10.1.2025 13:21:44 Vítr z hor
Re: Důsledky Bekových úprav
Kat, kdysi jsme spolu řešily screeningy. Teď jsem narazila na strašně zajímavou věc - obrovský rozdíl mezi poradnami v požadavcích na školní zralost.
Takže nejen, že jsou tady 3 rozdílné instituce, které si jedou podle svých vlastních pravidel, která jsou ne vždy zcela kompatibilní, ale ještě k tomu jsou mezi nimi i v rámci těch oborových skupin obrovské rozdíly.
Je to vlastně další střípek, který přispívá k roztříštěnosti a nespravedlnosti školství. Každá škola stejného typu učí jinak, něco jiného, v jinou dobu, učí do různé úrovně a někdy to třeba neučí vůbec.
ZŠ mají na prvňáčky požadavky A.
MŠ mají u předškoláků cíle B, které se naštěstí s požadavky škol částěčně překrývají, ale nikoli dokonale.
Poradny si řeší své požadavky na školní zralost zase po svém, navíc žádají něco, na co se vlastně v MŠ děti nemají připravovat (a je jim to zdůrazňováno) a snaží se vytvářet most mezi MŠ a ZŠ. Ale už není platforma, kterou by ty své postoje směrem k MŠ a ZŠ komunikovaly.
No a teď zjišťuji, že požadavky poradny v Praze a její představa školní zralosti jsou někde úplně než u naší okresní poradny.
Když děti přešly na G8, na třídní schůzce nám říkali, že nejdřím musí v primě dostat ty děti na stejnou úroveň, neboť rozdíly mezi znalostmi dětí jsou i více než rok, rok a půl (!) A to v rámci cca 12 škol v okolí, z nichž děti přišly. Rozdíl, který se nastřádal po pouhých 5 letech školní docházky. A to dělali všichni přijímačky, na které se teda samozřejmě připravovali sami.
Odpovědět