JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(22.12.2010 20:50:33) Sylvo, v našem kraji doučování dětí se sociálně slabých rodin zajišťuje organizace jménem Amalthea.
Dělají to dobrovolníci (většinou studenti), kteří k tomu mají zdarma vzdělávání a můžou se poradit se speciálním pedagogem, jak s dítětem pracovat.
Dělala jsem loni to vzdělávání dobrovolníků a speciálního pedagoga... a bylo to hrazený z Pomozte dětem (DMS kuře)
Oni to ovšem mají ucelenější - zároveň pracujou i s rodiči... jmenuje se to sanace rodiny.
Kdyby ses s nima chtěla poradit, maj kontakty na http://www.amalthea.pardubice.cz/
|
Apolena. |
|
(22.12.2010 20:59:20) Jeno, koukala jsem na odkaz, vypadá to moc zajímavě. Podpora celé rodiny by byla ideální. Ale já o sobě vím, že na to už nemám. Tak akorát zvládnu ty dvě děti, víc ne. Škoda. Kéž by mi bylo aspoň o 10 let míň .
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(22.12.2010 21:12:38) No oni to právě maj rozdělený - někdo dělá s rodičema a někdo s dětma... a podle potřeby se scházej a řešej to jako celek, aby to táhli stejnym směrem a ne proti sobě. No a někdo další na to shání prachy atd...
Prostě klasická neziskovka.
|
Apolena. |
|
(22.12.2010 21:20:19) Jeno, já jsem na to zatím sama. Uvidím, jestli se někdo přidá nebo jestli se domluvíme na spolupráci. S neziskovkou nemám ani špetku zkušeností. Zatím jsem vypustila myšlenku a teď čekám, kam a ke komu dorazí .
|
Len |
|
(22.12.2010 21:21:23) Hele, Sylvo, jestli to rozjedes, tak slibuju, ze az se vratim, budu doucovat anglinu Krasne Vanoce cele rodine
|
Apolena. |
|
(22.12.2010 21:25:31) Len, vrať se! Anglinu nezvládám už ve třetí třídě!!!
Též přeju hezké vánoce a rok 2011 lepší, než je tenhle prapodivný.
|
|
|
Zd a tři |
|
(22.12.2010 22:11:02) Odkud jsi?
|
Apolena. |
|
(22.12.2010 22:14:02) Kousek od Českých Budějovic.
|
Zd a tři |
|
(22.12.2010 22:18:12) Tak to asi nic. Já mám spíš působnost část Vysočiny a severní Čechy..
|
|
|
|
tinas |
|
(23.12.2010 6:51:25) Sylvo, v mém okolí jsou dvě neziskovky,které doučování nabízejí a co vím,tak farní charita má také nějakou takovouhle pomoc,ale tam je to spíš pro rodiny cizinců,kteří se u nás zapojili.
Pawlo, na tohle máme každá svůj úhel pohledu. Podle mě je ta odpovědnost za školní docházku a připravenost do školy na straně rodičů. Pokud se rozjede projekt,který bude mít smysl ráda přispěju,ale tady mám prostě pocit,že to je jenom laxnost rodičů a ne nedostatek financí.
|
Pawlla |
|
(23.12.2010 6:55:41) Tinas je to obojí a obojí je problém,pokud se jedná jen o laxnost rodičů,ano oni takoví jsou a tohle učí svoje děti,to co dělá Sylva může ten koloběh přerušit a já myslím,že je to v zájmu nás všech,aby se přerušil.Právě takové projekty mají smysl,ne zahrnovat je sociálníma dávkama,to je demotivující.
|
tinas |
|
(23.12.2010 6:59:01) Pawlo, pokud oni sami si neuvědomí co dělají je to jenom běh v kolečku. Oni musí chtít pro svoje děti víc,aby to mělo smysl,protože pokud ty děti uvidí svoje flákající se rodiče stejně nebudou mít motivaci něco měnit. A navíc do kdy bys je asi musela doučovat,aby to mělo smysl,když už musíš doučovat 1,2,3 třídu.
|
Pawlla |
|
(23.12.2010 7:05:20) Tinas,oni si to sami neuvědomí,nikdy.Celé generace to tak mají zakódované,vzdělání pro ně není žádná hodnota.Buď z toho vytrhneš ta děti,které jsou ještě tvárné,nebo to bude pokračovat dál.
|
Liška s banem :) |
|
(23.12.2010 11:56:42) Pawllo, souhlasím. Rodiče si to neuvědomí, takže v tomto případě musí zaskočit někdo jiný, aby nám nevyrostla další ztracená generace, celoživotně závislá na sociálních dávkách.
|
|
|
Apolena. |
|
(23.12.2010 10:28:16) Tinas, když už je řeč o romských dětech , tak velký problém je nevzdělanost rodičů. Dítě přijde do školy, "chytí se", když je dobrá učitelka, může i dohnat malou slovní zásobu. A pak onemocní - a není nikdo, kdo by s dítětem učení probral. A dítě se nechytá, učivo mu nenavazuje, škola ho přestane bavit, začne to flákat, propadne a už to jede. Přitom stačí tak málo - s dítětem pravidelně zopakovat to, co bylo ve škole, pokud chybí, probrat s ním zameškanou látku. Z toho se sami nedostanou, na to jim chybí opravdu základní znalosti. Jak můžou s dětmi procvičovat násobilku, když ji sami neumějí... Pokud pomůžeme jedné generaci, je šance, že další generace už si bude umět pomoct sama.
|
Zufi. |
|
(23.12.2010 10:34:45) Sylvo. přesně. Kolegyně teď chodila 3 týdny za chlapečkem domů, měl bronchitidu DOUČOVALA ho, protože by to prostě nedohnal....některé úči to ví.
|
Apolena. |
|
(23.12.2010 10:36:46) Zufi., vím, že některé úči to ví, a že dělají, co mohou, mám na takovou štěstí . Ale nejsou všespasitelné, proč jim nepomoct.
|
Zufi. |
|
(23.12.2010 10:39:08)
|
Zufi. |
|
(23.12.2010 10:42:34) Ještě takovou vsuvku, jak jsem už psala, moje dcera pracovala (pochopitelně zdarma) v ,,Nové škole,, s romskými dětmi a její spolužačka zhruba ve stejné době chodila na brigádu, po měsíci měla D. 0Kč a kamarádka asi 2000, ve třídě (tehdy chodila na gympl) se většina spolužáků divila D., že je asi ňáká divná...
|
Apolena. |
|
(23.12.2010 10:44:50) Zufi, o mně se to ví, že jsem blázen .
|
Zufi. |
|
(23.12.2010 10:50:58)
|
|
|
Pawlla |
|
(23.12.2010 10:45:04) Zufi,takový "divný exemplář" mám doma,dcera chce jít na brigádu jako dobrovolník do charitativního obchodu,výdělek-dobrý pocit.
|
Zufi. |
|
(23.12.2010 10:51:21) Přesně Pawlo
|
|
|
Apolena. |
|
(23.12.2010 10:46:31) Ještě něco to doučování přineslo - vůbec, ale ani trošku jsem v to nedoufala, ale rodiče se pomaličku začali s dětmi v rámci svých možností UČIT...
|
Zufi. |
|
(23.12.2010 10:51:31)
|
|
Pawlla |
|
(23.12.2010 10:54:51) Sylvi,velký problém je taky naprostý nezájem o knihy,s učením to dost souvisí.Kdyby se dětem vštípila láska ke knize a naučily se číst(to se samozřejmě učí,ale myslím pravidelně a něco jiného než slabikář),získaly by úplně jiný obzor.
|
Apolena. |
|
(23.12.2010 11:00:14) Pawllo, číst není takový problém jako vnímat, co čtou, a rozumět tomu.
|
Pawlla |
|
(23.12.2010 11:24:35) Samozřejmě posléze až zvládnou porozumět
|
Apolena. |
|
(23.12.2010 11:42:11) Pawllo, chtěla jsem tím říct, že ve škole se bohužel často neučí porozumět tomu, co čtou. Což je obrovský problém. Zároveň chápu, že při 20-30 dětech ve třídě to ve škole asi naučit nelze.
|
Pawlla |
|
(23.12.2010 11:46:05) Jj,já to pochopila,to jen taková vize do budoucna.Protože doučování jim dá školní znalosti,tak aby poznali i něco jiného než je doma,jedna možnost by byla knihy,ale možná je to naivní.
|
Apolena. |
|
(23.12.2010 11:55:08) Pawllo, lásku ke knihám je možné získat, když víš, co v těch knihách je, když rozumíš tomu, co čteš. A to je třeba děti naučit a ve škole na to asi velký prostor není. Tak jsem to myslela .
|
Pawlla |
|
(23.12.2010 11:57:49) No právě,proto píšu do budoucna až se to naučí,tak potom,že jim knihy můžou pomoct.Píšu asi zmateně,odskakuju k plotně.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tinas |
|
(23.12.2010 12:04:41) Sylvo, bavíme li se o dětech 1,2,3 třída budou jejich rodiče patrně v našem věku +- a tudíž snad prošli alespoň základní školou ne? Ta už je povinná pěkně dlouho.
|
Pawlla |
|
(23.12.2010 12:08:29) Tinas,tak za prvé prošli spíš zvláštní školu a ani tu třeba nenavštěvovali pravidelně.Ale důležité je,že oni nechtějí a nevědí proč by měli chtít vzdělání.Tohle je u Romů největší problém a ostatní se na něj nabaluje.Romské mamince je šumák jestli dítě umí násobilku,nepovažuje to za důležité.Řekneš dobře ji tak,ale co ty děti a co my co vedle nich žijeme a následně nadáváme,že neumí nic jiného než brát dávky.
|
Apolena. |
|
(23.12.2010 12:26:16) Vidíš, Pawllo, s tím jsem vlastně vůbec v tom svém prapůvodním "návodu" vůbec nepočítala - že se rodiče zapojí...překvapilo mě to asi víc, než kdyby v červenci napadl sníh.
|
Pawlla |
|
(23.12.2010 12:57:18) To jo
|
|
|
|
Apolena. |
|
(23.12.2010 12:22:43) Tinas, v mém věku jsou . V tvém asi ne . Pawlla to napsala přesně. Jednak zapomněli i to málo, co kdysi uměli (a to jde rychle, když to nepoužíváš), a pak ani nevidí důvod, proč se něco učit. Ale velmi mile mě překvapilo, že teď, po víc jak roce, co se s jejich dětmi učím, začali mít snahu taky se nějak zapojit, třeba občas zkontrolují úkol, teď dokonce společně jakž takž s druhákem dotáhli zameškané učivo za týden. Kdo ví, proč to tak je, samotnou mě to nesmírně překvapilo, vůbec jsem to nečekala. Možná jsou tyhle jejich dvě děti jiné, protože je škola baví, obě rády čtou, dobře počítají...
|
Pawlla |
|
(23.12.2010 12:26:26) Sylvo,pokud rodiče spolupracují,je to velký úspěchjestli něco založíš,určitě Tě podpořím.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Medunka_ |
|
(22.12.2010 21:43:56) Sylvi, protože si toho kladeš moc najednou (míněno v dobrém). Já bych konkretizovala. Z toho všeho co, popisuješ, bych si V TOMTO OKAMŽIKU vybrala jednu konkrétní oblast: -buď doučování -nebo finanční podporu při nakupovaní učebnic. Když se Ti to rozjede, další oblasti můžeš vždycky přidat. Pomoc jako taková je hodně obecná a neuděláš z toho výstup tj. nezjistíš, jak projekt funguje, jestli byl projekt úspěšný nebo ne. Pokud si dáš za cíl, že pro 5 dětí na ZŠ Zelená v Kolíně seženeš na školní rok 2011/2012 finanční pomoc ve výši 1000 Kč na jedno dítě, a seženeš je, tak je poměrně jasné, že Ti to funguje. UŽ TO JE DOST!!!
Přemýšlela bych, jakou formou se zaštřešit, jakou roli v tom chceš hrát ty? Chceš založit neziskovku a pracovat v ní? Chceš podporovat konrétní školu? Jde ti o myšlenku a oslovit s ní neziskovky i třeba mimo tvůj region?
|
|
|
|