| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Způsob vedení výuky na 1. stupni ZŠ

 Celkem 105 názorů.
 babi_ 


Téma: Způsob vedení výuky na 1. stupni ZŠ 

(22.11.2023 19:01:19)
V diskuzi o stávce padla tato pro mě velmi potěšující informace: "na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka". Jen se chci ujistit, že to tak je.
Vy, co máte děti na prvním stupni - jakým způsobem je vedena výuka ve škole?
 Dvoumama 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 19:44:47)
U nas na statni ZŠ meli oba synove moznost zazit jinou nez frontalni vyuku. Tridni schuzky formou tripartity a slovni hodnoceni byly take samozrejmosti. Pri prechodu na statni gymnazia to byl pak tezky propad a navrat k tradicim metodam vyuky.
 Yuki 00,03,07 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 19:51:30)
jo, tripartity a slovní hodnocení jako doplněk, časem snad bude hodnocení formativní

je to dost rozdíl oproti mým stojím letům
 Žžena 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 19:56:22)
Taky máme tripartity.
 Yuki 00,03,07 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 19:50:25)
babi, u nás ve škole pracují sice i frontálně, protože je to jedna z metod, ale taky pracují ve skupinách, individuálně, na koberci s hračkama, tandemově, diferencovaně, pomáhá jim asistentka, mají dělený hodiny

já jsem ve škole seděla pořád na stejným místě, včetně přestávek, v hodině s rukama za zády, všichni věku dobu dělali to stejný tím stejným způsobem a kromě zkoušení mluvila jenom učitelka

toto už je opravdu jinak
 Ennywan 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 21:34:26)
Ne, není to všude jinak. Bohužel. V naší škole stále především frontálka, občas něco skupinového. Tripartity znám je z netu.
 Yuki 00,03,07 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 21:35:36)
pokud chcete něco změnit, tak ideální cesta je přes rodiče, ti jsou často brzda, u nás taky, ale u nás se snažíme my, i přes odpor rodičů 😁
 Žžena 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 19:55:46)
babi,
frontální výuka jako taková není strašák, dneska už to, ani když se použije, nevypadá jako za nás, ruce za opěradlo a držet pysk.
Z výuky našeho druháčka jsem upřímně nadšená, mají učitelku a asistentku, které spolu mimořádně dobře spolupracují v tandemu, využívají všechny možné metody. Pracují různě... v centrech, projektově, jdou s dětmi ven do přírody... jsem z nich úplně naměkko... a hlavně... zvládají skvěle i kluky (nemyslím to ve smyslu, že by je "uměly zpacifikovat, ale ve smyslu, že je nerozhází dítě, co je divočejší)... jsou velmi profesionální, ale zároveň k dětem srdečné. Já jsem z nich fakt už druhý rok u vytržení.
 babi_ 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 20:49:47)
Žženo, nejde mi o strašáka rukou za zády, ale o to, že se učí všichni najednou to samé. Tedy např. v první třídě se všichni učí určitým tempem číst, ačkoli některé děti si již samy čtou knížky, a jiné nestíhají a musí doma fest trénovat. V ostatních předmětech to samé. Plus tedy samotné rozdělení hodin podle předmětů. A další...

S radostí čtu, že aspoň občas se uvelebí na ten koberec ~:-D
 Žžena 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 20:53:15)
babi,
to, co popisuješ, není frontální výuka.
 babi_ 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 21:00:11)
Žženo, ne?
Chápu frontální výuku tak, že učitelka pracuje hromadně se všemi žáky jednou společnou formou, se stejným obsahem výuky. Učitelka je středem dění - děti sledují především ji. Také uč. stanovuje tempo a zadává úkoly, které jsou stejné pro celou třídu. A jo, všichni sedí stále na stejném místě.
 Žžena 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 21:04:58)
babi,
ale to není "buď a nebo", černá nebo bílá, frontální NEBO "správná" výuka.
Jsou různé zůsoby práce s dětmi, vhodné pro různé situace, schopný učitel vyhodnotí, co kdy je vhodné podle tématu a kolektivu a třeba ten asistent pomůže s diferenciací.
Ani to rozdělení do předmětů není nutně špatně.
 babi_ 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 21:35:47)
Žženo, dle mého pokud se všechny děti mají cokoli učit NAJEDNOU, nutně to v tu chvíli vyhovuje pouze zlomku přítomných - v lepším případě řekněme třetině, takže pro většinu dětí to není "správně", tedy přiměřeně.

Další věc jsou různé způsoby, jak si lidi věci osvojují, jak je nejsnáze pochopí, jak si co zapamatují... no však to sama dobře znáš.
Pak je to tu sezení na židli desítky minut v kuse.
A další.
Není to pro většinu menších děti dobré.
Štvalo to mě a mé spolužáky před více než půl stoletím, neměla jsem to ráda jako učitelka o pár desítek let později (naštěstí jsem třeťáky měla v květnu a poblíž lesoparku, takže jsme dvě třetiny času pracovali tam), a nevystavila jsem tomu před 23 lety svoje děti.

Připadá mi, že v tomhle věku nelze ponechat dětem jejich přirozenou zvídavost a touhu po vzdělání, natož ji podpořit a rozvíjet frontálně, tedy hromadně a v lavicích, když ty děti prostě fungujou (každé) jinak.
 Žžena 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 21:45:40)
babi,
hele já si myslím, že způsob práce učitele a podmínky (využívání asistenta, rozumná velikost kolektivu, vhodné uspořádání) jsou v tomto klíčové. Podle Tvých představ se můj druháček asi učí těžce frontálně, když mají předměty, a - ó hrůzo - ve třídě existují lavice, v praxi ta výuka zvládla pojmout i prvňáčky, co četli od čtyř let nebo zvládali násobilku... čili zjevně to rigidní být nemusí. A že tam ty lavice jsou, neznamená, že sr v nich celý den sedí.
 babi_ 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 22:26:58)
Žženo, určitě jsou rozhodující konkrétní lidé - děti, vyučující, asistent (je-li), vedení školy, rodiče. Jejich vzájemná kompatibilita, schopnost a ochota spolupracovat. Styly práce - opět - zda většina dětí je schopná pracovat ve skupinkách a nehoupat se na závěsech...

Pokud děti nesedí v lavicích, kousek nepříjemna frontálky odpadne, akorát že často je třída těch lavic jednoduše plná, takže moc jiných možností, kam se při práci rozložit, není. Jo, stěhovali jsme je, ale to bylo "děláte binec" (jako jo, slyšet to bylo a bohužel i nějaké čáry na linu jsme vytvořili).

No nic, vypadá to, že mírný pokrok v mezích možností tu leckde je.
 Federika 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 22:30:17)
Moje děti byly spokojený, neseděly rozhodně celou dobu, občas se válely na koberci,občas cvičily:-), občas krokovaly a cosi předváděly, do školy chodily všechny celkem s radostí.
Ale vytáhnout si svačinu kdykoli taky nemohly, stejně jako já kdysi. A jít krmit ptáky, když už je to vyučování nebavilo, taky ne.~:-D
 kachna_ 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 22:34:42)
Jo, myslím si to samé.
 byvala radka 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 22:32:12)
ale schopna ucitelka brzy vidi, kdo potrebuje vic dopomoci, kdo potrebuje procvicit, komu muze dat ukoly navic, aby se nenudil a tak
to se s frontalkou nijak nevylucuje
 babi_ 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 22:40:06)
Nevylučuje, ale řeší to jen tempo, ne způsob.
 Yuki 00,03,07 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 21:30:54)
myslím, že jsem pochopila otázku

ne, není nutný, aby všichni slabikovali má-ma me-le ma-so, v současné době se rozumný rodič domluví s rozumným učitelem a dítě si klidně může číst svou knížku a pak třeba ostatním říct, co novýho se v ní stalo

pokud některá strana rozumná není, řeší se to přes ppp, která to pomůže zařídit

taky je možný, aby si prvňák počítal ze sešitu pro třetí třídu, aby chodil do sedmičky na zeměpis, aby přeskočil ročník a zároveň aby mu tolerovali a hodnotili specifický chyby, aby se učil to, kde má problém, ale zároveň aby se rozvíjel v tom, co mu jde extrémně dobře

pro učitele je to samozřejmě šílený, zvlášť když má 25 nebo víc dětí ve třídě, pár z nich ještě nezvládá ani písmena, ne tak slabiky, některý nemají v pořádku věci a jiný nevydrží pět minut sedět

k tomu je super mít asistentku pedagoga nebo školní asistentku a dobrý zázemí, jako třeba dost velkou třídu, aby si mohli všichni najít místo k práci a nerušili se navzájem, to je ale zatím spíš zbožný přání, s velkým počtem dětí je to problém a bez asistentky taky
 Ennywan 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 21:38:11)
Ono stačí být členem skupiny na FB Řešení problémů ve škole, stížnosti na učitele a školy
a člověk kolikrát žasne, co vše je ještě ve škole možné. Nedávno tam byl příspěvek, že učitelka nutí prvňáka psát pravou rukou, přestože je levák. ~q~
 babi_ 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 21:41:54)
Yuki, ale to nejde o jednotlivce, kteří si mohou číst nebo jít do vyššího ročníku. To jde obecně o většinu dětí. Také si myslím, že v jednom na 25 dětí (i více) lze pouze částečně diferencovat v rámci frontálky, pochytat největší odchylky... prostě že to moc nejde jinak, a proto jsem jen šťastně zamrkala, že to už často vypadá jinak - tedy jsou asistenti, menší třídy, atd...
 Ennywan 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 21:45:00)
Menší třídy? V době populačních ročníků? Fakt ne :-)
 Žžena 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 21:50:46)
V jednom člověku na 25 dětí se hlavně bude blbě diferencovat asi v jakémkoli uspořádání.
 Yuki 00,03,07 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 22:01:59)
ono to jde, když si učitel zvládne vychovat třídu, ale každá třída je jiná a některá je odolná, pak se blbě dělá cokoliv

ale i tak, děcka mají možnost pracovat podle svých schopností a potřeb, aspoň v části hodiny

a ono je to stejný na druhým stupni, taková osmá třída, kde čtvrtina chápe rychle, druhá potřebuje víc času, ale snaží se, třetí čtvrtina odmítá dělat cokoliv, přece se nesníží k tomu, aby poslechli a pracovali, ještě budou diskutovat mezi sebou, že jsou chudáci a učitel je tyran, a zbytek nestíhá, nemají na to inteligenci, zázemí nebo kdoví co všechno

k tomu puberta se všemi projevy

učit frontálně se dá a musí, ale musí se to střídat, ale krotit divou zvěř a u toho vysvětlovat různým skupinám různý věci, to dohromady nejde, bez asistenta v počtu 26 děti

je jedno, který je to ročník

doufám, že mšmt a vláda budou mít vzdělání jako prioritu a nechají nám asistentky a umožní tandemy a dělení tříd, jinak se učit nedá
 babi_ 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 22:29:51)
Starší děti toho useděj víc. Jsou samostatnější. Téma se dá zadat abstraktněji. Na druhou stranu jak píšeš velká část to má z principu "na háku", což si ale myslím je důsledek nějakého vývoje na prvním stupni.
 Gabi.Zlopocasna+3 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 20:42:28)
Obvykle jedu v úvodu hodiny frontal, poté volím aktivizacni činnosti. Hodně ucim v blocich, ale to jen jak umožňuje rozvrh. Mám ale mimoradnou třídu, s nimi lze všechno ~s~
 byvala radka 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 22:28:59)
Deti chodily do klasicke skoly, ale vsechno bylo o ucitelich. Syn mel stesti na super pani ucitelku, kazdemu diteti podle jeho potreb, jiz davno pred inkluzi, integraci apod. Bylo videt, ze ma rada deti a velky pedagogicky cit. vlastne na prvnim stupni byli skoro vsichni super. Podle potreby se protahli, zpivali, zahrali na koberci, delali ve skupinkach i frontalne, jak bylo treba
 Yuki 00,03,07 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 22:36:54)
zaujala mě to "každému podle jeho potřeb dávno před integraci a inkluzí"

Ve třídě, kde není nikdo s inteligencí pod 80 a možná ani pod 90, kde není dítě s adhd, kde není dítě s svp, tam se dá pracovat

v době před inkluzi a integraci se dalo dát každému dítěti, co potřebovalo, dnes je to horší, protože ty integrovaný děti potřebují ideálně učitele jeden na jednoho, akorát že je jich v běžné třídě kolem pěti minimálně a dalších dvacet k tomu
plus dnešní děti postižený nevýchovou a digitalizovaný od malička, kdy nezaujme nic, co nebliká, nekřičí a není sprostý
 byvala radka 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 22:50:44)
vsak to byl krok mimo, kdyz nebyl s odpovidajicimi podminkami
typicky cesky kocourkov
i tem deckam bylo mnohem lip mezi svyma
 Yuki 00,03,07 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 23:04:07)
no a teď se zjistilo, že inkluze taky něco stojí, takže asistentky seberou a děti v běžných školách nechají, a za rok se budou divit, že odchází učitelé a nejpozději za tři čtyři roky se budou divit, že klesá kvalita vzdělání

udělají komisi, která to bude zkoumat, bude to stát víc než dnešní asistentky, zjistí že, že je potřeba vzdělaný učitele, vyhodí všechny bez patřičnýho titulu, jenže nebude mít kdo učit

je to už pár let pořád stejný, začalo to slučováním škol před nějakými 15 lety

hlavně že pořád testujeme a zjišťujeme, dotazníky neberou konce
 kachna_ 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(22.11.2023 23:13:48)
Možná bych to přeformulovala, na prvním stupni mého dítěte je výuka organizovaná s ohledem na potřeby dětí.
Starší dítě (šesťák) to docela zabalilo, mělo smůlu na covidové roky, nicméně pokrok v uvažování tam je.
(no, ale na spádové škole by se toho nedočkali)
 *Karamela* 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(23.11.2023 8:48:29)
Praha - velká spádová škola - je mi strašně líto, že jsem děti nedala pryč. Nejprve nechtěly, pak nebylo kam. Záleží samozřejmě na učiteli, ale na synově paní učitelce vidím, jak ji kolos udolal. Začala nadšeně, schůzka ve třech byla příjemná novinka. O pár let později už jedeme klasické třídní schůzky, kde se opakují rutinní body, které by se daly shrnout na A4.
K výuce - výklad převážně frontálně, v nižších ročnících občas proloženo kobercem. Silnější děti jsou vedeny k tomu, aby pomáhaly slabším, ale úplně to nefunguje. Třída divoká, převážně chlapecká, z 25 dětí 10 nemá mateřský jazyk češtinu. To je pak těžké.
 Kaliope X 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(23.11.2023 9:25:35)
Dítko na prvním stupni bylo v monte třídě státní školy, takže slovní hodnocení, tripartita a žádná frontálka, zato věčně děravá kolena od koberce ~:-D Bylo to ale před inkluzí a skládali jsme se na asistentku asi na 1/3 vyučovacích hodin, všechny byly studentky pedagogiky.
 TaJ 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(23.11.2023 22:35:53)
Kaliope, jo, kolena děravá od koberce, to byl po nástupu do školy mnohem častější jev, než ve školce:-). Na tom prvním stupni celkem dost často něco v hodinách dělali na koberci, nebo měli různě lavice roztahané po třídě a udělané skupinky. Většinu prvního stupně měli ve třídě asistentku. Na druhém stupni už je výuka víc frontální, ale pořád si to různě zpestřují různými vycházkami a akcemi k tématu apod. Naposledy, když v dějepise narazili na kubismus, tak si udělali dopolední procházku po Praze, objevovali různé kubistické stavby a prvky a zakončili to v kubistické kavárně kubistickým věnečkem - prý byl moc dobrý a fakt byl hranatý~:-D. Pořád synovi s manželem říkáme, že mu tu školu v dobrém závidíme, že bychom chtěli mít v dětství taky takovou... Ale asi se to nedá moc srovnávat, přece jen je to trochu specifické prostředí, počet dětí i přístup.
 Velšice 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(23.11.2023 11:02:13)
Mám prvňáčka, výuka frontální, ale na některé hodiny jsou rozděleni a prý si, cca jednou dvakrát týdně, i sednou na koberec. Učitelku mají ale rozumnou, i když už taky semletou systémem. Syn je bohužel z těch, co se hůře krotí, chtěl by si hrát a odpovědi by rád dával s jednou nohou za hlavou, nebo alespoň vleže~d~
 Buřt 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(23.11.2023 12:26:02)
babi, to byla moje poznámka.
Fakt je to moje zkušenost, že první stupně jsou docela dobré, že výuka je pestrá, už i já nastupující do první třídy v roce 1992, jsem měla ve třídě koberec :)
Moje dcera často tráví dny s třídou venku, někdy třeba celý den tvoří, místo prvouky jdou do lesa ... zdá se mi to fajn.
Moje zkušenost se Zš mých dětí je taková, že první stupeň dobrý, problém s kvalitou a způsobem výuky (daný hlavně sestavou pedagogů) je až na druhém stupni. Myslím, že to bude častá situace.
 babi_ 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(23.11.2023 12:36:46)
Buřte, jj, je mi jasné, že ty máš dobrou zkušenost, zajímá mě to "často" :-)
 Buřt 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(23.11.2023 12:46:32)
Jasně, těžko to kvantifikovat. Ale obecně zaznamenávám mnohem míň stížností na první stupně než na druhé.
 Delete 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(23.11.2023 13:55:58)
V mém bývalém působišti převažuje klasika a frontálka, ale i tak jsem i u starších a hodně konzervativních kolegyň zaznamenala jistý posun, častější a automaticky zařazovaná práce ve dvojicích, částečně diferencovaná obtížnost, snaha o individuální přístup. Ale pořád tedy klasický rozvrh, klasické předměty, známky. Mezipředmětově jsme tam učily dvě.

To, jestli výuka probíhá venku, na koberci, v lavicích nebo někde jinde hodně záleží na podmínkách školy. Mě by třeba celkem bavilo učit venku, ale když nebyl k dispozici ani školní pozemek, případně na pozemku nebylo ani kam odložit batoh, když zrovna nebylo krásně slunečno a tedy sucho, tak dojít kamkoliv znamenalo dost významnou ztrátu času. A třeba komplikace s wc a vodou. Když mají někde ze třídy výběh rovnou do prostoru, nebo za školou les, je to o dost jiné.
Stejně tak ve třídě. Lavice pro dva a standardizované skříňky podél jedné zdi nedávají příliš prostoru pro jiné než klasické uspořádání třídy. Můžeš udělat hnízda nebo lavice do U, ale při větším počtu žáků už bojuješ s prostorem. Navíc se pro každou činnost hodí jiné uspořádání a pořád to přesouvat se nikomu moc nechce. Takže klasické (prostorově nejúspornější) uspořádání lavic a někde vedle/za/před menší prostor na sezení v kruhu je většinou maximum, co zmůžeš.
V tomhle jsou skvělé třídy pro Montessori nebo Začít spolu, kde už se dopředu počítá s jinou nežklasickou výukou. Je tam vhodně uspořádaný nábytek, prostor rozčleněný podle účelu. Tohle mívají moc hezky vyřešené v amerických školách. Jsem ve skupině na FB, kde je spousta fotek z jejich primární školy a je až neuvěřitelné, co a jak tam všechno mají. Třeba i to, že v každé třídě je menší neo větší kuchyňská linka, pak čtecí koutek, různé tvary a velikosti stolů, židlí...
Nebo v tom pořadu Jak se dělá dobrá škola byla jedna, kterou postavili teď nově, a byla už stavěná pro jinou než klasickou výuku. Spousta otevřených a propojujících prostor, takže výuka tam pak běžně probíhá částečně ve třídě a částečně třeba na chodbě, kde je dost prostoru a míst na sezení a odložení věcí.

Ale i v úplně klasické třídě se dá pracovat tak, aby to děti bavilo a nebylo to o celodenním sezení v lavicích. A na tom prvním stupni se to už celkem daří a hlavně je to povětšinou i rodiči dobře přijímáno. Jen mnozí z nich stále mají pocit, že "tím hraním se toho nenaučí tolik" a čím jsou děti starší, tím víc tlačí do toho, co ze školy sami znají. A to, co se jim v těch prvních třídách tak líbilo, najednou začnou zpochybňovat a odmítat. A s tím se těžko bojuje.
 TaJ 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(23.11.2023 22:41:26)
Delete, na ten pořad Jak se dělá dobrá škola taky moc ráda koukám, je to super, co někde dokážou...
 Girili 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(23.11.2023 20:22:51)
U dcery (4. tř.) se často neučí frontálně. U staršího syna na stejné škole frontální výuka převažovala od 3. třídy. Je to dost na konkrétním vyučujícím.
 Vážný2 


Re: Na prvním stupni to fakt často už nevypadá jako frontální výuka? 

(24.11.2023 10:43:32)
Jen jako poznámku na okraj. Někdy kolem roku 2004 začal můj syn chodit do nestátní základky: Strašně príma učitel, který ho zvládal, jako silného ADHD s mnoha nápady. Akorát myslím končil studium pedagogiky, zajímal se o kritické myšlení, o děti s poruchami učení a chování. S jiným ředitelem, jeho kamarádem, který nás odmítl, se vsadil o syna o pivo, že ho dovede do 5. třídy. Ve čtvrté synovi sdělil se smíchem moc hezky, že mu zřejmě vyhrál pivo. (Že se vsadil, že to spolu zvládnou.)

No a samozřejmě neměli frontální třídu, ale třídu do U, uprostřed koberec, kde se o přestávkách váleli a s rozumem podle pravidel prali, vzadu byl ještě odpočinkový koutek s polštářky, sedačkou atd.

Pak někdy ve 4. třídě měla přijít inspekce (v jiné třídě byla drsná krize) a prd - všechny třídy musely do frontálního stavu.
 Vážný2 


Tripartity 

(24.11.2023 10:57:14)
Docela by mne zajímalo, jak to funguje doopravdy.

Protože mám pocit, že to nefunguje na všechny děti, všechny situace a už vůbec ne na druhém a dalším stupni.

Snadno si dovedu představit děti, kde to pomáhá, které unesou i velmi malé odpovědnost za své vzdělávání a děti, které to totálně psychicky přetíží.

Jsou věci, které chci probrat jako rodič, nebo jako učitel s dětmi a jsou věci, které rozhodně patří jen do rodičovských uší. A je jich dost. Mnohé, co se týká zdravotního stavu dětí. Skoro vše o psychických problémech. Skoro vše, co může souviset se situací doma, rozvody, hádky, odrazy tohoto ve škole. Jakákoliv byť citlivá kritika rodičů, učitelů, snaha najít společnou řeč. Výchozí analýza problémového chování - může jít o důsledky poruch, může to být otevřené, než se zajde k odbborníkům.

No a pak je tu třetí téma, a to je že od druhého stupně díky online systémům třídní často ví velmi málo z jiných předmětů. Na normální TS se v půlce lidový chural rozpustí a chodí se po kabinetech a třídách za učiteli předmětů. A teprve tam se domluví, že kVíteček by potřeboval zlepšit soustavy rovnic a netahat holčičky za copy a nechápe absolutní hodnotu, a fotosyntézu, nebo na střední že kašle na cvičení z němčiny a na Sprachdiplom takto nedosáhne... Případně, že je úžasné, že se děvčata v prváku chodí do školy socializovat a hodně to zlepšuje atmosféru ve třídě. Ještě zbývá se učit.
 Federika 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 11:00:53)
Tripartity?
Asi je to pro někoho dobrý.
Já se přiznám, že v okamžiku,kdy měl syn jeden čas tripartity a dcera má dodnes, tak jsem na "rodičáku" nikdy nebyla... Chodila jsem jen na ty hromadné.
Nepotřebovala jsem na tripartitách nic řešit,s nikým, děti taky ne. A dcera navíc nikdy neměla odpoledne čas, měla hned po škole tréninky.
 Vážný2 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 11:04:52)
Jinak ještě jedna funkce normálních TS byla, že my, jakožto bafuňáři KRPKG (Klub rodičů a přátel KG), jsme obíhali stylem tříkrálové sbírky ve třídách a na chodbách rodiče a loudili z nich pětikilo na rodinu na náš fond, který následně předfinancoval zálohy na ples a pak, po navrácení peněz ze vstupenek, se rozdal na různé schválené aktivity. Od dopravy na soutěže po sociální fond, pronájmy na vystoupení apod.
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 11:09:07)
my třídní schůzky hromadné nemáme, chodí se na konzultaci s učitelem jeden na jednoho, letos poprvé mělo/mohlo přijít i dítě... loni to bylo 30 minut na rodiče, letos už jen 15 (teda konzultaci si můžu domluvit i individuálně, tohle jsou jen ty ve čtvrtletí)
no moje dítě odmítlo... ale přede mnou byla maminka i se synem a bohužel je teda dost slyšet i přes dveře (rp. paní učitelka je slyšet), takže jsem slyšela dost z jejich schůzky - "no tak a s kým ze třídy bys chtěl kamarádit? řekni"... "no musíš někoho říct, tak si vyber"... "tak řekni aspoň jednoho"... "no tak musíš mu to taky říct, řekneš michale, já bych s tebou chtěl kamarádit, aby to taky věděl" - no málem jsem umřela studem za toho kluka, vůbec nechápu, že to jeho máma dopustila ~8~
takže takhle, za mne, teda FAKT ne ~t~
 Federika 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 11:12:02)
Ani moje děti na tripartity nechtěly. Teď má dcera a taky jsem si nebrala termín. Ani mě nenapadá, co bych tam řešila, nic nepotřebujeme. Ale když je pak nějakej individuální problém, tak to smysl má.
 Dari79 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 11:28:31)
Protože to je holt o celém přístupu. Nejde změnit jen a) a divit se, že to funguje divně.

U nás (už teda 7. třída a soukromá ZŠ) jedou ve stejném režimu od první třídy - nefrontálka, velká třída s několika "zónami", na koberci se začíná denně, neznámkujou, tykají si s učiteli, pracují v blocích, ve skupinách, projektově... třídní schůzky samozřejmě tripartitní. Celotřídní schůzka - všichni rodiče + ale i děti - je jen občas, tak 1x2 roky?, když je třeba osobně řešit něco, co se týká všech. I tak to není běžná třídní schůzka, děti si pro rodiče připraví předtím nějaký program...Takovej průser, že by to museli slyšet všichni najednou a nesměly u toho být děti (dovedu si představit nějakou šikanu nebo tak něco), zatím nenastal. Průběžné požadavky chodí mailem, na to se třídní schůzka vypisovat přece nemusí. Když je problém s nějakým dítětem, rodič si s učitelem zavolá nebo napíše mail, příp. přijde individuálně kdykoli.

Čtvrtletní tripartitní třídní schůzky jsou o pokrocích dítěte, sebehodnocení dělají taky od malička, třídní učitelka má u sebe poznámky i od jiných pedagogů (nepřítomných), takže ví, co dítě i v jiných předmětech... Dítě si svoji práci zhodnotí samo, učitelka k tomu řekne svoje, rodič si řekne svoje (má-li aspoň představu, co dítě...). Je-li na čem, tak se na tom domluví. Ukážou se rodiči nějaké práce (projekty). Určitě to takhle dojedeme do 9. Trapný to rozhodně není, je to velmi přátelské, konkrétní, podrobné.
 Federika 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 11:34:30)
Jo,ale my jsme fakt na tripartitách neměli co řešit. Sebehodnocení si nějak taky psaly,ale žádný z mých dětí to nebavilo.
U syna baly rodičáky hromadné, s třídní,takový ty společný věci a pak se šlo do tělocvičen k jednotlivým učitelům, každý tam měl svůj stoleček. Ale předem bylo vyplněno hodnocení plus sebehodnocení a šli jsme většinou jen ta, kdo s námi chtěl mluvit.A bylo tam občerstvení~:-D Se mnou většinou nikdo mluvit nechtěl, tak jsem se najedla,pokecala...Dvakrát za rok.
U dcery jsem na tripartitě nebyla nikdy. A už končí,takže nikdy ani nepůjdu.
 TaJ 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 11:45:30)
Federiko, jo, u nás taky nevím, co bychom na tripartitách řešili. Syn tak nějak problém s ničím nemívá a když už ze začátku třeba něco bylo, tak to bylo spíš o tom, že jsem si potřebovala promluvit jen já s učitelkou co a jak. Měli jsme ze začátku hromadné schůzky, kde se nejdřív probraly společné záležitosti třídy a potom jsme postupně mohli jít za učitelem a probrat, co jsme potřebovali. Někdy od 6.třídy jsou schůzky hlavně individuální, jednou za pololetí nás učitel obešle mailem a domluvíme si s ním schůzku přímo na čas, jen pro nás. Většinou chodím já. Scházíme se jen s třídním, s ostatními učiteli vlastně ani nemáme co řešit a pokud by byl nějaký problém, tak jim můžu napsat kdykoli mail a domluvíme se.
 Vážný2 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 11:57:55)
Právě, vy máte vcelku normální děti.

Ale já si uvědomuji, že i na gymplu byly nějaké těžké věci, třeba záškoláctví kvůli milému odjinud. Nebo pitomí rodiče, kteří si střídaly dvojčata tak, že se viděly jen ve škole. Nebo různé rozvody, i tam to mělo vliv. Nebo úplně problémový učitel, který třídě nasázel několik kolektivních poznámek za hodinu, že se část dětí sesypala, že budou mít 2 z chování.

Ale daleko víc na ZŠ, té státní, kde jsme před tím pokračovali s jiným dítětem. Těžké problémy s holkou zničenou rodiči ale úplně ignorující autority ve třídě, kde se cca 2 roky nedalo moc učit. Byla vždy chvilkuv dg. ústavu, pak ji vrátili... A samozřejmě řada z dětí to chování od ní opisovala. Sebevražda. Atd, atd.

Takže si dovedu představit, že učitel potřebuje mít tu a tam (aspoň 2x za rok) soukromý rozhovor s řadou rodičů. A k tomu je TS vhodná, protože pak se stály třeba fronty před kabinetem. Na společné části učitel řekl, že chce mluvit s A, B, ... K a matikář s B, C a D, fyzikář s E, ... A kdo chce mluvit s ním, pak ať si taky stoupne do fronty.
 Žžena 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 12:14:16)
Vážný,
to co popisuješ jede vedle tripartity paralelně, jsou to prostě dvě různé věci. Tripartita má nějaký svůj účel a TS má taky svůj účel, zase jiný. Není jedno náhradou druhého.
 Federika 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 12:01:18)
Taj,
syn jde tentokrát v sobotu na přijímačky ? Dcera byla dvakrát v sobotu, teď jde právě v neděli, protože dneska v noci jde na "afterparty" a imatrikulační ples. a skončí až k ránu(ach jo:-) a bude spát u kamarádky.A v neděli to mají asi obráceně,ne? Píšou nejdřív češtinu a teprve pak matiku?
 TaJ 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 12:10:23)
Federiko, já ani nevím, mám pocit, že nejdřív matiku a pak češtinu, ale on se o tom moc nebaví, tak si nejsem jistá. Ale vypadá vždycky spokojeně, když přijde domů, tak se mu tam asi líbí:-). Teď jde v sobotu, přehodil si to, protože v neděli jede ta nově opravená pára, takže to si samozřejmě nemůžou nechat ujít a budou na ni někde číhat podél trati :-)
 Federika 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 12:13:48)
Jo~:-D, je dobře, že se to dá takhle přehazovat.
 TaJ 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 12:31:08)
Federiko, jo, to je...on má ty termíny v podstatě všechny dané na neděli, protože v sobotu si prý chce odpočinout po školním týdnu a nebo mají výlet s kroužkem (a nebo sám od sebe vyráží někam fotit v 7 ráno, že...~;) ), ale právě je fajn, že to jde takhle přehodit, když se náhodou něco naskytne, jako teď...akorát je to samozřejmě omezené tím, jestli je ještě místo a musí se rozhodnout do toho čtvrtka.
 Federika 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 12:48:09)
TaJ,
no mně teď řekla dcera, že myslí, že se jí tenhle víkend asi nehodí žádnej den~:-D
 TaJ 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 14:43:28)
Federiko, synovi se to nehodí příští víkend, jsou mikulášské jízdy různých vlaků a MHD a jedna pára by jela ráno přímo kolem té školy, kde jsou přijímačky a to by prý nedal~t~. Ne, vážně, já jsem mu ten jeden víkend dovolila, že může vynechat, zas to nechci až tak hrotit, aby se kvůli té přípravě musel vzdát všeho. Původně vlastně i tenhle víkend měl něco i na sobotu a pořád přemýšlel, jak to udělat, aby na ten kurz mohl jít a nakonec po dlouhé úvaze se té soboty vzdal, že by to asi zase nestálo až tak za to, aby byl někde pryč celý den. A přehodil si ten termín z neděle na tu sobotu.
 Vážný2 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 11:50:01)
Já trochu zapomněl, že u nás to bylo dost "přirozené" ve smyslu, že syn měl s námi a s učitelem asi první tři roky nácviky různých dovedností předepsaných PPP, ráno před vyučováním. Učil nás, jak číst s okýnkem, atd. Vedle toho manželka jezdila jako doprvod na přepravu vlakem do kroužku koní a díky tomu tam jezdila i dcera ještě předškolní. A to byl prostor jak na popovídání si, tak na tripartitu.

Jednou jsme se tam hodně pohádali, kvůli určitému náznaku šikany, kterou učitel viděl opačně. Ale byl ohromně moudrý, jak byl mladší než mi, zastavil to, počkal až přijde pár neutrálních dětí, vytáhl si je, zeptal se jich, jak to bylo včera doopravdy a pak se nám omluvil.

Vztahy ve škole (pokud rodič chtěl) byly také velmi blízké. I ředitelka se snažila, aby se rodiče navzájem poznali a ráno v pátek byl klub pro rodiče s kafem. Mohli jsme chodit i na ranní komunitu všech tříd, kde se děti předháněly, kdo zazpívá hlasitěji: Červená se line záře, Z ŘEDITELSKÉ KANCELÁŘE ... (škola měla i své mouchy, paní ředitelky byla jedna z nich, pořádná masařka).
 Žžena 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 11:22:34)
Vážný,
asi záleží na potřebách? My máme tripartity s nyní druháčkem, je to takové shrnutí a (sebe)hodnocení pokroků, pocitů a cojávím ještě pro to dítě. Nedává mi to nějaké zásadní informace (kluk proplouvá bez potíží), ale v principu mi to přijde jako celkem dobrý odrazový můstek pro komunikaci o škole vespolek a budování užšího vztahu učitel-rodič-dítě. Ale neznamená to, že jako rodič s učitelkou řeším věci jen tam.
Zdraví, rozvody, věci pro dospělé, záležitosti tohoto typu normálně řeším s učitelkou samotnou, bez dítěte, podle potřeby a domluvy.

U staršího na druhém stupni tripartity zezačátku nabízel třídní, ale upřímně, na druhém stupni nechodím ani na hovorové hodiny vůbec, chodím jen na hromadné třídní schůzky, kde se řeší organizační věci, platby apod. Tak nějak bych počítala s tím, že kdyby byl někde zásadní problém k řešení, dal by mi učitel třeba vědět do bakalářů, ať se můžu stavit a probrat to, ale nebudu stát fronty učitele, aby mi řekli "v pohodě, není co řešit" nebo "z dějepisu ná dvojku".
 Yuki 00,03,07 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 11:55:50)
tripartity jsou fajn, nám se osvědčují, dokonce i na druhým stupni

kdo nechce, nepřijde, žádný rozdíl oproti běžným třídním schůzkám

já teď nemám třídnictví, ale i tak za mnou chodí rodič s děckem, někdo dobrovolně sám od sebe, jiný si domluvím s třídním, aby mi je poslal

a je dobrý, když dítko může říct, co si myslí a je u toho rodič i učitel

třeba teď mi kluk tvrdil, že něčemu vůbec nerozumí, dostal z písemky krásnou 5, maminka vypadala trochu nabroušeně, že jsem jim to nevysvětlila a pak se ukázalo, že kluk neumí v 8. třídě násobilku, princip řešení rovnic ovládá

kluk se stáhl, maminka se uklidnila a druhý den byl kluk v hodině jak vyměněný a pracoval

tam totiž nejde jenom o to, že se setká učitel a rodič, tam je důležitý ten žák

jindy se zase může pochválit, ukázat, co dělal, domluvit se, co by mu vyhovovalo a někdy to začne on, jindy maminka a nebo učitel

Pro učitele je to náročný, zvlášť když má třídu s 25-30 dětmi, každý na 15 minut, mezi jednotlivými schůzkami je rád, když stihne wc a na konci týdne jsou všichni vyřízení, ale rodiče si to pochvalují, děcka už se nebrání a nám to dává smysl
 neznámá 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 13:01:20)
Tripartity jsou akorát k vzteku. A děti je také nesnáší.
Nelze se jim uplně vyhnout tak aby rodič nevypadal jako někdo, kdo se nezajímá.
Dostanu tabulku a mám zapsat čas, kdy se dostavím, je to rozložené do celého týdně, takže výmluva "budu u lékaře" nepomůže.~;)

Děti si ve škole předvyplní dotazník, co jim v kterém předmětu jde, v čem se zlepšily a co ještě chtějí zlepšit. Pak to mě a učitelce na tripartitách převyprávějí. Naše si prý vymýšlí, aby byla učitelka spokojená a hlavně nevědí, co tam mají psát.~:-D
Já i učitelka to nějak okomentujeme.
Dítě si přinese dotazník "daří se ti dodržovat školní pravidla" "co by si chtěl zlepšit na škole a sobě" atd - to vyplňují celý večer, protože nevědí a štve je to.
A já jako rodič dostanu podobný dotazník, který mi tu momentálně už týden leží a děti mě urgují, že jsem ještě neodevzdala. Musím do něj také něco neutrálního vymyslet, ať mám pokoj.
A tohle kolikrát absolvuji třikrát.~a~

Zlatý obyč rodičáky a schůzky, tohle je akorát trapárna k naštvání.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 13:14:38)
Co je to ty tripartity?
 neznámá 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 13:31:13)
Takové hodně trapné třidní schůzky. Rodič + dítě + učitel

U nás to probíhá víceméně takto

"Jak to na tripartitách chodí?
Tripartity probíhají jako klasické třídní schůzky několikrát do roka. Učitel pošle rodičům domů na výběr z několika termínů a časů, kdy se můžou do školy dostavit. V daný den a čas se pak společně sejdou ve škole, zpravidla na 20 minut.

Na začátku setkání mluví učitel – uvede, proč se společně všichni sešli a co je čeká. Nastaví budík. (To je takový malý tip, pokud s tripartitami začínáte. Rozhodně si nařiďte čas!) Pak dostane slovo dítě.

Dítě by mělo na tripartitách mluvit nejdéle ze všech zúčastněných. Na něm je, aby rodičům předvedlo, co a jak se ve škole učí, co ho (ne)baví, co mu jde a nejde. Dobré je, pokud s dětmi děláte portfolio – dítě ho na tripartitách může rodičům předvést a zmíněné věci na něm přímo ukázat.

Když dítě skončí, má rodič prostor na dodatečné otázky, ať už přímo na dítě či na učitele. Jestliže s tripartitami začínáte a dítě si neví rady, je dobré mu otázky samozřejmě pokládat od začátku. Čím větší počet tripartit mají všichni za sebou, tím více si ví všichni rady a dají si navzájem prostor."
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 13:38:19)
Aha, tak to jsme naštěstí neměli.
Chudák učitelka, jestli má 30 dětí a dělá to po večerech.
 breburda71 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 13:42:58)
Ja uprimne nechapu smysl tridnich schuzek, s detmi nebo bez deti..

Kdyz byl problem, tak stejne se to muselo resit osobne, vsechny dulezite informace nam stejne posilali, je to opruz jak pro ucitele, tak i pro rodice, v dobe elektronickych zakovskych knizek, kdy mi pipla kazda znamka a prospech byl na Bakalarich, tak fakt nevim, co probirat na schuzkach..

Online za covidu to bylo jakz takz snesitelne..:-)
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 14:27:40)
Na normální třídní schůzky jsem se těšila, chtěla jsem poznat todiče a učitele. Celé dětství jsem se těšila až budu chodit na třídní schůzky.
 TaJ 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 14:49:31)
Inko, mně ty hromadné schůzky taky nevadily, ono jak je u syna ve třídě jen 8 dětí, tak to byl takový komorní pokec, i když se tedy známe se všemi rodiči vlastně od začátku, protože jsme doprovázeli prvních několik let prakticky všichni ráno do školy a odpoledne ze školy, jak jezdí z různých koutů Prahy. Pak jsme dlouho měli individuální schůzky a teď nedávno jsme měli zase po hooodně dlouhé době společnou schůzku, protože tam byly i nějaké informace ohledně přijímacích zkoušek apod. a bylo to moc fajn, že jsme se zase všichni jednou viděli. Protože děti už několik let jezdí samy, tak se vlastně během roku už nevídáme. Ovšem na druhou stranu, na těch společných schůzkách se taky občas dokázali slušně zhádat před ostatními někteří rodiče, kteří měli děti ve střídavé péči a byli tam oba. Seděli třeba i schválně každý na jiném konci třídy a tak...
 byvala radka 


Re: Tripartity 

(26.11.2023 21:25:37)
presne, bylo to o tom, poznat se i s jinymi rodici, pripadne zjistit, co ve tride probiha
prospech a indivindi kazen se pak resila s kazdym osobne (ten,kdo mel problem)
 Federika 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 13:32:29)
Neznámá ~:-D
starší syn to vyplňoval každý pátek. Do kolonek vždycky psal" Nic, nic, nic...."
A poslední odpověď byla paní učitelky, ta měla psát své připomínky a vždycky chudák psala. Tentokrát se naštvala a psala mu tam taky vždycky "nic". A bylo to~:-D
 neznámá 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 13:52:50)
Naše děti většinou píší "nevím"~:-D
 Federika 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 14:01:21)
No jo,"nic" je kratší~:-D
 neznámá 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 17:07:50)
Fed, a taky máte dotazník pro rodiče. Mám vždy sto chutí jim tam také napsat "nic".

KDyž jedno z dětí přineslo poznámku "naházel mokré kuličky toaletního papíru na strop WC" tak jsem měla sto chutí do dotazníku tripartity napsat, že se zlepšil v hodu na přesnost.
 Yuki 00,03,07 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 18:15:03)
a dostalo se synkovi doma vysvětlení, že plýtvat toaletním papírem a ničit malbu je vandalství?
nebo se to doma okomentovalo jako že co by ve škole ještě chtěli?

my ve škole bohužel platíme za ten papír i za to malování, navíc fakt nechceme, aby se tak ve škole chovali, jenže výchova dětí je věc rodičů, tak je fajn, když to dětem doma vysvětlí
 K_at 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 18:17:34)
Neznámá, však jo, vždyť ony to ty blbky uklízečky uklidí. Nebo ne. Ať to tam mají až do soudného dne.... ~e~
 neznámá 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 18:26:08)
KAt, já jsem někde psala něco podobného?

To byla reakce na trapný dotazník pro rodiče z tripartit, kde je otázka "v čem se vaše dítě zlepšilo". A ještě pár dalších podobně trapných otázek. A učitelka vyžaduje jeho vyplnění. Asi učitelka neví, v čem se během čtvrtletí zlepšilo, asi nechodí do třídy, nebo možná zkouší rodiče, jestli mají přehled?

Yuki, ne. Řekli jsme mu že je trouba a více neřešili. Strop si se školníkem umyl a vybílil. TO mu dalo více než naše kárné kecy na takovou klukovinu.
 Okolík 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 18:31:53)
Školník byl určitě blahem bez sebe, že musí kvůli takové klukovině malovat WC. ~d~
 neznámá 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 18:33:35)
Školníkovi to večer u piva s manželem přišlo velice vtipné.~;)
 Bouřka 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 18:41:33)
Tak pro školníka je to prostě součást zaměstnání. Spousta profesí by mohla dělat užitečnější věci, kdyby lidi nedělali kraviny, ale tak už to holt chodí.
 Yuki 00,03,07 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 19:06:45)
školník by měl opravovat to, co se pokazí, obnovovat, co je starý, upravovat trávník a řešit věčně kapající kohoutky, odpady ucpaný vlasama, ale nemá ho zdržovat vandalismus žáků, ono to taky něco stojí, a hlavně, fakt by bylo super, kdyby se ve škole nemusely řešit nevychovaný děti, jednou hází toaleťák na strop, podruhé ucpávají pisoáry, pak rozkopou dveře, rýpou do dřeva zábradlí, do lavic, do stěn...

 Bouřka 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 19:40:29)
Yuki, školník prostě dohlíží na to, aby věci byly v pořádku. Příčinu nejspíš hluboce neřeší, leda si tak povzdechne, řešit že děti dělají kraviny je srovnatelné jako řešit, že výrobci dodávají šmejdy, co nic nevydrží. Píšu to z pozice člověka, jehož náplní práce je taky dohlížet, aby věci byly v pořádku a zjednávat nápravu. Kdybych měla prožívat, že v řadě případů mi lidi svou hloupostí/blbostí/lajdáctvím/vyčůraností...akorát přidělali práci navíc, tak se zjevím. Prostě to k tomu patří, i když bych nakrásně mohla dělat něco užitečnějšího.
 babi_ 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 19:45:23)
A kdo lže, ten krade, a kdo krade, ten může i zabít!
 Yuki 00,03,07 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 18:34:48)
trapná otázka? většina dětí neumí říct, v čem jsou dobří, neumí přijímat pochvalu, neumí to ani dospělí,
mnohem trapnější mi přišla ta tvoje reakce
 neznámá 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 18:38:10)
Je do dotazník pro rodiče, ne pro děti.
Takže je potřeba vychovávat rodiče, už to chápu, to se mi to bude hned o víkendu lépe psát.~:-D
 Yuki 00,03,07 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 19:04:33)
pokud je to dotazník pro rodiče, to jsem přehlídla, pak můžeš do odpovědi klidně napsat, že se zlepšil v chování doma, v hraní na nástroj, ve sportu, v komunikaci s cizími lidmi, - fakt to všechno mají jak poznat učitelé? a všechno to souvisí s tím, jak se děcko chová ve škole, pokud má potřebu ničit cizí majetek, pak by mě taky zajímalo, jestli je něco, o čem se s ním dá mluvit a za co je dobrý ho pochválit, protože za chování ve škole určitě ne
 neznámá 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 19:37:43)
Něco podobného píši vždy a napíši zas a příští pololetí zase a zase, sice to je trošku fiktivní sloh, ale když to ve škole chtějí.~d~

Aféra s WC je dva roky stará.~;)
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 19:45:56)
My na výletě s táborem naházeli na strop podloubí historického domu dutinky na cigára. Hodně moc jich bylo, aféra veliká.
 Federika 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 19:53:59)
Já jsem v první třídě v družině vyloupala s kamarádkou ty kolečka s barvama, z vodovek. Dvě vyloupnutá kolečka, modrou a zelenou, jsem si tajně vzala domů.
Do konce prvního stupně v téhle škole jsem se bála, kdykoli jsem viděla auto VB (veřejná bezpečnost). Vždycky jsem si myslela že už si pro mě jedou ,aby mě zavřeli.
 babi_ 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 20:10:26)
Tak jestli to bylo odpoledne, už na tebe asi nemohli ~d~
 Bouřka 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 20:12:04)
babi ~t~
 babi_ 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 20:15:45)
~;)

Je super, Bouřko, že se to u vás již řeší... ~;((
 Federika 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 20:24:04)
Dopoledne,odpoledne, v dne v noci~:-D
Chtěla jsem se přiznat a ty dvě kolečka přinést, nikdy jsem je nepoužila. Ale kamarádka nechtěla a já ji zas nechtěla podrazit. Ona si taky vzala, červenou a oranžovou.
 K_at 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 21:04:02)
Fed, ty kleptomanko. A ještě Nikita. To už ji skoro na šikmé ploše organizovaného zločinu. Nebo! Mstitele. 😉
 Federika 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 21:05:41)
Jo. Skoro takovej Zorro~:-D
 neznámá 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 20:09:52)
Já jsem asi nic neprovedla, po mě to nemá, to bude z druhé strany.:-)
 babi_ 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 20:14:42)
Tak já "provedla", ale opravdu jsem vůbec nedomýšlela a nedomyslela důsledky. Prostě klukovina. To není špatná výchova ani charakter, to jsou děti. Nechtějí ničit cizí majetek, to je vedlejší efekt blbnutí.
Samozřejmě si to pak musí uvědomit, což není nic až tak těžkého, když pomine veselí a pohlédne se na škody...
 K_at 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 19:40:44)
Yuki, tak udělal kravinu. Napravil ji. To z něj nedělá ještě problémové dítě.
 Yuki 00,03,07 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 20:54:22)
kat, to byl drobný výčet toho, co se běžně ve školách řeší, fakt to nechceš denně, takže toaleťák na stropě není nic, co by mělo trapně souviset s tím, v čem se potomek zlepšil
 K_at 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 21:05:25)
Yuki, čoveče docela tuším, co školník řeší. A že obvykle je zavalen prací.
 neznámá 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 18:30:33)
Kat, nejsi nějaká nakrklá? Já jsem ti nic neudělala.~d~
 K_at 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 18:34:22)
Neznámá, tak evidentně to byl příspěvek zavádějící. Protože to vyznělo jako "co nás otravují s takovou volovinou". Pokud se podílel na nápravě, je to fajn.
 Federika 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 18:34:16)
Nee, dotazník pro rodiče jsme nikdy neměli~:-D
 wexi 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 14:54:06)
Od té doby, co to zavedli u nás na ZŠ, jsem na schůzkách nebyla. Nevidím smysl řešit cokoliv s třídní, která je měla snad jen hodinu týdně na občanku či něco takového, prakticky děti neznala. Naštěstí nás to chytlo až v osmičce a ze zš už jsou pryč :-)
 TaJ 


Re: Tripartity 

(24.11.2023 15:00:36)
Wexi, jo, to pak nemá cenu, myslím, že nejpřínosnější je to asi na tom prvním stupni, kde děti učí z větší části ta třídní. U syna je má třídní učitel i teď v devítce vlastně na 7 předmětů, na zbytek mají dalších 7 učitelů, ale ti na schůzkách nebývají. Můžu je kontaktovat kdykoli a domluvit se s nimi, ale zatím nebylo nikdy potřeba.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.