21.1.2011 22:46:31 Delete
Re: Rozdělení dvojčat ve škole
Tak u nás všechny aktivity (školy v přírodě, výlety, divadla) podnikají obě třídy současně, takže s tím problém nemáme...Každá učitelka je trochu jiná, jedna je přísnější, systematičtější, to vyhovuje Páje, druhá je vlídnější, její přístup je trochu volnější, to vyhovuje Pétě....měla jsem šťastnou ruku, když jsem holky určovala do tříd, nevím, jestli by jim to vyhovovalo opačně...
Jestliže je vaše učitelka původně druhostupňová, může mít trochu problém s tím, že je zvyklá s dětmi jednat jinak...takže s nimi o nich mluví otevřeně a nenapadne ji, že ty děti tomu ještě nerozumí, při slovech jako porucha nebo vada si představí něco, co není normální, a to u takto starých dětí vede k posměchu a určitě to není dobře...Já na druhém stupni zažila, že ty děti se i chlubí, že mají nějakou dysfunkci, protože to pro ně většinou znamenalo nějaký přínos, úlevu...To samozřejmě učitelku neomlouvá, myslím, že s dětmi by tohle řešit neměla...
Na druhou stranu, děti se ptají, proč ten nemusí to a ten zase musí ono, chtějí znát důvody a učitelka se možná jen snažila jim to vysvětlit....jako že každý má potíže s něčím jiným, že ten je dysgrafik, ten dyslektik, ten má LMD...tohle je tedy asi ten nejhorší způsob vysvětlení, ale dokážu si představit, že tak nějk mohlo to hodnocení před ostatními proběhnout...
Podle mě žádná učitelka nechce dětem ubližovat a každá učitelka je člověk, který chybuje...Také je každá "nastavená" na určitou věkovou skupinu a s jinou si poradí mnohem hůř...Ovšem o tom, která učitelka co bude učit, rozhoduje ředitel(ka)...a ze zkušenosti vím, že do prvních tříd se nikdo moc nežene (nejen pro rodiče je to v první třídě náročné).....
Neúhledné písmo nemusí znamenat dysgrafii, ale může na ni ukazovat...jde spíš o to, jakým způsobem dítě píše a jestli píše neúhledně spíš z nedbalosti nebo proto, že prostě tu předlohu nedokáže napodobit....podle toho, co píšeš, Standa je ten první případ.....řekla bych, že tohle snáz posoudí v PPP, kde se věnují pouze tomu jednomu dítěti, než ve třídě, kde jich musí učitelka sledovat najednou 20 - 30 a nemůže třeba 10 minut stát u jedné lavice, aby si všimla, v čem je jádro pudla, v tomto případě, proč je písmo neúhledné...Takže ani to, že mluvila u Standy o možné dysgrafii bych jí nezazlívala....a pokud o tom říkala dětem, možná jí to přišlo přijatelnější, než třeba říct, že je Stáňa nedbalý (podle mě, pokud už to musela řešit, dalo se to říct úplně jinak, ale i na tohle musí mít člověk cit, schopnosti a hlavně cvik, protože teorie je jedna věc a skutečnost v plném zápřahu zase jiná...)
Máš výhodu, že jsou Škubánci kluk a holka, každý je jiný už z tohoto důvodu, takže nikoho nebudou překvapovat ani jejich odlišné výkony v různých předmětech, ani jejich různé potřeby, ani různé prožívání téhož....u dětí stejného pohlaví, a to i v případě, že jsou různě staré, se s tím člověk občas musí dost rvát....
Odpovědět