21.9.2012 21:57:41 Zuzana
Re: jak naučit číst dysfatika- jinak než slabikováním
Vy jste mě asi nepochopily, ale dítě, které je dva roky v normální školce - u něj by jistě mentální retardaci nebo autismus za tu dobu poznaly i učitelky, pokud budeme mít pochybnosti, že já jako matka už v tomhle věku rozpoznám, jestli se dítě jeví autisticky - naopak je velmi sociální kontaktní i přes řečový handicap a nevykazuje ani jiné známky autismu.
Syn, který si pamatuje kdeco, je schopen se naučit během tří týdnů většinu abecedy asi těžko bude mít nižší IQ.
Tím se skutečně nechci nijak dotknout nikoho, kdo má třeba autistické dítě, ale na druhé straně pokud je dítě intelektem ok a není autista, nerada bych se dočkala u zápisu do klasické školy toho, že uvidí papír z SPC pro autisty a mentálně postižené a automaticky zaujmou postoj, že by bylo lepší ho nepřijmout, případně že s ním budou potíže, nebo bude potřebovat asistenta.
Což u vývojové dysfázie absolutně nemusí nastat, ani ten asistent, většina dětí s dysfázií se dokáže do školní docházky dostatečně kompenzovat, aby šla do normální školy bez asistenta.
To vím, už mám dost nastudováno.
Skutečně, kdyby to centrum byla speciálka na vady řeči, neřeknu popel, chápu, že paní logopedka to třeba doporučila kvůli kvalitám té paní konkrétní psycholožky, ale pokud nedá razítko klinická psycholožka xy doporučuje odklad, ale SPC pro autisty a mentálně postižené doporučuje odklad...mám strach, že na syna bude automaticky pohlíženo jako na problémové dítě, přestože za dva roky se třeba srovná prakticky na normál a bude mít asi takové řečové problémy jako řada běžných dětí, které s nimi půjdou do školy.
Odpovědět