22.2.2020 13:23:15 Dari79
Re: Znalecký posudek názor právníka
Zbytečné starosti podle mě, ale teoreticky:
a) že bylo auto bourané se prohlídkou zjistit dá v případě, že byly díly opravované, tedy nově lakované atd. Každej (mechanici, servisáci, znalec) má měřící přístroj, kterým zjistí odchylky... Pokud je díl vyměněnej za jinej originální, tak těžko. Jinak znalec nemá křišťálovou kouli, čili pokud jsou díly měněný a nehodu mu nikdo neohlásí, tak o ní těžko může vědět. A ano, originální servisy mají databáze, kde se všechny opravy dají zjistit, čili ano, pokud zájemce o koupi si nechá auto prověřit, tak to vyjde najevo. Ten z dědiců, který "chtěl, aby byla cena co nejnižší" si jistě mohl tu prověrku v servisu udělat a podklady znalci předat.
b) oprava za 150 000 na novém autě není nic neobvyklého, rozhodně to nenaznačuje nějakou "totálku", oprava novými díly takto stojí, i když jsou to jen "plechy" a žádné zhoršení stavu auta to nepředstavuje.
c) ZP v dědickém řízení má význam jen pro to dědické řízení, oceňuje se navíc ke dni úmrtí. Určitě ten posudek neslouží k tomu, aby dědic věděl, za kolik to auto bude moct třeba za další rok prodat. Čili, pokud je ZP ke dni úmrtí (třeba v r. 2018) udělanej třeba v r. 2019 a v r. 2020 auto prodáváš, jistě neznamená, že znalec pracuje špatně nebo že notář je hamoun, pokud ti nikdo není ochoten tu částku za auto zaplatit. To, že ty jsi bratrovi zaplatila 75000 a dneska auto prodáváš a dostaneš 100 000 Kč (čili máš pocit, že jsi auto přeplatila), tak to je tvůj problém a ne problém znalce nebo notáře. Jestli sis to auto nechtěla nechat a chtěla ho prodat, mohli jste ho zdědit napůl, prodat společně a rozdělit si napůl kupní cenu, to by bylo nejspravedlivější...
d) kupec samozřejmě zkouší dostat auto za co nejmíň, to je asi logické. Jestli se ti jím nabídnutá cena nelíbí, tak ho prodej někomu jinému. Já osobně vyčůránky typu - "to auto je bourané, dám vám půlku", když šlo o "bouračku" typu plechy při vyjíždění z parkoviště, nesnáším. Jak tam není zásah do motoru, čili byly to jen plechy, navíc opravené ve značkovém servisu, tak podle mě je zcela v pořádku považovat auto za nebourané... Já už se setkala i s tím, že auto bylo hodnoceno jako "bourané", protože bylo přestříkávané z důvodu, že měl jen škrábance na laku... Ono i přelakování škrábanců stálo asi 50 000 Kč a při prodeji bylo ohodnoceno jako "bourané".. To už mi přijde jako vrchol absurdity.
Odpovědět