4.10.2019 13:04:34 Monty
Re: Gender v pojetí hraček
Badatelé porovnali výsledky z matematických testů (včetně úkolů z geometrie) chlapců a dívek ve věku mezi 15 a 17 lety ze čtyřiceti zemí světa, včetně České republiky. V drtivé většině zkoumaných zemí se ukázalo, že chlapci si v průměru vedou v matematice lépe než dívky (o výjimkách se zmíníme později).
Badatelé pak začali pracovat se statistikami. Vzali čtyři různá hodnocení, která srovnávají postavení žen ve společnosti v těchto zemích. Byly vytvořeny především pro Světové ekonomické fórum a hodnotily ekonomické postavení žen ve srovnání s muži, zastoupení žen v politickém životě dané země, jejich vzdělání a podobně.
A poté výzkumníci propojili výsledky matematických testů dívek s tabulkami emancipace žen.
Výsledek?
V průměru se ukázalo, že v zemích, kde jsou ženy emancipované, jsou i menší rozdíly mezi výsledky dívek a chlapců v matematických testech.
Neboli - když ženy nejsou diskriminovány, více si věří, nepodléhají předsudkům, že matematika pro ně není, a to se pak odráží i v jejich lepších výsledcích.
https://zpravy.aktualne.cz/vedci-tapou-proc-je-matematika-tezka-pro-divky/r~i:article:609898/
Odpovědět