zvířevdíře |
|
(11.6.2020 17:37:03) Kvítku a ostatní, možná jsem natvrdlá, ale mně to tedy smyl nedává. Přeci tak nějak dá rozum, že když ze školy odcházím, tak bych toho měl vědět/umět víc, než když jsem se tam hlásil, jinak je to postavené na hlavu.
|
Federika |
|
(11.6.2020 18:22:27) Zvířevdíře, ne, na konci si už nemusí školy vybírat. Na začátku to chtějí...
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.6.2020 18:31:54) já bych čekala, že se na střední ještě něco dalšího naučí, překvapilo mě, že je maturitní test možná lehčí než přijímačkový, připadá mi to nelogický
zase je jistota, že když už se člověk na střední dostane přes přijímačky, musí odmarurovat, jen by to mohlo být hned za půl roku třeba a ne tam tvrdnout čtyři roky
|
Federika |
|
(11.6.2020 18:33:32) Určitě se něco novýho naučí. Jde prostě jen o to,že každá ta zkouška má jinej cíl.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.6.2020 18:39:19) to mi teda objasni, jaký je cíl toho, že je maturitní test lehčí než přijímačkový, a to včetně složitější logiky, když logika s věkem narůstá pokud má mít nějaká zkouška smysl a ne že je to formalita, pak v tomto smysl nevidím
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.6.2020 18:41:46) navíc ty děcka už jednou u přijímaček dokázaly, že to umí, že jsou schopny se to naučit, tak proč znovu a jednodušeji?
|
Federika |
|
(11.6.2020 18:46:22) Je to jeden z testů, dílčí část, ne tvoří celou maturitu, ani jeden předmět.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.6.2020 18:52:01) v tom případě by možná absolventi konzervatoře mohli zkusit vytleskat rytmus nějaké říkanky a rozeznat, který tón je vyšší a který nižší
|
|
|
|
Federika |
|
(11.6.2020 18:45:20) Cílem přijímaček, hlavně tedy těch na víceletá gymnázia,ale i devítek je -oddělit zrno od plev, vybrat si z většího nebo dokonce obrovského množství děti ty schopnější (já vím, zní to blbě, ale je to tak) A cílem maturity je ověřit si,že studenti nějak zvládli očekávané výstupy-a už nikdo nevybírá.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.6.2020 18:50:36) Federiko, tobě se fakt nezdá nic divného na tom, že je výstup jednodušší než vstup? navíc s rozdílem 4 let, když logika a schopnost učit se maximálně narůstá
|
Federika |
|
(11.6.2020 18:55:22) Myslíš teda, že je třeba o hodně ztížit didakťáky? Zvládly by je pak většinou jen absolventi gymplů. A střední školy by pak mohly brát všechny děti, bez přijímaček, pokud by se úroveň testů měla snížit.Taky by je udělaly všichni.
|
|
Ivka (dva kluci) |
|
(11.6.2020 19:13:40) Yuki, to je jen nepochopení účelu testů (což beru u diskutujících na rodině, bohužel to ale nepochopil ani pan autor toho článku). Tož koho to zajímá, laické okénko do testové teorie:
Srovnávací test použiju v situaci, kdy chci SEŘADIT testované a např. si z nich vybrat 30 nejlepších. Nehraje roli, kolik bodů je potřeba na to, být mezi nejlepšími. Test tudíž nesplní svoji funkci, když budou mít všichni plný počet bodů (proto je záměrně obtížný). "Projde" i ten, kdo má 9bodů z matiky, pakliže ostatní mají ještě míň. Typicky - přijímačkové testy.
Ověřovací test použiju, když chci OVĚŘIT, zda testovaní (příp jaký podíl z nich) ovládá látku na předem stanovené úrovni (bodové hranice jsou předem známé). Tady se testovaní neporovnávají mezi sebou a klidně mohou mít i všichni plný počet bodů. Typicky jde o různé výstupní nebo evaluační testy, maturita, autoškola apod.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.6.2020 19:22:33) Ivko, chápu účel testu, přesto se mi to zdá nesmyslný když jsem dělala státnice, určitě byly těžší než přijímačky, chtěli po nás znalosti z vysoké školy, u přijímaček chtěli znalosti ze střední školy
a stejně tak by člověk čekal, že přijímačky na střední školu budou ze znalostí základní školy a maturitní test bude z témat střední školy, ne z učiva základky
protože pak celá maturita postrádá smysl
|
zvířevdíře |
|
(11.6.2020 19:34:04) Yuki, přesně tak, je to pakárna, navíc maturita mimo jiné implikuje, že je absolvent způsobilý ke studiu na vysoké škole, původní záměr byl, že by mohla i nahrazovat přijímačky na VŠ.
|
|
Vítr z hor |
|
(11.6.2020 19:37:55) "když jsem dělala státnice, určitě byly těžší než přijímačky"
Ale nedělala jsi univerzální přijímačky – stejné pro všechny vysoké školy, ani stejné státnice jako všichni ostatní na jiných VŠ. Tohle na středních není. Těžké i lehčí školy, žádané i ty, které ani nenaplní, mají stejné přijímačky i část maturit. Střední školy si na rozdíl od vysokých neurčují ani co bude v přijímačkách (kromě vlastních doplňkových), ani podobu části výstupních zkoušek.
|
|
Ivka (dva kluci) |
|
(11.6.2020 20:06:12) "a stejně tak by člověk čekal, že přijímačky na střední školu budou ze znalostí základní školy a maturitní test bude z témat střední školy, ne z učiva základky" Já ti nevím. Na základce se bohužel žádný OVĚŘOVACÍ výstupní test nedělá. Připadá mi tedy celkem důležité ověřit, že středoškolsky vzdělaný člověk se orientuje v textu, pochopí informace z tabulky a grafu, chápe procenta...tedy že ovládá KROMĚ středoškolské látky TAKÉ látku ze základky. Jasně, to sice bylo i v přijímačkách, ale tam nemusel nutně PROKÁZAT tu znalost (není stanoveno žádné nepodkročitelné minimum). Stačilo být lepší než ostatní, ne vědět všechno (viz můj elaborát o typech testů)
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.6.2020 21:46:10) no ale k čemu je potom střední škola, když končí zkouškou z učiva základní školy? ta část zkoušky je prostě úplně mimo
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.6.2020 21:48:32) a fakt by mě zajímalo, jaký je význam přijímačem, když možná mají ukázat studijní předpoklady budoucích maturantů, když každý musí projít přijímačkovým testem a potom 14 % z nich o čtyři roky později nezvládne lehčí test není to nějak postavený na hlavu?
|
Ivka (dva kluci) |
|
(11.6.2020 22:13:10) Díky kvítko, aspoň někdo to pochopil
|
Federika |
|
(11.6.2020 22:14:02) Ivko, já něco podobnýho psala už jako první odpověď
|
Ivka (dva kluci) |
|
(11.6.2020 22:22:37) Vím. Ale mám pocit, že někteří jen kladou otázky a nečtou odpovědi.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.6.2020 23:13:28) já jsem proti jakýmkoliv testům, povinným, maturitní společný pro různé školy je úplná blbost, státní přijímačky na všechny školy taky, hlavně proto že stejně kromě gymplu berou kohokoliv když jsem viděla loni, kdo se dostane na maturitní obor, ten kluk měl čtverku z matiky, neuměl ani sčítat, vzali ho, k čemu jsou potom přijímačky? on pak nemá šanci udělat maturitu, kdyby k ní náhodou došel a pokud ji musí i automechanik mít, těžko může být považována za náhradu přijímaček na vš je to paskvil, jako spousta jiných, testy v tomto stylu smysl nemají vůbec žádný
jenže celá devátá třída a pro spoustu dětí už pátá není o ničem jiným, než přípravě k zbytečnýmu testu
|
Federika |
|
(11.6.2020 23:16:01) Ale nemělo by to tak bejt. Učitelka mé dcery se dozvěděla o tom, že dcera jde zkusit přijímačky,až v den přijímaček. Jako chápu,že v těch devítkách je to asi jiný. A nemyslím si, že je správný, že je to jen o testech. teda-po pravdě, doufám, že to tak není.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.6.2020 23:44:46) v pětce jak kde, většina škol nepřipravuje, v devítce je to o přijímačkách pořád
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(12.6.2020 6:39:14) Ivka (dva kluci), ale čtou, jen tu nesedí 24h denně. Fakt řeším i jiný věci. Jo ráda bych tu jen plkala. Bohužel to nejde.
A kdoví co bude za rok.
Jo mě to teda vyhovuje, za rok mi maturuje dítě od hlavy k patě plné DYS. Aspoń se nemusíme tolik stresit.
Bojujeme s tím pořád, on by potřeboval,aby mu někdo ty testy někdo četl. A on odpovídal ústně to by měl za 1. Jenže to prostě nejde. Školy jsou nastavené zkoušet hlavně písemně. Buhužel. Letošní angličtinářka třeba se zkusila řídit tím papírem z PPP a syna pak chválila, že to všechno ví, proč to nepíše. No nestíhá to.
Ale co zase vidím doma, když písemně a doma klid, ty známky jsou luxusní i z těch testů. Ale je v místnosti sám. Jako to se mu poštěstilo u přijimaček, sám v místnosti psal matiku i češtinu a fakt se mu to povedlo skvěle.
Ale ten čas navíc mu pomůže.
A co mám psát. Prostě jsem na to narazila a před lety se psalo, že se to bude muset změnit a je to pořád stejné. Což mi až tak nevadí.
Kluci zrovna v lednu objevili ve sklepě moje sešity k maturitě z češtiny s otázkama vypracovanýma. První jejich bylo: " mami chodila jsi na nějaký elitní gympl a zatajila jsi nám to? Tvrdíš nám , že máš dvě Sš a v češtině po Vás chtěli tolik věcí." (začetli se do toho, projeli to a oba se shodli v tom, že půlku si ani neříkali. Takže tolik je pro mě výstup ze školství po 28letech. To mi stačilo a iluze si nedělám. Pak s tím šli za manželem, ten jim potvrdil, že otázky z češtiny měl stejné nebo podobné. Usoudili zlatých 20knih k maturitě nyní.
A pak mladší, no jo pak táta nemá být tak chytrý, když jste se toho tolik učili i na prumkách.
Jo neumím rozbory vět. Neuměla jsem je ani ve škole, nejde mi to. Nechápu to a naštěstí jsem to už nikdy nepotřebovala. Nevím k čemu by mi to bylo a mělo být.
Co je pro mě důležitější, že ráda čtu, tu knížku týdně dám. Někdy je to hodnotné dílo, někdy oddychovka, ale to je mi taky jedno. Hlavně, když se mi to dobře čte.
Jedno dítko mi čte rádo,ale co studuje VŠ, čte mnohem méně.
Mladší nečte rádo, nějak se mi u něj nedaří prolomit to,že se to i s tou DYS dá. Pořád ideálně potřebuje knihu zrovna i do uší, nebo ji holt musí přečíst, přijít si o ní pokecat. Pořádně ji s ním rozebereme. A čte ji znovu. Jo a pak třeba příjde na to, že je super. Roky se se mnou chodí radit co má číst,údajně mu vždycky dobře poradím.(To si nemyslím zase já.) A chodí za mnou protože jak tvrdí jsem četla snad úplně všechno. Moje čtenářské deníky si opatruje jako oko v hlavě. A to i ty v azbuce. :-D už i ty se hodili staršímu kdysi. Manžel mu to přečetl a přeložil co se tam píše.
|
Lassiesevrací |
|
(12.6.2020 8:36:51) "Bojujeme s tím pořád, on by potřeboval,aby mu někdo ty testy někdo četl. A on odpovídal ústně to by měl za 1. Jenže to prostě nejde. Školy jsou nastavené zkoušet hlavně písemně. Buhužel. Letošní angličtinářka třeba se zkusila řídit tím papírem z PPP a syna pak chválila, že to všechno ví, proč to nepíše. No nestíhá to.
Ale co zase vidím doma, když písemně a doma klid, ty známky jsou luxusní i z těch testů. Ale je v místnosti sám. Jako to se mu poštěstilo u přijimaček, sám v místnosti psal matiku i češtinu a fakt se mu to povedlo skvěle."
Máme to samé se synem. Distanční výuku by mohl mít až do oktávy. Je detailista, píše úhledně, kreslí i obrázky. To si může dovolit doma. Ve škole je to jinak. Má ADHD, spíše tedy ADD. Neskutečný rozhled, odpor k jakýmkoliv podvodům - takže domácí online testy píše vždy z hlavy. Všechno mu zabere x- krát déle, ale zase mu to v té hlavě zůstane. Na svých 11 let má neskutečný rozhled. Baví ho zeměpis, dějepis, biologie, starší ségře pomáhal s přípravou na přijímačky z matiky. Na maturitu raději nemyslím. "Zrychlit" nejde, psychiatrička říká "ze šneka geparda neuděláte".
|
Marta. |
|
(12.6.2020 13:26:24) Lassie, pokud je syn pomalejší a máte doporučení z PPP, pak existuje možnost mít tomu uzpůsobené podmínky u maturity. Může mít více času u didaktických testů i u ústních maturit. Ale musí mít doporučení z PPP. Jinak by měl mít vetší časovou dotaci ve všech předmětech už teď, nejen v aj.
Ty podmínky jsou zde:
https://maturita.cermat.cz/menu/upravy-podminek-zkousky/uzpusobeni-podminek
https://maturita.cermat.cz/menu/upravy-podminek-zkousky/uzpusobeni-podminek/navyseni-casoveho-limitu
|
Lassiesevrací |
|
(12.6.2020 13:55:21) Marto, děkuji. Vím o tom. Syn žádném extra výhody nechtěl, ale v PPP to doporučili hlavně právě kvůli maturitě.
|
Marta. |
|
(12.6.2020 14:04:59) Mám pomalého syna, vím, o čem mluvíš. Myslím, že je dobré to využít.
|
|
|
Lída+2 |
|
(12.6.2020 14:09:52) Marta., ještě je tam to, že se o to musí žádat nejpozději v půlce srpna, aby to pro školu na podzim měli včas.
Syn o tom nechtěl slyšet. Nyní tam byl loni sám. Jako dospělý a paní mu domluvila a už otočil.
|
Marta. |
|
(12.6.2020 14:12:26) Lído, ano, máš pravdu, musí se požádat včas. my ještě máme čas. Je dobře, že syn otočil, myslím, že bude víc v klidu.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.6.2020 15:02:53) žádat v srpnu? tomu nerozumím, posíláme děcka do ppp pro ten papír tak, aby ho mohli přiložit k přihlášce, ta se odevzdává v únoru, většinou zavolám do ppp, že jde jenom o to a stačí prosinec nebo leden Syn má teď na konci sedmičky vyšetření v ppp, kde mu do papírů napsali navýšení času u přijímaček, takže v devítce tam zavolám, někdy v tom prosinci, kdy si to můžu vyzvednout, on tam ani nemusí chodit
druhý to má stejné k maturitě
|
Lassiesevrací |
|
(12.6.2020 16:05:48) Yuki, nám bylo řečeno, že je prostě ideální žádat na začátku gymplu (nebo prostě ne až před maturitou). Že by pak na to nebyl brán zřetel, kdyby někdo přišel ve čtvrťáku, že u maturity potřebuje víc času. My jsme to chtěli zkusit bez podpůrných opatření, ale v PPP nám řekli, ať si to necháme napsat, že není s čím otálet. Nejdříve tedy viděli syna psát...
|
Okolík |
|
(12.6.2020 16:10:41) Přesně tak, Lassie. PPP vydá pokyn k prodloužení času na praci u maturity těm studentům, kteří jsou v její pravidelné péči. (Nebo v jiné PP poradně)
|
|
Marta. |
|
(12.6.2020 16:17:54) Lassie, ano, je to tak, ta podpora by měla být od začátku, syn má vyšetření z PPP a berou na to ohled od 1. ročníku. Je na 4G. On měl ty problémy i na ZŠ.
|
|
|
Okolík |
|
(12.6.2020 16:12:23) Jako, že ho po těch 2 letech ani nevyšetří? To je nějaké divné. Vždyť se ty schopnosti mění ...
|
Marta. |
|
(12.6.2020 16:19:24) Okolíku, není to divné, vyšetření z PPP platí dva roky. Mají plno, nestíhají dělat vyšetření častěji.
|
Okolík |
|
(12.6.2020 19:34:27) Marto, ale Yuki psala, že po 2 letech si dojde pro papír. Ne, že si to syn dojde na vyšetření a dostane papír...
|
Vítr z hor |
|
(12.6.2020 19:41:34) PPP už nestíhají tak moc, že občas píší doporučení na děti, které v nich ani neviděli. Píší třeba jen na základě zpráv od lékařů a ze školy...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.6.2020 20:54:49) co se týká platnosti doporučení z ppp, může být nově až na čtyři roky
|
|
|
Marta. |
|
(12.6.2020 20:33:08) Okolíku, Yuki psala:
"Syn má teď na konci sedmičky vyšetření v ppp, kde mu do papírů napsali navýšení času u přijímaček, takže v devítce tam zavolám, někdy v tom prosinci, kdy si to můžu vyzvednout, on tam ani nemusí chodit."
To znamená, že na konci sedmičky má vyšetření, které platí 2 roky, do konce devítky.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.6.2020 20:53:16) my u obou kluků máme dys od začátku školní docházky, pokud se nezměnilo nic do sedmé třídy, těžko zmizí do konce devítky, a pokud zůstalo ještě v polovině gymplu, taky nezmizí za další dva roky
pokud někdo už v péči ppp je, není potřeba další vyšetření před přijímačkama, pokud není ještě v devítce, tak to nepotřebuje, stejně tak pokud nepotřeboval nic do konce střední školy, tak mu najednou dys nevzniklo, aby potřeboval kvůli maturitě nějaký změny
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(12.6.2020 21:03:54) Okolík, ve škole se všichni děsí toho, že by nepsal sloh na PC. Škola by si nějak poradila, ale jinde se to opraví za pět.
A je nutné to kvůli tomu udržet.
Většinou si všichni na zo písmo zvykli. Je o chlup lepší.
|
Okolík |
|
(12.6.2020 21:17:27) Jasný. Vždyť ať může psát na počítači. Pro maturitu je potřeba zvláštní lejstro, když je tvůj syn v PPP sledovaný, nebude to problém.
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(12.6.2020 20:59:08) Yuki, ta paní mu to takto napsala na to lejstro.
Zavolat v půlce srpna a domluvíme termín na září.
Tak chodí tam od druhé třídy tak mu snad nekecala.
Možná to je někde teda jinak.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.6.2020 21:02:45) možná mu končí platnost
|
Lída+2 |
|
(12.6.2020 21:05:34) Yuki na maturitu je potřeba jiné extra. Na ty zkoušky a PC na sloh.
Má platné do 5/2021, ale to platí prý pro školu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.6.2020 21:11:42) to je jasný, že musí být extra papír proaturitu, u nás před maturitou už kontrolu nepotřebují, taky doufám, že bude psát na počítači, jinak to nikdo nepřečte 😁
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(11.6.2020 22:15:17) Navíc, nevím, jestli to tu někdo psal-samotné školy žádají, žádaly Cermat,aby přijímačky byly nastavený na takovou obtížnost, která by jim umožňovala lépe si děti vybrat.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.6.2020 23:15:53) kvítko, vzhledem k tomu, že jsem loni i předloni měla matiku v devítce, vím docela obstojně, jak to vypadá, což neznamená, že bych v tom viděla smysl
a jestli minimem, který má maturant zvládnout, jak píšeš, je učivo základní školy, pak nevidím smysl střední školy
|
|
zvířevdíře |
|
(11.6.2020 23:27:10) "Ten test má rozřadit, proto musí být nastaven nad možnosti těch dětí. Kdežto maturita naopak má měřit to minimum, co by měli obsáhnout. Vždyť to dává smysl, ne?"
Bohužel, nedává - smysl by to dávalo, kdyby se taková "maturita" - tedy klidně i podstatně snazší (oproti přijímačkám) srovnávací test psal jako ověření minimálních znalostí v té devítce. O čtyři roky později je to fakt blbost, rezignace na základní očekávání nějakého vývoje směrem vpřed (jak u těch silnějších - kteří potom mají maturitu "zadarmo", tak u těch slabších, kteří se v devítce marně potýkají s testem, který dalece převyšuje jejich možnosti - to je pro mě asi ta největší slabina celého tohohle "systému").
|
Federika |
|
(11.6.2020 23:31:25) Zvířevdíře, a jakým způsobem by si pak školy, na kterých je každoročně velký převis, vybíraly žáky?
|
zvířevdíře |
|
(11.6.2020 23:44:34) Federiko, no asi jak píše Monty. Problém je asi v tom, že vy se na to díváte z pohledu té "elity" (potom ale zas nechápu, že vám nevadí, že ta elita vyplňuje na konci střední test, kterej zvládne s prstem v nose). Jenomže ten supervýběrověj test od CERMATu dneska musí psát i holka, která se hlásí na zdrávku, takže se na něj připravuje, pak se nad ním potí, vypotí deset bodů - a oni ji třeba stejně vezmou, takže naprosto zbytečnej celej proces. A pak si za čtyři roky napíše u maturity to samý znovu, jen trochu lehčí. A pokud se aspoň trochu zadaří (což by i mohlo, přeci jen za čtyři roky člověk něco přečte, i něco z pravopisu mu možná v hlavě uvízne), tak hurá, má maturitu a v podstatě se klidně může hlásit třeba na bohemistiku (jasně, tam maj vlastní přijímačky; ale z perspektivy ministerstva ta logika vypadá takhle - neboli tam žádná není).
|
Federika |
|
(11.6.2020 23:47:48) zvířevdíře, ale já to vůbec nehodnotila, jenom jsem konstatovala,proč to tak je. Před časem jsem sem psala, že synovi v maturitní třídě říkali i vyučující,že na maturitu nemusí nic dělat, protože to všichni zvládnou, i bez učení. A rozčilovalo mě to. Bylo to na gymplu. A udělali všichni. A deváťačka na zdrávku-tak se nemusí přetrhnout, když ji vezmou i se 4 body, to je ten samý problém, jen opačný.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.6.2020 23:50:29) zrovna ty přijímačky na zdavku by vůbec neměly být o nějaké gramatice, tam by měl být pohovor, zjistit zájem, důvod pro výběr této školy taky automechanik nepotřebuje přijímačky, stejně je neudělá, vezmou všechny, ale to neznamená, že jsou schopni odmaturovat
|
zvířevdíře |
|
(11.6.2020 23:58:30) "stejně je neudělá, vezmou všechny, ale to neznamená, že jsou schopni odmaturovat"
Tak tak, Yuki, a ještě větší bizár nastává u matiky - opět všichni deváťáci včetně uchazečů o hotelovky a další odborný školy musej napsat test z matiky, kde některý úlohy jsou na úrovni olympiády - takže kdo na matiku není nadanej, zažívá v tomhle ohledu při těch přijímačkách nejtěžší chvilku v životě - protože maturita z matiky není povinná, takže potom už stačí nějak prolízt tu střední.
|
|
|
Monty |
|
(11.6.2020 23:58:37) Upřímně řečeno, mně vadí povinná státní maturita z čehokoli, bez ohledu na její obtížnost, protože nemá žádný smysluplný výstup a zbytečně zabírá čas pro zkoušky, které jsou pro konkrétní studenty na škole xy skutečně k něčemu. Zdravotní sestra nestuduje čtyři roky na střední škole proto, aby dokázala v textu označit metaforu, ale aby byla schopná vykonávat svou profesi ve zdravotnictví. A i gymnazisté, tedy studenti všeobecného středního vzdělání už v tom čtvrťáku vědí, jestli a kam chtějí jít dál a jaké předměty jsou pro to další studium potřebné. Státní maturita je aktuálně povinná z češtiny a cizího jazyka, obojí je na úrovni deváté třídy. Komu, k čemu a jak konkrétně je taková maturita dobrá?
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.6.2020 23:46:43) Federiko, ať si každá škola dělá svoje přijímačky, pokud je potřebuje, a ať si je zaměří na to, co od svých studentů chce
|
Federika |
|
(11.6.2020 23:50:07) Yuki, tak jasně. Já si fakt vybavuju, že u mladšího syna to byla pohoda. Nedělal Cermat ani scio, šle čistě jen na přijímačky , které si dělala ta škola sama. Zopakoval si základní věci, zkusil si pár testů , aby zjistil, jestli má někde větší mezery a hotovo. Ty testy školy byly úplně jiný, nijak zvlášť se připravovat nemohl. Ani ti ostatní.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.6.2020 23:56:25) když šli k přijímačkám starší kluci, bylo to o tom, jestli budou první nebo druzí, víceméně bez stresu až půjde k přijímačkám třetí, pokud půjde, bude to taky bez stresu, protože ho vezmou bez ohledu na výsledek, nebude to gympl a nejsem přesvědčená zatím o tom, že by měl jít na maturitní obor, přesto se tam pravděpodobně dostane, pokud bude chtít, k čemu ty přijímačky potom budou? jediný, co se tím rozliší, je odvaha zkusit to a možná ochota učit se i na střední škole, aspoň trochu, ochota deváťála k něčemu na příští 4 roky, trochu scifi
|
Federika |
|
(12.6.2020 0:01:45) Já byhc to fakt nechala na školách. A ty, co přijímačky nepotřebujou, ať vezmou každýho, vždyť můžou po čase udělat síto. Školy s vlastníma testama si líp vyberou děti, který chtějí. Takhle jim spíš uniknou nadanější děti (co na přípravu kašlaly nebo bez podpory rodičů atd) a je větší riziko, že naberou i děti, co se šprtaly dnem i nosí, ale nároky školy budou zvládat s obtížema.
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(11.6.2020 23:31:10) Nedává, protože se všechny děti nehlásí na jednu a tu samou školu. Přijímací zkoušky si má nastavovat škola podle svých vlastních potřeb a preferencí. Ne nějaký CERMAT. Dává to asi stejný smysl, jako kdybys měla odpovídat na stejné otázky při pohovoru na místo automechanika i na místo primáře na ORL.
|
Federika |
|
(11.6.2020 23:33:28) Monty, některý školy to tak měly. Částečně pořád mají. A některý školy jsou zas na to líný, myslím. Taky bych řekla,že by to bylo nejlepší řešení, školy by si vybraly podle svých kritérií a navíc by odpadl tenhle nesmyslný blázinec, na ty školní, vlastní, by se nedalo takhle připravovat .
|
|
|
|
|
Federika |
|
(11.6.2020 22:07:37) Yuki, kdyby škola měla přinášet dítěti jen zvládnuté nějaké zkoušky, tak by mi snad ani nevadilo, kdyby moje děti zůstaly negramotný
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|