21.4.2022 10:32:45 Marko + 2
Re: Letošní přijímačky na SŠ - jak je hodnotí děti?
Ivko, syn je deváťák. A je zrovna ten zde propíraný případ, který měl 25 % času navíc (o 20 minut více na M a o 15 minut více na Čj), protože je docela těžký dyslektik a dysortografik. Zároveň je ale nadaný na matematiku. Takže v matematice ho nepřekvapilo nic, první termín mu připadal lehčí než druhý, ale sám říkal ještě před druhým termínem, že mu nebude vadit ani, kdyby matika byla v druhém termínu těžší. Když si testy z M zkoušel doma, dělal je ke konci opakovaně na plný počet. Přesto při ostrých přijímačkách nějaké chybky má, z nepozornosti či blbosti (např. u vytýkání nezapsal tu vytknutou část, sám neví proč). V prvním termínu řešil zbytečně složitě druhou geometrii - rýsování čtverce, dělal to přes úhlopříčky, takže nevíme, jestli mu to uznají. V druhém termínu našel chybu jen u posledního příkladu, kde něco špatně odečetl. Čas navíc v matice nepotřeboval. Pokud by z matiky něco vyškrtl, tak asi tu geometrii.
Co se týče češtiny, tak mu připadala těžká, což mu ale vzhledem k jeho DYS připadá vždy. První termín byl podle něj těžší než druhý. U češtiny naopak čas navíc uvítal, aby to vůbec stihl přečíst. Takže těžké mu přijdou hlavně moc dlouhé texty a jejich velký počet. Také úloha, kde v celkem dlouhém odstavci má najít 4 slova s pravopisnou chybou, je pro něj těžká a tu ani nedělá, protože chyby stejně nenajde. Takže tu by určitě rád vyškrtl. Naproti tomu, pokud je úloha na to samé, ale chyba se hledá jen ve větě, tak ji většinou odhalí. Dlouho mu také trvá v textu vyhledávat slova podle zadání (např. vypsat 3 podst. jména ve 3. pádě nebo vypsat podst. jména stř. rodu, která neobsahují předponu), protože to pro něj znamená znovu procházet dlouhý text. V prvním termínu mu přišel nepochopitelný text s opicemi, kdy neuměl odpovědět, kolik jich tam bylo. Text byl podle něj zmatený, způsobené to bylo asi těmi cizími jmény. Na jistotu má úlohu, kde se seřazuje text do správného pořadí a také určení základních skladebních dvojic. Také napsání slova dle zadání (úloha 6) měl teď už vždy správně, ale to se tedy musel naučit. Loni to nedával.
Odpovědět