3.6.2024 21:39:24 Vážný2
Re: Vyplňujete někdo v práci timesheety nebo jinak vykazujete odpracovaný čas? Prakticke tipy?
Pracoval jsem v US IT Korporaci jako technickej konzultant. Nejprve jsme museli vypisovat výkaz práce týdně a mohli jsme se vrátit a něco doplnit, až nám laskavě v Indii založili kód projektu (tak do 14 dní).
Pak se to muselo definitivně odevzdávat každý týden, protože na nějakém velkém US projektu byl zřejmě průšvih. V Čechách byla klasika, že nikdy nebyly projekty včas zasmluvněný a tak nemohly být založený v hodinách a tak jsme na nich museli pracovat načerno a dovykázat to dodatečně. Jenže pak udělaly nějaký alarm, když bylo za den víc než 12h.
Nakonec to dotáhli pár let před mým odchodem k dokonalosti, kdy se muselo vykazovat po skončení práce, ale nešlo vykázat víc hodin než kolik ten den už uplynulo. A když člověk nevykázal do půlnoci, tak chodily výhružné automatické maily šéfům a šéfům šéfů a na oddělení vnitřního vyšetřování...
Nakonec jsme přišli na uličku, kterou kvůli projektům v různých pásmech nikdo nezakázal: Když se člověk přesunul fiktivně na Havaj, dostal ještě do 9h ráno k dobru. A my argumentovali občas z legrace, že home office můžeme dělat kdekoliv, i na pólu, kde jsou všechny časové zóny.
Psaly se ale jen projekty, když člověk projekt neměl a byl "na lavičce", tak nic nepsal. ALe když neměl odpracováno 90% kvóty, tak měl problém...
Odpovědět