Dobrý den, všem,
potřebuju se podělit o vcelku čerstvou zkušenost s jednou nejmenovanou PPP. Jsem celkem v šoku, ale patrně jsem měla naddimenzovaná očekávání o celkovém výstupu a budoucím přístupu.
Na objednání jsme čekali skoro tři měsíce, vím je to standartní doba... Dítě brzy osmileté, chodí do druhé třídy ZŠ. V první třídě to vypadalo,že se čtením prokousáváme jen pomaleji než ostatní, ale při stále dalších a dalších přidaných písmenkách v abecedě a různých vazbách to šlo pořád hůř. Občas jsme měli pocit,že se to konečně zlomilo, než jsme přišli na to,že dítko se článeček, který mají doma číst, naučilo zpaměti, odposlechem. Přišli jsme na to tak, že jsme mu přeházeli pořadí vět, i když to nemělo třeba významovou návaznost. V tu chvíli se v tom dítě ztratilo a nebylo schopné číst.
Na začátku druhé třídy jsme se dozvěděli o nové vyhlášce,která umožňuje učiteli udělat pro dítě podpůrný plán v rámci jeho potíží. Nejprve to vypadalo, že se nedohodneme, ale když jsem učitelce vysvětlila, že mi nejde o nějaké úlevy, ale především o to, aby dítě zvládlo čtení s porozuměním, přistoupila na to, a od té doby je spolupráce na jedničku s hvězdičkou.
Aby toho nebylo málo, začali problémy při psaní... vypadávání slabik, záměna písmen, chybění diakritiky.
Proto jsem tedy honem objednávala poradnu. Když na nás došla řada a my jsme byli na vstupním "vyšetření", bylo mi po dvou a půl hodinách sděleno,že jeho problémy jsou pouze hraniční a že to kompenzuje intelektem. Na druhou stranu jsou prý na vině spíš poruchy pozornosti, ale ani ADHD to není ... Přiznali škole finanční podporu na doučování ve 2.st. (nemám představu co to znamená) a v květnu kontrola,protože se to prý dá na 100% určit až v osmi letech, ale je dobře, že jsme prý přišli už teď. (nechápu)
Abych to vysvětlila ... nebažím po nějaké diagnoze, ale čekala jsem nějaké vodítko, jak s dítětem pracovat, kde čerpat atd. ...
Snad jsem to popsala aspoň trochu srozumitelně ...