Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 14:37:08) libiku, první polovinu tvýho posledního příspěvku jsem nepochopila
k druhé polovině můžu říct asi tolik, že se nadání věnuju posledních přibližně 10 let, jezdím na konference, studuju všechno, co na toto téma u nás vyšlo, setkávám se s psychology, pedagogy, ... absolutně bez ohledu na to, že moje děti patří mezi nadaný, je mám totiž už vyřešený, teď už se o to zajímám kvůli ostatním, pracovně a tak nějak obecně
myslíš, že je to málo?
samozřejmě nežiju ve vakuu, takže kromě toho se téměř stejně intenzivně zajímám o opačný konec spektra, hlavně teda teď už zase o ty, kdo chodí na běžný školy, zajímá mě diferencovaná výuka, zajímají mě různý způsoby vzdělávání i hodnocení,
no a samozřejmě není možný rozumět extrémům, když by člověk neznal dostatečně ten střed, dostatečně široký střed, prostě celý spektrum od retardace po nadání, praxi mám s celou touto škálou, vím, jak péče dokáže děti změnit a posunout, ale taky vím, že někdy to nejde ani při nejlepší vůli, a zároveň vím, jak moc může absence péče uškodit, na celé škále.
|
Vaitea |
|
(10.7.2019 15:48:20) !k druhé polovině můžu říct asi tolik, že se nadání věnuju posledních přibližně 10 let, jezdím na konference, studuju všechno, co na toto téma u nás vyšlo, setkávám se s psychology, pedagogy, ... absolutně bez ohledu na to, že moje děti patří mezi nadaný, je mám totiž už vyřešený, teď už se o to zajímám kvůli ostatním, pracovně a tak nějak obecně"
Nic ve zlým to je , ale opravdu popis "tak nějak obecnýho zájmu"
Na jaké úrovni máš v tomto směru ověřitelné vzdělání?
|
Konzerva |
|
(10.7.2019 16:14:15) "Na jaké úrovni máš v tomto směru ověřitelné vzdělání?"
Vaiteo
a k čemu je to podstatné? Když Yuki napíše, že na toto téma kvalifikovaná není, tak to bude znamenat, že její názor na problematiku "nadání" je chybný, zatímco názor třeba Libika, která je stejně nekvalifikovaná, je správný?
|
|
Bouřka |
|
(10.7.2019 16:43:19) Proč by proboha měla mít ověřitelný vzdělání? Nedělá poradenství, je matka, která je shodou okolností učitelka, takže může uplatnit to, co vlastní píli nastudovala, protože vzdělávání učitelů v tomto vázne. Pokud jde o věrohodnost toho, co jsme tu uváděli, stačí použít google a ověřit si příslušné informace. Předpokládala bych, že většina místních nicků rozezná relevantní zdroj od článku v Betynce. Dá se k tomu ledacos najít i v češtině, pokud se někdo nechce zatěžovat angličtinou. Že rodiče získají slušné znalosti o problémech jejich dětí, je vcelku rozšířený jev, přičemž míra těch potřebných znalostí bývá nepřímo úměrná tomu, kterak je o daném problému rozšířené povědomí a jak moc dostupná je nějaká péče a podpora. Protože pak to zhusta bývá na nich. To, co někde jinde zajišťují profesionálové, tak tady musí rodič zvládnout pěkně sám. Někdy mám dojem, že až vypiplám ta svoje nadělení, tak si pomalu budu moct dojít pro příslušný diplom s ohledem na to, co všechno budu muset obsáhnout
|
withep |
|
(10.7.2019 18:59:57)
Bouřko, mě už tohle celkem štvalo - že toho tolik vím, ale bez příslušného titulu mě všichni ti otitulovaní, nicméně nevědoucí, neberou vážně - až jsem se přihlásila ke studiu, že to teda ještě jednou na stará kolena zkusím
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 16:54:07) Vaiteo, sice ti do toho nic není, ale spolupráce s jedním státním ústavem, učím, osvědčení z konferencí, závěrečná práce k diplomu na toto téma, co máš ty?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 16:56:53) a rozhodně to sem nebudu skenovat 😀
|
|
Vaitea |
|
(10.7.2019 17:13:53) I.a II.atestaci Ph.D. WOS 598 Scopus 1020
IQ nevím.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 17:24:36) Vaiteo, fajn, co z toho na vztah k tomuto tématu?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 17:27:34) akorát že jsme se od diskuse na rodinným serveru dostaly na rádoby akademickou debatu, když se vytahují tituly, to sem ale nepatří, klidně se můžeme sejít někde jinde, tam to probrat víc vědecky
|
. . |
|
(10.7.2019 17:36:44) Tak hlavně na to rozpoznat, zda je pro osmileté dítě lepší, když se ve škole nudí, pospává a čeká na odpoledne, až bude moci jít samostatně do knihovny, nebo když se normálně učí, nemusí mít člověk zrovna doktorát.
|
Monty |
|
(10.7.2019 17:44:19) Drobný problém bych viděla v tom, že celá řada psychologů (tedy odborníků) bere nudu jako věc pro děti prospěšnou a naopak varují před přílišnou stimulací zvenčí.
|
Bouřka |
|
(10.7.2019 17:52:51) Monty, tak už zaznělo, že intelektuální nuda ve škole je něco jiného, než ta běžná, která opravdu v nějaké míře prospěšná mít může. Minimálně ty děti nemají možnost si nějakou tu činnost vymyslet a realizovat, každý se kreslením nezabaví a ne každý učitel bude ochoten to tolerovat. Jo, občas nějaké vyčkání na něco brousí trpělivost, ale blbý je, pokud se nudí většinu času.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 18:00:07) Monty,s tím samozřejmě souhlasím, ale těžko najdeš psychologa, který by schvaloval nudu ve škole, a to v převaze nad prací, nudu má dítě zažívat doma po práci, aby mohlo vypnout mozek, ale ne tam, kde má pracovat, samozřejmě pár minut pro oddech, ale záleží na míře
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 18:01:44) nuda totiž slouží k tomu, aby člověk vymyslel, co bude dělat s volným časem, ve škole by volný čas měl být minimálně, to by tam jinak nemuseli chodit
|
|
Monty |
|
(10.7.2019 18:09:55) Ale to je přece ulpívání na modelu, který vůbec nemusí být funkční, natož "správný"; pokud bychom se shodly na tom, že dítě se má část dne učit a část dne nudit, je dost jedno, jestli se učí ve škole a nudí doma nebo naopak. Na bojovnice proti systému dost konzervativní postoj.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 18:26:05) Monty, tak teď fakt nevím, jak reagovat, jako učitel bych byla nadšená, že můj úkolem v práci je nechat děti nudit se, ale jako rodič chci, aby se tam moje dítě učilo a jako daňový poplatník odmítám platit daně za to, že se děti ve škole nudí, převažují negativa tebou vymyšlenýho modelu
|
|
Bouřka |
|
(10.7.2019 18:50:59) Monty, tak to fakt jedno není. Od učení je škola a rodič nemá odpoledne čas ji suplovat a asi málokteré dítě si vystačí se samostudiem. Krom toho řada dětí (a i dospělých) senzitivnějších na podněty je odpoledne už dost unavená a ta pozornost a schopnost se koncentrovat upadá.
|
Monty |
|
(10.7.2019 18:56:51) Bouřko, od učení je škola je zase lpění na něčem, co "bylo zavedeno" a tudíž to tak "musí být". Fakt mě to překvapuje, samý progresivní myšlenky tady a pak taková koženost? A k upadání pozornosti, jistě víš, že lidé mají různý biorytmus, během staletí různě rozhazovaný tím, co "by se mělo"; já jako sova funguju dopoledne jen na autopilota, nejlíp se mi pracuje večer, jen tedy kvůli tomu nepožaduju, aby byly školy pro sovy, co by začínaly ve čtyři odpoledne. I když by se mi to taky moc líbilo.
|
. . |
|
(10.7.2019 19:14:35) Monty, myslím, že jsme tu naopak všechny velmi konzervativní v základním jednoduchém požadavku, aby škola poskytovala vzdělání všem dětem.
|
Monty |
|
(10.7.2019 19:25:20) Slupko, njn, ale pomíjíte skutečnost, že školství je CELÉ špatně a jednotlivé extrabuřty pro nadaný Pepíčky (nebo pro kohokoli jinýho) to nespasí. Když budeš bydlet v zemljance a zatoužíš mít doma bazén, tak není řešení zatopit ji vodou, ale postavit úplně jinej dům a ten bazén si vybudovat v něm. My máme školství, který neprošlo žádnou zásadní reformou od roku (tuším) 1861, kdy bylo zakázáno žáky tělesně trestat, byť se to stejně dělalo ještě dlouho potom a chceme po něm, aby dokázalo smysluplně vzdělávat všechny žáky. To je holej nesmysl, nemůže to fungovat. Nejdřív se musí změnit systém z gruntu a pak teprve v rámci toho nového systému řešit potřeby jednotlivců.
|
Bouřka |
|
(10.7.2019 19:31:23) Monty, jak moc je reálná takováhle změna systému v dohledné době? To mají být potřeby těch jednotlivců roky či dost možná desetiletí ignorovány? Jo, bylo by to ideální řešení, ale...zrovna tohle mě akorát v jiné oblasti živí Mám ideální řešení a tvrdou realitu a nějak to musím vybalancovat.
|
Monty |
|
(10.7.2019 19:34:35) Bouřko, naprosto nereálná, proto se holt musí každý postarat v první řadě sám a od systému žádný zázraky nečekat. Na reformě školství se nedají nahnat hlasy ve volbách, ani když ji slíbíš, a když už něco náhodou slíbíš, stejně se na to po volbách vysereš (to mluvím za vítězné strany ve volbách, aby bylo jasno).
|
|
|
. . |
|
(10.7.2019 19:37:28) Monty, není to holý nesmysl, cesty i v současném systému jsou, však ono není třeba zas tak moc. Příklady jsme tu uvedly, a kromě toho kolikrát stačí osvícená učitelka a méně dětí (lze i v současném systému). Chce to ale více osvěty - pochopení problému, vzdělávání pro pedagogy, více alternativ (státních a i soukromých se státním příspěvkem), ... no prostě to, co tu píšeme již iks dnů.
Změnu z gruntu je potřeba udělat podle potřeb jednotlivců. Neexistuje žádná šedá masa, pro kterou ji dělat. To je podstata té zgruntové změny - že poskytne prostor pro přiměřený rozvoj každému dítěti.
Nebo opravdu ty školy zrušme.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 19:50:13) zrušit školy? fajn, soukromý hodiny bude vždycky někdo potřebovat a bude to jednodušší a přínosnější a nejspíš i pro mě výhodnější 😁
|
|
Monty |
|
(10.7.2019 19:54:40) Slupko, ale vy jako cestu ignorujete řešení se na ten systém prostě z větší části vybodnout a nehledat žádný "jiný řešení", protože ani "jiný řešení" nevyhovuje všem dětem, ať už jsou nadaný nebo nenadaný jak chtějí. Není to ani Yuki popisovaná škola, ani osmiletý gympl, protože většina víceletých gymplů pořád jede Rakousko-Uhersko a žije v domnění, že se dítě nejlépe zabaví tím, že se bude učit nazpaměť mraky nesmyslů, které jsou k ničemu. Mně vůbec nepřijde hrozný, že se někdo ve škole nudí, protože - zřejmě na rozdíl od vás - neznám děti, který baví všecko všecičko, a ani neznám takový, který v nějakém předmětu vědí vždy stejně málo nebo stejně "hodně". Pokud takový renesanční typy fakt existují, tak půjde o počet na hranici statistické chyby. Můžou být a jistě jsou děti, co mají dobrou paměť a tudíž ze všeho dobré známky, i když je jim nějaký předmět u prdele, ale i ty se budou nudit, pokud je něco zajímat bude a budou v tom směru "napřed".
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 20:00:19) Monty, mně taky nevadí, když se dítě ve škole občas nudí, dokonce mi nevadí, když se nudí dejme tomu v biologii, která ho nebaví, ale vadilo mi, když se nudil v matice, které se chce věnovat, vadilo by mi, kdyby se nudil většinu času, který tam musí být, on tam totiž musí být, s já chci, aby čas využívali smysluplně, aby si potom mohli odpočinout a věnovat se tomu, co jim dejme tomu k něčemu bude, jako je sport, hudba, zábava, ale nudit se a pak volný čas trávit učením je pitomost taky je fajn, když se naučí oddělovat čas práce a čas zábavy
|
Monty |
|
(10.7.2019 20:09:51) Yuki, ale jak můžeš na prvním stupni vědět, čemu se nějaký dítě chce věnovat? Já asi neznám žádný "geniální dítě", ale znám pár dětí, který jsou řekněme dobrý nebo nadaný na matematiku. Na prvním stupni se nudily, protože byly o něco dál, počítaly do tisíce, když se probíralo počítání do deseti, uměly dřív zlomky apod., ale furt na úrovni toho prvního stupně, neřešily v první třídě kvadratický rovnice. A jo, zrovna tyhle děti šly na víceletý gympl, nicméně šly tam jako dobří matematici, co jsou o něco napřed, ale v ostatních předmětech nijak "mimořádně nadaný" nebyly a pochybuju, že by se na tom víceletém gymplu nikdy a v ničem nenudily. No a pak jsou děti třeba jako můj syn, kterej vůbec celou prvostupňovou matiku nesnášel, nebylo jak poznat, že by ho nějaká matika mohla bavit, protože na prvním stupni by mu jednak nikdo kvadratický rovnice řešit nedal a druhak by to těžko v sedmi letech uměl. Prostě jsou jeho zájmy nebo řekněme silný stránky mimo obsah prvního stupně, a troufnu si tvrdit, že nebude jediný dítě, co to tak má. Proč bych měla (já nebo jinej rodič s dítětem podobnýho typu) zkoušet, jestli náhodou není "nadanej" na něco, co ho aktuálně vůbec nebaví, když je vysoce pravděpodobný, že buď narazí v průběhu času na něco, co ho bavit začne, nebo holt ne a nebude ho to bavit nikdy... a vůbec nic se nestane?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 20:23:00) Monty, mě už to nebaví, nadaný prostě je nadaný, nestane se jím až v dospělosti, nějak se projevuje, nemusí být a většinou ani není nadaný ve všem, na prvním stupni nepotřebuje podporu takovou, že by se věnoval něčemu konkrétnímu s tím, že to bude jednou dělat, ale potřebuje mít možnost dozvědět se to, co ho zajímá, hledat svou cestu a měnit ji, vůbec to není o kvadratických rovnicích na prvním stupni
a když jste s tu tak oháněly tou psychologii, tak je správný, podle výzkumu psychologů, že dítě má dělat tolik, aby se nenudilo, ale aby jste stačilo, prostě téměř na maximum svých schopností
|
Lassiesevrací |
|
(10.7.2019 20:27:24) Yuki, pokud máš nějaké dobré odkazy k problematice nadaných dětí, můžeš je sem, prosím, hodit? Nebo mi je poslat na Lassie66@seznam.cz (?)
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 20:28:53) lassie,z mobilu ne, ale pak z pc pošlu
|
Lassiesevrací |
|
(10.7.2019 20:29:29) Děkuji
|
|
|
|
Monty |
|
(10.7.2019 20:28:25) Yuki, mě to taky nijak zvlášť nebaví, ale snažím se pochopit, co teda znamená "potřebuje mít možnost dozvědět se to, co ho zajímá, hledat svou cestu a měnit ji" na prvním stupni ZŠ, v roce 2019, když existuje internet, bezpočet všemožných publikací a ve větších městech pro určitý typ zájmů i nějaké ty kroužky a tudíž to dítě tuto možnost MÁ a nikdo mu ji naopak nemá možnost vzít.
|
Bouřka |
|
(10.7.2019 20:31:19) Monty, to dítě na prvním stupni potřebuje průvodce, internet mu je platný jen omezeně.
|
Monty |
|
(10.7.2019 20:33:56) Bouřko, předpokládám, že to dítě se nevylíhlo z náhodně nalezeného vejce a má tudíž nějaké rodiče.
|
Bouřka |
|
(10.7.2019 20:38:32) Jo, a ty rodiče chodí do práce a často mají další děti, v běžný den fakt není moc času se tomu dítěti extra věnovat.
|
Monty |
|
(10.7.2019 20:40:55) Bouřko, ale vždyť o žádný extra věnování nejde, prostě mu prozradíš, kde nějaké informace najít, pracovat s nimi snad umí samo, když je mimořádně nadaný. Co si pod tím "extra věnováním" mám jako představit?
|
Bouřka |
|
(10.7.2019 20:46:14) Monty ne, ani malý nadaný dítě nepracuje s informacemi samo, potřebuje se to naučit jako ostatní, akorát to zvládne dřív. Extra věnování - no třeba si s ním sedneš k tomu internetu a vyhledáváš ty informace, bavíte se o nich, dáváte je do souvislostí, vysvětluješ dosud neznámé pojmy...
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 20:39:39) Monty, spousta rodičů chodí do práce, dojíždí, stará se o domácnost a má víc než jedno dítě, nemají čas ani chuť suplovat školu
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 20:35:36) Monty, on ten druhák třeba ještě neumí úplně sám třídit informace, ani vyhledávat, ani kombinovat různý poznatky, potřebuje někoho, kdo mu s tím pomůže a kdo tomu dá nějakou smysluplnou formu a někdy i dohled, od toho by učitelé měli být
|
Monty |
|
(10.7.2019 20:38:51) Yuki, ale vždyť jste tu před týdnem psaly, že mimořádný nadání se vyznačuje hovory o vylodění v Normandii, který si dítě umí dát do souvislostí a neodříkává jen vyčtený z encyklopedií, jakýho k tomu má průvodce? Už druhý týden čekám na nějaký konkrétní příklad, jak tedy ten učitel má fungovat u dítěte, který má dle okolností buď mimořádný nadání nebo obsedantní specifickou zálibu, co přesně s ním má v té škole dělat?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 20:41:48) Jak na pracovat učitel s dětmi jsme tu už psala
|
Monty |
|
(10.7.2019 20:45:33) Yuki, tak jsem to asi nezaznamenala. Můžeš mi prosím nějak stručně napsat, jak tedy ten učitel pracuje s dítětem, co se zajímá o vylodění v Normandii? A pro jistotu teda i to, jak dítě k tomu zájmu přišlo, protože z tvého psaní vyplývá, že samo asi ne, protože ho někdo musí navést.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 20:46:38) Ne, Monty, už nebudu opakovat nic z toho, co jsem napsala, už mě to fakt nebaví
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 20:47:57) mám totiž pocit, že jenom čekáš na jakoukoliv nejasně napsanou věc, abys mohla být proti a dokazovat, jaká je to všechno pitomost, jak je péč o nadaný nesmyslná a zbytečná
|
Monty |
|
(10.7.2019 21:00:29) Yuki, no tak neodpovídej, není to povinný. Ptám se, protože mám prostě jiné zkušenosti, a to i s dětmi, které bych za mimořádně nadané neoznačila, a těm se nikdo systematicky nevěnuje, že by s nimi seděl a něco jim vysvětloval a ukazoval, sama jsem ani dítěti s jen specifickým zájmem nic nevysvětlovala a neukazovala, tak mě to prostě zajímalo. Tak asi zůstaneme u toho, že máme každý jinou představu o tom, co je to nadané dítě.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 21:03:28) Monty, číst umíš, tak si přečti, co píšou jiní, odborníci
http://www.nadanedeti.cz/pro-rodice-typicke-projevy
|
Monty |
|
(10.7.2019 21:08:15) Yuki, njn, ale já tam čtu "v oblastech svých zájmů prokazují nadané děti výbornou schopnost dlouhodobé koncentrace pozornosti, soustředění, a to již od velmi útlého věku. A nemusí se jednat jen o zájmy. Schopnost dlouhodobé koncentrace pozornosti od útlého věku je typická charakteristika nadprůměrně nadaných dětí", ne "rodiče s nimi sedí a něco jim vyhledávají, ukazují a vysvětlují".
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 21:13:35) Monty, když se děcku nebude nikdo věnovat, asi těžko jeho zájem vznikne, myslím zájem o vědění, ne konkrétní zájem, já jsme taky syna nevedla ke geologii, tu jsem nesnášela, ale on prostě tuto oblast našel, až ji zvládl podle svých potřeb, tak ji opustil a přešel k matematice, a kdyby to nebylo opravdu to ONO, tak by šel zase jinam a tak to má být, ale posadit děcko k počítači a myslet si, že to stačí, to je blbost maximální
|
Monty |
|
(10.7.2019 21:25:06) "...když se děcku nebude nikdo věnovat, asi těžko jeho zájem vznikne"
Yuki, no a to si přesně nemyslím, protože mám opakovanou (nikoli ojedinělou) zkušenost s tím, že vznikne.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 21:27:44) že by se třeba sedmiletý dítě bez předchozí informace začalo zajímat o křemičitany? no dobře 😀
|
Monty |
|
(10.7.2019 21:30:30) "...že by se třeba sedmiletý dítě bez předchozí informace začalo zajímat o křemičitany"
Yuki, ono k té informaci, že existují nějaké křemičitany dojde postupně, víš. Přes širší zájem, který k nim vede. Nezjeví se mu najednou v hlavě osamocené křemičitany a nezačnou na něj volat "zajímej se o nás, neb jsme cool".
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 21:32:09) ano Monty, musí postupně, ten začátek zájmu je třeba v zájmu o pohádky, který mu někdo čte
|
|
|
|
|
|
Bouřka |
|
(10.7.2019 21:18:08) Monty, a ty máš dojem, že debata nevyžaduje koncentraci? To dítě ty informace nějak zpracovává, třídí si je, klade otázky...Jo, můžeš mu pustit dokument, když ješte nečte, ale i tam ocení nějakou vazbu.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 21:21:04) ale vysvětlím tu koncentraci v oblasti zájmu, patří sem třeba to, že dvouletý dítě vydrží třeba hodinu nebo dvě poslouchat čtení pohádky, nebo vydrží skládat puzzle, nebo stavět lego, nevrhá od jedné činnosti ke druhé, ale vidíš na něm tu snahu pochopit, zvládnout, dotáhnout do konce
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 21:22:35) a proto je třeba těžký odhalit nadání u adhd, kteří nevydrží a projevují se jinak, s tím ale zkušenost v předškolním věku nemám
|
. . |
|
(10.7.2019 21:26:46) nadání s adhd se projevuje např. jaksi "přímo" - tedy tím, jak snadno a rychle chápe, naučí se kde co jen tak, mezi dvěma skoky či záchvaty vzteku či lítosti, nachází svoje originální řešení...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 21:29:39) Slupko, ono je to u těch klidných líp poznat, i ten zájem i ten výsledek
|
. . |
|
(10.7.2019 21:33:27) Yuki ano, to rozhodně, já jen jak je to s neklidnými batolaty - prostě vidíš, jak to spíná, i když tomu věnuje jen krátké soustředění (z pohledu mnohých vlastně žádné). Klasická škola je samozřejmě pro adhd velký problém, ale to ti asi nemusím vysvětlovat
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 21:36:13) Slupko, já mám doma jedno normální se symptomy adhd, ale to nevydrželo u ničeho ani než se stihlo zeptat, takže jak to vypadá u batolat nadaných s adhd se ráda dozvím, ono se to hodí vědět
|
. . |
|
(10.7.2019 22:04:44) Yuki, tak takový extrém zas neznám. V rodině máme dva takové, na otázky čas najdou, mají různá období během dne i v řádu dnů - když jsou odpočatí, celkově v pohodě, tak se soustředí, zaberou se do činnosti...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 22:15:15) Slupko, to moje nejmladší mělo dost náročný začátek, a po těch starších nemohl být rozdílnější 😁
|
|
|
|
|
|
|
Bouřka |
|
(10.7.2019 21:29:32) I ADHD v oblasti zájmu dokáže projevit delší koncentraci, ale nebude to hodina, ale 20 minut, ale furt výrazný rozdíl od obvyklých tří minut
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(10.7.2019 21:32:35) Ale to snad každej vydrží dýl u toho co ho zajímá než u toho co ho nebaví.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 21:34:13) jistě, jenomže u těch nadaných to jde do extrému, dokážou nevnímat potřeby těla, jenom aby nasytili mozek
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(10.7.2019 21:37:15) I to neni tak neobvyklý, ze se do něčeho zaberou az se počůraj nebo zapomenou najíst.
|
|
|
Bouřka |
|
(10.7.2019 21:36:00) Tak principielně jde o to, že to výrazněji přesahuje míru obvyklou v daném věku, pokut to neni zrovna to adhd, kde se to komplikuje.
|
|
|
|
|
|
JaninaH |
|
(10.7.2019 21:24:33) Monty, to je přece všeobecně známý fakt, že surfování po internetu je zabiják koncentrace i u dospělých, natož u dětí. Moje nadané děti naštěstí prožily většinu dětství bez internetu, samozřejmě jsem se jim věnovala a četla si s nimi a učila je vyhledávat si informace, stejně tak manžel a dětí prarodiče. Dneska by to nebylo jinak, vůbec by mě nenapadlo dítě posadit před počítač a říct, jso nadanej, tak hledej. Co je to za hloupost?
|
Monty |
|
(10.7.2019 21:28:11) Janino, kromě internetu jsou taky ještě knihy nebo dokumenty. I když ty teda dnes také děti sjíždí spíš na internetu. Třeba moje dítě to tak dělalo, není sice geniální (naštěstí), ale že by jen máchalo klackem, to se taky nedá říct.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 21:31:12) no a ty knihy mu musíš dát, ten dokument najít, musíš mu číst, dokud neumí, musíš s ním o tom mluvit
|
Monty |
|
(10.7.2019 21:38:10) Yuki, mluvit s ním o tom nemusíš, a pokud jde o to, že koupíš knihu/DVD, tak to zas nezabere tolik času, aby se to dalo brát za "extra věnování". Jako peníze to stojí, to je fakt, ale zas nemyslím, že je nutný pojmout to tak velkoryse jako já, lze to jistě i bez těch nadstandardních investic.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 21:40:07) Monty, proč se stydíš za to, že máš chytrý a asi i nadaný dítě a že ses mu jako malýmu věnovala?
|
Monty |
|
(10.7.2019 21:48:44) Yuki, nikoli, píšu ti pouze, že jsem s ním nikde nad ničím neseděla, nic mu nevysvětlovala a žádnýho průvodce/mentora mu nedělala. Já pouze jeho zájmy platím a od určitého věku se občas "obětuju" a nechám si odvyprávět něco, o čem vím prdlačku nebo vyplním test. Ovšem ten věk teda nebyl až tak úplně školkovej ani prvostupňovej, a že v tom nevidím známku žádného "mimořádného nadání", kterýmu by bylo potřeba se speciálně věnovat v rámci základního vzdělávání.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 21:53:58) je možný že mu četla babička, nebo s ním byla u těch dokumentů, možná o tom ani nevíš
|
Monty |
|
(10.7.2019 21:59:47) Yuki, ale kdepak, babička nic takového nedělala, ta mu četla leda pohádky před spaním, když byl hodně malej. Což ale dělá asi skoro každej, ne? To přece není žádné "extra věnování".
|
|
|
Bouřka |
|
(10.7.2019 21:55:45) Takže ve škole se mu nikdo nevěnuje, protože žádané umí, tak ať se nudí, však se nic nestane. A doma se taky nedočká, má si vystačit s knihama a videem. To je dost smutný a asi to pro své dítě leckdo chtít nebude, já teda určitě ne.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 21:59:17) Bouřko, možná to má být důkaz extrémní schopnosti dítěte, ale mně to připadá jako extrémní odmítání rozumu, a asi i špatná paměť maminky
|
Monty |
|
(10.7.2019 22:07:58) Yuki, ale to není špatná paměť maminky, maminka ví moc dobře, co dělala a co ne. A dítě to ví taky, teď tu proběhlo, tak jsem se ptala. Jistě tě potěší, že přiznal "trochu mě mrzelo, že jsem si o tom neměl s kým povídat, protože to nikoho nezajímalo". Neměl, no. To už tak v životě chodí, nemá to spousta lidí, resp. většina, co má obskurní zájmy.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 22:18:59) ale jistě, Monty, jen ti nejlepší z nejlepších se zajímají sami od sebe o něco ,o čem jim nikdy nikdo neřekl, jenom jim dal dokument a knížku, oni sice neuměli číst, ale jim to tak stačilo, spokojeně se nudili a přitom vymysleli, že se budou zajímat o dejme tomu Normandii
|
Monty |
|
(10.7.2019 22:21:19) Yuki, ach Bože, já tu druhý týden píšu, že se dítě nudilo VÝUKOU ve škole, nikoli že se pronudilo dětstvím, umělo se prostě zabavit jinak, možná právě proto, že bylo zvyklý se věnovat samo sobě a vymýšlet si samo vlastní aktivity. Ty to pojímáš dramaticky jak antickou tragédii, ale že někoho nudí prvouka, kupecký počty nebo vyjmenovaný slova neznamená nic víc, než že ho nudí přesně ty uvedené činnosti.
|
JaninaH |
|
(10.7.2019 22:32:32) Nudění se ve škole není tragédie, ale je to strašně, strašně otravný.
|
Monty |
|
(10.7.2019 22:37:09) Janino, to je sice možný, ale ono to někdy nejde jinak. Snažím se to tu vysvětlit druhej tejden. Marně. Tady všichni vychází z představy, že co dítě (ať už nadaný nebo ne), to zvídavé stvoření, které lze správným přístupem v rámci prvního stupně zaujmout prakticky čímkoli, jenže v reálu to tak univerzálně nefunguje.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 22:40:44) omyl Monty, já se ti tu snažím vysvětlit, že dítě se ve škole nudit nemá a dokonce ani nemusí, jen je potřeba tomu trochu pomoct
|
Monty |
|
(10.7.2019 22:47:20) Yuki, tak znova. Máš dítě, který prostě nezajímá nic, co je předmětem učiva na prvním stupni. Možná trochu přírodopis, kde ho učitelka nechává v hodinách vykládat místo ní a zaměstnává ho referáty. Jinak vůbec nic. Ano, můžeš ho mít po dobu prvního stupně v domácím vzdělávání, ale na to každej rodič nemá kapacitu a třeba to ani nechce, protože vidí ve škole určitý socializační prvek a navíc to dítě do školy chodit chce, samo si ji vybralo proto, že očekávalo, že do ní bude chodit nejvíce dětí, které už zná ze školky (není zrovna jásavě extrovertní, takže dává přednost známým dětem před cizími). Přínos toho, aby se dítě na prvním stupni učilo to, co se učí na druhým nevidím veškerý žádný, to mi přijde lepší, když si o pár let prodlouží "školku".
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 22:50:06) já vím, tvýho syna by nebavilo být ve škole, kde by se mohl věnovat svým zájmům, moje kluky to naštěstí bavilo 😊
|
Monty |
|
(10.7.2019 22:54:52) Yuki, OMG, tak znova. Nevím, jaké zájmy kompatibilní s výukou na prvním stupni měli tvoji synové, můj syn neměl žádnej. To, co ho v rámci školy začalo bavit se prostě učí až na druhým a i kdybych teoreticky připustila, že se to třeba mohl ve škole učit o rok dva dřív, tak nevidím problém v tom, že to nedělal. Nic mu neuteklo. A taky je docela dobře možný, že by ho to o ty dva roky dřív ještě ani nebavilo, to se dá dost těžko odhadnout.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 23:31:52) Monty, proč už zase? copak dějiny letectví se učí na prvním nebo druhým stupni? nebo nanočástice? nebo třeba křemičitany do hloubky? fakt ne, přesto se tomu na dobré škole s dobrým učitele může dítě věnovat, pokud ho to zajímá, už na prvním stupni, škola se přece nemá omezovat na to, aby odučila nějaký věci, co se mají odučit, ale má rozvíjet zájmy, pokud nějaký jsou, no a nadaní ty zájmy mají a mají je většinou dost neslučitelný s běžným pojetím školy, prvního stupně zvlášť, to není žádná výjimka, to je normální, u nadaných
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 23:34:07) a to, co chytrý děti ve škole nebaví, se dá učit i tak, aby je to bavilo, nadaný zvlášť, protože jsou schopní střídat spoustu různých metod, rádi zkouší dívat se na věci různým způsobem, nejdou rychle dopředu, jdou možná o kousek rychleji, ale hlavně do hloubky a do podstaty, proto je to baví
|
|
Bouřka |
|
(11.7.2019 7:02:50) Jestli se tady nezaměňují některé věci. Jako "nuda, protože mě to dostatečně nezaměstná" a "nuda, protože mě to extra nebere". My mluvíme spíš o tom prvním. Když osmák bude hodinu počítat příklady prvního stupně, tak asi bude znuděnej až na půdu z tupé práce, bez ohledu na jeho vztah k matematice. Když bude počítat příklady na úrovni jeho schopností, tak i když matiku nemusí a vůbec ho to netěší (=nudí ho to), tak má zaměstnanou hlavu. Chvilkové nudy tohoto charakteru zná asi každý, to je v pořádku (já když přepisuju záznamy a data, tak se taky nudím, ale udělat se to musí a můžu se těšit, až to bude hotový a budu si s tím moc pohrát ). Blbý je, když je to převládající stav. Přičemž to první z hlediska školy, považuju za horší, protože s tím lze něco dělat. To druhý je náročnější, ale zrovna u nadaných dětí se dá do nějaké míry kompenzovat dobrým nastavení toho prvního, ony obvykle rády zaměstnávají mozek obecně, nemusí mít jen to svoje. Takže Montík se nemusel ve škole na prvním stupni dobře bavit, ale mohl být zaměstnanej. V tomhle asi mají výhodu ti, kteří trpí celkovou zvídavostí , oproti těm, kdo mají spíš vyhraněné zájmy. Tohle byl asi i problém mý sestry, která na gymplu sice byla přiměřeně zaměstnaná, ale většinou ji to nepřinášelo žádné hluboké uspokojení. Ale tam to teoretické řešení mělo, střední jsou různého charakteru a nikdo neprndá, že se mládež rozčleňuje podle schopností a zájmů , u těch základek je to horší. Ale o to víc bych řekla, že ty děti potřebují v rámci té školy, ne doma, mít alespoň kousek toho svého, třebas podchycené IVP nebo tou hodinou intervence, aby si na té škole našly něco dobrého.
|
|
Kudla2 |
|
(11.7.2019 8:59:39) Monty,
jestli ono to nebude tím, že tvůj syn je bezpochyby asi velmi nadanej a chytrej kluk, ale ne MIMOŘÁDNĚ nadanej, natož GENIÁLNÍ, takže se bavíme o úplně jiný kategorii než u Yuki a nemůžeš to dost dobře porovnávat.
(Pro jistotu, kdybys náhodou chtěla začít vykřikovat nějaké posměšky o zneuznaných géniích, tak já si myslím, že i moje děti spadají do úplně stejné kategorie co Montík - jsou bezpochyby velmi nadané a chytré, ale ne MIMOŘÁDNĚ nadané, natož GENIÁLNÍ),
|
libik |
|
(11.7.2019 9:14:17) Kudlo, už se tu jednou řešilo, že nazývat něčí dítě zkomoleninou matčina nicku je nepřípustné, i kdyby byl dotyčný blbý jak 3 Lojzové dohromady.
Jinak nemohlo dojít k ničemu jinému než k tvému závěru, matky, co nechápou nebo mají jiný názor, jsou prostě málo nadané a jejich potomci ani nemluvím. V tom duchu nevěřím, že ty bys neměla geniální děti, podívej se na sebe
|
Bouřka |
|
(11.7.2019 9:32:24) No to musela být výživná diskuse. A proč že je to nepřípustné? Někoho to pohoršuje? V tomto případě sice jméno známe, ale já ho třeba vytahovat nechci a většinou tomu tak stejně není. Mně osobě pan Bouřka, malej Bouřka a malá Bouřka nechávají zcela v poklidu.
Jinak osobně si myslím, že do mimořádného nadání s vysokou pravděpodobností spadá jak Monty, tak její syn. Bez ohledu na to, jak často se s ní neshodnu.
|
libik |
|
(11.7.2019 10:34:54) Jedná se o třetí osobu, fakt vám to přijde normální?
|
|
libik |
|
(11.7.2019 10:36:27) Malej Bouřka není malej Buřík, nevidíš rozdíl? Jinak tedy slovo malej, pokud všichni víme, že se jedná o člověka na prahu dospělosti, je taky ke zvážení.
|
Bouřka |
|
(11.7.2019 10:47:51) To by bylo spíš malej Bouřík, ne? Každopádně, Bouřík nebo Buřík, nijak mě to nepohoršuje. Buřinka by bylo přímo hezké . No a malej tady beru ve smyslu junior. Navíc Monty junior je tady s náma, co se narodil. Manžel je pro řadu starších osob, znajícího od dětství, furt Jeník, i když už je šedivějící
|
Kudla2 |
|
(11.7.2019 10:49:02) Bouřko,
v Knoflíkový válce byli dva bratři, starší Bouřka a mladší Buřinka
|
Bouřka |
|
(11.7.2019 10:51:12) Vidíš, to je jedna z klasik, která mě minula
|
|
|
Bouřka |
|
(11.7.2019 10:56:44) Teď jsem si vzpoměla na historku své tchyně, jak v práci tu a tam zmínila Jeníčka, a pak se jednou pubertální, předčasně vytáhlý Jeníček přiklátil se svýma 185cm a vyvedl osazenstvo poněkud z míry
|
|
|
K_at |
|
(11.7.2019 11:04:01) Libiku, malej = potomek, junior/ nick = ke komu zmineny jr. patri. Dela se to tu roky, pokud nekdo zmini "mala Kat", netusim, kde v tom videt urazku.
|
|
Konzerva |
|
(11.7.2019 12:42:23) "Malej Bouřka není malej Buřík, nevidíš rozdíl? "
Ne, nevidím. Myslím, že v tomto jsi poněkud přepí....á.
|
|
|
|
Okolík |
|
(11.7.2019 10:04:53) O takové diskusi tedy nevím. Nazývat rodinné příslušníky odvozeninami z nicku mi naopak přijde vhodné a přehledné. Skutečná jména naopak považuji pro použití v diskuzi za nevhodná. Montìk , podle toho, co o něm jeho matka píše, mimořádně nadaný je a drobné extrabuřty mu poskytnuty byly, jak školou tak rodinou, hl.matkou. I když Monty to za žádné zvláštní zacházení nepovažuje...
|
|
Kudla2 |
|
(11.7.2019 10:47:28) Libiku,
myslela jsem, že moje formulace je naprosto blbuvzdorná, ale jeví se, že nikoli, a že kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde.
To s tím nickem vůbec nekomentuju, protože se to tu používá naprosto běžně a není na tom nic urážlivého (osobně to považuju za vhodnější než "propíchnout" jméno, navíc třeba "malá Libiková" tu padlo asi tisíckrát, aniž by ses vůči tomu jakkoli ohradila. Takže to sis teď účelově vycucala z prstu, abys mohla vystupovat ublíženě.
Ten poslední odstavec je už od tebe vyložený chucpe, nechápu, jak můžeš takto drze ignorovat VÝSLOVNĚ napsané "myslím si, že je velmi nadanej a chytrej" a přetavit to do "matky, co nechápou nebo mají jiný názor, jsou prostě málo nadané a jejich potomci ani nemluvím."
Navíc jsem Montíka zařadila do stejné kategorie jako své vlastní děti (velmi nadaný a chytrý, ale nikoli geniální), kdybych používala tvůj styl diskuse, tak bych teď začala fňukat, jak mi urážíš děti.
|
libik |
|
(11.7.2019 11:13:21) Kudlo, já jsem se svým IQ v míru, na rozdíl od mnohých zadupaných talentů, drzé je uvažovat zde (jakkoliv) o jiném dítěti, které jsi nikdy neviděla a také neuvidíš (jelikož ve své prezentované podobě ani neexistuješ)
Jenže propírání syna Monty je jeden z pilířů tvého zdejšího angažmá a má nemalý podíl na tom, že počet tvých příspěvků v jednom dnu zdaleka přesahuje číselnou výši IQ i těch největších géniů se specifickým myšlením.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.7.2019 11:33:29) vypadá to, že se téma dokonale vyčerpalo 😁
|
Bouřka |
|
(11.7.2019 11:41:42) Ještě si můžeme dát kolo na téma, jestli když byl problém s nadáním v dětství, tak se cítíme celý život zadupané nebo se jen snažíme zúročit nějakou zkušenost Každopádně mě čekají přízemní záležitosti a frčím obstarat žvanec pro výživu mozku a těl malých Buřinek.
|
libik |
|
(11.7.2019 11:51:22) mně by vyhovovalo nějaké fakt fér přehledné téma, třeba "Jste chytré nebo hloupé, mají to děti po vás?"
že by se jednou provždy vědělo
|
Monty |
|
(11.7.2019 11:52:50) Libiku,
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.7.2019 11:53:54) libiku, super nápad 👍 ale děti bych do toho netahala, stačí, když se pochválíme my, děti probíráme pořád někde
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.7.2019 12:14:18) no právě nejvyšší čas poslat potomky k vodě a věnovat se sobě
a našemu iq,eq,cq...
|
|
Okolík |
|
(11.7.2019 12:30:24) Cairo, to je nepochopení diskuse. Zde se neřešilo jen iq potomků.
|
|
. . |
|
(11.7.2019 12:41:23) No moment Cairo, IQ neřešíme, to je bez debat
|
|
|
McGruber |
|
(11.7.2019 13:14:29) Libik, k tebou navrhovanému tématu, abych tuto myšlenku podpořil. Jsem hloupý a děti nemám. Držim palce, ať se to rozjede.
|
libik |
|
(11.7.2019 13:47:56) McGruber, zkusíme to tady, jsem ráda, žes začal, jaké je to je?
Já, upřímně řečeno, nevím, někdy si říkám, "veverko, ty jsi chytrá jak rádio", pak se zamyslím a řeknu si "může být chytrý člověk tlustý?"
|
. . |
|
(11.7.2019 14:18:41) Může, libiku, může. To jsou nezávislé veličiny.
|
libik |
|
(11.7.2019 14:23:54) No, já ti nevím, Slupko. Člověk, který myslí na takové kraviny jako je BMI 28, nemůže mít žádné zázračné nadání. Myslela jsem to tak, že chytrý člověk to neformuluje vůbec.
A pak to byl odkaz na South Park "Ó jak jsi chytrý a vůbec nejsi tlustý"
A co ty? Jsi chytrá nebo hloupá? Ptám se vážně..
|
Vítr z hor |
|
(11.7.2019 14:48:34) "Člověk, který myslí na takové kraviny jako je BMI 28, nemůže mít žádné zázračné nadání. "
No, já ti nevím, Libík. To nebude o inteligenci. Můj neuvěřitelně inteligentní švagr, špičkový kardiochirurg, za jehož zázračné nadání dám ruku do ohně, dokázal v období počátku plešatění utratit majlant za nesmyslné přípravky všeho druhu na růst vlasů, i když musel vědět, že jsou úplně k ničemu. Chytří lidé nemusí dělat vždycky jen chytré věci...
|
Bouřka |
|
(11.7.2019 15:04:40) "Chytří lidé nemusí dělat vždycky jen chytré věci..."
Jo jo, že IQ není samospásné si vždycky silně připomenu pokaždé, když na mě bulvár vyplivne Karla Janečka
|
|
libik |
|
(11.7.2019 15:04:42) Větře, ale to je pěkný
|
|
|
. . |
|
(11.7.2019 14:53:08) libiku, nejsem moc chytrá, ale mám vysoké IQ - to jsem ti tu již psala párkrát, vždy když jsi se ptala, jednou včetně konkrétních čísel.
Ve výplatnici se vyznám a při výměně žárovky vypínám příslušné pojistky.
EQ podprůměrné, snažím se to kompenzovat tím IQ, jak je tu občas vidět tak ne vždy úspěšně
|
libik |
|
(11.7.2019 15:08:06) Slupko a lidé s vysokým IQ nejsou chytří? Jak to přijde?
Jestli ty nemyslíš, že nejsi vychytralá nebo praktická.
Stejně se mi zdá, že momentálně strašně letí "nemít vysoké EQ" (a neuklízet).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.7.2019 15:09:55) teď je moderní CQ, akorát že někde to překládají jako kulturní a někde jako kreativní, tak nevím, naštěstí nevynikal ani v jednom, tak mi to může být jedno
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.7.2019 15:11:25) když to shrnu,iq je snad v pohodě, eq by někdy byli potřeba vyšší a bmi by mohlo být o kousek nižší, ale když to zprůměruju, tak jsem se sebou maximálně spokojená 😀
|
|
libik |
|
(11.7.2019 15:11:54) Jejda, tak to jsem nikdy ani neslyšela, snad to nemám
(samozřejmě mohu pogůglit, ale za chvilku přijde klient s vysokým IQ, musím posbírat drobty z klávesnice)
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(11.7.2019 15:19:52) Co přesně znamená to EQ ?
|
libik |
|
(11.7.2019 15:21:54) Jinak ano, definujte EQ, já třeba adoptuju každou babičku i žabičku, ale slon v porcelánu jsem děsnej.
|
libik |
|
(11.7.2019 15:59:18) Greto, a EQ s morálkou a soucitem?
|
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(11.7.2019 15:24:52) Já sbírám šneky aby je něco nepřejelo, ale nevím jestli je to ono.
|
Bouřka |
|
(11.7.2019 15:29:03) Inko asi to bude komplikovanější, moje dítě bude zachraňovat kdejaké zvířátko, když je v dobrém stavu, tak se umí skvěle postarat o svou sestřičku, ale číst lidské emoce, to pořádně nezvládá.
|
|
|
|
|
libik |
|
(11.7.2019 15:26:56) Valkýro, nejde o to, jestli si s tím oblíbená, ale jestli to bez obalu přiznáš.
Já myslím, že by tu nikdo na frajera nenapsal:
"Holky, mám IQ 109."
Ale k nízkému EQ se přihlásí kdekdo.
|
Monty |
|
(11.7.2019 15:29:32) Libiku, to ti těžko někdo na frajera přizná, IQ se plošně netestuje, většinou jsou otestovaní jen ti "vadní" nebo ti "geniální". IQ 109 ti někdo může přiznat spíš jako výsledek onlajn testu na fejsbůku.
|
libik |
|
(11.7.2019 15:45:05) Monty, na fb už někdy někomu vyšlo 109? Já myslela, že všem vychází 146, jinak by za to ti lidé neplatili.
|
Monty |
|
(11.7.2019 15:56:25) Libiku, to já nevím, asi neznám nikoho takovýho, ale řekla bych, že ať už mu v něm vyjde cokoli, od výsledné výše IQ bych odečetla nejméně tolik bodů, kolik za něj dotyčný zaplatil.
|
|
|
|
Cimbur |
|
(11.7.2019 18:09:38) IQ 109 je pěkný. S tím se dá dosáhnout mnoha cílů.
|
libik |
|
(11.7.2019 18:31:10) Cimbur, souhlasím.
Ale právě, že nikdo nesdělí (buhvíproč) mám IQ 109 a vážím taky 109
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.7.2019 20:29:49) a co teprve mám iq 135 a váhu 135, popřípadě mám váhu 65....😀
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.7.2019 21:01:51) Greto, přesně
|
|
|
|
. . |
|
(11.7.2019 21:12:47) libiku tak možná to tak prostě nikdo nemá, nebo to neví
Já mohu sdělit pouze tolik, že mám IQ (na papíru od Mensy z roku 2006) x, a váhu x/3 + 4
kdežto moje BMI = x/5 + 1
|
|
. . |
|
(11.7.2019 22:18:33) Cairo, tak asi jo . . .
Smajlík na high five tu chybí, ale je to dobrá náhodička
|
. . |
|
(11.7.2019 22:33:34) Greto, je to jinak! Omlouvám se, nezkontrolovala jsem zápis
|
|
|
|
|
. . |
|
(11.7.2019 22:35:49) Cairo tak ne
Omlouvám se.
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(12.7.2019 7:05:19) Ale jo - já spočetla jen to prní, druhé až dnes ráno s tím přepisem na 7,5 a sedí to ( IQ 148, váha 53, BMI 21)
|
. . |
|
(12.7.2019 7:15:24) Cairo, jsem si říkala, že nemůžeš mít takové BMI
|
|
|
|
|
. . |
|
(11.7.2019 22:30:21) Všechno špatně zpátky na stromy!
Mám tam chybu, BMI je správně x/7,5 + 1
koukám mi tam zmizela ta 7,
|
libik |
|
(11.7.2019 22:51:42) tak ona stačí ta váha, ne? (pro výpočet IQ, to je oč tu běží) y = x/3+4
|
. . |
|
(11.7.2019 22:58:34) No ale tu váhu nevíš. Nebo tedy ty asi jo, akorát nevím ze kdy, protože se to dost rychle mění. Ve skutečnosti nestačí ani oba ty údaje dohromady - jak psala Greta.
|
libik |
|
(11.7.2019 23:37:32) Fakt to nejde vypočítat?
Jinak, já nemám nic proti tomu, že si někdo nechá změřit IQ
|
|
withep |
|
(12.7.2019 6:30:28) Ou. Vlastně mě překvapuje, že rodina.cz ještě existuje, při této absolutně nepřehledné struktuře diskusí :-D. Jak tohle téma začalo? Hledá se ideální poměr nebo co?
Pokud by šlo o hmotnost a ne o BMI, mám hodnotu v kg těsně nad polovinou, ale chtěla bych ji mít těsně pod polovinou (nebo klidně i pár bodů obětuju :) ). Nevíte, kde se dá sehnat ta pilulka?
|
. . |
|
(12.7.2019 7:18:45) Whitep, začala si libik.
|
libik |
|
(12.7.2019 9:12:22) Moment, já jsem zadala podtéma "jste chytré nebo hloupé", poctivě odpověděl McGruber, já a Kat, taky Rocpucha , pardon , na koho jsem zapomněla., ostatní tady kličkují (viď, Slupka) a dělají, jako, že nejsou chytří a mají IQ nad 130.
Váha verrus IQ je další odbočka 1. Chytrý člověk se stará o své zdraví 2. Chytrý člověk má vyšší zájmy než se vejít do sukně 3. Chytrý člověk mění jen co se změnit dá
|
Rodinová |
|
(12.7.2019 9:35:09) Vaha versus IQ jsem tu dovedla ad absurdum ja ... Chytrej clovek se nebere vazne
|
. . |
|
(12.7.2019 10:00:21) Řekla bych, že tady už dávno nikdo nic nebere vážně, natož sebe, bez ohledu na to, kolik váží
|
Rodinová |
|
(12.7.2019 10:14:47) To teda nevim, nektery reakce tomu uplne neodpovidaj
|
|
Ruth |
|
(12.7.2019 10:15:01) Nebrat se vážně je považováno za plus, akorát se někdy zapomene, že když je to pořád, už to unavuje. A taky ten druh humoru, který bych přirovnala - neseš 3-patrovou zmrzlinu, jiná osoba tě bouchne do zad, nečekaně, zmrzka letí částečně i na šaty a nové lodičky a když jen zvedneš obočí, dozvíš se, že nerozumíš vtipu, přátelské herdě, jsi hnusný materialista háklivý na svoje outfity a nemáš rád lidi. Případně, že děti na rovníku nemají ani vlažnou vodu a ty si tu žereš.
|
Rodinová |
|
(12.7.2019 10:24:42) Ruth, ale to, co popisujes, neni nebrat SE vazne (tj. sama sebe), ale delat si srandu z nekoho jinyho, pripadne nemistnou srandu.
|
Ruth |
|
(12.7.2019 10:38:49) Však já to mám jako 2 věci, 2 odstavce, co se mi až tak nelíbí. Spojuje je snad jen to, že "autor humoru" /ten, co bouchá, jako příklad/ nezapomene občas utrousit, že "ten se zmzkou na šatech" se bere zbyteně vážně. To, že šel zrovna na pohovor do práce, na věci nic nemění. Dozví se, že moc pracuje.
|
|
|
Kudla2 |
|
(12.7.2019 20:54:33) Ruth,
to s tou zmrzlinou i to druhý vnímám naprosto stejně. Plus ještě to, že ten "přátelský" a "vtipný" mlátič do zad na to pozvednutí obočí zareaguje tak, jako by ten s tou zmrzlinou právě převrhl JEMU celý zmrzlinářský vozík a rozšlapal všecky kornoutky a ještě mu za rohem zaškrtil babičku (a ten na to jen kouká jako puk, protože o ničem takovým neví a jeho babičku vůbec nezná ).
Co s tím nevím. Oplácet stejné stejným a taky toho druhýho praštit do zad, až bude mít zmrzlinu on, mi přijde hodně pod úroveň, a nechat to tak a ignorovat (což je asi jako taktika nejúčinnější) se mi občas taky nechce.
Protože nevím jak komu, ale mně by v pozici toho se zmrzlinou dost pomohlo vědět, že mě nešálí zrak a sluch a že to někdo jinej vidí taky.
|
|
|
|
|
Monty |
|
(12.7.2019 9:46:39) Libiku, já jsem bývala chytrá, akorát že poslední dobou jsem tlustá, tak nevím, jestli mám brát jako relevantní údaje z hubených časů nebo si radši zajít na přeměření skrzevá nárůst BMI (což se mi nechce, protože jako tlustá jsem dost líná).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.7.2019 12:29:14) Součástí výsledku iq testu se ode dneška stává i dodatek s aktuální váhou nebo hodnotou bmi, při ohánění se výškou iq je proto ode dneška nutné kontrolní vážení. V případě rozdílu většího, než kolik může způsobit třídenní zácpa je nutno přeměřit iq. Nebo se na to rovnou vy... 😀
|
|
|
|
libik |
|
(12.7.2019 11:01:31) Omlouvám se za nečitelný text od snídaně, ranní příspěvek mě přesvědčil, že bez brýlí už fakt ne a že rčení "kde je vůle je i cesta" má své limity
|
|
|
|
Ruth |
|
(12.7.2019 7:35:00) K čemu pilulka, o hodně se postará škola. Už je navržena novela zákona, že kdo neudělá maturitu, bude mu i tak uznáno SŠ vzdělání. Jak k tomu chudáček dojde, aby po 4 letech strávených /vysezených/ ve střední škole bude vylňovat "nejvyšší dosažené vzdělání - základní". Ho ho, to bychom se na to podívali! Jsem zvědavá, jak bude vypadat ten "papír". Fantazie už pracuje.
|
Monty |
|
(12.7.2019 8:37:57) Ruth, no jak by měl vypadat, bude to prostě středoškolské vzdělání bez maturity, což se už léta používá pro absolventy středních odborných učilišť. Ti také nemají nejvyšší dosažené vzdělání základní, i když nemají maturitu.
|
Jahala. |
|
(12.7.2019 8:58:50) Monty, ale jejich studiem je ukončeno učnovskou zkouškou, nemají to jen za docházku. A pokud zkoušku neudělají mají také jen základní vzdělání. Podle mně je to blbost.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.7.2019 9:08:02) možná to bude střední vzdělání bez ukončení zkouškou, ale aspoň doklad, že vůbec chodili čtyři roky do školy
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.7.2019 9:08:36) otázkou ale zůstává, k čemu jim takový papír bude...
|
|
Jahala. |
|
(12.7.2019 9:18:28) Tak jako důkaz, že chodili do školy mají vysvědčení...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
libik |
|
(11.7.2019 22:42:17) Slupko, IQ 150, váha 54, ale kvadratické rovnice jsem tedy nepočítala, na to je moc hodin
Co tě vedlo v roce 2006 k měření IQ? Je to..zajímavé.
|
. . |
|
(11.7.2019 22:51:43) Libiku, ptala jsi se na to již předevčírem, a obratem jsem odpověděla, tedy nadvakrát - to z roku 2006 je v odpovědi v 11:56 (9. ).
|
libik |
|
(11.7.2019 22:54:17) Slupko, nejsme ve škole nebo jsme v přátelské podporující škole, takže mohu nedávat pozor, klidně si to nech
|
. . |
|
(11.7.2019 23:03:16) Libiku, jsem na telefonu, nechtělo se mi to ťukat znovu, bylo rychlejší to nalistovat ve vlastních příspěvcích.
Bylo to před přijímačkama na 8lg syna. Ten jevil kvůli dys neschopnost projít klasickými p
|
. . |
|
(11.7.2019 23:08:47) Tak jsme zvažovali Mensa gympl, kam tehdy stačilo defakto zaškrtat jejich test na úroveň nad 130. Syn přemýšlí obdobně jako já, a nechtěla jsem ho poslat na test zbytečně, tak jsem se nechala nejdříve otestovat sama.
|
|
|
. . |
|
(11.7.2019 23:11:28) Mmch v přátelské podporující škole člověk obvykle dává pozor, protože ho zajímá odpověď na to, na co se ptal
|
libik |
|
(11.7.2019 23:41:32) I v přátelské podporující škole si občas Lojza zatouží přečíst Vergilia v originále.
Neumím si představit průsečík specifických zájmů množiny nadprůměrně nadaných dětí, který by v okamžik O bezvýhradně strhl jejich pozornost (čímž bychom opustily BMI ve vztahu k inteligenci a vrátili se k separaci géniů?)
Už ne, jdu se dívat na Vetřelce..
|
|
|
|
|
|
|
Len |
|
(11.7.2019 21:22:02) Ja myslim, ze proste v takovem pripade dochazi k testovani minimalne. osobne jsem otestovana z vyzkumu na VS, vyzkum zamereny na vzdelavani dospelych. Jinak bych to nevedela, nikdy bych se jen tak testovat nedala. No a deti mely problemy, takze otestovane jsou proto a vzhledem ke zkusenosti s "presnosti" testu u syna to beru docela s rezervou. To testovani tak mam i s vahou, vahu jsem poridila letos pote, co manzel projevil obavu, ze jsem nemocna, neb mi chrasti kosti. Nebyt problemu, tak se vazim jako doted jednou za rok u nasich
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(11.7.2019 22:03:11) Libiku, inteligenci jsem si nikdy neměřila, na rozdíl od tělesné hmotnosti, což patrně dostatečně vypovídá o prioritách a tím i o inteligenci Jsem hubená, hloupá, nevzdělaná a celkově nedostatečná, ale mám třeskutě chytré a schopné děti, po tatínkovi a po prarodičích
|
libik |
|
(11.7.2019 22:47:39) Ropucho, já taky ne, jedno číslo mi řekla kdysi maminka(cca 11 let mi bylo), ale ta všechno poplete.
|
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(11.7.2019 22:46:10) libiku IQ 109 je pořád ta lepší část průměru... to se dá klidně přiznat, ne? Těch 109 kg je tedy dost horší výsledek...pro ženy určitě.
Já svoje IQ znám. Ovšem z doby na ZŠ Testovali nás všechny ve škole, tuším, že to bylo součástí procesu výběru povolání - tj kam podat přihlášku na střední.
|
libik |
|
(11.7.2019 22:49:30) Marko, já jsem nikdy neslyšela, že by to někdy řek, jinak já nevážím 109 kg, ale 50 taky ne.
|
|
|
|
|
|
|
|
Marta. |
|
(11.7.2019 15:21:59) Jak psala Slupka, BMI a IQ jsou nezávislé veličiny.
|
libik |
|
(11.7.2019 15:23:12) Marto, já myslím, že to tak docela nevíme (vlastně ani to, že jsou nějaké veličiny zcela nezávislé)
|
Marta. |
|
(11.7.2019 15:29:16) libiku, ta odpověď Slupky, že jsou to nezávislé veličiny byla na tvoje tvrzení, že tlustý člověk nemůže být chytrý. To je totiž blbost.
|
Rodinová |
|
(11.7.2019 15:30:36) Marto, jo, i z toho pohledu, ze lidem, co trpi na jojo efekt, by logicky musleo kolisat i IQ
|
Marta. |
|
(11.7.2019 15:31:28) Rodinová, to by bylo vtipný.
|
Rodinová |
|
(11.7.2019 15:33:45) Pani docentko, vy jste ale pres dovolenou zhubla aspon 5 kilo, tak to vas zase musime preradit, soupnem tam Manu z kantyny, ta se na all inclusive pekne vyzrala
|
Marta. |
|
(11.7.2019 15:36:50) Rodinová A platové třídy by neobsahovaly dosažené vzdělání ale dosaženou hmotnost.
|
Rodinová |
|
(11.7.2019 15:39:40) Akorat by se musely obcas menit, a ja mam plat primo ve smlouve, tak dodatkovat Jeee, ja si ted predstavuju karierni vzestupy a pady kolegu
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.7.2019 15:40:56) to navrhnu ve škole 😀
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.7.2019 15:42:02) to ani Valachová nedokázala vymyslet 😀😀🌻
|
|
|
|
Rodinová |
|
(11.7.2019 15:50:17) Je to nakonec 100% meritelny hledisko, co nejaky pofiderni soft skills a nekvalitni vzdelani na soukromych skolach ... proste kila
|
|
|
libik |
|
(11.7.2019 15:50:43) Rodinová vy se smějete, ale člověk, který nebojuje s větrnými mlýny je možná líný, ale klidně může být i moudrý
|
Rodinová |
|
(11.7.2019 15:52:54) Vy my vykate, libiku ?
Hele, ja se smeju, jednak jsem vystresovana z prace a jednak protoze mi cela ta puvodne asi dobre rozjeta debata po tydnu, co sem nakouknu, prijde absurdni, tak si z toho delam srandu.
Asi tusis, ze v realu nekladu meritko mezi telesne proporce a vlastnosti, vcetne vsech Q.
|
libik |
|
(11.7.2019 15:55:14) Já jsem ráda, že se směješ, já se taky směju.
A nevykám ti, pokládám tě za vedoucího skupiny připravujícího změnu tabulky zaručených mezd a hovořím k vám všem
|
Rodinová |
|
(11.7.2019 16:04:11) Ja bych tabulku pripravila s nejakyma rozmezima, kde se jeste muzes pohybovat, aby se ti plat a funkce nemenila, jakoze po Vanocich treba by vsichni postoupili na manazerska mista a dostali pridano by mi prislo neprakticke
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.7.2019 15:56:49) Rodinová, já tu změnu vítám, konečně sranda 👍
|
|
|
|
|
Rodinová |
|
(11.7.2019 15:53:37) jo Valkyro, presne tak jsem si zacala predstavovat zmeny ve firme
|
|
|
|
|
|
|
|
Bouřka |
|
(11.7.2019 15:31:39) Mně kolikrát kolísá IQ v závislosti na množství kofeinu v krvi
|
|
Zasjaj. |
|
(11.7.2019 21:35:38) Rodinova Mne i pripada, ze tloustnu a blbnu soubezne O kolik se zblbne, kdyz se pribere 30 kilo? Jiste to nekdo opublikoval
|
Len |
|
(11.7.2019 21:38:00) To ztloustnuti ma u mne hlavne vliv na vzteklost, hubena jsem rozhodne vzteklejsi 30kg jsem pribrala v tehotenstvi a to jsem byla v opravdu tom nejmirumilovnejsim rozpolozeni ever. Akorat to spis byly hormony nez kila
|
|
|
|
libik |
|
(11.7.2019 15:44:16) Marto, celý můj příspěvek (myslím, že to jeho vyznění dalo tušit) bylo lehkou nadsázkou. Navíc jsem dovysvětlila ten South Park, který já chápu tak, že chytrost a štíhlost jsou podobně obdivované byť nesouvisející veličiny.
|
|
|
|
Rodinová |
|
(11.7.2019 15:24:31) Marto, nevim, jestli reagujes na me, ale ja si z toho delam jen a pouze srandu
|
Marta. |
|
(11.7.2019 15:26:23) Rodinová, já reagovala na Slupku, aby tu nezaniklo, co tu psala.
|
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(11.7.2019 14:27:21) Myslím, že chytrej člověk by měl vědět, že bejt tlustej je nezdravý.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.7.2019 14:35:32) jo, chytrej to ví, blbci je to jedno, ale ve výsledku jsou tlustí oba
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(11.7.2019 14:37:49)
|
|
libik |
|
(11.7.2019 15:03:20) Yuki, já si právě myslím, že hloupému to teda jedno není, že spíš chytrý se s tím nějak popasuje.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.7.2019 15:08:15) chytrý možná neutrácí do nekonečna za nesmyslný diety, ale rovnou vymění šatník
|
|
Rodinová |
|
(11.7.2019 15:14:26) Jakoze cim chytrejsi tim tlustsi ?
|
Bouřka |
|
(11.7.2019 15:15:39) Rodinová, no jestli jo, tak sem hodím své foto a pak už nikdo nebude mít pochyby o výší mého IQ
|
Rodinová |
|
(11.7.2019 15:19:13) Bourko joooo, a mne muzou sebrat titul
A Ruzickova bude posmrtne jmenovana predsedkyni AV honoris causa!
|
|
|
libik |
|
(11.7.2019 15:19:57)
Rodinová, tak jsem to úplně nemyslela, ale kreativně si tu myšlenku rozvinu, možná jo
|
|
|
libik |
|
(11.7.2019 15:20:38) No počkej a co mé oblíbené "inteligent zvládne chaos?"?
|
|
Bouřka |
|
(11.7.2019 15:23:39) No, on se ten perfekcionismus naštěstí nepromítá do všech aspektů života, to už by se jeden houpal dávno někde na trámu ze silné deprese.
|
|
Renka + 3 |
|
(11.7.2019 15:50:04) Pefekcionismus je povahový rys, je spojený spíše s psychickými poruchami, když už ho s něčím budeme spojovat. Rozhodně není spojený s nadáním, nadaný člověk může být líný lajdák.
Tlouštka není jen záležitost životosprávy, ale také genů a metabolismu, rozhodně to není záležitost nízkého IQ.
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(11.7.2019 14:14:06) McGrubere, u nas je ten chytrejsi manzel. Ja ho zase vysoce preperu v oblasti EQ. Dcera je normalni decko. Neni ani hloupa, ani nejak vyjimecne chytra.
|
libik |
|
(11.7.2019 14:19:59) Kat, mým partnerům (postupně, aby si někdo nemyslel, že jsem zahájila polyandrii v Čechách) obvykle dřív dojde, že hrozí úder elektřinou, ale ve výplatní pásce se teda nevyznají
|
|
Bouřka |
|
(11.7.2019 14:41:39) Já vůbec netuším, jestli jsem chytřejší já nebo pan Bouřka, takže těžko říct, po kom to dítě IQ má. Rozhodně se ovšem shodneme, že jako na potvoru tam kde bylo na výběr v tom, že jeden z nás je v dané věci schopný a druhý neschopný, tak obvykle podědil tu neschopnost O malý lze zatím říct akorát tak to, že když na to přijde, tak umí být pěkně mazaná vopice autismus neautismus
|
|
|
|
|
Monty |
|
(11.7.2019 11:52:19) Njn, tak to budu muset po 14 dnech zabalit, neboť se zadupaně necítím a pokud už jsem v životě něco zanedbala (např. gramatiku cizích jazyků), nemůže za to ani paní učitelka, ani systém, dokonce ani žádná forma "nadání", nýbrž moje vlastní lenost.
|
|
Okolík |
|
(11.7.2019 12:32:44) Buřinky je vyloženě hezký. Okolíčci by mi taky nevadili. Až na to, jak mě někteřì z nich přerostli....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.7.2019 12:48:54) dvě Yukáťata jsou už taky větší než Yuki,a to třetí bude nejpozději do zimy
|
. . |
|
(11.7.2019 13:03:46) Yukáťata je půvabné slovo
Slupčata (Slupička a Slupík) jsou již dááávno větší než Slupka.
EDIT: …áááá, mám příspěvek č. 7007, drobná radůstka všedního dne :)
|
Marta. |
|
(11.7.2019 13:25:11) Slupko, gratuluji ke krásnému číslu!
|
. . |
|
(11.7.2019 14:20:09) Marto díky
|
libik |
|
(11.7.2019 14:25:00) Já ti taky gratuluji k číslu
|
. . |
|
(11.7.2019 14:53:55) Taky Ti děkuji
|
|
|
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(11.7.2019 13:53:16) nebýt malé růžičky, jsem v rodině nejmenší... starší růžička mě přerostla už dávno (o 1 cm a už naštěstí neroste) a kvítek je vyšší asi o 5 cm a roste dál a dál (a můj téměř dvoumetrový muž (rosák? ) se bojí, že zanedlouho přeroste i jeho
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 22:38:54) já tomu rozumím, on se nudil až ve škole, doma měl ty knížky a dokumenty, který sice neuměl přečíst ani mu je nikdo nevysvětloval
|
Monty |
|
(10.7.2019 22:43:02) Yuki, dítě na prvním stupni číst většinou umí. I to, co většinu času máchá klackem.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 22:49:02) no jo, tím že to vysvětluje, zatímco já jsem psala vysvětlení toho soustředění o dvouletým, ty mluvíš o víc než šestiletým, tam pochopitelně rozdíl být musí, ano, dítě na prvním stupni už můžeš nechat s knížkou, ale asi mu do 6 lety taky něco říkáš, ne?
|
Monty |
|
(10.7.2019 22:50:21) Yuki, dvouletý dítě zas obvykle nemívá žádný vyhraněný zájem.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.7.2019 23:29:24) ano, dvouletý dítě nemívá vyhraněný zájem, ale ty ses ptala na o, jak se pozná to soustředění na věci, i když ještě není vyhraněný zájem, popsala jsem ti to na dvouhodinovým zájmu o knížku nebo nějakou hru ve věku, kdy to ještě opravdu není běžný
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(10.7.2019 22:19:03) Bouřko, njn, to je do určité míry otázka volby. Kdybych si vybrala věnování na úkor výdělečné činnosti, zas bych ty zájmy nemohla sponzorovat. Někdy je to něco za něco.
|
|
|
|
|
|
|
JaninaH |
|
(10.7.2019 21:36:01) Monty, každému jak je libo, já jsem pro děti vźdycky chtěla hlavně podnětné prostředí, jak doma, tak ve škole. Mně to jako dítěti hodné chybělo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bouřka |
|
(10.7.2019 20:48:00) Jak dítě přijde k zájmu Narazí na knížku, na video, nějak se s ním setkává ve svém životě....
|
|
|
|
|
|
|
|