Re: Individualni plan pro dite s vysokofunkcnim Aspergerovym syndromem - prvni stupen ZS
Mysilove,
IVP jsem psala a dvě moje děti je mají (jedno kvůli LMR a druhé kvůli mimořádnému nadání). Viděla jsem různě stručná a popsaná IVP, jak se tu už psalo, stejně je to jen papír a reálná poráce může vypadat úplně jinak. Ale jasně, ten papír je začátek a když už to jednou všichni podepíší, tak se s tím dá v případě potřeby pracovat.
Obvykle tam je: co je hlavní problém při vzdělávání a jak s tím pracovat - nějaké obecné metodické postupy a cíle. A pak po jednotlivých předmětech - čeho je plánováno dosáhnout a jakými kroky se k tomu půjde.
U mých dětí to obě školy řeší tak, že využívají přílohy k RVP, takže tam jmenují typ přílohy a už neopisují tu přílohu, takže ty plány jsou hodně stručné.
Když jsem psala plán já, tak ty děti neměly doporučenou práci podle nějaké přílohy, takže ten plán byl mnohem rozsáhlejší, protože to bylo všechno vypsané jen v něm.
Hodně bych si pohlídala, aby tam byla všechna doporučení od SPC (případně PPP) překlopená. Když například SPC doporučuje pracovat v kratších časových úsecích, zkoušet hlavně nějakým způsobem a zajistit nějaké podmínky, tak aby to tam bylo. Aby se tím v případě nedodržování ze strany školy dalo mávat.
Jo a školy mají povinnost dělat aspoň jednou za školní rok revizi, ale často na ni prdí. Tak se pak třeba v pololetí ptát, kde je výsledek revize a že ho chceš taky vidět.
Odpovědět