30.9.2014 22:54:56 olgaadam
Re: Individualni plan pro dite s vysokofunkcnim Aspergerovym syndromem - prvni stupen ZS
V IVP bys měla mát rozepsaný každý předmět zvlášť podle toho jak na tom dítě je, mělo by být také vymezeno, co a jak bude dělat asistent atd.
Dále tak nějak všeobecně, co se týče PAS.
My třeba máme psáno: VE VÝUCE JE NUTNÉ VYUŽÍVAT METODIKA PRO VÝUKU ŽÁKŮ S PAS STRUKTURALIZACE PROSTORU A ČASU, VIZUÁLNÍ PODPORA (OBTÍŽE S ČASOPROSTOROVOU ORIENTACÍ), BUDE REALIZOVÁN NÁCVIK ZVLÁDÁNÍ SOCIÁLNÍCH SITUACÍ, BUDE ZAVEDEN MOTIVAČNÍ SYSTÉM, ZOHLEDŇOVAT PRACOVNÍ TEMPO, ZNALOSTI NEPROVĚŘOVAT POD TLAKEM, VYUŽÍVAT FORMU TESTŮ A DOPLŇOVACÍCH CVIČENÍ, VÝUKOVÉ PROGRAMY NA PC, REALIZOVAT NÁCVIK ZVLÁDÁNÍ BĚŽNÝCH SOCIÁLNÍCH SITUACÍ.
PRIORITY VZDĚLÁVÁNÍ: ŽÁK SI OSVOJÍ VÝSTUPY ŠVP PODLE KRITÉRIÍ DANÉHO ROČNÍKU, KLÁST DŮRAZ NA ZVÝŠENÍ SEBEDŮVĚRY A SEBEVĚDOMÍ, POSÍLENÍ SOCIÁLNÍCH VZTAHŮ A DOVEDNOSTÍ, POMOC PŘI ZAČLEŇOVÁNÍ DO TŘÍDNÍHO KOLEKTIVU.
Tohle máme psané jako takový všeobecný základ. A pak podle toho jak to dítě na tom je, je třeba uvolněno z některých předmětů atd. My třeba nemáme žádné ulevy, ale v matematice máme rozepsané jak mtivovat, protože se nudí atd. Máme přesně rozepsáno s čím potřebuje pomoct od asistenta, na co si má dávat učitel pozor aby ho nějak nerozhodil, co dělat, když vidí, že je dítě nepokojné, nebo nechce zrovna pracovat atd...je toho hodně a musí to být napsáno na tělo. V průběhu roku, když zjistíš, že mu něco nejde a důvod není jeho nepřipravenost, tak zase doplnit do IVP. Někdy je nutné aby mělo dítě klid na písemku, tak odchází do kabinetu psát písemku o samotě atd...
Odpovědět