Janinka a dvě princezny |
|
(12.6.2019 7:23:47) ano učím, děti mám 1. a 4. třída. V pátek čeká čtvrťačku velká matika tak jsme včera jely hodinku zlomky, geometrii. S menší čtu, to teda před spaním a trénujeme písanku. S prvňačkou samo i úkoly, to samostatně ještě nedělá. Pomáhám hlídat čtenářák atd. Myslím, že je to celkem potřeba. Mám sousedku učitelku a ta už má holky velký, přesto jsem je často vídala pod pergolou jak jedou na maturitu a pak i na přijímačky na vejšku. Za mě jako za matku samostatnost platit zlatem, ale vzpomínky dítěte: když v tom nejsi sám a někdo pomůže nebo má jen zájem sakra je to znát.
|
Federika |
|
(12.6.2019 7:49:40) Janinko, učit se s “dítětem” na maturitu ne přijímačky na vejšku, to by mě hráblo To si bedovedu představit a měla bych pocit, že he zbytečný, aby takovej člověk šel na vejšku.
|
kachna_ |
|
(12.6.2019 8:10:51) Fed., podle mě, pokud jim to tak vyhovuje, tak proč ne? Třeba to maminku baví a je to jejich jazyk vzájemné komunikace.
|
Federika |
|
(12.6.2019 8:14:37) Jo,Lenko,píšu, že já bych to nedala, moje dítě by v takovým případě maturitu nemělio a na VŠ by nešlo. Přišlo by mi to i zbytečný.
|
kachna_ |
|
(12.6.2019 9:15:14) Já bych se na té nejstarší asi dopustila fyzického násilí. Ale táta vím, že by to hodně ocenil a kdyby to v našem případě nedopadalo vždy příšernou hádkou, tak si umím představit, že by nás to mohlo sblížit .
|
|
|
|
1kulička |
|
(12.6.2019 10:30:44) Federiko, naprosto ti rozumím, já to nedávám s osmačkou. Ona teda i moji pomoc odmítá, ale podle toho to vypadá, plave skoro v každém předmětu, pořád nějaké nedodělané úkoly nebo práce, zodpovědnost nula, vše nechává vyhnít a pak na to nemá sílu. Přitom látku umí, jen jí je všechno jedno, nemá žádnou motivaci. Neví ani, co bude dělat. Kdyby chtěla být prodavačka nebo květinářka, podpořím ji. Ale ona neví a nebaví ji ani škola. Pořád tápu, jestli přitvrdit nebo nechat dozrát k zodpovědnosti, ale obávám se, že to je nátura a bude to tak vypadat celý život (jako snad ne tak jako teď v pubertě, ale vyhlídky moc nejsou). Ale snažím se jí podporovat, jinak to ani nejde, nechci aby se trápila. Starší dítě je pravý opak, zodpovědná a pracovitá, s tou se učit nemusím od první třídy (v první měla trochu problém kvůli dyslexii). Přístup k oběma byl vždy stejný, ale samozřejmě každá má úplně jinou povahu.
|
Federika |
|
(12.6.2019 10:40:32) Kuličko, můj nejstarší syn (AS)dělal jen co ho bavilo, kašlal jinak na všechno. To, co pochytal ve škole bylo OK, češtiny, jazyky, matika, ale předměty, který vyžadovaly domácí přípravu-dějepis atd, to byl děs. Já se v primě snažila. Ukazovala jsem jak si rozvrhnout větší množství látky, jak to zpracovat, doplnit. Došlo k tomu, že měl sice z toho blbýho dějepisu jedničku,ale za tu cenu, že já jsem nenáviděla středy, před jeho čtvrtečním dějepisem a on se plně spoléhal na mě, v ničem ho to neposunulo, sám neděla stejně nic. Vykašlala jsem se na to. Dějepis padl na trojku a to někdy s odřenýma zádama a co-i kdyby měl čtyřku, výsledek by byl úplně stejnej.K maturitě to nepotřeboval, přijímačky na VŠ z toho nedělal a teď na VŠ dějepis nemá. Stejně tak nemá ty jeho neodevzdaný čtenářský deníky, který mu snižoval známku z češtiny i o dva stupně. K ničemu by moje pomoc nebyla, jen k tomu,aby měl lepší známku, ale to je tak k ničemu, že jo. A byl klid. On byl spokojenej, já neřešila.
|
Termix |
|
(12.6.2019 11:06:21) Tak moje slečna se na náročnější dějepis chystá tím, že si dobrovolně koupila knížku, co dotyčný napsal . Ty budeš asi chápat .
|
Rodinová |
|
(12.6.2019 11:09:48) Termixi, ja to taky chapu Jen tak jsem nakoukla a chapu
|
Termix |
|
(12.6.2019 12:43:04) Ano. Věděla jsem, že i ty budeš chápat . Jen jsem tě tu neviděla. Můžu gratulovat k úspěšné maturitě? A držet palce na přijímačky? Dcera asi skončí se dvěma dvojkama. Ve dvou předmětech má průměr 1,6. Jsem nadšená a ona ještě víc. Školu miluje jakožto nejlepší ústav na světě
|
Federika |
|
(12.6.2019 12:46:51) Termix, to je dobře, že je dcera spokojená. Pořád mám ten ústav v záloze.
|
|
Rodinová |
|
(12.6.2019 12:49:52) Mam fofr. Maturitu mame za sebou s sirokym repertoarem znamek, ale je to Prijimacky uvidime...diky!
At to dceri jeste dlouho vydrzi, nadseni i znamky
|
|
|
|
Federika |
|
(12.6.2019 11:18:44) Termix, tomu byl můj starší syn na hony vzdálený
|
|
|
|
|
Janinka a dvě princezny |
|
(12.6.2019 10:56:44) když si představím sebe při šprtání na přijímačky na práva jak jsem jela v těch nulách a jedničkách, co bych dala za to, kdyby mě někdo vyzkoušel a kýval jako "bulhar" na 1 0 0 0 nebo 0 1 0 0. Prostě pomůže a má zájem nejen "je to na ní". Jasně přijímačky musím udělat sama, ale pocit, že v tom sama nejsi (v to nepočítám, když maminka čeká nervózně na výsledky)
|
Federika |
|
(12.6.2019 10:59:32) Mně zatím dělal přijímačky na VŠ jen jeden syn a ten se nenamáhal hnout prstem, nedělal vůbec nic, prostě ráno jednoho dne vstal, podrbal se na hlavě a oznámil-jé, dneska jsou vlastně ty přijímačky, musím tam jít? Každopádně si v tom věku už nějak nedovedu představit, že by chtěl pomoct.Byl dospělej.
|
breburda71 |
|
(12.6.2019 11:07:06) Federiko, tvůj syn nechtěl, moje dcera taky nechtěla, přesto si umím představit, že existuje někdo, komu by to pomohlo..A i dospělí potřebují někdy s něčím pomoct, já klidně i v padesáti. Ty se sice s dětmi neučíš, ale pak napíšeš, že dceru soustavně vozíš na tréninky a do školy, čas trávíte v autě, kde si píše úkoly a povídáte si o škole, dáváš jí otázky atd..Tak ostatní to dělají taky, akorát ne v autě, no..
|
Federika |
|
(12.6.2019 11:20:24) Breburdo, já psala, že na prvním stupni jsem dětem pomáhala, ukazovala, jak se učit, vytvářela s nima nějakej systém, kde co sehnat, jak pracovat s informacema, jak se připravovat na testy. Moje dcera JE na prvním stupni.
|
breburda71 |
|
(12.6.2019 11:21:51) A když dcera bude potřebovat pomoc ještě i na druhým stupni, tak už nemá nárok?
|
Federika |
|
(12.6.2019 11:45:00) Doufám, že už nic chtít nebude Jednak je látka náročnější a často bych se do toho musela pohroužit nejdřív já, abych mohla vysvětlovat a jednak doufám, že to, jak ji vedu teď, nějaký plody přinese, bude si vědět rady. Já jsem navíc nikdy netvrdila, že nepomůžu dětem , když za mnou přijdou. Ale nechodí.
|
|
|
|
|
|
krupice. |
|
(12.6.2019 11:22:16) Mám 2 děti, obě postupně učila na prvním stupni stejná učitelka. Se starší dcerou (7.třída) jsem se nikdy moc neučila kromě přípravy na přijímačky, sloh nebo vysvětlit něco, čemu nerozuměla. Vždycky mě fascinovala maminka jejího spolužáka, která přesně věděla, co ve kterém předmětu berou. Mladší syn je ve 3. třídě a s ním sestra dcery spolužáka. Teď jsme si s dotyčnou maminkou role vyměnily a já jsem pochopila, že ne každé dítě je stejné. Se synem každý den otevřu a prolezu všechny sešity, abych zjistila, co dělali a co mu nejde, případně opravili, co ve škole nepochopil. Bohužel je to každý den něco jiného. Je schopný napsat test na vyjmenovaná slova po B za 3, ta slova několikrát průběžně opakujeme a procvičujeme (jako ostatně všechno, kde měl chyby) a za měsíc napíše ten samý test opět za 3 a má úplně jiné chyby! Dceři většinou stačilo to, co se naučila ve škole, se synem se bohužel musím učit a pořád opakovat. Někdy už mám dost. Hlavně "učení" s ním je "neefektivní", pořád odvádí pozornost a prakticky strávíme plno času ničím. Ale když to nechám, bude se to nabalovat a bude v tom úplně plavat. Učíme se pořád dokola i blbosti typu "jarní květina". Ano, věci, které normální člověk vnímá ze života. Já se ho zeptám, co je to za žlutou kytku, která nám kvete na chalupě pod okny? (Obrovský trs narcis a jiná jarní nám tam nekvetla) Jeho odpověď je: "tam je nějaká kytka?". Kdo nezažije, nepochopí.
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(12.6.2019 10:01:29) Nás to čeká za rok, ale pochybuji, že by o to stála. Učila jsem se s ní naposledy v první třídě. Ne že by byla premiantka, ale vždycky si to chtěla dělat po svém. Syn je zrovna takový, tak se přiznám, že vůbec netuším, co ve škole probírají. Ale zase to možná můžu brát jako štěstí, že si vše řeší sami.
|
|
|