Ačkoli jsem neměla čas pročítat celou diskuzi, pokusím se přispět k diskuzi, toto téma je u nás taky aktuální. Mám syna 2/06, takže logicky by měl jít v září do školy, s čímž jsem vždycky počítala, teď mám ale pochyby, abychom to moc neuchvátali. Že odklady jsou móda, jsem do dneška nevěděla
, už to vím, ale touhle módou jsem se fakt řídit nechtěla
Nejde o pohodlnost, ale o to, že mi připadá nevyzrálý, hravý, nerad si plní povinnosti (což je ve škole nutnost), je introvert, nejistý, zakřiknutý, sám si o nic neřekne, kouká jak malý štěně, neumím si ho představit v kolektivu extrovertních dětí (i o rok starších), kterým nebude stačit, bude pořád pozadu a ve stresu... Navíc chodíme na logopedii s L (to už se jakštakš daří), R, Ř. O škole doma nemluvíme, nechce se o tom bavit, jako prakticky o všem, co je nové, nerad si zvyká.
Dneska jsem o tom začala uvažovat naplno, jelikož učitelka ve školce mi řekla, že by si u něj uměla představit odklad.
Jinak říkala, že z těch cca 25 dětí jich má tak 5 - 6 odklad každý rok. To jen pro vaše statistiky
Na druhou stranu se mi nechce dávat odklad ze dvou důvodů - jednak se za rok hodláme stěhovat, takže kdyby chodil dál do školky, buď bych ho musela cca 13 km dvakrát denně vozit!!! nebo ho přehlásit do místní školky a tady máme zase problém se zvykáním si na úpklně nový prostředí, lidi atd. To už může rovnou do školy. Jenže ta jeho nechuť k povinnostem a velká hravost, že...
Potom mi taky připadá, že všechny ty stějně starý děti kolem něj by do školy šli a on ne, nepřipadal by si menší, hloupější, méněcennější??? Oni už by byli druháci a on teprve malej prvňáček???
Jsou to starosti. A jiný to nebude
.
Takže to vypadá taky na PPP a jak se nám bude synek vyvíjet do ledna, ale má co dědit, takže extrovert z něj fakt nebude
.