19.3.2013 1:44:48 Karel
Re: dítě s poruchami učení na víceletém gymnáziu
My jsme byli zrovna tenhle případ:
Kluk dyslektik, dysgrafik (dost silný). Ale přitom slušně humanitně zaměřený, s velkým přehledem, s dobrou sluchovou pamětí.
Vyhnuli jsme se školám se scio testy. U nás na KG se jméno SCIO nesmí ani vyslovit.
(Teď se na ně připravuje dcera a SCIO je podle mne ZVĚRSTVO. Preferuje to jeden typ inteligence, takové té co potřebujete pro matematickou olympiádu - já sám jsem byl mezi vítězi MO - ale nepokrývá to zdaleka humanitně zaměřené děti , sociální inteligenci atd. Nepokrývá to hendikepy atd.
Pokud by to chtěli zavést plošně, tak se asi budu soudit se státem o to, že soukromá firma sice může vypracovat příklady, ale nemůže je vyhodnocovat - činit vlastní rozhodnutí o ústavním právu na vzdělání dítěte za stát = veřejné školy. - Podobně jako nemohou firmy provozovat radary za obec.
Mimochodem, Štefla znám jako student ještě z dob totáče...)
Na 8lG-ech jsme dokonce získali drobné úlevy v přijímačkách, jako možnost psát do čtverečkovaných papírů apod.
Dneska je kluk šťastnej furt s vyznamenáním v kvartě, vítěz hum. olympiád, ale když viděl ty SCIO testy, tak říkal, že by s nimi měl problémy i dneska. Na 8lG má obnovovaný návrh na integraci, ale ta v podstatě není již pro něj nutná, protože dokáže hendikep kompenzovat. Ale má trochu víc času na písemky (často přestávku
), tolerují mu škrabopis na hranici čitelnosti a má zaděláno na maturitu bez hendikepu v té nejnižší verzi (čili nějaké minuty navíc).
Odpovědět