15.10.2023 14:55:30 Delete
Re: Četba pro deváačku
Tak četba by měla vycházet z toho, co holku baví.
Já nikdy nepřečetla nic, co nám dal někdo befelem, i kdy jsem četla tři a více kníek týdně a neustále běhala do knihovny. Podle mě to začalo tím, e nám někdy ve třetí třídě vnutili torcha, četli jsme ho společně ve kole a já to fakt nedávala. Od té doby nesnáím jak toho autora, tak cokoliv o pravěku.
Z toho, co se četlo společně na Z, si vybavím jen Robinsona Crusoe a Říkali mi Leni, e mě obojí bavilo a vracela jsem se k tomu. Sice jsme to četli někde na hranici prvního a druhého stupně, ale obě kníky bych klidně do toho čtenářáku nebo portfolia zařadila. Robinson se objevuje i na seznamech k maturitě a Říkali mi Leni je zase tematicky k dějepisu v 9. třídě.
Nae holky mívaly čtenářák vedený podobně, jako se pak kníky rozebírají u maturity, to mi dávalo smysl, e se měly k čemu vracet a dávalo smysl si ho vést. Jitak čtenářák pro čtenářák je k ničemu. J
Já si zapisovala ve, co jsem přečetla, ale jak toho bylo moc, nebylo mi to vůbec k ničemu.
Na střední kole jsem pak nechtěla číst nic, o čem jsme se učili, protoe nám o tom vykládala učitelka a já měla pocit, e u to nemá cenu číst, kdy znám obsah.Ale bavily mě verované příběhy, take jsem pak poměrně nadeně přečetla Boskou komedii a Fausta.
Koncem základky jsem byla v zajetí Foglara, Rudolfa a Setona (kromě Dvou divochů, ty jsem ráda neměla a a v dospělosti jsem zjistila proč).
Odpovědět