21.4.2022 12:39:04 Ivka (dva kluci)
Re: Letošní přijímačky na SŠ - jak je hodnotí děti?
Je smutné, že ani ředitel gymnázia nechápe rozdíl mezi ověřovacím a rozřazovacím testem.
Je úplně jedno, jakou mají přijímačky v daném roce "laťku" a nemá smysl porovnávat náročnost s jinými ročníky (nakonec se zatím vždycky ukázalo, že uchazeči mají v průměru meziročně velmi podobné bodové zisky).
ROZŘAZOVACÍ testy (např. přijímací) mají co nejrovnoměrněji ROZVRSTVIT uchazeče po celé bodové škále. Řediteli, který má vybrat 30 dětí z 300 uchazečů, asi nepomůže, když bude mít prvních 100 dětí plný počet...
Naopak OVĚŘOVACÍ testy (např. školní čtvrtletky nebo maturitní testy) mají OVĚŘIT, že žáci dosáhli určité úrovně (a např. se může jít ve výkladu dál). Žáků s plným (nebo vysokým) počtem bodů u ověřovacích testů je tedy žádoucí mít co nejvíc (přesněji čím více, tím lépe).
Odpovědět