9.10.2020 15:52:50 Lída, 2 děti
Re: Porucha učení nebo ne?
Zkusila bych kontaktovat poradnu nebo se i obrátit na nějakého speciálního pedagoga. Ono ve 2. třídě to nemuselo být také úplně poznatelné. To co popisuješ mi připomíná projevy dcery, která je dysortografik a má problém s pozorností. A zvlášť po dlouhé školní pauze, kdy minulý školní rok byli doma a nyní jedou i docela dost rychle. Dcera doma fungovala dobře a s mojí pomocí jí učení celkem šlo. Letošní rok je to fakt mazec. Angličtina, co jí na konci školního roku šlo, jako by tam nebylo, psaní, pravopis, přepisy např. v domácích úkolech je fakt hrůza.
A je tedy fakt, že já jsem se obrátila na poradnu na konci 2. třídy, do poradny jsme šly na začátku 3. třídy, tam říkali, že buď dozraje a nebo že to bude porucha učení. Na kontrolu jsme šli v polovině 4. třídy a je to porucha učení.
U dcery je možné, že to prostě zvládala, klidně, pokud je to jinak šikovná holka, prostě to si to kompenzovala a nemuselo nic moc být poznat. 6. třída je fakt přelom, více učitelů, více předmětů, více učení, dlouhá pauze ve škole kvůli kovidu a je možné, že najednou už to nebude zvládat bez pomoci. Ne nadarmo např. psycholožka Křejčová vydala knihu Zvládáme specifické poruchy učení, která se vyloženě věnuje zvládání poruch učení na 2. stupni. I ty děti, které to předtím dávali dobře, ale nějaký problém měli, najednou zase začínají dělat více chyb, mají problém s učením, se soutředěním se. Tu knihu určitě zkuste, třeba i jen to přečtení pomůže to nějak řešit. Držím palce, určitě to zase zvládne. Existují i knihy paní Jucovičové např. JAK SE UČIT S DÍTĚTEM SE SPECIFICKOU PORUCHOU UČENÍ A S PORUCHOU POZORNOSTI. Ta je také super, tam jsou dobré rady, jak se s dětmi učit a co funguje.
Odpovědět