Pole levandulové |
|
(16.3.2023 12:50:35) Otázka je, jestli jsi ochotná za to platit za službu třeba i výrazně víc? Tyhle samoobslužné věci cenu snižují, když dáš všude živé lidi, cenově se to projeví. Je mi stejně jako tobě a samoobsluhy mi nějak nevadí, nepotrpím si na servis, většinou je to všude napsané poměrně "blbuvzdorně". Teď jsem schválně na stránky tvého operátora koukla a našla jsem telefon 800 111 777.
|
máta |
|
(16.3.2023 13:04:29) Prosímtě? Kde jsi to našla?
Mimochodem já jsem volala na jiné, 800 020 202.
|
Pole levandulové |
|
(16.3.2023 13:06:13) máto, tady: https://www.o2.cz/podpora/pevna-linka/zakaznicky-portal-o2-barevne-linky Moje zkušenost je, že i pokud se tam ozve robot, na dotaz houknu "přepojit na operátora" a on mi přepojí.
|
|
|
Monika |
|
(16.3.2023 13:26:22) Pole, a ty máš pocit, že někdy nějaká služba zlevnila, protože něco bylo automatizováno? Nějak jsem si nevšimla A můj názor je, automatizace obvykle něčí práci ušetří, ale jinou zase generuje - zejména pro IT lidi, koordinátory IT lidí, ty, co umějí shánět IT lidi a komunikovat s nimi Navíc všechny tyhle systémy se pořád mění, aktualizují, je potřeba školit obsluhu ...
|
Pam-pela |
|
(16.3.2023 13:40:29) …. A taky ty stroje opravovat 😀
|
|
Pole levandulové |
|
(16.3.2023 13:47:01) Moniko, já to nepočítám, můj názor je ten, že s lidma by to bylo asi ještě dražší. Každopádně to tímto odůvodňují - viz třeba IKEA, kterou si sám složíš a když to neumíš, můžeš si objednat jejich službu, ale za docela velké peníze.
|
Monika |
|
(16.3.2023 13:55:24) Pole, IKEA to tak měla vždycky, takže nemůžeme porovnat rozdíl v cenách. Ale v obchodech, kde nějakou automatizaci zavedli, tak ceny nikdy nesnížili, podle mého. Možná, v ideálním případě, přidali těm zaměstnancům, co je nepropustili. Ale většinou prostě myslím místo propuštěných zaměstnanců museli přijmout jiné, případně platit velké pálky dodavatelům a servisu těch "automatům". Prostě jedny starosti odpadnou, jiné přibudou. Věřím, že těm, kdo novoty zavádějí, se to vyplatí (nebo tomu alespoň věří), ale že by to vedlo ke snížení cen pro zákazníky, to jsem si nevšimla. Někdy to vede alespoň ke zrychlení procesů, ale jindy taky ne ...
|
Stará husa |
|
(16.3.2023 14:00:00) Moniko, že by se snížily ceny pro zákazníky, využívající automaty, s tím nepočítám. Spíš se zvednou ceny za služby, kde budeš chtít využít živého člověka.
|
|
máta |
|
(16.3.2023 14:03:49) Ani ke zrychlení, obávám se. Tragická je Billa, kde ty samopokladny jednak neustále mluví, druhak se každá jedna věc musí okamžitě uložit do tašky/na váhu, takže když máte 4 stejné muesli tyčky, tak pěkně pípáte jednu po druhé a čekáte, než si váha uvědomí, že 1 tyčka přibyla do tašky, občas to (pro mě nepochopitelně) volá obsluhu ...
Nicméně, naprostý respekt k tomu, že to někomu vyhovuje. Jen mi vadí, že nemám možnost volby, že prostě některé služby už "postaru" vůbec nejdou. Účet v bance bez mobilního bankovnictví? Hypotéka bez bakovní identity? Zapomeňte. Co bude za 20 let?
|
Monika |
|
(16.3.2023 14:19:49) Máto, s těmi bankovními identitami ještě budou průšvihy, už nám to v práci začíná. Hlavně nikdy nezřizujte bankovní účet pro někoho jiného na Vaše jméno (z laskavosti, aby měl dlužník kde schovávat peníze, třeba). Pokud s ním je spojena (Vaše) bankovní identita, může si ten člověk Vaším jménem půjčovat peníze a provádět bůhví co dalšího ...
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(16.3.2023 14:10:08) tak třeba ta automatická pokladna sníží počet lidí určitě... na 10 pokladen ti stačí jeden člověk, na servis taky jeden člověk, ale ten není vázán na jednu prodejnu, ale na dalších 20... ve výsledku i kdybys započítala další nutné lidi, dostaneš se na 2 celé lidi místo 10 na jedné prodejně... btw i ty živé pokladní mají automatické pokladny, takže i ty potřebují stejný servis jako samopokladny tohle naříkání na "nebudu dělat práci za pokladní" mi vždycky připomene klasické prodejny z mého dětství, kdy si o všechno musela říkat prodavačce - není už i to, že si v samoobsluze zboží musíš nandat sama do košíku, vlastně práce za prodavačku? a taky byste to vrátily?
|
Monika |
|
(16.3.2023 14:23:37) Rose, tak ještě bys měla připočítat ty lidi, co ty pokladny (kterých je v obchodech mnohem víc než (bylo) těch s obsluhou, protože nakupující jsou samozřejmě pomalí) vyráběli, prodávali, dělali tomu všemu marketing, řeší reklamace atd ... Ale jak jsem psala, prodejcům se to asi musí vyplatit, jinak by to nedělali. Jen nesouhlasím s tím, že to snižuje ceny zboží a služeb ...
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(16.3.2023 14:29:07) jak píše pole - nesníží to cenu, ale pomůže ji udržet nižší a nezdražovat... fakt je tohle hrozně zpátečnické myšlení (jasně v karlíkovi na čokoládu to bylo vtipné, jen by si člověk měl umět spočítat i tu realitu, ne se držet úsměvné zkratky )
|
Monika |
|
(16.3.2023 14:45:59) Rose, tak zpátečnické myšlení ... Můžu přeci mít názor, že mi novinky nevyhovují a mně osobně vůbec nic příjemného nepřinášejí? Nepsala jsem nic o tom, že "by se to mělo zakázat" nebo že kvůli tomu směřujeme k zatracení, a myslím, že to nepsal ani nikdy jiný. Jo a Karlíka a továrnu na čokoládu jsem nečetla
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(16.3.2023 14:52:49) moniko, já ti nijak neberu tvou ne/oblibu samopokladen jen rozporuju a považuju za zpátečnické myšlení, že stroje nenahradí lidskou práci (resp. zkratku, že stroje je třeba servisovat a udržovat a to už je pak fuk, jestli místo toho raději nezaměstnat pokladní)
|
Aninabe |
|
(16.3.2023 15:53:47) Ty jo, to my radši zaplatíme, aby nám to někdo vybral (necháme si část dovážet domů). Jednou týdně jedeme i fyzicky do obchodu, ale neumím si představit náš desítky (často přes 100) položek dlouhý nákup odbavovat na samopokladně. Běžně 1-2 plné vozíky, ale - nás je moc . Většinou volá o pomoc (klasika nebalené pečivo - co je to za kód, tohle zboží neznám...) i zaměstnaná obsluha.
|
vlad. |
|
(16.3.2023 16:03:51) Aninabe, miluju Rohlík! Včera jsem zabloudila v OC do potravin, nakoupila k běžnému nákupu spoustu blbostí což se mi při nákupu z online seznamu nestává, a ještě jsem to táhla domů. Zůstanu u svého nákupu z gauče max zajdu na roh k vietnamcům.
|
|
Stáňa * |
|
(16.3.2023 16:39:17) Já měla v prosinci velký nákup za cca 2000 s miliardu položek. Šla jsem na samoobslužnou, tam se to nevešlo do té přihrádky za scanovanim, padalo to na zem. A byl ještě nějaký další problém. Prišla obsluha a vynadala mi, že samoobslužné pokladny nejsou urcene pro velké nákupy
|
L+ 2m |
|
(16.3.2023 17:12:01) Já byla na samoobslužné pokladně přesně 4x. Vždy mě přemluvilo jedno z dětí. A přesně 4x byla přivolána obsluha, které to trvalo 3x déle,než kdybych vystala frontu. Měla jsem vždy do 10 položek.
|
|
|
|
|
|
|
Pole levandulové |
|
(16.3.2023 15:32:23) Moniko, to ale nikdo netvrdí, jen, že to cenu nezvyšuje. Ale to je jedno, zatím máme na výběr, tobě vyhovuje kontakt s lidmi ve službách, já ho nevyhledávám, protože mi nic nepřináší, obě máme možnost fungovat jak chceme. A o věku to až tak není, appky a jiné bezkontaktní vymoženosti běžně a ráda používá i moje bezmála 75 letá máma. Ušetří jí to pohyb, který jí dělá problém, spoustu věcí vyřídí z pohodlí domova a nemusí viset na zákaznických linkách, líbí se jí, jak jí na telefonu pípne, že jí doprala pračka a dosušila sušička a podobně. Momentálně oceňuje i datovou schránku, protože pošťačku někdy vyhlížela celý den a stejně jí přišlo oznámení o uložení dopisu na poště, protože pošťačka byla líná to donést.
|
|
|
|
Pole levandulové |
|
(16.3.2023 14:23:29) Moniko, chápu to tak, že se cena nezvýší o ty služby, ale díky automatizaci se udrží na stávající hodnotě, proto jsem psala, že máta by si asi za to nechtěla připlácet. Navíc moje zkušenost s prodavačkami prakticky kdekoli je jen ta, že poradit neumí, během chvilky si na netu najdu podstatně víc informací, než mi jsou schopné poskytnout ony, takže v praxi to probíhá tak, že o dané věci vím víc, než ony a spíš se ptají mě - popisuji pravidelnou zkušenost s nákupem čehokoli, počínaje pračkou, sušičkou, přístrojema do domácnosti až po auto. Možná mám jen smůlu na neinformované prodavačky, ale nemyslím si to, na to to zažívám až příliš často i v úzce specializovaných obchodech, kde se zboží kupuje spíš pro radost než pro tu nutnost a mluvím o době trvající víc než 20 let, není to jen v poslední době.
|
|
|
|
|
Pam-pela |
|
(16.3.2023 13:38:07) Jojo, to je videt v marketech s potravinami, ta “ snizena” cena zbozi za samo- obsluhu.
|
Fern |
|
(16.3.2023 19:19:02) Presne tak, protote jsou v marketech samoobsluzne pokladny,tak obchody zlevni. Dosavadni praxi mam presne opacnou,ceny potravin leti nahoru kosmickou rychlosti, 30% + zadny problem ale bezna praxe zdrazovani jednitl.polozek.
|
|
|
|