Změna v přidělování asistentůV zásadě ministerstvo zjistilo, že
- asistentů je potřeba příliš moc (je otázka, zda to prostě není tím, že nechceme vzdát vzdělávání u maxima dětí, kde to jen jde)
- domnívá se, že asistenty si učitelé usnadňují práci, že je to jediné z podpůrných opatření, které učitele nestojí žádnou práci navíc (oproti IVP, individualizaci vzdělávání, materiálů, písemek atd.)
- že jsou školy, které se naučily inkluzi, ale s velkým množstvím asistentů a školy, jejichž učitelé a vedení inkluzi odmítají. A samozřejmě, že děti potřebující inkluzi chodí tam, kde jsou proinkluzivní (kdo by to řekl, že jo).
- a tak se stanoví strop na počet asistentů na všech školách podle statistiky, aniž by bylo nutno ho obhajovat před PPP/SPC a asistenti budou stejně tak standardní součástí škol, s židlí ve sborovně atd. jako učitelé. A asistenty bude přidělovat vedení školy do tříd, ale bude jich podstatně méně.
- ministerstvo doufá, že pak i školy, které nepoužívaly asistenty(neinkluzivní školy) si je zajistí, protože je budou moci mít. Je ovšem otázka, co tam budou dělat? Suplovat? Dělat dozory o přestávkách? Uklízet místo uklizeček?
Kouká z toho snaha, aby se školy moc od sebe nelišily...
(Což je taky téma k diskusi, protože roste tlak na to, aby spádové školy byly povinné, pokud člověk nezvolí školu soukromou, nebo církevní. Pak by samozřejmě mělo smysl opustit i ŠVP a zavést nějaké jen trochu volnější osnovy.)