14.1.2011 22:31:12 PJana
Re: Co a jak zařídit po úmrtí příbuzného?
Tchýně zemřela v září, tak taky vyřizujeme. Bankovní účet byl zablokovaný hned druhý den po úmrtí (a to umřela v sobotu). Nevím, kdo se o to "zasloužil". Pokud jsou na účtu nějaké trvalé příkazy (např. SIPO, pojistky), tak ty běží dál, dokud jsou tam peníze. Dokonce je možné na účet i posílat peníze. Blbé je to, že nemáš šanci zjistit, jestli na účtu peníze jsou. Notář si pro dědické řízení zjistí zůstatek ke dni úmrtí a dál ho účet nezajímá.
Na poště jsme rušili televizi a rozhlas a nahlašovali na životní pojištění, že už platit nebudeme. Na to všechno potřebuješ úmrtní list.
Důchod rušit nemusíš. To se děje nějak automaticky a pokud i po úmrtí dojde k vyplacení důchodu na účet, sociálka si to zase vezme z účtu sama zpátky.
Byt je třeba platit dál. I kdyby ti tolerovali, že nějakou dobu nebudeš platit, dědické řízení trvá poměrně dlouho. Navíc jako dědička budeš muset potom nájem stejně doplatit. Takhle to máš aspoň po kouskách.
Notářovi je třeba dodat všechny podklady k majetku - seznam nemovitostí, doklady o jejich nabytí, seznam bankovních účtů, stavebních spoření, penzijek apod. Odhad ceny nemovitostí si někteří notáři nechávají dělat sami, někteří tě vyzvou, abys odhad zajistila. My jsme zjistili, že notář sice avizuje, že zajistí odhad zadarmo, ale ve skutečnosti ten odhad nechá dělat realitce, která odhad nadhodnotí. Z odhadu se platí notářské poplatky, tak si to potom mezi sebe rozdělí. Nechali jsme odhad dělat sami a vyšel nám o 350 tisíc nižší než od realitky. A potom je třeba notáře opatrně honit, aby s tím pohnul.
Odpovědět