Re: Autismus - úhrada asistenta
Dobrý den
Právě jsem si přečetla Váš článek. A jsem v podobné situaci, náš syn má 4 a pul roku, diagnozu má stejnou jako ten Váš, ale taky jí nemá dokončenou. V úterý nastoupil do logopedické třídy a protože se hned zapojil do hry k ostatním dětem, poslala mne paní učitelka domů, že to zvládnou. Ještě jsem paní učitelce říkala, že kdyby nastal nějaký problém, muže zavolat a já protože jsem doma hned přijedu. Nikdo nevolal. Když jsem si po obědě pro syna přišla, čekal na mě šok. Ne jenom, že si učitelky stěžovaly, že vubec nic nesnědl na což jsem je upozorňovala, že má problemy s jídlem a kdyby nejedl ať ho nenutí. Předpokládala jsem totiž, že tenhle problém nastane a proto jsem měla doma připravené jídlo, které muj syn jí.
Problém nastal, ale když šli na zahradu. Syn si nechtěl hrát, pak řekl, že jde domů a začal učitelkám utíkat. Paní učitelka ho musela honit a tahat zpátky, a syn dostal záchva. Začal se vztekat a křičet, že chce pryč. Když jsme šli domu a já mu domlouvala, že musí paní učitelky poslouchat, přišlo my, že věděl, že se to nedělá a řekl, že dneska bude hodný.
A dneska stéjná situace, ráno v pohodě, ale jak se mělo jít ven syn prostě nejde, zase začal křičet. Dokonce si stěžovaly, že když zpívali ne že syn nechtěl, ale dokonce začal tak křičet, že se vubec neslyšeli.
Pak učitelky začaly říkat, že to tak nejde, že mu mám domluvit a že mám být duslednější. Připadala jsem si jako špatná matka a dostala strach, že se ho nakonec vyloučí.
Teť nevím. Mám mu najít asistentku, nebo hledat jinou školku. Ale jak to finančně zvládnout, když jsem v srpnu dostala poslední peníze z ÚP. Do práce potřebuji, ale když ho vyloučí co pak.
Ještě jsem Vám chtěla napsat ať si o příspěvek na peči požádáte. Já si žádost podala, i když moc nevěřím, že my něco dají. I paní na příspěvkovém říkala, že za zkoušku nic nedám a připravila mě, že na rozhodnutí mužu čekat i pul roku.