsem to obecně, že kopírování materiálů je ošetřeno zákonem a také na ně nemám papíry. Mám v práci různé sborníky přijímačkových testů (Cermat ne; Didaktis, Taktik), všude je zákaz kopírování.
Na stránce Cermat je testů málo k procvičování, sborníky jich nabízí mnohem víc, žáci s nimi ve škole pracují celý rok, ale jsou to jen napodobeniny Cermatu.
|
Alena |
|
(14.11.2018 15:11:02) Ptám se znova, tobě připadá šestnáct kompletních sad testu včetně zaznamoveho archu málo? Ktera učebnice jich nabízí více (a zdarma)?
|
|
Alena |
|
(14.11.2018 15:15:52) Prijimackovy sborník typu Didaktis si snad dítě poridi samo, ani v socialismu nám škola nekupoval Belouna.
|
Majákova |
|
(14.11.2018 15:32:36) Aleno, asi špatně hledám, ale nenašla jsem nikde 16 testů pro jeden ročník. Připravuji teď žáky na šestiletá gymnázia a mám stažených 5 testů ze stránek Cermatu (2017, 2018 ve dvou verzích A a B, cvičný), musím tedy lépe hledat.
Kde jsem psala něco, že škola kupuje, nebo má kupovat sborník od Didaktisu? Psala jsem, že já osobně mám k dispozisci sborníky na přípravu k PZ od různých vydavatelství, např. Didaktisu aj.
|
Alena |
|
(14.11.2018 15:44:58) Testy jsou zveřejňovány prubezne (náhradní termíny visí třeba jen krátce), je třeba je postupne stahovat (ale to snad není problém jednou rocne v červnu udelat). Jsem přesvědčena, že pokud si o ne CERMATU napíšeš, že ti je vydá (ted nevím jestli li jsem se orok nesekla a neni jich dvanáct, ale i to je dost). A jistě půjdou nějak vygooglit. Ad Didaktis - nepsala jsem, že má škola žákům kupovat učebnice k prijimackam. Psala jsem, že netřeba komentovat to, že se z ních nesmí kopírovat, nebot sbírky by si mely pořídit žáci samostatne.
|
Majákova |
|
(14.11.2018 15:51:29) Testy pro náhradní termín, to je právě ta varianta B, ty mám.
|
Alena |
|
(14.11.2018 15:53:11) B? Není to druhý termín? Z jednoho roku je A az D.
|
Majákova |
|
(14.11.2018 15:55:47) Ano, myslela jsem druhý termín a že mluvíme o tomtéž. Variantu C a D jsem nikde nenašla.
|
Majákova |
|
(14.11.2018 15:58:36) Yuki, ano, to je věc každého učitele, jak a kolik tomu chce věnovat a jestli vůbec. Testy Cermatu si děti mohou stáhnout z netu, nic jiného není. Ve škole to lze řešit skupinovou prací.
|
|
Alena |
|
(14.11.2018 16:24:46) "Variantu C a D jsem nikde nenašla" napriklad zde: http://www.statniprijimacky.cz
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2018 15:53:11) ale podle všech školení úkolem školy není příprava na přijímačky samozřejmě, že to děláme, dokonce povinně volitelným předmětem a ještě k tomu dobrovolně povinnou odpolední přípravou ale co ještě všechno máme dělat? Školy mají zvládat (pře)výchovu, psychologii, bez psychologa, intervenci... někdy jde o naše znalosti a schopnosti, někdy o čas, někdy o obě věci
|
Alena |
|
(14.11.2018 16:01:14) Yuki ja si taky myslím, že příprava na testy není vás ukol a je mi jasne ze učitele jsou zahlceny spoustou nemsyslu a administrativy. To o tom Cermatu tu pisujen jako reakci na "udajne nezverejnovani.
|
Majákova |
|
(14.11.2018 16:07:21) Aleno, vytrháváš z kontextu. Psala jsem, že Cermat nic nevydává ve formě tištěných sborníků, že vše na trhu jsou jen nápodoby. To, že jsou ukázkové testy na webu, snad každý ví a kdo chce, si je stáhne. Srovnávala jsem to se SCIO testy, které šly v sadách zakoupit a měli jsme tak mnoho materiálu k procvičování.
|
Alena |
|
(14.11.2018 16:20:46) "Psala jsem, že Cermat nic nevydává ve formě tištěných sborníků, že vše na trhu jsou jen nápodoby. To, že jsou ukázkové testy na webu, snad každý ví a kdo chce, si je stáhne." Take jsi psala "Cermat nic nepousti ven" ci "Minulé testy samozřejmě stažené mám, ale je jich málo a hlavně je podle zákona nesmím kopírovat a dále distribuovat mezi děti. ". Nezlob se Majakova, pusobis na mne ohledne pripravy na prijimacky zmatene.
|
Majákova |
|
(14.11.2018 16:41:37) Ano, nepřesnosti, které jsem pak vysvětlila, psala jsem narychlo mezi opravami. Nechce se mi to omílat pořád dokola, už jsem napsala, jak jsem to myslela. Pokud ti to dělá radost, tak se v tom klidně dál rochni.
|
Majákova |
|
(14.11.2018 16:48:03) Někdy ta motivace přichází až v dospělosti, až si zkusí nějakou práci, a není to ono. Naštěstí je dnes spousta možností, jak něco dostudovat, pokud se chce.
|
Konzerva |
|
(14.11.2018 16:51:44) To jistě, ale studovat při zaměstnání je vždycky těžší a, co si budem nalhávat, pro ženskou zvlášť. Ale některé děti to opravdu nepochopí, dokud to nepoznají.
Mmch - pro mě byl jako pro dítě velký šok, když jsem zjistila, že dospělí mají jen 3 týdny dovolené. Představa, že budu chodit furt do práce a volno budu mít jen 3 týdny v roce, pro mě byla tak strašná, že mi připadalo přijatelnější se občas učit a dotáhnout to až na vš.
|
Majákova |
|
(14.11.2018 16:57:07) Konzervo, určitě je zápřah studovat při zaměstnání, a to ještě musí studium umožnit zaměstnavatel. Hodně žen v mém okolí studovalo na mateřské. Kamarád při zaměstnání - v pátky si bral volno v práci. Naštěstí zaměstnavatel to umožnil, i když studium bylo zcela mimo obor.
|
Konzerva |
|
(14.11.2018 17:02:01) Majáková,
pokud po zaměstnavateli požaduješ volno, tak jeho souhlas potřebuješ.
Ale pokud si najdeš takové studium, kde to volno nepotřebuješ, tak nepotřebuješ ani souhlas. ale to už je pak fakt záhul, protože jedeš jen na večery a víkendy.
Ale myslím si, že nejhorší není ani ta časová náročnost, ale to, jak si mozek už odvykl se učit a leze to do něj strašně pomalu. Pamatuji si, že když jsem se učila slovíčka jako student, tak jsem se je jeden den naučila, dva dny si je zopákla a už jsem si je pamatovala. Dnes, když zkouším své dítě ze slovíček, tak když to "opakujeme" třeba po páté, tak si z toho pamatuju tak čtvrtinu.
|
Majákova |
|
(14.11.2018 17:15:20) Konzervo, jo jo, tak to je
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2018 17:37:57) hm, tak já si dějepis pamatuju mnohem líp než syn a taky než já kdykoliv dřív, protože teď, když to potřebuju kvůli němu, tak to musím přečíst, dát do logických souvislostí, vysvětlit, zopakovat, ukázat na mapě..., a dřív jsem toto samozřejmě nedělala Syn má bohužel přístup daný školou, které kde o seznam pojmů, souvislosti do písemky nepatří, on si jedno dvě slova nebaví, takže i když tomu rozumí a umí to se mnou, v písemce tohoto typu to nezvládne a je silně demotivovaný
|
|
|
|
|
Jahala. |
|
(14.11.2018 17:47:26) Konzervo, mě zas v prvním zaměstnání překvapilo, že ve 14:30 mám padla a fakt mám volno, žádný úkoly, žádný zkoušení. Jo jen 3 týdny volna je málo a blbý, ale volné každé odpoledne už od půl třetí a nemuset nic to bylo fakt super. Spousta volného času.
|
Konzerva |
|
(15.11.2018 14:16:29) ale abys měla v půl třetí padla, tak musíš dělat od 6. hodiny, takže vstávat třeba v pět. Ajá jsem sova, takže jsem radši chodila do školy od 8 než do práce v 6.
|
|
|
Z+2 |
|
(15.11.2018 7:22:44) Konzervo, proč by mělo být pro ženskou zvlášť. Nakonec kolem 40 nebo po 40 je to u žen vyloženě móda. Studovat další nebo i první vysokou. Nahradit něco co propásla v mládí. Potřeba překopat svůj život a vyzkoušet si,že to zvládne. Osobně jsem přesvědčený, že je pro ženu vysoká v pokročilém věku daleko snažší. Muž po ní většinou touží méně a musí se daleko víc přemáhat. Obecně je díky hormonálním změnám daleko línější, ženy v předvečer přechodu jsou daleko více zaktivované.
|
Konzerva |
|
(15.11.2018 14:30:06) Zetko,
v mé sociální bublině pracují ženy doma víc než chlapi. Chlapi dělají občas něco, nárazově, když se jim zrovna chce. ženy dělají takovou tu údržbovou práci, kterou je nutné dělat furt dokola a v relativně pravidelných termínech. A taky bývá otravnější. Osobně radši sekám trávu, hrabu listí nebo skládám dřevo než meju hajzlík, luxuju a utírám prach. A práce, která je otravnější je samozřejmě mnohem víc ubíjející a potřebuješ na ní víc energie než na práci třeba těžší, ale zábavnější.
Dále se v mé sociální bublině ženy mnohem víc věnují dětem. Na nich je taková ta systematická práce, myslet na to, aby všechno bylo, jak má. chlap na požádání udělá s dítětem úkoly nebo mu něco vysvětlí, ale nepřevezme odpovědnost za jeho výsledky, nedělá to pravidelně každý den a tak spolehlivě, že by na to matka mohla přestat myslet. A to je jednak otravné a jednak to zapleveluje mozek.
A pokud jde o tu zvýšenou předpřechodovou aktivitu. Ani tu v mé sociální bublině nepozoruju. Spíš naopak. V tom věku po čtyřicítce spíš vídám, že ženy se dostávají do krize, protože mají děti ve věku, když už člověk předpokládá, že by měly spoustu věcí zvládat, ale ony je nedělají. Říkat každý den 3 letému dítěti, ať si dá boty pod lavici, abych o ně nezakopávala, když jdu na wc, je v pořádku a považuju to za součást mateřských povinností a výchovy. Ale říkat totéž furt dokola 13 letému dítěti je vopruz, protože to už by to snad za těch 10 let mohlo dělat samo a automaticky. A takových věcí jsou tisíce a ty ženské jsou z toho otrávené. K tomu někdy přibudou problémy s partnerem nebo nějaké další, takže dochází spíš k úbytku energie.
Někdo v téhle fázi dokáže přehodnotit svůj životní styl, dokáže si říct, že některé věci jsou zbytečné a vypustí je nebo se od nich odprostí, začne se jim víc věnovat. Ale dost žen to nedokáže, nebo mají tak problematickou situaci že to třeba ani nejde.
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2018 16:10:48) někde v diskusi bylo něco o tom, že mají že školy být zvyklí... nemusí, akorát se to očekává
|
Majákova |
|
(14.11.2018 16:18:04) Yuki, přijde mi to logické. Vždycky jsem přizpůsobovala výuku přijímacím zkouškám - sama od sebe, ne že by to někdo vyžadoval. Mě zase překvapilo, že tvé osmáky test znechutil, zdál se jim těžký. Naši bývalí žáci vždycky říkali, že jim cermatovská čeština přišla docela lehká. Obecně ale žáci nad tímto typem testu trpí, protože se jim nechtějí číst texty. Hlavně pro nečtenáře je to velký opruz.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2018 16:28:27) já nejsem češtinář, jen jsme na to přišli při povídání, tak jsem jim to našla, takže ani nevím, jak jsou na tom v češtině, každopádně nadšeně nevypadali
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(13.11.2018 19:29:39) Rozálie, syn taky často brblá, že do školy musí, ale naposled jsme o tom zrovna mluvili a řekla jsem mu, že chápu, že ho to nebaví tam chodit, ale že máme povinnou školní docházku a tu já zrušit nedovedu...(teda když pominu možnost domácího vzdělávání, což považuju u nás za nereálné - chodím do práce a taky vím, že u nás by to doma prostě nefungovalo, on potřebuje nějakou tu autoritu mimo rodinu, pak se pustí i do spousty věcí, které s námi dělat odmítá...takže tuhle možnost jsem před ním ani nezmiňovala )
|
|
|