77kraska |
|
(25.5.2022 11:32:21) chapete nekdo, co se to delo v CERMATU? proc brali penize za stejnou praci dvakrat? nebo to nebyla stejne prace?
Seznam Zprávám se podařilo získat dokumenty ke kontrole Ministerstva financí v organizaci Cermat. Kontroloři uvedli, že zaměstnanci byli za stejnou práci placeni víckrát. I kvůli tomu byla odvolána ředitelka Michaela Kleňhová.
Pracovník Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (Cermat) číslo 0027 byl v roce 2020 zařazený ve 13. platové třídě na hlavní pracovní poměr. Kromě toho ale podobnou práci odváděl souběžně i celý rok 8 hodin týdně na vedlejší úvazek.
Ještě pět hodin se pak každý týden tomu samému věnoval i na dohodu o pracovní činnosti. To ale stále není všechno. Mimo tyto tři smlouvy s ním Cermat uzavřel dalších 12 separátních dohod o provedení práce, aby dělal opět to samé, co má v popisu práce i jako svou hlavní náplň. Ke svému platu si tak přišel ještě na 266 tisíc korun ročně.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-plytvani-v-cermatu-za-tu-samou-praci-brali-zamestnanci-statisice-navic-203651#source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest198_novy_panel_sluzeb_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
k CERMATU chovam letite antipatie, tak mne to zaujalo
|
vlad. |
|
(25.5.2022 11:50:57) Sedmi, antipatie sdilim. Pry meli vedlejsaky na shodnou cinnost jako HPP. Treba je konecne zrusi.
|
77kraska |
|
(25.5.2022 12:09:12) vlad, ja osobne si myslim, ze ty tabulkove platy byly nizke, tak si k tomu pridali vedlejsaky apod. ...ti stejni lide...akorat ze pak nejde rozlisit, co delali na hlavni pracovni pomer a co na vedlejsak...pry nechtel Cermat brat externisty
celkem je chapu, protoze test tezko muze vymyslet pulku externista a pulku kmenovy zamestnanec, to by nemel test jednotny duch
ale mozna to bylo uplne jinak a ti lide delali neco jineho nez vymysleni testu
|
77kraska |
|
(25.5.2022 12:11:34) jejich testy mi stejne prijdou tak pitome, ze bylo jedno, kdo je vymyslel...spis to naopak vypadalo, ze testy vymysleli ruzni lide...kazdy mel pridelene tri otazky a k nim mel najit vychozi text (cestina)
doufam, ze to negativne nepostihlo nektere nase spoluuzivatelky, ktere tady tak rady obhajuji Cermat (at to skoro vypada, ze tam pracuji)
|
Vítr z hor |
|
(25.5.2022 12:36:01) Obhajuju prijimackove testy CERMAT v tom smyslu, ze nejsou blbe. Vadi mi, ze se prakticky vubec neshoduje s tim, co se uci ve skole.
|
Lenka Pražanda |
|
(25.5.2022 12:47:10) Cermat testy jsou blbé protože se snaží děti potopit a nachytat. To nemá s vědomostmi nic moc společného. Jsou nelogické, nekonzistentní a nepřehledné.
|
Federika |
|
(25.5.2022 12:53:30) To je nesmysl. Cermat za mě můžou klidně zrušit, protože to je podivnej byznys, ale ty úkoly se nesnaží nachytat a nejsou úplně blbý. A děti z některých škol s nimi nemají problém vůbec, nad rámec osnov je tam snad jen práce s textem a ta má zrovna nejvíc odhalovat schopnosti dítěte, na to se zas moc učit nemusí. Tím neobhajuju Cermat, jen nevím, co jinýho si vymyslí,protože dokud nebude na školách tolik míst,kolik je zájemců, tak nějakej výběr holt bude.
|
Klabe+3 kluci (08,10,15) |
|
(25.5.2022 13:02:42) Myslím si to samé. Cermat-testy se mi líbí, nutí děti přemýšlet (výjimkou jsou přísloví a používat získané vědomosti a dovednosti. Představa přijímaček, kde se jen zkopírují příklady z "Bělouna" nebo jiné učebnice (je jedno, jestli to je M nebo Čj), mi přijdou opravdu krok zpátky. A jsou školy, které nemají problém vést výuku tak, že děti cermatovská zadání chápou, vědí, co se po nich chce, a nemají pocit, že je chce někdo nachytat. Cermat- instutice je věc jiná.
|
Federika |
|
(25.5.2022 13:04:05) Letos tam už ta přísloví jako v předchozí podobě nebyla Bylo to o hodně jednodušší, jen si měli vybrat ze tří nabízených možností a doplnit.
|
Klabe+3 kluci (08,10,15) |
|
(25.5.2022 14:02:53) Letos jsem na testy nekoukala, tak o to je to lepší. Ta přísloví mi tam v předchozí formě přišla fakt k ničemu.
|
|
|
zvířevdíře |
|
(25.5.2022 14:40:32) "Představa přijímaček, kde se jen zkopírují příklady z "Bělouna" nebo jiné učebnice (je jedno, jestli to je M nebo Čj), mi přijdou opravdu krok zpátky."
Opravdu tu má někdo pocit, že v "časech Bělouna" se na gymply a střední školy dostávali méně kvalitní jedinci než teď a že CERMAT nějak prokazatelně ovlivnil výběr dětí na gymnázia k lepšímu. Já ho tedy nemám vůbec.
|
Marika Letní |
|
(25.5.2022 14:44:06) Jo já mám pocit, že jednotné přijímací zkoušky jsou správný postup. Vadí mi různé čachry machry, aby se dostalo dítě známých, což se u školních přijímaček často děje.
|
Dana |
|
(25.5.2022 15:18:44) Jednotné přijímací zkoušky jsou správný postup. Jen by měl ještě být u všech škol nepodkročitelný počet bodů, pod kterými by již nebylo možné se nikam na střední školu s maturitou dostat. Sice se tím nyní eliminuje protekce při přijímání ze strany škol, ale tím, že na některé školy se stejně dostane každý, pak znamená neúspěch u maturit a zbytečná ztráta čtyř i více let.
|
Vítr z hor |
|
(25.5.2022 15:22:42) "Jen by měl ještě být u všech škol nepodkročitelný počet bodů, pod kterými by již nebylo možné se nikam na střední školu s maturitou dostat."
Nevím o jediné škole, kde by to mělo význam. Obvykle mají nabito a nepřijmou ani dlouhý seznam dětí s hezkými výsledky.
|
|
Delete |
|
(25.5.2022 16:15:40) "Jen by měl ještě být u všech škol nepodkročitelný počet bodů, pod kterými by již nebylo možné se nikam na střední školu s maturitou dostat."
Všechny školy musí mít kritéria pro přijetí, kde nějaký ten minimální počet bodů většinou je.
Kdyby něco takového bylo stanoveno centrálně, tak moje úspěšná maturantka učící se 8 jazyků (y AJ a NJ maturvala, FJ a latinu se na gymnáziu učila, přičemž v latině chce pokračovat na VŠ, španělštinu měla na minulé škole a portugalštinu, řečtinu a japonštinu má jako samouk) možná skončila na nějakém učňáku, pro který nemá vlohy, aniž by měla šanci vystudovat to, pro co vlohy má.
Mně by se třeba líbilo, kdyby součástí přijímaček byla i angličtina, protože takhle přijímačky vyselektují děti, které jsou nadané na jazyky, ale matematiku mají třeba jen průměrnou. Za nás se jazyky daly dobře studovat na obchodních akademiích, ale jejich úroveň šla hodně dolů, takže dneska je v tomto směru gymnázium skoro jediná volba, zejména když člověk není z Prahy.
|
Ropucha + 2 |
|
(25.5.2022 16:48:30) Delete, ale řekla bych, že to minimum bodů si školy stanovují podle výše zájmu o školu. Každá škola stojí o to, aby naplnila kapacitu.
|
Delete |
|
(25.5.2022 16:54:44) No jasně, že jo. To mi přijde v pořádku.
Vadilo by mi, kdyby se řeklo, že na gympl nesmí někdo, kdo měl z nějakého předmětu méně než něco a dohromady také méně než něco.
Protože třeba ta moje maturantka měla z matiky při přijímačkách 17 bodů. To je málo. Ale gympláckou matikou prošla, i když jí to stálo poměrně hodně úsilí, odmaturovala velmi úspěšně, díky tomu, že byla na gymplu, se mohla učit 4 cizí jazyky jen ve škole, z toho s jedním by se určitě jinde nesetkala, a zrovna ten chce jít studovat...prostě by ji nepodkročitelné minimum vyhodilo, aniž by měla šanci projevit právě tyto schopnosti, protože z jazyků státní přijímačky nejsou.
Kdyby se jazyky daly studovat i jinde než na gymplu, bylo by to jiné, ale dneska už ani na těch obchodkách to většinou není dobré. A co pak s takovými dětmi?
|
Vítr z hor |
|
(25.5.2022 17:06:37) Delete Skvely priklad!
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.5.2022 17:07:45) jazyky se dají dělat na hotelovce, u nás je obor hotelnictví a cestovní ruch a rekreologie a tam mají od prváku tři jazyky, a minimum matematiky a skoro žádnou fyziky, chemii atd
ale je taky spousta dětí, který začíná biologie, dějepis, filozofie a pro takový už vůbec jinde než na gymplu není šance
dost dobře nechápu, proč jsou přijímačky právě z matiky, když ji potom už nemusí potřebovat, třeba ta hotelová škola by radši angličtinu, že jazyky potřebují
|
Delete |
|
(25.5.2022 17:20:39) Yuki,
u nás je nejbližší hotelovka v Praze a pak skoro 100 km na druhou stranu. To už by dítě muselo fakt chtít ten obor studovat a dělat. Jít tam jen kvůli jazykům, kdy ona chce opravdu studovat jazyky jako takové, to není úplně ono. Možnost latiny jsem na těch hotelovkách nenašla.
Ale jinak jo, to je tedy alternativa místo těch obchodek. Ale gymply jsou tu evidentně dostupnější.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.5.2022 17:22:22) hotelovou 100 km? tady je v každým okrese i několik, do 20 km dvě určitě, někde jsou jako součást jiné sš
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.5.2022 17:22:58) jinak jo, latina není obvyklá, ale to ani na gymplech
|
Delete |
|
(25.5.2022 17:39:53) No, tak ten náš druhořadý gympl právě latinu nabízí celou dobu, co tam holky studují, a pro nás to byl plusový bod. Muž ji na gymplu měl, a říkal, že mu právě hodně pomáhá v tom učení se jazykům.
|
|
|
Delete |
|
(25.5.2022 17:37:17) Yuki,
to bude tou Prahou. Tu máme "jen" 30 km. Jinak je tu pár gastro oborů na středních integrovaných školách apod. Je fakt, že neznám nikoho, kdo by se tady v okolí na hotolevku hlásil.
Do Prahy někteří jezdí, ale ne na gymply nebo hotolevky. Vím hlavně o průmyslovkách.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.5.2022 17:41:42) u nás je historicky spousta zajímavých středních škol, třeba veterina nebo Mlékárenská, nevím, jestli jsou i jinde v republice, je těžší dostat se na veterinu než na gympl, jsou tu děcka z celé republiky, ohromný zájem,
jinak 30 km tam, kde funguje dopravní spojení, se dá, tady není vlak a autobus ráno v šest, potom v deset, v jednu,, kolem třetí dva, poslední v pět, to se nedá dojíždět
|
Delete |
|
(25.5.2022 17:54:39) Právě proto se do té Prahy odtud dojíždí, na druhou stranu je těch 30 km už pro většinu moc.
Vlakem je to do Prahy hodina, autobusem teoreticky méně, prakticky tak 2x tolik, protože v ty exponované časy je to prostě ucpané. Takže vyjet v šest je na hraně stíhání začátku vyučování, pokud škola začíná v 8:00.
Tady je z odborných škol jen zemědělka a střední integrovaná škola s různými učňáky, kde jsou i maturitní obory, jinak všechno na dojezd do Prahy. Sem tam někdo jde někam jinam, ale to už bývá s intrem.
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(25.5.2022 17:11:17) Delete, tohle mi vrtalo hlavou už za mého mládí, proč se na středoškolské úrovni trvá na tak širokém rozpětí, když často je člověk výrazně nadaný na jednu oblast (jazyky, humanitní vědy, přírodní vědy, matematika ...) a ty další jsou pro něho už na středoškolské úrovni náročné. Ale dneska to myslím dobře řeší osmiletá gymnázia (na úrovni páté třídy je ještě snadné všechno, takže se tam dítě dostane) a pak volitelné semináře a maturitní předměty.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.5.2022 17:16:28) Ropucho, právě proto nemám ráda "těžký gympl", ono to totiž ve výsledku znamená, že děcko musí dělat všude na maximum a nemá dost prostoru pro to, co ho baví, možná na to ani nemůže přijít, když nemá čas jsem vděčná za náš lehký gympl, kam kluci odešli, protože teprve tam umožnili jednomu dělat i španělštinu, která se u nich neučí a druhýmu umožnili chodit do školy minimálně, nějak to vždycky udělali, aby měl dost známek, q on se mohl věnovat matematice, ještě mu našli univerzitu, kam mohl už od prvního ročníku, místo gymplu den nebo dva v týdnu, a teď je mezi pár nejlepšími v republice, z těžkého gymplu by tuto možnost neměl, tam mu zakazovali jeho aktivity
|
Ropucha + 2 |
|
(25.5.2022 17:27:48) Yuki, věřím, že pro výrazně jednostranně nadané děti to může být vhodné řešení.
|
|
Delete |
|
(25.5.2022 17:30:59) Yuki,
přesně. Jsem ráda za náš "druhořadý" gympl. Všem holkám umožnil vyrůst v tom, v čem jsou dobré. A jak je každá jiná, tak každé v něčem jiném. Jedna v matematice (i když právě v té při přijímačkách neměla zrovna nejlepší výsledky), jedna v jazycích, jedna v chemii. Ta nejmladší nejspíš půjde také na jazyky, momentálně už v japonštině čte i sleduje filmy, takže očekávám orientaci tímto směrem.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.5.2022 17:36:41) Dalete, živit se japonštinou, to si umím představit, pokud teda nebude jak můj syn, že už umí dost, aby to stačilo ke studiu ve Španělsku, ale jak se uživit latinou?
|
Delete |
|
(25.5.2022 17:50:32) Yuki,
ona se nechce živit latinou, ale je to pro ni právě prostředek ke studiu dalších jazyků. Kromě latiny se sama učí i řečtinu. Jestli se dostane, tak bude studovat kombinaci angličtina - latina.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.5.2022 17:51:39) jsem zvědavá, jestli ji to bude bavit
|
Delete |
|
(25.5.2022 17:56:41) O tom já nepochybuju . Ji prostě baví se v těch jazycích pitvat, studovat jejich strukturu, historii...
Je silný introvert, jazyk jako komunikační prostředek je pro ni až na druhém místě.
|
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(25.5.2022 17:27:03) Ropucho,
nedostane. Tohle moje dítě mělo ve čtvrté třídě trojku z vlastivědy a i v páté dvojku např. i z té angličtiny.
Nedostala se, i když byl tehdy na tom gymplu převis jen 13 dětí.
Čtyři roky na to už měla FCE z angličtiny, učila se pšanělštinu a portugalštinu, ale v těch 11 letech to vypadalo skoro na ten učňák (akorát jsme netušili jaký, teď už bych to aspoň odhadla na cukrářku, ale ani v těch 15 letech to nevypadalo, že by byla rukama něčeho schoná ).
|
Ropucha + 2 |
|
(25.5.2022 17:30:43) Delete, to zní jako dost specifický případ. Co si myslíš ty jako pedagog, je za tím pozdější dozrávání dítěte nebo nevhodný přístup na ZŠ?
|
Delete |
|
(25.5.2022 17:48:02) Řekla bych, že obojí. Ona měla v několika ohledech opožděný vývoj (řeč, kresba - hlavonožci ještě v první třídě ), plus určitá specifika - rysy PAS. Ale byla v tom i naprosto katastrofální pátá třída (do čtvrté měli někoho jiného), odchod do Prahy na soukromý gympl, když na ten státní se nedostala, byl vlastně útěkem.
Paradoxně se od mala jevila více nadanější na matematiku než na jazyky (a i ve srovnání s druhým dvojčetem vypadala jako ta, co má lepší logiku a půjde jí matika lépe).
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.5.2022 17:34:54) můj nejstarší měl na původním gymplu horší trojku z angličtiny, na jazyku prý vůbec není, na tom druhým gymplu vyhrával soutěže právě v jazycích a šel je i studovat, akorát potom zjistil, že ho to vlastně nebaví studovat, že je to jenom prostředek, jak studovat někde jinde něco úplně jinýho 😁
|
Zd a tři |
|
(26.5.2022 21:18:46) Ja mam podobne divneho osmaka. Cte porad a vsude, slusne se vyjadruje pisemne i ustne. Ale rozbory a diktaty jsou prusvih. Jeste vetsi prusvih jsou jazyky, bohuzel maji dva... Ma celkem logiku, o fyzice mi povida jakoby mi povidal pohadku, je videt, ze to bez cetsich obtizi chape. K tomu je od covidu intermitentne v subdepresi, skoly a pisemek se boji. Tahle jsem ho dokonce do poradny, co s nim, protoze chvilema vypada akoro nevzdelavatelne. Bylo mi receno, ze inteligenci to rozhodne neni, pro mu nejdou jazyky vi buh. Jenze co s nim. Ted kvuli tomu pretlaku nema na stredni skolu asi moc sanci. Kolem nam vsichni rikaji, ze je sikovnej a potrebuje dozrat, ale co mezi tim s trojkama ze zs ....
|
Federika |
|
(26.5.2022 21:27:48) Zdi, tak vyzkoušej, na kolik je schopnej ca dělat ty testy. Třeba to nebude tak špatný. A pak holt vybírat dobře, ne všechny školy požadujou 40 bodů a víc.
|
|
Monika |
|
(26.5.2022 21:44:48) Zd a tři, s trojkama ze ZŠ se dneska normálně na SŠ chodí. Když by to nebylo na gympl, ať jde na nějakou průmyslovku a hlavně bych myslela na jeho psychický stav. Co dělá mimo školu? Asi by potřeboval nějakého koníčka, kde by ho to bavilo a získal klid a sebevědomí? A na češtinu sehnat někoho šikovného na doučování, s kým nebude syn ve stresu jako ve škole. Z cizích jazyků se přijímačky většinou nedělají. V jaké "poradně" jste byli? Podle toho, co píšeš, by mohl mít nějaké disfunkce a možnost úlev, ne?
|
Zd a tři |
|
(26.5.2022 21:51:00) Dys nema zadnou.... Chce na stavarnu, doucovani nejaky mame, jeste posilime. Spis jsem reagovala na delete, ze nestandardni dite proste muze vypadnout z tabulky .... A co pak s nim.
|
Federika |
|
(26.5.2022 21:54:05) Zdi, vždycky je cesta…
|
Zd a tři |
|
(26.5.2022 22:03:29) Ale jo, ja ted jsem nejak pesimisticka.. Manzel byl pravdepodobne neco podobnyho, bratri a tchani z nej byli sileny... Dneska ma nejvic titulu z rodiny, uvidime, co predvede syn, cekat se da asi ledacos😁
|
77kraska |
|
(26.5.2022 22:37:30) Zd a tri, my to zase mame v rodine tak, ze jeste v 80 letech pracuje (a je velice žádaná) pani, ktera nema titul zadny...a zbytek rodiny ma sice tituly a bud je od 58 let v duchodu nebo uz ani neni mezi nami
|
|
|
Zd a tři |
|
(26.5.2022 22:03:41) Ale jo, ja ted jsem nejak pesimisticka.. Manzel byl pravdepodobne neco podobnyho, bratri a tchani z nej byli sileny... Dneska ma nejvic titulu z rodiny, uvidime, co predvede syn, cekat se da asi ledacos😁
|
|
|
Monika |
|
(26.5.2022 21:57:35) Zd a tři, když je přirozeně inteligentní, tak se neztratí a určitě dobře uplatní. Hlavně, aby se srovnal psychicky. Pokud bude depresivní, bude to špatné i na výběrovém gymplu. A určitě bych hledala i rozumný učňák jako jistotu, řemeslníci jsou potřeba jako sůl.
|
Zd a tři |
|
(26.5.2022 22:05:19) Proti remeslu nic nemam, mam trochu problem s ucnakama...asi jako vetsina . Psychiku davame dohromady, je to na delsi trat.
|
Federika |
|
(26.5.2022 22:06:18) Zdi, té psychice bych věnovala větší pozornost. A věř, že vím, o čem mluvím.
|
Zd a tři |
|
(26.5.2022 22:08:42) Ja vim, mam to v okoli ve velkym. Pocitala jse s nejakou klidnou stredni skolou, ktera by byla tutovka, hlavne aby byl v klidu. Vedlejsi diskuze o pretlaku na skolach a zpravy z okoli me nuti premyslet i jinak.
|
Federika |
|
(26.5.2022 22:10:45) Najdeš klidnou střední školu.
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(26.5.2022 21:55:52) Zd, no, naše - Aj zcela bez problémů. S psaným čj textem si poradí, i nějaký ty rozbory atd. Švihnutá je spíš přes vytvarno + dobrá prostorová představivost. Co je tragický,matika. Úplně mimo. Dys to ale asi není na 99%. Navíc neumí úkoly a testy dělat rychle. Vyloženě typ na cermat - Takže děkuju osudu, že ji vzali na grafiku přes talentovky a školní testy. Jinak by šla asi tak kydat do kravína. Jen teda matiku mají 2 roky i na SŠ a hádej co? Budeme happy, když nepropadne.
|
Federika |
|
(26.5.2022 21:57:33) Kat, nakonec to stačí, když proleze. A jsou horší věci…
|
K_at |
|
(26.5.2022 22:02:38) Federiko, já vím. jen bych byla happy, kdyby chvíli šly věci nějak hladčeji. Představa reparatu v srpnu s učivem za pololetí mě fakt s..e.
|
Federika |
|
(26.5.2022 22:03:58) Tak věř, že ani ona z té představy nejspíš neskáče nadšením a udělá tudíž vše pro to, aby to nemuselo bejt
|
K_at |
|
(26.5.2022 22:06:32) Federiko, omyl. Neudělá. Ji znám. Hlava v písku a potom bude valit bulvy "ALE JÁ MYSLELA...." jako tohle dítě prostě postrádá logické jednání.
|
Federika |
|
(26.5.2022 22:07:26)
Tak aspoň zkušenost. To taky není k zahození.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
77kraska |
|
(25.5.2022 14:46:35) zvire, je uplne jina situace, to musim uznat i ja
sla jsem na 4G v roce 1981, zadna 6G ani 8G neexistovala, nemam statistiky, kolik procent uchazecu se dostalo na ta 4G, ani nevim, jestli takove statistiky existuji
jak jsme tady psaly mnohokrat, tehdy si kazdy tak zhruba odhadl, na co ma a nema....kdyz to hodne zjednodusim, tak jednickari (a lepsi dvojkari) sli na gympl, jini dvojkari (a nekdy lepsi trojkari) na zdravku, ekonomku, prumyslovku, zemedelku....ostatni na ucnaky, s maturitou nebo bez...takove previsy jako dneska nebyly ani nahodou, to si jeste pamatuju
|
77kraska |
|
(25.5.2022 14:49:35) asi je neco spatne...a tech veci "spatne" je vic
napr. stat si nedokaze spocitat, kolik se narodilo deti, a ze ty deti budou chtit jit do materske skoly, pozdeji na 8G, 6G a 4G...proc trpi silnejsi rocniky? jak k tomu prijdou?
|
Vítr z hor |
|
(25.5.2022 15:15:55) "napr. stat si nedokaze spocitat, kolik se narodilo deti, a ze ty deti budou chtit jit do materske skoly, pozdeji na 8G, 6G a 4G...proc trpi silnejsi rocniky? jak k tomu prijdou?"
Stát si to spočítat dokáže. Jde o "řešení" optikou politiky obecních zastupitelů. Odmítají zvyšovat počty míst na všeobecně vzdělávacích školách (gymnáziích) a na dalších maturitních oborech, ale snížení jim taky moc neprojde. Tak tiše využívají nárůst počtu dětí v ročníku (za cca 5 posledních let skoro o polovinu, mám na mysli ty, kteří nyní spějí k přijímačkám), nezvýší adekvátně počty míst.
Pak populisticky blábolí o potřebě řemeslníků a technických pracovníků, o neschopnosti maturantů a přebytku humanitních vysokoškoláků.
Když se nad tím člověk zamyslí, tak kdo vyhrává volby do obecních zastupitelstev? Především populární a místně oblíbení lidé, na menších obcích třeba hasiči apod. To jsou zřizovatelé škol a ti, kteří tvoří místní vzdělávací politiku.
|
vlad. |
|
(25.5.2022 15:47:27) Vetre, ptam se, kdo tak asi tvori vzdelavaci politiku Prahy? Dobrovolni hasici to asi nebudou a stejne se nejsou schopni vyporadat s tim, ze v Praze je vzhledem ke strukture zanestnavatelu vysoky podil lidi, u nichz lze temer s jistotou predpokladat, ze jejich deti se budou hlasit na SS vseobecneho zamereni. Vzhledem k vysledkum prijimacek na to urcite maji schopnosti, ale da se rict, ze jsou vzhledem ke zbytku republiky diskriminovani, protoze s takovymi vysledky by se mimo Prahu dostali temer urcite. Zoufalost situace jeste umocnuje priliv zaku ze Stredoceskeho kraje, dcera ma ve tride temer polovinu dojizdejicich. By mne zajimalo, jestli to nekdo do budoucna koncepne resi, je to promrhany studijni potencial deti.
|
Vítr z hor |
|
(25.5.2022 16:02:27) Vlad., jak to myslí s Prahou, netuším. Ale Praha je, jak píšeš, hodně pod tlakem Středočeského kraje, který škrtí gymply na minimálním počtu míst, takže se lidi z okolí tlačí do Prahy. Středočeský kraj má navíc měnící se strukturu obyvatel, jak se do něj stahují ex-Pražáci, tedy lidé, kteří by pravděpodobně rádi viděli děti opět na gymplech. Lidi, co se přistěhovali, navíc často zjistí, že úroveň zdejších škol je s Prahou nesrovnatelná, takže se snaží dostat děti i do pražských základek (nebo je ani po odstěhování neodhlásí). Pražské výsledky přijímaček jsou samozřejmě nesrovnatelné se zbytkem republiky, což je pro ty děti nespravedlivé (kdybyses narodil o 50 km jinde nebo o 5 let dřív, mohl bys studovat na XXX).
Ta všechna nevyváženost je důsledkem nejen mizerné vzdělávací politiky státu jako takového, ale potažmo i menších celků, a bohužel taky bojem těch celků mezi sebou. Jedni hasiči odmítnou vzdělávat děti přespolních hasičů, další hasiči rozhodnou, že oni taky anglicky neumějí/do divadla nechodili atd., tak proč by to měla nabízet v nějaké kvalitě jimi zřizovaná škola. Inženýr z města se svou partou zruší jeden ze dvou gymplů, protože je málo truhlářů a automechaniků a maturanti stejně nevědí, kdo byl Jidáš Iškariotský. Vždyť je to Kocourkov!
|
Alena |
|
(25.5.2022 16:07:43) Jasne, ze je v Praze malo mist na vseobecnych skolach. Ale co bys s temi Stredocechy delala? Ma se jim zakazat hlasit na prazsky gympl?
|
vlad. |
|
(25.5.2022 16:09:33) Je to pocet deti se kterymi se musi pocitat. Zjevne se tak nedeje.
|
|
77kraska |
|
(25.5.2022 16:20:33) Aleno, od toho mame stat, aby to pro nas a za nas (to nemyslim jako "pro me, za me") zaridil....kde je hodne ambicioznich deti (a rodicu) aby stat otevrel gymply, a kde je takovych malo, aby na gymplech snizil pocet mist
copak je tak tezke to spocitat? dyt tahle situace trva uz dlouhe roky a cisla jsou k dispozici...pocty deti toho ktereho silneho nebo slabeho rocniku, pocty prihlasenych, pocty mist, pocty prijatych
chapu, ze tam hraji roli obce, ale to uz neumim domyslet....to by melo domyslet MSMT
a misto toho se kazdy rok docteme "situace byla jeste horsi nez minuly rok, zrejme proto, ze letos hlasi jeste silnejsi rocnik"....suprise! surprise!
|
Vítr z hor |
|
(25.5.2022 16:24:29) "chapu, ze tam hraji roli obce, ale to uz neumim domyslet....to by melo domyslet MSMT"
To je právě ono. Stát to hodil na obce a umyl si ruce.
|
|
Alena |
|
(25.5.2022 16:44:08) Spocitat to jiste jde a prekvapeni to neni, to se vseobecne vi. Vlada Cssd ale chtela pod vlivem prumyslove lobby dostat deti na ucnaky a Babis nad skolstvim nepremyslel vubec. Stat nema od revoluce zadnou skolskou jasnou vizi.
|
|
|
Vítr z hor |
|
(25.5.2022 16:21:44) Kraje, coby zřizovatelé škol, si zatím naštěstí ještě válku nevyhlásili, takže Středočeši do Prahy můžou. A co bych s těmi Středočechy dělala? Proč by třeba nemohli mít více gymplů? Proč by nemohli mít dokonce třeba i pár šestiletých? Proč by si nemohli přidat sem tam jednu či dvě třídy přijímaných dětí? Proč je nutné, aby Středočeský kraj škrtil školy na místech na maturitních oborech?
|
Alena |
|
(25.5.2022 16:35:04) Vetre, myslim, ze by Stredocesi klidne mohli mit vic gymplu, ale je jejich nedostatek duvodem dojizdeni? Podivej se treba na Melnik (vybrano namatkou), staci 60 bodu, to je o dvacet mene nez v Praze.
|
Vítr z hor |
|
(25.5.2022 16:51:18) Aleno, urcite nekde pocet gymplu staci, jinde ne. Ale uvedom si, ze 60 bodu je relativni cislo, ktere vyplyva mj. z lokalnich podminek (kvalita skol, dostupnost a rozsirenost pripravek na prijimacky atd.). Cili tech 60 muze byt v zasade totez, co jinde 88 s poradnou nalejvarnou.
|
Alena |
|
(25.5.2022 17:11:03) Vetre, to asi ne, Melnik ma previs maly a melnicke 88 jezdi do Prahy. Chtela jsem tim rict, ze nestaci pridat Stredocechum gymply, musi verit, ze jsou stejne dobre jako ty prazske.
|
Vítr z hor |
|
(25.5.2022 18:04:42) Aleno, uz si nedelam iluze. Vetsine rodicu v mem okoli staci NEJAKA skola, i ti, kteri meli idealy, jsou casto radi, ze dite nemusi dojizdet. Za dobrou skolou je malokdo ochoten dojizdet (zvlast pri dnesnich cenach).
|
vlad. |
|
(25.5.2022 18:14:38) Větře, cena a taky čas. Kdybych chtěla dojíždět, bydlím za Prahou, a levněji.
|
|
Liaa |
|
(25.5.2022 18:23:39) "Vlakem je to do Prahy hodina, autobusem teoreticky méně, prakticky tak 2x tolik, protože v ty exponované časy je to prostě ucpané. Takže vyjet v šest je na hraně stíhání začátku vyučování, pokud škola začíná v 8:00."
Tak přesně za tuhle cenu jsem dala děti radši na 8G na opačnou stranu od Prahy. Protože sice teoreticky dojíždění na obě strany dělá 30 minut, jenže dojíždění do Prahy (nepočítám další přesun po Praze!) je 30 minut, jenže v reálu je to 30-150 minut, přičemž nikdy nevíš, jak to vyjde. Děkuji, nechci.
|
Delete |
|
(25.5.2022 19:33:24) My také.
Z okolí na ten "náš" gympl ale nikdo moc nedojíždí, je to pro ně moc daleko.
Ale ta jedna se právě nedostala, tak 4 roky dojížděla do té Prahy na KGM. Nakonec to stálo za to, chytla skvělého třídního angličtináře a to, co dokázala, je jeho velká zásluha. Jinak ten gympl nebyl nic moc, ale primární bylo utéct z naší základky a ta angličtina byla super bonus navíc.
|
|
|
Alena |
|
(25.5.2022 18:39:08) "Za dobrou skolou je malokdo ochoten dojizdet (zvlast pri dnesnich cenach)." Ale stredocesi zjevne dojizdeji ve velkem poctu. :)
|
Federika |
|
(25.5.2022 18:43:53) Jo, oba moji kluci dojížděli a celkem dlouho. Ten mladší už docela nadává, zbývají mu dva roky.
|
|
|
|
Vážný2 |
|
(26.5.2022 23:45:18) Co vím, prostě Stanjura sedí na penězích na školství a sociální věci, takže kraje prostě nebudou mít ani na normální provoz škol a sociálních věcí při rostoucích nákladech. Průmky snáze získají vedlejšák, nebo podporu.
|
Senedra |
|
(28.5.2022 9:50:57) Na Štefla mám určitý názor už dávno a teď se jen potvrdil. Jestli tenhle člvěk radí nějak významně Gazdíkovi, tak to bude zlé.
|
Vítr z hor |
|
(31.5.2022 17:43:17) Stefflovi Cermat kazi ksefty a hlavne je videt, ze za cela ta leta nedokazal jejich testy napodobit na podobne urovni (na zkouskach nanecisto). To je neskutecny stret zajmu.
|
|
|
77kraska |
|
(28.5.2022 10:01:14) vrtak, je to fakt smesny....rodice maji jit demonstrovat
neumim si predstavit, ze by v Americe nekoho nevzali na high school a hrozilo by mu, ze musi jit do prace nebo zustat doma ....(na high school mu na druhou stranu hrozi zastreleni spoluzakem, vlastne i na zakladce, ale to je jine tema)
|
|
|
|
|
vlad. |
|
(25.5.2022 17:57:39) Uz se vykrucuji, namestek pro skolstvi z magose Simral, Pirati
"nedostatek počtu volných míst do prvních ročníků střední školy je zdánlivý. Nedostatkem míst není situace, kdy uchazeč není přijat na školu své první volby. Praha nabízí řadu maturitních oborů, ze kterých si uchazeči mohou vybírat,“ uvedl Šimral a připomněl, že je zde ještě 4 120 míst oborů s výučním listem"
Jasne, to chces, mas predpoklady na gympl, ale pujdes na ucnak, protote to tady ridi banda neschopnych pitomcu
|
|
|
|
|
|
Senedra |
|
(25.5.2022 16:11:06) Větře, jak to čtu... Když měla místní ZŠ nějaké výročí, tak uspořádala výstavu. A tam jsem se dozvěděla, že založit ZŠ v naší obci trvalo asi 30 let, protože místní hospodáři nechtěli, aby děti chodily do školy, ale měly dělat u rodičů na gruntu. Mluvíme o době před a po první světové válce.
|
|
Delete |
|
(25.5.2022 16:45:48) Tak koukám na "naše" gymply (2 v rámci okresu a 1 z okresu dostupný), dohromady přijímaly 5 tříd, tedy 150 dětí a jeden evidentně nenaplnil kapacitu, protože vyhlásil 2. kolo.
Takže kdyby někdo z Prahy chtě dojíždět (ale už je to poměrně daleko, je to fakt kraj okresu a i pro nás to byla hodina), tak to může zkusit, špatný není. Jen prostě tento okres fakt 150 dětí na čtyřletý gympl nemá. Řada z těch, co se hlásili, nejspíš zvolila jinou školu.
|
|
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(25.5.2022 15:21:22) " jednickari (a lepsi dvojkari) sli na gympl, jini dvojkari (a nekdy lepsi trojkari) na zdravku, ekonomku, prumyslovku, zemedelku....ostatni na ucnaky, s maturitou nebo bez...takove previsy jako dneska nebyly ani nahodou, to si jeste pamatuju"
Nevím, odkud jsi, ale v mém okolí na Praze 4 (jdem teda silnější a pozdější ročník) šli na gympl jen tak jeden dva ze třídy, na dětskou sestru jen ti, kdo měli samé jedničky a body za sběr léčivých bylin, na maturitní obory maximálně dvojkaři. Ostatní na učňáky. Převisy (neřešitelné) taky nepamatuju, ale já jsem se dostala, tak se mě to netýkalo. Na naši školu se ale dostala ani ne čtvrtina zájemců (ostatní šli jinam).
Existovaly zájemky, což byly něco jako před-přihlášky, které se vyhodnocovaly podle vysvědčení, aby lidi věděli, jakou mají šanci na jakou školu.
|
77kraska |
|
(25.5.2022 15:34:49) Vitr, jsem z ceskeho okresniho mesta, kde byl jeden gympl, jedna zdravka, jedna prumyslovka, jedna ekonomka, v blizkem mestecku jedna zemedelka, v blizke vesnici jeden velky ucnak (zamereny na prumysl) a nejaky maly ucnak zamareny na sluzby.....kazde dite si vybralo podle svych znamek...lepe receno rodice mu vybrali a myslim, ze do toho tehdy mluvil vychovny poradce, uz nevim presne (urcite byl pak vychovny poradce na gymplu, ktery nam pomahal vybrat si VS)
|
|
77kraska |
|
(25.5.2022 15:43:38) Vitr, z me tridy na ZS jsme sli na gympl myslim 3 lidi...ostatni se rozvrstvili po ostatnich strednich skolach, ucebnich oborech s maturitou a ucnakach bez maturity...prijde mi, ze vsichni, ktere v rodnem meste obcas potkam po 40 letech, jsou vicemene spokojeni se svou volbou, holky delaji zdravotni sestry nebo prodavacky, ze dvou kluku jsou kriminaliste (jeden sel na ucnak a druhy na prumyslovku)
|
Delete |
|
(25.5.2022 16:28:36) Za nás totiž mělo přednost středoškolské odborné vzdělání, o gymlu se tvrdilo, že je to škola k ničemu a jen pro ty, kdo půjdou na VŠ. Přičemž na VŠ šel opravdu jen sem tam někdo.
Teď už samotná střední škola mnohdy nestačí. Nutnost VŠ pro činnosti, kde dříve stačilo SŠ snížilo zájem třeba o ty zdrávky a střední pedagogické školy a často i o průmyslovky. Pro státní maturitu a následnou VŠ je lepší jít na gympl, kde je té matiky, češtiny a angličtiny více.
|
|
|
|
|
|
Klabe+3 kluci (08,10,15) |
|
(25.5.2022 14:58:28) To netvrdím, že se za "našich časů" (dělala jsem přijímačky na 4GY v roce 1993) dostávali na gymnázia či obecně SŠ "hloupější" děti. Jen píšu, že se mi líbí, když u testů a obecně u úkolů a zadání musí děti přemýšlet, vyvozovat nebo použít naučený princip/postup na jiný, než základní/modelový typ úkolu. Tahle cesta mi přijde jako správná, hlavně pro budoucnost těch dětí. Mám na naší venkovské základce kroužek logiky a deskovek pro 1.-2. třídu. A ač mi tam chodí hodně šikovné děti, tak hlavně u druháků vidím, jak se začínají stavět k zadání, která nejsou přímočará: jakmile v něm nevidí příklad (máme na naší základce klasickou matematiku), co se učili ve škole, tak rovnou prohlásí, že tomu nerozumí, že to nechápu. Ani se nestihnou zamyslet, popřemýšlet.... A to je škoda, jak pro budoucnost těch dětí, tak i nás ostatních. Takže jsem ráda, že celostátní testy nutí děti přemýšlet a že i příprava těch dětí by k tomu měla vést. Že si tu přípravu musí vesměs rodiče platit a nedělá/nestíhá ji škola, to je věc jiná.
|
K_at |
|
(25.5.2022 15:18:06) Klabe, a víš proč to tak je? Protože "teď a hned a rychle" - to je to, co chceme po dětech. Od školky. Některé děti jsou fakt přemýšlivé, ale bez něco řeknou, tak si chvíli přesýpají věci v hlavě. Ve školce se můžu trochu přizpůsobit, nebo více přizpůsobit, dle situace. Ale i to drhne někdy. A ve škole? Diktáty a 5minutovky, leckde už zase 30+ dětí ve třídě, není čas čekat. A tyhle testy jsou to samé - RYCHLE. A UDĚLAT CO NEJVÍC.
|
|
|
Alena |
|
(25.5.2022 14:59:34) v casech Belouna byly deti na gympl predtridene, posudkem, vysvedcenim, trojkarovi prihlasku na gympl rozmluvili bez ohledu na jeho inteligenci a schopnosti.
|
zvířevdíře |
|
(25.5.2022 15:24:47) "v casech Belouna byly deti na gympl predtridene, posudkem, vysvedcenim, trojkarovi prihlasku na gympl rozmluvili bez ohledu na jeho inteligenci a schopnosti."
Ne, časy za minulého režimu jsem určitě na mysli neměla, tahat v roce 2022 do diskuse o přijímačkách kádrové posudky je úplně zcestná argumentace. Jde mi čistě o kvalitu těch testů, jejich přínosnost pro děti, školy, rodiče atd. Z mého pohledu je malá až nulová. Trochu snad beru ten argument Mariky, že centrální přijímačky trochu brání protekci. Jestli to ale má být jediná výhoda, tak za ni platíme pekelně vysokou cenu.
|
Alena |
|
(25.5.2022 15:42:10) ok, kdyz vynecham posudky, tak matika byl vyber prikladu z knihy, kterou meli vsichni k dispozici. Cili zvlast urputny uchazec s dobrou pameti by teoreticky z matematiky nemusel umet vubec nic. Cestina - diktat a vetny rozbor. Opravdu nevidis kvalitativni rozdil?
|
Ropucha + 2 |
|
(25.5.2022 16:45:08) Aleno, souhlasím. Za nás se stačilo na přijímací zkoušky prostě "nadrtit". Jak píšeš, gramatické jevy a matematické postupy, nic jiného, jen rozpoznat, o jaký případ jde, a uplatnit pravidlo. Činnost pro cvičené opice. Ale možná to je právě to, po čem se některým rodičům stýská, po přehledném, jasně daném a kontrolovatelném učivu, které se dá do dětí "nalít" a u přijímaček zase "vylít" na papír. Prokazovat pozornost, vlastní úsudek, logiku, odhad atd., to je náročnější a obtížněji uchopitelné.
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(25.5.2022 13:06:50) "co jinýho si vymyslí,protože dokud nebude na školách tolik míst,kolik je zájemců, tak nějakej výběr holt bude." Presne tak. Vetsina antipatie ke konkretnim testum Cermatu (ktere jsou radove lepsi nez co si skoly patlaly na kolene a na rozdil od SCIA jsou k dispizici pro deti zdarma) se tykaji spolecenske zakazky (chce testovat cestinu a matiku) a prameni z nasobnych previsu na popularnich skolach.
|
|
Alena |
|
(25.5.2022 13:09:14) " nad rámec osnov je tam snad jen práce s textem" prace s textem, porozumeni, to samozrejme v RVP (osmovy uz nejsou) je.
|
Federika |
|
(25.5.2022 13:11:55) Aleno, je. Ale školy se tím zabývají fakt různě. Zatímco ty další věci v testech v naprosté většině probírají. Letos tam té gramatiky až tak moc nebylo, práce s textem tam bylo mnohem víc. Což je dobře. Ale spousta dětí má raději tu naučenou gramatiku, je to jednodušší
|
|
|
|
Federika |
|
(25.5.2022 12:54:46) Lenko Pražando, právě že ty "vědomosti" nejsou pro schopnost studia až tak důležitý. Čímž netvrdím,že Cermat má mít monopol na odhalování studijních schopností dětí.
|
|
Marika Letní |
|
(25.5.2022 12:56:19) Nesnaží se nachytat a potopit. TO se o současných testech opravdu říct nedá. Že je neudělá každý na plný počet je logické a žádoucí.
|
Lenka Pražanda |
|
(25.5.2022 13:41:27) Dělala jsem se synem v rámci přípravy všechny dostupné za posledních nejméně 5 let zpátky. Jsou tam chytáky a špeky, podle mě naprosto zbytečné a slouží jen k tomu to dítě rozhodit. Na druhou stranu maturitní testy jsou směšně snadné.
|
Alena |
|
(25.5.2022 13:49:38) Muzes dat nejake priklady chytaku a speku? Ne, ze bych chtel obhajovat logiku maturitni testy v dnesnim provedeni, ale je treba si uvedomit, ze prijimaci a maturitni test maji ponekud odlisny ucel.
|
Kleia |
|
(25.5.2022 14:09:55) Tak zrovna v letošním maturitním testu z češtiny si myslím, že slabší povahy rozhodily mongolské výrazy v jednom z textů. Já ho zrovna včera nechala cvičně udělat šestnáctiletého syna a když k nim došel, dost nahlas se divil. Ale dal to na 36 bodů, takže celý ten test považuji spíše za jednoduchý. Kluk je teprve v prváku, dyslektik dysgrafik, tudíž ten test nemohl být nijak moc obtížný.
|
|
Lenka Pražanda |
|
(25.5.2022 14:41:05) Příklad špeku? Třeba práce s textem ve staročeštině. Tohle má prověřit co? Oddělit ty co četli Babičku v originále od těch co si přečetli tu "novou" přeloženou verzi? A k čemu to je? Šišlavý upír je taky legendární Neříkám že to bylo těžké, jenom že to je naschvál, který tam je jen pro zmatení a neurčuje studijní předpoklad ani nic jiného. Takové věci tam podle mě nepatří.
|
K_at |
|
(25.5.2022 14:44:13) Holky, když se bavím s kolegyněmi, tak my všechny s maturitou (nebo 2) jsme usoudily, že být to dnes, jdeme na učiliště. Protože prijimackové testy na SŠ naprosto nedáme. Rychlostí, zadáním. Konečná.
|
Senedra |
|
(25.5.2022 15:06:22) K_at, ono to není tak zlé. Letos mám devítku, zájemci o SŠ měli možnost chodit na nepovinnou přípravku, jeli jsme od září, nejdřív jsem s nimi procvičovala tématicky, pak i přímo starší testy od Cermatu. Napsali si i několik testů v časovém limitu a nakonec se dostali všichni - i ti, u kterých jsem si nebyla moc jistá. Pravda, zase ti neslabší si vybrali školu, na kterou nebylo potřeba získat moc bodů.
testy od cermatu mi nepřijdou plné chytáků, musí se dávat pozor na zadání. Některé příklady mi naopak přijdou až moc jednoduché a zjednodušené.
|
|
|
Federika |
|
(25.5.2022 18:20:58) Šišlavý upír tam s tou šišlavostí žádnou roli nehrál. Byl to prostě text.A zrovna ten tak obtížnej nebyl, nebyl tam žádnej chyták.
|
|
|
|
Alena |
|
(25.5.2022 14:08:00) Prazando, kvalitu prijimacich testu Cermatu nezpochybnuji ani nejvetsi odpurci jednotnych prijimacich zkousek (treba z rozhovoru s Hrebeckym: Zastánci jednotných přijímaček říkají, že testy, které vytváří státní agentura CERMAT, jsou velmi kvalitní. Jsou skutečně o tolik lepší než testy, které si připraví jednotlivé školy? CERMAT je institucí, která má k dispozici odborníky, kvalitní psychometriky, navíc je schopná pracovat v režimu utajení. Výsledkem jsou samozřejmě testy, které jsou ve většině mnohem lepší, než když ředitel gymnázia v okresním městě u oběda odchytí matikáře a češtináře a uloží jim, aby „dali do kupy ty letošní příjímačky“, a dotyční budou testy sestavovat doma po pracovní době. To je určitě pravda. " Eduzin, duben 2022), to co je k diskuzi je, jestli maji smysl jednotne prijimaci zkousky.
|
77kraska |
|
(25.5.2022 14:16:49) Aleno, to je vtipne:
".....než když ředitel gymnázia v okresním městě u oběda odchytí matikáře a češtináře a uloží jim, aby „dali do kupy ty letošní příjímačky“, a dotyční budou testy sestavovat doma po pracovní době"
tak u Cermatu dotycni taky sestavovali testy po pracovni dobe, aspon podle toho, co se ted zjistilo ...a mozna taky doma
|
77kraska |
|
(25.5.2022 14:18:24) ja teda normalne nikomu nic zleho nepreju, ale Cermatu ted ten prusvih preju
chteji nekoho mistrovat a sami maji binec ve smlouvach
|
|
|
|
Federika |
|
(25.5.2022 14:30:40) Nejsou tam chytáky a špeky, jen je to nutí správně číst. A cílem není to, aby to všichni udělali na 60 bodů, to by pak bylo k ničemu.
|
Senedra |
|
(25.5.2022 15:07:32) fed, test z M nebo ČJ na 60 bodů fakt nikdo neudělá
|
Federika |
|
(25.5.2022 18:22:20) Senedro, jo, ujelo mi to, psala jsem v autě, mělo tam bejt samozřejmě 50
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.5.2022 14:04:15) cermatí testy logiku mají, blbý je, že tomu neodpovídá výuka ve škole, a ta odpovídat nemůže, protože inkluze
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.5.2022 14:05:14) a že je v nich spousta věcí, který se těžko uhlídají, i když je člověk v klidu a má čas, to je pravda
|
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(25.5.2022 12:54:31) Cermat testy mi přijdou dobré. Poté co jsem viděla volnou tvorbu různých škol pro školní kola přijímaček jsem ráda za jednotné testy od cermatu.
|
|
|
Konzerva |
|
(25.5.2022 12:20:14) Tipuju, že to mohlo být třeba tak, že na pracovní smlouvu testy vytvářel, na dohodu dělal výzkum, co si o testech myslí učitelé.
|
|
|