23.3.2013 16:40:43 Vítr z hor
Re: Přísnost a důsednost ve výchově
Vetsinu krouzku maji holky ve skolce, kde by byly stejne. Cast vybraly samy, cast ja, a kdyz je "vyzkousely", tak se to zkorigovalo. Chtely v podstate na vsechno, ja chtela dva. Jeden ze dvou mnou vybranych je bavi silene moc, druhy se jim proste libi. Samy si puvodne vybraly tancovani a fletnu (na tu zebronily 14 dni), tak jsem je dala na vsechny 4.
Pak zacala jedna sabotovat tancovani, toz jsem pritlacila jeden mesic, aby si to ujasnila, ale fakt nechtela. Druha hned, ze uz taky nechce. Tak jsem je po ujistovani, ze fakt nechteji, odhlasila. Nacez druha zacala litovat, ale uz jsem ji neletela znovu prihlasit. Nemuzou si zvykat, ze si jeden den neco vydupou, pak to zrusej a treti den se zase prihlasej...
Neco podobneho probehlo s logopedii:
jedna chodila skrze poruchu vyslovnosti, druha silela pul roku, ze chce taky. Vysvetlily jsme si, ze to nepotrebuje, protoze na Ř ma cas. Silela dal. Logopedka teda rekla, ze jesre nevidela dite, ktere by takhle touzilo po nejakem pitomem ř, ze ji teda vezme. Dcerunka ale po dvou sezenich (ř teda uz vyslovi, kdyz se hodne soustredi) pravila, ze toho ma dost. V tomto pripade vsak opet jeste nejakou dobu vydrzim (a ona taky).
Obecne teda nenutim, ale navrhuju a snazim se vybrat tak, aby bavilo. Kdyz si vyberou samy, ok, ale nenecham je menit rozhodnuti kazdy tyden.
Odpovědět