KatVafi |
|
(21.1.2010 18:28:13) Tak už je to tady, měli jsme ve školce schůzku a dostali jsme doporučení do psych. poradny kvůli synově řeči - téměř neměkčí, neřekne č, š jen někdy, r a ř vůbec. Paní učitelka radí odklad, protože i grafomotorika není nic moc. Ale na druhou stranu je velmi nadaný na matematiku - sčítá a odčítá i násobí do 20, počítat umí do 1000 a všechno se naučil sám, nikdy jsem ho počítat neučila. Navíc je hodně vysoký....já má strach, že když půjde do školy až v osmi letech, bude vypadat jako opožděný a už se to s ním potáhne. Maminky, měli jste to tak někdo, že šlo vaše dítko do školy až v osmi letech? Jsem z toho fakt špatná.
|
Terinka4444 |
|
(21.1.2010 18:37:05) A co logopedická poradna? Přeci jestli už je mu tolik a ěpatně mluví, už vás dávno měli doporučit na logopedii. Jinak můj synovec je narozen v dubu, takže do školy měl jít v šesti a půl, ale tak patlal a nic s ním nedělali až do zápisu, tam doporučili odklad a logopedii a do roka to dohnal, takře teď nastupoval v sedmi a půl. Já to sice nechápu, ale prý v pohodě. Sice se ve škole dost nudí, přeci jenom ten rok je znát, ale rodiče si to chválí, že mu to jde a je jakoby napřed před o rok mladšími.
|
|
linda | •
|
(21.1.2010 18:37:26) zakladatelko, a neslo by do zari tu logopedii jeste vypilovat je to prece jenom jeste 7 mesicu! Ja jsem taky v rijnu a sla jsem normalne (tedy jsem byla ale starsi nez vetsina spoluzaku) a uz tak jsem se citila v ty tride dost blbe, nejvetsi a jine starosti nez ty letni holky, kamaradila jsem se s holkama o rok starsima. Vem si, ze takhle bude chodit s detma, ktery jsou treba v lete 2005.
|
KatVafi |
|
(21.1.2010 18:42:17) No z toho mám právě obavy. Jinak na logopedii samozřejmě chodíme - každý týden už tři roky, ale moc znát to teda není....
|
Michalka, Ma |
|
(21.1.2010 18:47:51) Náš syn je leden 2003, zítra jde k zápisu, za týden mu bude 7. Loni zápis zvládnul, ale dali jsme na doporučení učitelek ze školky- soc. nezralost, málo mluvil..... Ve škole by ho bývali brali všema deseti, byl loni přijat, odklad jsme vyřizovali dodatečně. Tož tak. Jo, a nemám pocit, že bude vypadat jako zostalej nebo jinej.....
|
|
Dita+4 |
|
(21.1.2010 19:01:34) Špatně mluvící dítě to má ve škole o dost těžší, jak se má naučit správně psát, když to správně neříká? Mám známou ped. psych.a říkala, že odklady dává i podzimním dětem
Osobně bych dala na radu učitelek v MŠ, ve škole ho budou chtít, to je jasné, chtějí téměř každého, každá dušička se počítá.
Syn je dubnový, ve škole ho chtěli, psycholožka ho taky poslala, ve školce říkaly učitelky, že b to zvládl, ale že mu rok navíc neublíží, tak šel taky o rok později, i když teda řeč už měl bezchybnou, ani nijak výškově nevyčnívá. Ani věkově moc ne, jeho nej kámoši jsou všichni shodou okolností zářijoví a říjnoví.
Ono je to těžko radit, stejně si to musíš rozhonout nakonec sama, ty znáš své dítě nejlépe.
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(21.1.2010 19:27:15) Dito, to by pak mí dva nejstarší kluci neuměli správně psát dodneška (19 a 21 let) Druhej a třetí kluk četli a psali bez problémů dlouho před nástupem do školy, kdy jim skoro nebylo rozumět.
|
Dita+4 |
|
(21.1.2010 19:47:08) No jo, tak předpokládám, že pokud nemluví do dneška správně, že tam je něco neodstranitelného, ale pokud se to napravit dá, jakože většinou ano, tak bych v klidu vyřešila napřed správnou mluvu.
|
KatVafi |
|
(21.1.2010 19:49:21) No psycholožka z PPP naznačila, že by to nemusela být logo vada, ale něco jiného, že by bylo možné vyšetření v Brně.
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(21.1.2010 20:23:04) No, jedině ten třetí mluví správně, ale s logopedií jsme se rozloučili až v jeho devíti letech. Druhej začal znovu z vlastního rozhodnutí chodit v 17 letech, podstatně se to zlepšilo. Nejstarší si výslovnost nakonec prakticky úplně upravil sám
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.1.2010 20:24:47) amají něk´jakou vadu jinou než to, že to prostě nejde? syn válčí s výslovností hodně, je to lepí, ale není to dobrý a podle mě ani hned tak nebude a já bych mu chtěla pomoct a nevím jak
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(21.1.2010 20:27:27) U druhýho se nikdy na nic nepřišlo, skoro bych tipovala, že se tehdy v předškolním věku rozhodl to celé sabotovat. A on se dodneška dovede neuvěřitelným způsobem zaseknout.
|
|
|
|
|
|
|
|
hvezdicka | •
|
(21.1.2010 18:44:48) Dcera je 02/2003 a měla teď odklad,ale už v září jde do školy.Taky měla a má problém s řečí,chodíme na logopedii co 14 dní asi od 5 let,právě jsme dokončili Š a Č ,ale začínali jsme s V,F,pak L a teď to Š a Č a příště to ještě jednou dopilujem to Č a Š a začnem už jen R a Ř.Paní logopedka říkala se že to do školy stihnem naučit.
|
|
|
Mamča + 4 ♥ |
|
(21.1.2010 18:58:15) Vím, že vám bude 7, ale vypiplat to ještě jde, zkusila bych ped.-psych. poradnu, logopedii navštěvovat tak aspoň 1x do měsíce a uvidíš...a kdyby ne, tak co, svět se nezhrotuí, né?bude o to mít alespoň delší dětství
|
KatVafi |
|
(21.1.2010 19:23:06) mamčo, chodíme na logo každý týden a do poradny si nás pozvou, počítám, na únor, tak jsem zvědavá taky na jejich vyjádření. Já vím, že určitě nejsme jediní, ale kdyby aspoň nebyl tak velikej, že by se to ztratilo, ale už teď si všichni myslí, že je tak druhák .
|
Calpurnia |
|
(21.1.2010 19:27:08) V poradně Ti s velkou pravděpodobností bapíší nakonec takové rozhodnutí, ke kterému se přikoníš Ty.
Prosím Tě, Tvůj syn je ve školce ve věkově smíšené třídě nebo je to třída pro předškoláky?
|
KatVafi |
|
(21.1.2010 19:32:32) Je ve smíšené, od začátku, co chodí do školky. Mě se vůbec nelíbí představa, že půjde až v osmi letech do školy....přijde mi to moc pozdě, když porovnám, s jak starými dětmi by chodil do třídy, to už je opravdu velký rozdíl. Ach jo, na jednu stranu mám strach, že když ho do školy dáme, bude mít problémy při čtení a psaní a na druhou, že půjde v osmi, bude sice mluvit lépe, ale bude se ve škole nudit, nebude si rozumět se spolužáky....ach jo. Protože jinak je šikovný - no, trochu ta grafomotorika, ale co tak říkala učitelka ve školce, to je jich většina.
|
Calpurnia |
|
(21.1.2010 19:49:37) 1. dítě má málo stimuů a většina z nich neodpovídá jeho věku a potřebám 2. učitelky se musí více věnovat malým dětem a ty starší bývají ponechány samy sobě 3. nápodobou se u dítě řečové vady spíše fixují, slyší u mladších dětí stejné chyby nebo podobné 4. a nepodložené leč vážné podezření - vysledovala jsem, že učitelky v MŠ, kde jsou smíšené třídy, velmi rády, hojně a téměř kvůli každé hlouposti doporučeují odklady - protože se staršími dětmi je lepší pořízení a každý odklad znamená menší počet nově příchozích tříleťáků - úvaha ode mne sice trochu jedovatá, ale podložená (nesoustavným) vypozorováním, že v MŠ, kde věkově smíšené třídy nesjo ua děti jsou rozdělené podle věku, doporučují odkladům méně. Možná vysvětlení jsou: 1. věkově smíšené třídy zpomalují vývoj předškoláků 2 učitelky chtějí co nejméně nových dětí, tak s esnaží si ty starší udržet pomocí odkladů
Jsem zvědavá na názory a zkušenosti Vás, ostatních.
|
KatVafi |
|
(21.1.2010 19:51:54) Já souhlasím s názorem, že menší děti v podstatě brání rozvoji starších, a že starší rádi přebírají móresy mladších - to mám vypozorované nejen u syna.
|
|
Martina,chlapeček03,holčička99 |
|
(21.1.2010 20:18:42) Calpurnino, já plně souhlasím, i když každému dítěti smíšená třída nevadí tak mému ano, přes prádzdniny jsme vypilovali řeč, sice ještě neumí r,ř ale to zvládneme za 7 měsíců, ale příchodem do školky ho musím stále napomínat ať nešišle, dělá to schválně, myslím si že kdyby byl jen ve třídě s předškolákama tak by to pro něj bylo velké +. A právě jsem tu i psala naše problémy se školkou a jsem přesvědčená že by problémy v třídě předškolůků nenastaly, a byli by všichni lépe připraveni do školy. Vyhody smíšené třídy vidím jen v tom že si můžou pomáhat,a na druhou stranu vidím že už se u předškolůků projevuje takové to školkové mazáctví jako že to jsou prďoši atak dále, i když jim to budeme 100x opakovat že i oni byli malí tak toho mazáctví využijí.
|
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(22.1.2010 7:10:34) Se vsim plne souhlasim. Oba nasi kluci chodi do smisene tridy v MS, starsi chodil od 3,5, mladsi nastupoval pred tretimi narozeninami (takze letos valci 3 rok, a rok tam jeste bude) Starsi mel doporucceni do psychologicke poradny, doporuceni znelo: nastup do skoly s predstihem 1 roku, tj. v 5,5 (je lednovy). Po nasi uvaze sel kluk normalne, tj po dovrseni 6ti let U mladsiho jsme letos resili totez, na podzim mu bylo pet a ucitelky v MS nam doporuculi dat ho do skoly od zari. Ani s nim nikam nejdu, do skoly pujde, az mu bude 6 let. Je drobne postavy a tasku by neunesl.
Co se tyce logopedie i grafomotoriky, koupila bych si prirucky, cvicebni sesity na uvolneni ruky a cvicila s nim doma. 7 mesicu je dlouha doba.
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(22.1.2010 7:14:44) chtela sem tim rict, ze ne se vsim je navine smisena trida - smisenky jsou spis ulevou pro ucitelky, starsi deti pomahaji oblekat mladsi... apod. vedou je na vcyhazce za ruku...
|
|
|
|
Liva99 + ♀♀♀ |
|
(21.1.2010 20:35:16) nevím, neumím poradit - jen přidám postřeh: dcera chodila na logo už před 3. rokem /byly důvody, které nechci rozvádět/ a chodila až do cca 8 let. V první třídě /měla odklad, takže jí bylo 7 a 4 měsíce/ ještě stále zlobilo r-l + ž-š. Prostě ta písmena zaměňovala a později i v psaném textu. Trvalo to necelou první třídu - později to bylo bez problémů...
|
|
|
|
raadka |
|
(21.1.2010 19:28:01) Ahoj, no logopedie každý týden 3 roky, nebude chyba v logopedce? Chdila jsme s jednou dcerou od 4 let cca rok - R,Ř,Ž,Š apod. S druhou půl roku ta nezvládala R a Ř, Vždycky nám ukázala jak máme cvičit mluvit , různé básničky a pod, a tak, jednou za měsíc na kontrolu.
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(21.1.2010 19:44:21) Raadko, našemu třetímu klukovi to do zvládnutí Ř (od sykavek a R) trvalo přes 4 roky - prostě na to byl strašně nešikovnej.
|
|
|
Pett* (děti 2004, 2006, 2010) |
|
(21.1.2010 19:48:18) no a co to vyřešit nějakou přípravkou ve škole, není u vás něco takového?? aby se nenudil ve školce úplně ? Rozhodně bych dala na vyjádření psych. poradny. což o to, teď se to ještě jakžtakž ztratí, ale vycházet ze základy téměř v 17 letech no to už je dost divný
|
KatVafi |
|
(21.1.2010 19:50:19) Pett, no právě, to je hodně divný...nebo bylo by hodně divný
|
|
|
|
|
Alla3 |
|
(21.1.2010 19:04:57) A byli jste už u zápisu ve škole?Třeba na to budou mít tam jiný názor. Já řeším úplně stejný problém, mám dvojčata naroz. 10/2003, narodili se velmi předčasně (ve 26.týdnu), k zápisu jdeme zítra. Prakticky vše děti dohnaly, na logopedii docházíme, ale větší problém s řečí jako řešíte třeba vy, nemáme. U nás je spíš dilema - naše dětská dr. mi doporučuje ještě rok odklad, aby ještě více dozrály (že není kam spěchat), jsou hodně drobní, syn je hyperaktivní, dcerka občas nesoustředěná. Svůj start do života měli opravdu těžký a to, jak na tom jsou dnes, je zázrak, jsou šikulky. Okolí (bohužel pro nás) to samozřejmě hodnotí tak, že třeba nevidí problém v tom, proč by nenastoupili teď, že jsou šikovní. Ale absolutně nemají potuchu o tom, co to je, když se děti takhle brzy narodí. Tady na rodince je hodně maminek, které mi to určitě potvrdí. V roce neseděli, nelezli, nechodili, vážili 6.10kg a 6.20kg. A to vůbec nemluvím o rizikách, které nám hrozili, nemocemi+operacemi, kterými si prošli atd.Postupem času své vstevníky dohnali, ale měli vše těžší, jakoby "vydřené". A právě to mě na tom mrzí, že si to okolí neuvědomuje. Narodili jsme se 5.10 a přitom termín porodu jsem měla až 8.1., nemocnici jsme opouštěli 15.1. při váze 2.10 a 2.15kg. Promiňte, že jsem se více rozepsala a odbočila, ale chtěla jsem tím říct, že nemůžeme přeci koukat na okolí, co tomu řeknou ostatní, že už jsou třeba věkově starší, ale musí člověk zvážit a potom rozhodnout, co je pro dítě lepší. My jsme to prozatím vyřešili tak, že jsme se s paní ředitelkou v ZŠ dohodli, že pokud zítra u zápisu dopadneme dobře, i tak si necháme ještě zadní vrátka a rozhodnutí padne v květnu či červnu. Děti do té doby mohou udělat ještě velký krok dopředu, mohou ještě více uzrát. Chtěla jsem si je ještě před zápisem nechat zhodnotit v PPP, ale bylo mi naším psychologem doporučeno, abych s vyšetřením počkala a objednala je právě až na květen, že je ještě čas a děti se mohou zlepšit. Což můžu potvrdit, syn udělal během půl roku neskutečný pokrok dopředu, od posledního vyšetření u psychologa. Tak uvidíme, jak se nakonec rozhodneme a co mi poradí, ale mám také jako vy, velké dilema. Nejraději bych to měla rozhodnuté hned. Nevím přesně, jak se rozhodnout. Uvidíme i zítra, jak dopadne zápis. Ještě jednou se omlouvám za "román"
|
|
Calpurnia |
|
(21.1.2010 19:07:23) Pokud jde jen a jen o vadu řeči - pokud je ve všech ostatních věcech na úrovni normálního předškoláka či dokonce napřed, tak bych odklad nevolila. Je možné, že řeč do září vypipláte a nebo jí taky nevypipláte ještě další 3 roky - někdy jsou ty řečové vady dost úporné. A odklad nic nevyřeší. Jinak: 1/ Máš jistotu, že máte schopnou logopedku? Nemohla třeba přehlédnout nějakou fyziologickou překážku, která synovi brání mluvit správně? - uzdička jazyka pod. 2/ Nemáte ve městě nebo v dojezdové vzdálenosti logopedickou školu či logopedickou třídu?
Já na nějaké prodlužování dětství do 8 let u zdravého a chytrého dítěte nevěřím, dítě potřebuje progres, přísun podnětů, nasávat nové vědomosti - možná nakonec i ta škola akceleruje zlepšení výslovnosti.
Sama za sebe - já bych do 21 let v lavicích střední školy v žádném případě vysedávat nechtěla - když to protáhnu více do budoucna. Naše generace maturovala kolem 18. roku a už tak byly mnohým ty zdi a pravidla středních škol těsné.
|
|
Ekaterina |
|
(21.1.2010 19:40:34) Můj syn je narozený 8/03 a je v první třídě. Ještě půl roku před nástupem neuměl R a Ř, ale do září to stačil dohnat. Grafomotorika dost děs, ale odklad jsme nechtěli, protože sociálně je vyspělý, na vše ostatní kromě psaní a kreslení dost šikovný. takže jsme půlrok před nástupem do školy grafomotoriku denně intenzivně cvičili podle doporučení z PPP. Teď jsem ráda, že jsme si stáli za svým, a odklad nedali, protože první třídu zvládá bez problémů, patří k nejlepším dětem, jen to psaní holt mu dělá trochu potíže.
|
|
..maya.. |
|
(21.1.2010 19:43:01) logopedie
|
..maya.. |
|
(21.1.2010 19:45:53) pardon, logopedie a grafomotorika je důležitá při psaní a čtení, poradte se ještě s logopedem, měkčení se dá naučit celkem rychle u r je to horší..já mám syna 06/04 a odklad máme vyřízený, docházíme na logopedii a grafomotorika nic moc, má tvrdou ruku, rok v mš mu neuškodí.
|
Tragika |
|
(21.1.2010 20:00:51) Pokud ani po třech letech chození na logopedii se řeč nelepší, je to hodně divné. Může jít též o vadu, kterou neodstraníte ani příští rok. Co pak? Půjde do školy v devíti? Já bych syna v tomto případě do školy dala, počkala bych na vyšetření ( podle mne opožděné) a popřípadě změnila logopedku. Do září je ještě daleko a být mezi sedmým a osmým rokem ve školce, to bych opravdu nedoporučovala. Jsi z Prahy? Existuje dost speciálních škol, které by si s tímto problémem poradily.
|
KatVafi |
|
(21.1.2010 20:14:47) Tragiko, jsme z Kroměříže. Já už to honím víc jak rok, jenže nikde nás nevzali, protože přednost maj předškoláci, furt jen slyšíme, že to ještě dožene...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.1.2010 20:15:39) napíšu ti email
|
|
helis78 |
|
(22.1.2010 0:40:40) Včera jsem byla ve školce na info pohovoru o školách a zápisu a bylo nám řečeno, že dítě může nastoupit do školy a pokud uvidíme, že mu to prostě nejde, tak do chvíle, než dostane první vysvědčeni-pololetní, ho můžete kdykoliv zase vzít, problém by možná bylo ho zase někam umístit do školky, ale já bych to asi zkusila. U nás ve Valašském Meziříčí je logopedická třída na ústavu pro hluchoněmé a je dost dobrá, myslím, že je i internátní, ale je to trošku bokem od Kroměříže.
|
Qwena |
|
(22.1.2010 0:57:10) No nevím,myslím že pro dítě by bylo horší ho ze školy vzít než ho tam nedat vůbec.
|
helis78 |
|
(22.1.2010 1:06:34) No, jo, ale jít do školy v 8 a končit v 17? To je fakt síla a děcka umí být hnusné, vím, o čem mluvím aby nebyl pro ně terčem posměchu, to by ho mohlo poznamenat víc než to, že ho vzali ze školy, ale třeba mu to tam fakt půjde, já jsem chodila na logopedii ještě v 1.třídě.
|
Líza |
|
(22.1.2010 6:25:14) Helis, kvůli tomu, že je někomu osm, se fakt ve škole děti nikomu nesmějou, je jim to úplně ukradený. Za horší považuju návrat do školky...
|
..maya.. |
|
(22.1.2010 8:10:56) jj návrat do školky ze školy je pro dítko mnohem horší než jít o rok později.
|
|
helis78 |
|
(22.1.2010 9:57:11) Je mi jasné, že v první třídě to ještě moc neřeší, ale tak ve 4.5. a dalších může tím, že i fyzicky vypadá starší být častým terčem posměchu, kluci jsou v tomto dost krutí. Já vím, že je to těžké vrátit se do školky, ale ta možnost tu ze zákona je a asi i proto, aby třeba to dítě nešlo pořád s horšími známkami, ale pokud by to nešlo, tak aby "dozrálo" ve školce. Spíš si myslím, že ten nový kolektiv by ho motivoval ke zlepšení a šlo by to samo.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.1.2010 10:22:29) ale špatná výslovnost, pokud není jiný problém, fakt není důvodem pro nerozvíjení ostatních dovedností, a už vůbec ne pro vrácení do školky, to si trochu někteří pletete
a jinak být ještě v 17 na základce, to opravdu průšvih je
a taky nní nic příjemnýho pro holku mít první menstruaci třeba ve 3. třídě, když je kolem spousta malých dětí který se ještě opravdu nevyvinuly
většinou vývoj mentální souvisí s fyzickým takže kdo je nějak pozadu, tak mu ani pozdější násto do školy nevadí, ani později, ale kdo pozadu není, nebo je dokonce v něčem dál než ostatní, ten by měl jít bez odkladu
a nejen pro ty "děti", kterým musí rodiče podepisovat úlohy , poznámky a tresty :))) ale i pro učitele jsou to dospělí lidi, já jsem v necelých 18 maturovala a chtěla jsem žít po svým, i když na kolejích a s podporou našeich, ale ne teprve začínat střední školu a být pod dohledem
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.1.2010 10:24:22) Milado, nemusí končit základku, může být nagymplu, a tam budou ti, kdo začali chodit do školy v čerstvých 6 letech končit v 19 a ti, kdo šli v 8 až v 21 letech jenomže, na gympl nejdo všichni, , ti ostatní, kterých je většina, na té základce být musí
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.1.2010 10:38:34) Milado, já mám kluky dopředu, a to o dost, jenomže ani tak se nepřeskjakují ročníky snadno, naše školství se ohromně brání jakékoliv změně, jakýmkoliv jiným než naučeným zažitým a zastaralým postupům já bych třeba nebyla až tak proti tomu, aby syn přeskočil nějakoiu třídu, ale to se u nás prostě nedělá a vůbec, proč by měl někdo jít do školy v 8 a pak přeskakovatročník? to nechápu, prostě buď má problém a ten je potřeba řešit, ale žít s ním, a nebo problém nemá takže když je někdo sociálně pozadu,ale inteligencí napřed, potřebujew pomoct třeba zase jinak než se čtením a psaním, ale proč být rpok ve školce navíc? stejně se za tu dobu nenaučí většinou nic novýho, myslím sociální dovednosti, protože stejně zůstane ve školce nejstarším, tak od koho by se asi učil a zavázat si tkaničky se stejně nenaučí .-) zato se naučí kromě čtení i počítání už ne na úrovni druhé, ale klidně třetí třídy, pak půjde do první třídy, tou se prionudí a přeskočí do jinýho kolektivu do třetí třídy? nebo nepůjde do první vůbec a hupsne rovnou do druhé do kolektivu, který se zná? to ho tak jistě budou brát mezi sebe, a těch sociálních dovedností zase tolik navíc určitě nezískal, aby se v této situaci dokázal tak rychle orientovat
něco jinýho je, když má dítě 6, a jde do školy, protože všechno umí a na kolektivu mu až tak nezáleží, tak jde třeba do druhé, tam se nesžije a je mu úplně jedno, že pak jde místo do 4 až do 5 ale to jsou fakt výjimky spíš by to mělo být tak, aby se ve škole pomohlo s tím, co kdo právě neumí, někomu se čtením, někomu s oblíkáním nebo třeba ho trochu víc zapojit do kolektivu
naše školství už se naučilo pracovat s různě postiženými, s různými formamy problémů a často dys- něčím ale neumí zacházet s dětma, který jsou na tom opačně, nebo mají jiný problém než je problém s učením, se zvládnutím učiva
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.1.2010 10:55:51) Milado, možná, kdyby tvůj syn do školy chodil normálně a ne jenom občas, že by se tam už opravdu v tom posledním roce neměl co novýho naučit a moji kluci se tam nenaučili opravdu nic, to můžu říct s nasprosto klidným svědomím ano, naučili se, že polívka je odporná věc, která se musí sníst, naučili se, že se kaká až doma, protože doma je maminka, která je utře, naučili se, že jim může někdo ubližovat, protože žalovat se nesmí jinak asi nic
záleží na školce, záleží na škole, ale hlavně záleží na dítěti
|
|
Líza |
|
(22.1.2010 11:26:43) Milado, já bych to zas tak nebagatelizovala. Nemám ponětí, jak to je procentuálně, jestli to je významná skupina dětí, u které to roli hraje, ale ano, já znám nezanedbatelný počet dětí, u kterých je fakt problém, že končili základku až v 17 letech, a následků toho problému se hned tak nezbaví. Jsou to jistě spíš výjimky, ale já třeba tu zkušenost znám a jak říkám, nesmetla bych to takhle snadno ze stolu.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.1.2010 13:05:54) Milado, učilas na té základce ty 17letý děti? já jo, znám jejich problémy a vím, jaký problémy dělají učitelům
a mimochodem - já si myslím, že ty odklady nejsou sice novino´kou, ale nejsou tu až tak dlouho odklady z toho důvodu, aby nebyl ve třídě nejmladší, těch je teď hrozně moc, bez ohledu na to, že tím rodiče dítěti většinou spíš uškodí než pomůžou
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.1.2010 14:41:03) Milado, jestli si chceš zaplatit, musíš do soukromé školy, a tu u nás ani nemáme, a to jsme okresní město, takže žádná vesnice
jinak špatná školka má i špatný učitelky, bacha na to a dopbrých školek moc není, takže třeba o mým synovi tvrdily, že by měl mít odklad, a on opravdu nevypadá na školáka, jenomže do té školy patří a kdybych s ním šla do poradny, tak by řekli - nojo, roztržitej (= pro spoustu lidí hravej, i když to tak není), neumí se pořádně oblíkat, blbě mluví, blbě kdeco všechno, dáme mu odklad a co bych s ním dělala já doma a ve škole až za rok, to teda nevím
já mám pocit, že jeda část rodičů si chce prodloužit ne dětství svých dětí, ale sobě bezstarostný čas, kdy zavedou dítě do školky a odpoledne vyzvednou a o prázdnináých ho tam můžou dát taky další část se zase z nějakýho mně neznámýho důvodu bojí, bojí se školy, ojí se zodpovědnosti, bojí se dát zodpovědnost dětem a další část rodičů má zase hrozně ochranitelský komplex vůči svým dětem, co kdyby nááhodou bylo to jejich ve třídě nejmenší, ostatní už budou umět něcoa on ještě ne to bych řekla, že jsou ty největší skupiny rodičů, kteří chtějí odklad
škole je to úplně ukradený
školce jde o děti, protože jak někdo psal, s tříletým je moc práce, předškolák ještě i pomůže, takže proč je pouštět pryč škola zase bude radši, když bude mít sedmiletý, kteří se o sebe umí postarat učitelé z druhýho stupně do zápisů nemluví, těch se to netýká
já vůbec nemám důvěru v pedagogický a psychologický schopnosti většiny učitelů, na to je moc dobře znám a i já jsem jednou byla u zápisu, fakt jsem tam byla platná... takžedalší instancí je ppp, ale to není o nic lepší, třeba já čekám na nějakou jejich akci už od srpna, jak oni můžou rozhodovat o školní zralosti, když dítě uvidí jednou nebo možná dvakrát, když to náhodou stihnou a s tím, jak jsou ppp přetížený, tak velice rádi odkývou rodičům cokoliv, a mají o případ míň když po nich chceš konkrétní pomoc a radu, tak se nic neděje
OŠD má sloužit k tomu, aby rodiče dělali s dítětem všechno pro to, aby dohnalo to, v čem je pozadu takže jde o to, co je ovlivnitelný úpéčí, není to ani vzrůst, ani věk, ani nějaká vada, která se bude napravovat pravděpodobně ještě dlouho, je to o tom, že se má třeba doučit barvy, naučit se žít se svou zkříženou lateralitou, naučit se vydržet sedět... ale to se nenaučí za další rok v prostředí školky, kam chodí už třeba 3 roky, to bude stejný proto si myslímk že ty odklady dávají zbytečně a nevyužívají ten rok, ale normálně ho většina rodičů promrhá a na to pak doplácí jejich děti a taky děti těch, kdo patří do těch zmíněných nejistých rodičů
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.1.2010 16:51:08) nojo, Milado, jenomže myslíš, že všichni ti, kdo dají odklad proto, aby ten jejich nebyl nejmladší ve třídě, nebo proto, že kamarád jde až za rok, se začnou takto dítku věnovat? to je právě to, proč říkám, že odklad by měl být kvůi vážnýmu důvodu, a ten by se měl během toho roku pokusit odstranit, jinak fakt spíš škodí než prospívá
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.1.2010 18:18:34) jj ,není to snadný, spíš naopak, ale jestli v 6 má problémů od každýho kousek, tak je to snad docela normální, ne?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zuzana + kluk04 + holka06 |
|
(22.1.2010 12:15:41) Bohužel musím souhlasit, že můj syn se ve školce (hlavně v té současné) nenaučil taky skoro nic. To, co by opravdu potřeboval (logo), ho tam nikdo neučí. Logopedka je z nás nešťastná, ale když jsem se zeptala ve školce, jestli opravdu mluví tak špatně, učitelka mávla rukou a řekla, že mluví stejně blbě jako dvě třetiny dětí ve třídě. A že je to tam stejně učit nemůžou. Náš kluk chodí do školky jen kvůli kamarádům a kopci na bobování. Logopedka mi doporučila, abych ho vodila už po obědě, aby se právě jako zlepšil (což nemůžu, platím hypo)
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.1.2010 10:41:38) kdo by práci navíc zaplatil?
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.1.2010 10:45:34) a ještě jedna věc, hledám teď něco na stránlkách ppp a toto se mi vopravdu moc líbí syn je opravdu o hodně naúřed ve srovnání se sopolužáky, proto pro něj ppp navrhuje integraci a individuální plán a jak jsem se právě nba stránkách ppp dočetla, on je to vlastně handicap toto je okopírovaný ze stránek ppp:
Integrace (ve smyslu školního prostředí) znamená začlenění dítěte s určitým handicapem do běžné třídy ZŠ (individuální integrace), případně zařazení skupiny dětí se stejným druhem postižení do specializované třídy při běžné ZŠ (skupinová integrace).
takže jak by s tím mohli mít zkušenosti učitelé, když to ani ppp nedokáže rozlišit? a pak není divu, že jde do školy nadaný dítě s odkladem, protože to, že je jiný, znamená, že má handikapú a opotřebuje odklad, a pak se někdo ohroměn diví, že zlobí, že řeší chování přes ppp, ale že měl být o dvě třídy dál od začátku, to vidět není
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(22.1.2010 13:15:00) Šmoulata, to jsem ani nevěděla, že nadání je handicap . Jestli se tím nemyslí, že je to handicap pro učitele toho dítěte .
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.1.2010 14:27:54) Míšo, já to taky netušila, ale dnes jsem hledala telefon na ppp a na jejich stránkách jsem to našla, fakt se nestačím divit
|
|
|
|
|
|